Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Taalcursus Engels / vakantie - studie?

Discussie gestart

Explored

Hee,

14 juli ga ik voor de allereerste keer naar Amerika. Ik ga samen met een vriendin en we gaan een taalcursus Engels doen.
Bij de organisatie waar we geboekt hebben, hebben ze ons verteld dat we geen visum nodig hebben,
als we maar zeggen dat we op vakantie zijn.We mogen dan niet zeggen dat we eigenlijk studenten zijn die een Engelse taalcursus komen doen.

Wat zouden jullie doen? Het risico nemen en gewoon zeggen dat we vakantiegangers zijn,
of een visum nemen en gewoon zeggen dat we studenten zijn?

Als ik al die verhalen hier lees, vind ik het toch een beetje riskant om daar niet de hele waarheid te vertellen.

Groetjes, Manon
 
#1 - 30-03-2007, 14:25 uur

jerbia

Hee,

14 juli ga ik voor de allereerste keer naar Amerika. Ik ga samen met een vriendin en we gaan een taalcursus Engels doen.
Bij de organisatie waar we geboekt hebben, hebben ze ons verteld dat we geen visum nodig hebben,
als we maar zeggen dat we op vakantie zijn.We mogen dan niet zeggen dat we eigenlijk studenten zijn die een Engelse taalcursus komen doen.

Wat zouden jullie doen? Het risico nemen en gewoon zeggen dat we vakantiegangers zijn,
of een visum nemen en gewoon zeggen dat we studenten zijn?

Als ik al die verhalen hier lees, vind ik het toch een beetje riskant om daar niet de hele waarheid te vertellen.

Groetjes, Manon
 


Je gaat voor een maand toch? Ik zou gewoon zeggen dat je op vakantie gaat in San Francisco.
#2 - 30-03-2007, 15:18 uur

Explored

Hee,

14 juli ga ik voor de allereerste keer naar Amerika. Ik ga samen met een vriendin en we gaan een taalcursus Engels doen.
Bij de organisatie waar we geboekt hebben, hebben ze ons verteld dat we geen visum nodig hebben,
als we maar zeggen dat we op vakantie zijn.We mogen dan niet zeggen dat we eigenlijk studenten zijn die een Engelse taalcursus komen doen.

Wat zouden jullie doen? Het risico nemen en gewoon zeggen dat we vakantiegangers zijn,
of een visum nemen en gewoon zeggen dat we studenten zijn?

Als ik al die verhalen hier lees, vind ik het toch een beetje riskant om daar niet de hele waarheid te vertellen.

Groetjes, Manon
 


Je gaat voor een maand toch? Ik zou gewoon zeggen dat je op vakantie gaat in San Francisco.

Ja, ik ongeveer een maand.
Okee, dus ze zullen niet moeilijk doen ...
Najaa, ligt aan mezelf natuurlijk. Zolang ik maar zeg dat ik toerist ben die op vakantie komt.
Is eigenlijk ook wel zo ... hehe!
#3 - 30-03-2007, 15:20 uur

Bakvet

Leuke foto.
#4 - 30-03-2007, 19:15 uur

Explored

Leuke foto.

Whaha. Bedankt voor de informatie  wink
#5 - 30-03-2007, 19:28 uur

Bakvet

Ik bedoel als je, zoals je zegt, op 14 juli naar San Francisco gaat...
#6 - 30-03-2007, 19:38 uur

Explored

Ik bedoel als je, zoals je zegt, op 14 juli naar San Francisco gaat...

Huh? Ik snap je even niet?
#7 - 30-03-2007, 19:47 uur

Bakvet

Je geeft je voornaam, je plaatst je foto, je vertelt op welke dag je naar Amerika vertrekt. Je zegt dat je van plan bent om een cursus te gaan doen, maar dat je tegen de grensbewaker gaat vertellen dat je op vakantie bent. Ik geloof nooit dat je zo je kansen vergroot om toegelaten te worden.

Helaas weet ik niet precies of je voor een korte taalcursus een visum nodig hebt, ik zou hiervoor contact opnemen met het consulaat of op de website ervan kijken.  En dan eventueel een visum regelen als dat nodig is. Want als je de toegang geweigerd wordt omdat ze je "vakantie verhaal" niet geloven, dan kom de komende jaren heel moeilijk de VS binnen. Plus je bent je geld kwijt van je retourticket en cursus.

Check deze pagina eens:
http://travel.state.gov/visa/temp/types/types_1268.html
#8 - 30-03-2007, 21:27 uur

DeWilde

Documenten, boeken, etc. waaruit blijkt dat je gaat studeren zou ik in ieder geval niet in je handbagage meenemen!
#9 - 30-03-2007, 23:26 uur
Supply Chain Professional looking for a job in the San Francisco Bay Area. Please have a look at my personal website for further details.

bgroeneveld

De lange mars door de wandelgangen van het consulaat is niet altijd de kortste en/of goedkoopste, maar wel altijd de beste.

