Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Studeren in Chicago

Discussie gestart

Crystal

Halllo iedereen,

Ik wil graag studeren in Chicago aan de Art Institute of Chicago. Nu heb ik meerder sites bezocht om informatie te werven maar zie door het bos de bomen niet meer.
Heeft iemand ervaring met studeren in Amerika? Dan heb ik het niet over exchange student maar gewoon het gehele 4 jaar undergraduate traject.

Ik hoop dat iemand meer informatie heeft.

Groetjes

Crystal
#1 - 01-01-2012, 21:04 uur

B-man

Studeren in de VS is ontzettend duur. als je 4 jaar wilt studeren in Chicago, zeker aan SAIC, dan moet je een stevig budget hebben. Of je moet op een of andere manier beurzen aanvragen maar dat is geen makkie. Dan heb je uiteraard ook nog de admission standards, je moet bij dit soort scholen vaak aan strenge eisen voldoen en veel kwaliteiten beschikken voordat ze je aanvraag überhaupt behandelen.

Ik wil je uiteraard niet afschrikken maar denk er in ieder geval niet te licht over.
#2 - 01-01-2012, 22:22 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

DNZ

Ik studeer ook op de hogeschool voor de kunsten, goed naam opleiding ed is niet van belang. Maar misschien is het een idee om hier in NL te starten om zo te kijken of creatieve scholing bij je past, maak een aantal toelatingen mee in NL, ervaar proef en besef wat het allemaal is. Vervolgens als je geluk hebt bied je school een uitwisselingsproject aan (wat VAAK niet is op Nederlandse kunstacademies). Maar mocht je hier al een gedeeltelijke studie/enige tijd op school hebben gezeten... kun je werken aan een goede portfolio, definitieve keuze studierichting en evt. je kwaliteiten meten met andere.

Dit zal ik je kunnen aanraden voordat je ene enorme stap zet naar de VS, waar je enorm veel geld aan kwijt bent. Kijk ik kan niet bij jou/jullie in de beurs kijken, maar het zal een beetje tijd kosten maar vervolgens heb je een sterker(e) achtergrond waarop je kunt bouwen  en tevens ook terugvallen wat we natuurlijk NIET hopen!

Succes, en houd ons op de hoogte !
#3 - 13-03-2013, 23:17 uur

Yessica

Ik heb me ooit verdiept in een studie visum, maar de voorwaarde was toen dat je na afstuderen het land verlaat voor minimaal één jaar. Als je daarna in Amerika wil blijven wordt dat dus erg lastig.
#4 - 14-03-2013, 01:53 uur



Pieter79

Heb je 25k per jaar ter beschikking voor studiekosten en levensonderhoud?
Dit grapje gaat erg duur worden, als het je al lukt aangenomen te worden.

Gr. Pieter
#5 - 14-03-2013, 11:46 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

jhbechthum

Ik denk dat de topicstarter het niet zal lezen.
De vraag is ruim een jaar oud en is ook het enige bericht wat door Crystal geplaatst is, die hier slechts 28 minuten actief is geweest.
Uiteraard kunnen de reacties voor anderen interresant zijn :)

Johan.
#6 - 14-03-2013, 18:56 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Pieter79

Ik denk dat de topicstarter het niet zal lezen.
De vraag is ruim een jaar oud en is ook het enige bericht wat door Crystal geplaatst is, die hier slechts 28 minuten actief is geweest.
Uiteraard kunnen de reacties voor anderen interresant zijn :)

Johan.

Hmmm, inderdaad. Zie nu dat het bericht weer 'actief' is gemaakt met een reactie en ben daar gewoon op ingegaan. :)
#7 - 15-03-2013, 00:53 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15