Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Studeren In de VS

Discussie gestart

Justin

Ik zit nu 3e jaar VMBO. en zou graag gaan studeren in Amerika met mijn voorkeur voor NYC. Ik doe op het VMBO nu de richting SDV (Sport dienstverlening) hierna zou ik direct kunnen doorstromen op het CIOS (Arhnem). Maar ik zou graag naar de vs gaan om daar te gaan studeren en te werken, dan zou ik graag de Management kant opgaan. Ik heb al wat zitten zoeken op internet voor informatie maar, ik weet nou niet helemaal welke scholen deze richting hebben. Ik weet niet zeker of het niveau wat ik hier doe VMBO dus erg laag is in amerika. Je moet dan ook testen afleggen heb ik begrepen en daaruit word bepaald of je geschikt bent ja of nee. Ik zou na verloop van tijd ook gewoon willen immigreren naar de vs om daar mezelf te gaan settelen..

Conclusie :

Ik wil gaan studeren en werken in de VS richting Management. (NYC) Welke scholen zijn hiervoor geschikt en wat is haalbaar. :o

(als iets niet duidelijk is vraag het dan)
#1 - 24-02-2009, 11:50 uur

babarage

je kunt hier op het forum ook nog het nodige aan info vinden, gebruik de zoekfunctie maar.  even heel kort drie dingen waar je rekening mee moet houden:

met het vmbo zul je niet zomaar tot iedere universiteit toegelaten worden, ik zou het eerder zoeken in community colleges, dan zou je van daaruit verder kunnen gaan naar een universiteit.  vooralsnog ga ik er ook even vanuit dat als je vmbo in nederland doet je niet moet mikken op een universiteit in Amerika omdat (zeker de betere) dan niet eenvoudig zullen zijn (iedereen roept wel over het lage niveau van de scholen in Amerika maar de praktijk heeft mij geleerd dat dat onzin is)
je zult de TOEFL moeten doen ofwel een engelse toets.  hoe goed is je engels dus?
het is duur, ik roep even dat je aan minimaal 10000 euro per jaar moet denken, in NYC zal dat alleen maar meer zijn.  ik zou niet rekenen op beurzen tenzij je een hele goede sporter bent.  oh en een bijbaan in Amerika mag je alleen hebben als je bij de universiteit werkt en dat verdient niet genoeg om het hele bedrag van het schoolgeld en verblijfskosten te betalen.  reken er op dat je voor vertrek moet kunnen aantonen om je kosten van dat jaar kan betalen.


#2 - 24-02-2009, 14:13 uur

B-man

Er is inderdaad al heel veel info te vinden op dit forum dus ga nog eens goed zoeken. Maar om je vraag toch nog een beetje kort te beantwoorden; je wil dus eigenlijk naar NYC. Staar je niet dood op een stad maar bekijk alle opties (ook in verband met eventuele sportbeurzen). Maar goed, NYC, als je de goeie scholen neemt voor Management dan kom je al snel uit bij Columbia en NY University (Stern School of Business). Dit zijn toppers, op landelijk/wereldniveau. Zo ook FORDHAM. Ga je wat "haalbaarder" zoeken, kijk dan naar PACE university, goeie school, midden in Manhattan (praktisch naast de Brooklyn Bridge). Dan heb je ook nog ZICKLIN School of Business van de City University of New York (CUNY), deze school wordt niet vaak in het populaire rijtje vernoemd maar mag zeker niet onderschat worden.

Andere info: je Engels moet goed genoeg zijn en dit moet je vaak aantonen dmv een TOEFL (Test Of English as a Foreign Language). Dan de kosten, pfoe, dat zijn er nogal wat, zeker als je in NYC wil wonen. Beetje (private) school in de VS kost al zo gauw $30000 tot $40000 en dat is alleen schoolgeld. Daarnaast heb je nog andere kosten zoals woning (misschien kan je iets goedkoops op campus krijgen), eten/drinken, uitgaan, boeken, etc, etc. En dan natuurlijk nog de kosten van je visum die in de honderden, zoniet duizenden, euro's kan lopen. En oh ja, een bijbaantje kan je zo goed als vergeten.

Conclusie: Vraag zoveel info aan als mogelijk is, info van scholen, beurzen, wat je wil, wat je kunt, financiele plaatje. Geloof me, en ik wil je niet afschrikken, er komt heel veel bij kijken!
#3 - 25-02-2009, 23:52 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

dol op reizen

je moet eens kijken op de site van aspect  zij doen bemiddeling voor highschool en college. Diverse steden in amerika. alleen niet nyc, maar wel bv ca. kost rond de 15000 per jaar incl verblijf en eten afhankelijk welke staat je gaat.

Zelf zijn wij op zoek voor mijn zoon, hij wil graag collegetennis spelen in de 1e of 2e divisie. Ik wil uiteraard graag een beurs voor hem om de kosten wat te drukken, hij is 19 en niveau 3 van tennis.


Alleen weet ik niet hoe ik dat moet aanpakken. Ik zag al op de site www.colegetennisonline.com welke universiteiten er zijn die daaraan doen. Ik vraag me af of je zoiets zelf aan de school moet vragen of dat er bepaalde bemiddelingsbureau's zijn? weet iemand hier op dit forum er iets van?
#4 - 26-02-2009, 08:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15