Vergeet niet dat er onder meer Britse journalisten teruggestuurd zijn (na een nachtje cel) omdat ze even een interview wilden komen maken. Er is namelijk een speciaal visum voor journalisten die in de VS werk willen doen voor hun gewone (niet Amerikaanse) baas.

Inderdaad, je zult ze de kost moeten geven die gewoon als toerist toch het land binnengekomen zijn. Maar waarom zou je dat risico nemen als het niet hoeft?

En die stapel formulieren invullen (Amerika lijkt wat formulieren betreft soms op een Balkan land!), ach daar kom je ook wel overheen. Is bovendien nog goed voor je Engels ook!

Succes.


#10 - 30-03-2007, 23:34 uur

Adriaan47

Groeneveld...>>>> journalist hier ook..en also lekker gebleven als een tourist in USA.
#11 - 31-03-2007, 02:14 uur

Dusza

Bij de organisatie waar we geboekt hebben, hebben ze ons verteld dat we geen visum nodig hebben,
als we maar zeggen dat we op vakantie zijn.
Tuurlijk zeggen zij dat. Hun maakt het geen fluit uit of jij al dan niet op komt dagen voor de cursus, zo lang je hen maar gaat betalen.
En zij, zij hebben vermoedelijk pakken minder werk als ze iedere cursist aanraden om geen visum aan te vragen.
#12 - 31-03-2007, 10:59 uur

bgroeneveld

A&A: ja, ja, zoals je elders wel eens hebt uitgelegd: jij hebt gewoon een toeristenvisum voor 10 jaar gekregen, helemaal zonder problemen en toen gewoon gebleven en toen gewoon getrouwd en nu gewoon je groene kaart en over een paar jaar gewoon Amerikaans staatsburger.

Ik twijfel er niet aan, dat je dit allemaal gelukt is, maar zo 'gewoon' is het niet voor 'gewone' mensen. Was het maar zo 'gewoon', dan zouden er heel wat meer mensen naar de VS verhuizen.

Voor 'gewone' mensen is het waarschijnljk toch beter om gewoon eerlijk te zijn, met de papieren van/voor je cursus naar het consulaat te gaan, bewijzen dat je hecte banden met Nederland hebt (voortgezette studie, bijvoorbeeld, of een baan, of werk, of een hypotheek, huurcontract, wat al niet) en dan gewoon een gewoon visum aan te vragen.

Ja, ik ben journalist en ik ben indertijd op een journalistenvisum de VS binnen gekomen, dat was voor vier jaar en ik hoefde niet eens het land uit om het te verlengen, ik kon gewoon bij Immigratie langskomen (en ik heb vanuit de VS een 'change of status' gedaan, hoefde maar een paar dagen naar Nederland om de groene kaartpapieren op te halen.
#13 - 31-03-2007, 21:38 uur

Adriaan47

Ik heb precies gedaan zoals je het beschrijft als een gewone jonge....en het was allemaal eerlijk.
Het enigste verschil is dat ik vanuit New Zealand kwam en alles heb geregeld met de USA embassy daar.
Er was echt niets oneerlijks aan hoor.
Mijn probleem was dat ik 2 jaar moest wachten voordat ik kon trouwen en iedereen was daarvan op de hoogte.
#14 - 31-03-2007, 21:48 uur

Bakvet

Citaat
Check deze pagina eens:
http://travel.state.gov/visa/temp/types/types_1268.html

Daar staat dat je voor een korte cursus van maximaal 18 uur per week geen studentenvisum nodig hebt, met het advies erbij om het bij twijfel toch contact op te nemen met het consulaat.

In een ander bericht beschrijf je waar je die cursus gaat doen. Op de website van die school staat dat de cursus 5 dagen per week in de ochtenduren is, van 9.00-13.00u. 5 dagen x 4uur = 20 uur. Alleen de lessen duren maar 50 minuten staat er, geen heel uur. Dus trek er 200 minuten vanaf, dan kom je op 17 uur per week uit. Waarschijnlijk hebben ze dit opzettelijk zo gedaan, zodat je beneden de 18 uur blijft.

Toch blijft de beambte aan de grens de enige persoon die bepaalt of je zonder visum de VS binnenkomt of niet. Het hangt echt van jouw verhaal af, of hij/zij je binnenlaat of niet. Ik zou zeker niet liegen tegen ze.

Benno Groeneveld gaf verder heel waardevolle adviezen vind ik. Als jij kan aantonen dat je in Nederland studeert, werkt en/of onmisbaar bent, en dat je een goede reden hebt om je zomervakantie te combineren met de mogelijkheid je Engels te verbeteren en dat je daarbij binnen de 18 uur blijft, dan zullen ze je wel binnenlaten. Voor een jong iemand is het alleen moeilijk om aan te tonen dat je echt een binding met NL hebt. Als je momenteel niet iets hebt wat je echt bindt aan Nederland, dan kan je toch beter een visum regelen.
#15 - 31-03-2007, 22:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15