Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

studeren in amerika

Discussie gestart

motg-rens

Ik wil dit jaar na de Havo in amerika gaan studeren. Op een college in California. Weet iemand hoe het zit met het inschrijven, en hoe in contact te komen met de scholen? En aan welke eisen moet ik voldoen?
#61 - 05-02-2009, 23:38 uur

UStudy

Aan welke eisen je moet voldoen hangt van het betreffende college af. In 99% van de gevallen zul je in ieder geval een Engelse test TOEFL (www.toefl.org) moeten afleggen. Als je je bij een vierjarig college of universiteit wilt aanmelden en/of in aanmerking wilt komen voor een evt. studiebeurs vanuit de school, vaak ook nog een SAT Reasoning test (www.collegeboard.com) of ACT test (www.actstudent.org).

Je zult eerst voor jezelf moeten nagaan wat je wil studeren en wat je maximale budget is. En natuurlijk kijken welke colleges nog aanmeldingen accepteren dwz late deadline of zgn. 'rolling admission'.
#62 - 04-03-2009, 22:02 uur
Studeren in de VS? www.ustudy.nl

B-man

Het hangt inderdaad af van de opleiding die je gaat doen en op welke college. Maar een TOEFL (of een vergelijkbaar certificaat) is vaak vereist voor elke opleiding. Daarnaast heb je vaak nog tests per richting (medisch, business, etc.). Gewoon informatie aanvragen van de scholen waar je heen zou willen, daar staat duidelijk in wat je moet doen/hebben.
#63 - 05-03-2009, 11:49 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Deurklink

Hallo,
Ik ben van plan om na mijn huidige opleiding (mts werktuigbouw) het Hbo te gaan doen, in Nederland zou dit de opleiding technische bedrijfskunde zijn,
Nou speelt het gevoel in mij op dat ik graag het buitenland wil ontdekken, nu zat ik te denken (net als de rest van de posters in dit topic) om te gaan studeren in Amerika.
Nu heb ik al het een en het ander gelezen op dit forum, toch heb ik wat vragen namelijk:

Is er zoiets als technische bedrijfskunde in Amerika ?
Dus een opleiding voor bedrijven in de technische sector.

Als ik het goed begrijp kan ik met mijn mbo niveau 4 diploma aan een college in Amerika beginnen.
Staat dit gelijk aan het hbo, qua moeilijkheid en arbeids perspectief?

Als ik zo lees wat je moet kunnen om een scholarship te krijgen vliegen mij de stuipen ook al een beetje op het lijf.
Ik kan niet zeggen dat ik uitblink in kennis en ik ben al helemaal geen sportman.
En het zelf vergoeden zou ook niet gaan lukken, is er geen mogelijkheid te werken bij bedrijven in ruil voor een vergoede opleiding.
Ik snap niet zo erg hoe die Amerikanen dat doen, aangezien je alleen een school kan betalen als je rijk,slim of atletisch bent.
Nu weet ik niet of deze regeling hetzelfde is in amerika als je niet naar een university gaat maar naar een college (hbo).

kortom is het wel eens mogelijk om met gemiddelde kennis een opleiding te volgen zonder in de schulden te komen?

#64 - 20-04-2009, 21:35 uur

bgroeneveld

Het verschil tussen een Amerikaan en een buitenlander die aan een universiteit of college wil gaan studeren is dat er voor Amerikanen een hele serie mogelijkheden zijn. Wie niet slim, atletisch of rijk is, kan altijd geld lenen, beurzen aanvragen of werken. Dat alles gebeurt op grote schaal. Bovendien wordt je opleiding een stuk goedkoper als je in de staat waar je woont studeert.

Als buitenlander vallen goedkoper studeren omdat je in een staat woont, geld lenen, beurzen en werken in de VS weg. Wat het een stuk duurder maakt.

Maar geef de moed niet op, blijf hard zoeken.

