Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

studeren met studiebeurs

Discussie gestart

meisje92

heei :D
ik ben een meisje van 16 en zou graag naar NY university gaan studeren na mn middelbaar
aangezien studies in amerika vrij duur zijn, zou ik graag een studiebeurs aanvragen, nu vraag ik mij af wanneer je in aanmerking komt voor zo'n beurs en of die ook aan buitenlandse studenten kan gegeven worden, wanneer je die moet aanvragen en hoe.
Ik vroeg me ook af wat voor papieren je moet aanvragen om zo'n lange tijd in amerika te verblijven en te studeren.
Eigenlijk wou ik mn bachelor in belgië doen en dan mn master in de VS, maar mn ouders zeggen dat dat onmogelijk is omdat dat niet op elkaar zou aansluiten. Is dat zo?

kan er mij iemand helpen?
#1 - 05-11-2008, 20:58 uur

UStudy

NY University is inderdaad geen goedkope universiteit (kost jaarlijks meer dan US$ 50.000 voor tuition, fees, room en board). Verder geeft deze universiteit geen studiebeurzen aan buitenlandse studenten. Wel kun je via NYU een lening afsluiten met Citibank maar kan natuurlijk ook met een andere bank.
Voor aanmeldingsprocedure bij NYU zie: http://admissions.nyu.edu/applying.for.admissions/freshman/international.applicants.html
#2 - 15-11-2008, 22:02 uur
Studeren in de VS? www.ustudy.nl

meisje92

danku UStudy!
nja, zonder studiebeurs zou het echt niet gaan... :-\
ik heb een beetje op google gezocht, maar veel informatie vind ik niet...
weet iemand enkele universiteiten -van een toch redelijk niveau- die wel een studiebeurs geven aan buitenlandse studenten?

danku!
#3 - 29-11-2008, 11:36 uur

UStudy

Een studiebeurs krijg je niet zomaar - zal op basis zijn van academisch talent/belofte (cijferlijsten, testscores, aanbevelingen) of sporttalent.  Financial aid is wellicht een optie als jij en je familie de studie niet kunnen betalen op basis van hun inkomen en vermogen.
 
Als je me even PB stuurt met wat voor studie je precies in welke staat zoekt en evt. eigen beschikbare budget kan ik wel wat suggesties doen voor passende colleges.
#4 - 31-12-2008, 17:02 uur
Studeren in de VS? www.ustudy.nl

dol op reizen

Mijn dochter doet op het moment een jaar highschool via de uitwisselingsorganisatie STS en zij vertelde me dat vorig jaar exchange studenten die allemaal hoge cijfers haalde (A tjes) vanzelf benaderd werden door allemaal univeriteiten uit verschillende delen van Amerika om bij hun te komen studeren met beurs. Aangezien je nog maar 16 bent is dat misschien ook een idee om te doen. Voor een jaar highschool ben je ongeveer 6000 euro incl verz en ticket kwijt.
#5 - 11-01-2009, 11:40 uur

mero

Nieuw!
Beste,

als je enig talent hebt in een sport, dan kan je een sportstudiebeurs krijgen die kan oplopen tot $50,000 per jaar.
Als meisje hoef je nog niet eens zo goed te zijn.

groetjes!

Edit: Bericht aangepast door beheerder. Dennis, als je wilt adverteren dit forum kan je contact opnemen.
#6 - 02-02-2009, 13:48 uur
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 20:23 uur door FreezeM »

DNZ

Nou.. Ik heb wel eens op internet gelezen dat je vanuit Nederland 12.500€ per jaar kunt krijgen om te studeren in Amerika
Zoek dat anders even uit ( googlelen ofzo )
Maar ik weet niet wat voor voorwaarden eraan vastzitten....

in ieder geval Succes !!  ;D
#7 - 12-02-2009, 18:55 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15