Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tijdelijk (werk)visum

Discussie gestart

VincentJulian

Dag beste mensen,

ik ben vorige week teruggekomen van een vakantie in Miami en het leven daar is mij zeer goed bevallen. Aangezien ik tot 1 september 'vrij'  heb tot mijn master begint lijkt het me geweldig om daar een paar maanden te gaan wonen en werken (desnoods maximaal 90 dagen). Nou begrijp ik dat het een zeer lastige zaak is om een visum voor dit soort doeleinden te bemachtigen.

Kunnen jullie mij simpel en eerlijk vertellen hoe groot (of waarschijnlijk hoe klein) de kans is dat dit lukt? En hoe dit snel te regelen valt? Ik moet dus 1 september weer terug zijn, dus ik moet binnen afzienbare tijd uit Nederland vertrekken.

Bij voorbaat dank, groeten.
#1 - 02-03-2009, 11:48 uur

hdeweert

Hallo VincentJulian

Als je de diverse onderwerpen al hebt doorgelezen zul je gemerkt hebben dat het niet eenvoudig is om zo maar even
naar Amerika te gaan om te werken. Zelfs al heb je een visum dan is het nog niet mogelijk om daar legaal te werken.
Verder kun je via het visa waiver programma als toerist max. 90 dagen in Amerika verblijven. Werken is er in geen geval bij.
Word je gesnapt voor illegaal werken dan word je uit gezet en is Amerika voorlopig taboe.
Ook een visum aanvragen vergt enige tijd, dus je kans om er even een paar maanden  te gaan werken is nul.

Harm
#2 - 02-03-2009, 12:56 uur

Pieter79

Ja, de kans is nul.
Illigaal zou ik niet aan beginnen als je nog vaker naar de States wil en eventueel ooit daar naar toe wil emigreren (voor kortere of langere tijd).

Gr. Pieter
#3 - 02-03-2009, 19:10 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

VincentJulian

Oke, duidelijke antwoorden.

Bedankt voor jullie reactie.
#4 - 03-03-2009, 22:04 uur

Ebelix

Het enige wat je kan proberen is een baantje te vinden in een summer camp. Daar worden wel visa voor versterkt. Moet je maar even googlen. Waarom probeer je geen stage te regelen in de States? Hier kan je wel een visum voor krijgen.

Succes.
#5 - 04-03-2009, 12:14 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15