Succes.
#65 - 21-04-2009, 02:35 uur

lindat47

Iemand enig idee welke universiteiten in de states goed zijn voor farmaceutische wetenschappen/farmacie?
#66 - 05-06-2009, 13:02 uur

B-man

Johns Hopkins is wel een van de absolute toppers
#67 - 05-06-2009, 15:41 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

chick-braam

Hallo,

Ik doe niveau 4 mbo en ben nu 3e jaars. Na de zomervakantie moet ik nog 1 jaartje. Daarna zit ik eraan te denken om naar de vs te gaan om te studeren. Ik zat eraan te denken om muziek te gaan studeren. Ik heb al het ander gelezen van de scholen enzow in amerika en kwam tot de conclusie dat ik community college kan doen 2 jaar en dan door naar het 3e jaar van undergraduate university of dat ik gewoon gelijk undergrate university doe, maar dat ik gebaseerd op wat ik nu weet. Ik heb absoluut verder geen idee waar ik moet beginnen en hoe ik uberhaubt moet zoeken naar eventuele scholen het is gewoon echt een zoektocht. Heeft iemand misschien tips of goede sites die me misschien zouden kunnen helpen. Verder zou ik graag ook wat meer willen weten over eventuele beurzen zoals een scholarship en andere regelingen. Please help me.

Greetings me
#68 - 06-06-2009, 18:56 uur
« Laatst bewerkt op: 06-06-2009, 18:57 uur door chick-braam »

iindira

Ik heb ook een vraagje(s).

Volgend jaar doe ik mijn laatste jaar VWO. Daarna zou ik graag in de VS willen studeren. Met name in NY, waar ik deze zomer een taalcursus ga doen (om zo later zo'n TOEFL toets te doen).

Nou heb ik een brede interesse in de verschillende studierichtingen (archeologie, architectuur) maar ook in een studie vergelijkbaar met die van American Studies aan rijksuniversiteit Groningen. Hebben ze in Amerika ook zo'n vergelijkbare studie? Het is een beetje een Engelse Taal en Cultuur studie gericht op Amerika.

En worden de cijfers zwaar meegerekent in de toelating? Voorgaande jaren zijn niet zo makkelijk geweest door persoonlijke omstandigheden en dat is te zien in de cijfers van jaar 4 en 5. Of wordt er echter alleen gekeken naar de cijfers op de eindlijst, de diploma?

Daarnaast zit ik met de financiering. Ik heb nou niet zo uitzonderlijk, uitgesproken talent voor een studiebeurs. Zijn er dan ook andere mogelijkheden om die beurs te krijgen. Mijn ouders zijn nou niet de meest goedverdienende mensen die hier op de aarde rondlopen.

Alvast bedankt!  ^-^
#69 - 17-06-2009, 14:36 uur

LyssaFleur

Hoi,

Ik wil over een tijdje gaan studeren in de VS, maar omdat ik mijn engels daarvoor nog even wil verbeteren, wil ik graag een summerschool doen.
Is er iemand die ervaring heeft met summerschool of handige sites weet? En is er nog een bepaald niveau waaraan je moet voldoen voor een summerschool?

Groetjes
#70 - 11-04-2010, 17:17 uur

dmx

Hallo!

Er wordt ons de kans gegeven te studeren in Miami (UM, fall semester 2010-2011).
Nu, dit is in de nabije toekomst dus er moet snel beslist worden.
Ik weet dat hier veel mensen zitten met ervaringen omtrent de VSA, dus kom ik hier eens horen.

Het lijkt mij een heel unieke ervaring, een kans dat ik niet mag laten liggen.
Maar hopelijk is het financieel ook haalbaar..
Ik weet dat het inschrijvingsgeld in de universiteiten soms hoog kan oplopen, maar daar hoef ik mij geen zorgen over te maken.
Ik kan me inschrijving aan de thuisinstelling, zodat ik in Miami geen inschrijvingsgeld hoef te betalen.

Graag had ik geweten of het mogelijk is relatief goedkoop te verblijven in Miami? (5 maanden)
Ik dacht aan hostels, maar ik weet niet of dit mogelijk is voor zo'n lange tijd?
Kan iemand mij een schatting geven (uit ervaring of dergelijke) over de levenskosten (eten & drinken, verblijf, ..)?

Zijn er verder mensen met ervaring omtrent UM?

Alvast heel erg bedankt!
#71 - 14-04-2010, 12:30 uur

babarage

ik zou zeggen voor de echte ervaring neem een kamer op de campus van de universiteit.  als je een kamer wil delen (ik zie je ons zeggen dus misschien kun je samen met de reisgenoot delen en anders kun je een kamer delen met iemand die je toegewezen krijgt) dan kost dat 3200 dollar voor een semester.  als je een eigen kamer wilt dan is het 3800 of 4400.  daar zit dan alles inbegrepen.  de campushuizen gaan half augustus open en half december weer dicht. dit kost dus omgerekend rond de 600 dollar per maand, ik weet niet of je dat veel beter kan doen eigenlijk.  met hotels e.d. verwacht ik niet. misschien kan je wel ergens een goedkoper appartement huren voor die periode, maar lijkt me een hoop gedoe om een appartement in een nette buurt te vinden voor die 5 maanden.  kortom, ik zou lekker op de campus gaan zitten :)

als je op de campus woont kan (uh moet) je een zogenaamd mealplan nemen.  daarmee kun je dus eten in de restaurants op de campus.  er zijn er verschillende, moet je even kijken welke het handigst is. het is gebaseerd op het aantal maaltijden per week dat je mag eten in de 'menza' (residence dining).  dat zal wel een buffet achtig restaurant zijn, dat was het op mijn universiteit in ieder geval.  over het algemeen gevarieerd menu en lang niet slecht kwa kwaliteit en je kan er ook gezonden keuzes krijgen.  daarnaast zitten bij het mealplan dining dollars die je kan uitgeven bij de andere restaurants op de campus.  enfin, zou je moeten kijken wat je daarin wil.  de optie waarbij je gedekt bent voor 20 maaltijden per week kost je 2240 dollar. das ff omgerekend om en nabij de 400 maaltijden dus 6 dollar per maaltijd.  je kan er net zelf voor koken misschien. toen ik op de uni in amerika zat vond ik het in ieders bar makkelijk, ik had het meest uitgebreide mealplan en kon dus drie keer per dag ergens binnenschieten voor een maaltijd, ideaal! 
#72 - 14-04-2010, 15:06 uur

dmx

... 
Dat is nu eens nuttige info, zeg! :)
Hartelijk dank!

Dit is idd een mooie prijs. Het komt ongeveer overeen met hier een kot huren.

Ik zie faciliteiten als sportcomplex, internet, ..
Zit dat allemaal in de prijs?
#73 - 14-04-2010, 15:14 uur

babarage

hmm ff kijken hoor, het zwembad is gratis en als je een fulltime student bent dan wordt er automatisch 140 dollar per semester aan de rekening toegevoegd om de faciliteiten van het fitnesscentrum te gebruiken.  mijn ervaring is dat alles gratis dan wel praktisch gratis is. dit geldt voor alle studenten of ze op campus wonen of niet.

wat ik uit de site kan opmaken heb je telefoon en wireless internet op de kamer en dat is inbegrepen in de prijs (behalve uiteraard de gesprekskosten maar dat spreekt redelijk voor zich :)) en je hebt zeer waarschijnlijk ook wel computerruimtes waar je een computers kunt gebruiken (de laptops zullen toch niet zo ver opgerukt zijn dat ze dat niet meer hebben lijkt me).

overigens, misschien heeft je eigen universiteit een contactpersoon die over dit soort uitwisselingsprogramma's gaat en je meer info kan geven en anders hebben ze vast een contactpersoon bij de universiteit van Miami die je kan emailen en als ze dat neit hebben dan heb je nog het bureau buitenland van de UM.  zie hun site http://www.miami.edu/index.php/student_life/student_services/isss/

ik zie nu ook dat ze vanuit dat bureau buitenland een activiteit hebben waarbij je thanksgiving kan gaan vieren bij een amerikaans gezin.  als het ff kan zou ik daar zeker aan meedoen, het is één van de belangrijkste amerikaanse feestdagen en het is hartstikke leuk om dat eens mee te maken.
#74 - 14-04-2010, 15:36 uur
« Laatst bewerkt op: 14-04-2010, 15:43 uur door babarage »

dmx

Ok :)
Nog één vraagje:
Ik begrijp dat je zelf gestudeerd hebt in de VS. Raad je het aan om een semester van de 1e Master (voorlaatste jaar) daar te studeren? Of zou je eerder hier voor de volledige Master gaan, en daarna in de VS wat verder studeren?
#75 - 14-04-2010, 15:58 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15