Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

toegang VS

Discussie gestart

ozzy

Hallo allemaal, Ik heb een vraagje over ESTA. Ze vragen daar of je ooit in aanraking bent geweesst met justitie of een handelaar in verdovende middelen bent.
Nu werk ik al  jaren in een coffeeshop en ben langer dan 10 jaar geleden met justitie in aanraking geweest met opiumwet omdat ik softdrugs vervoerde.(voorraaad voor de shop).

Krijg ik omdat ik in een coffeeshop werk geen toestemming om naar Amerika te gaan?
Ik wil graag een weekje met vrouw en dochter naar New York.

Ik hoop dat iemand hier antwoordt op heeft. Bedankt alvast.
#1 - 13-03-2009, 19:19 uur

Pieter79

Je moet antwoorden op een vraag zoiets als "Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or been...........; or been a controlled substance trafficker; or.........".
Verder weet ik er natuurlijk niets van of je drugs gebruikt maar er is ook nog een vraag "Do you have a communicable disease; physical or mental disorder; or are you a drug abuser or addict?"

Als ik je verhaal goed begrijp zul je in ieder geval op die eerste vraag "ja" moeten beantwoorden. Dit betekent dus ook dat vóórdat je reisplannen naar de USA maakt dat je de American Embassy (hier in Nederland denk ik het consulaat in Amsterdam) moet benaderen, of voor een visum, of om meer informatie.

Veel succes in ieder geval!

Gr. Pieter
#2 - 13-03-2009, 19:57 uur
« Laatst bewerkt op: 13-03-2009, 19:58 uur door Pieter79 »
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

ozzy

Bedankt Pieter79 voor je reactie, ik gebruik zelf geen drugs, ik werk alleen in de coffeeshop.
Ik zal in ieder geval contact opnemen met het consulaat en daar navraag doen.

Als ik meer weet zal ik het op het forum laten weten.

Gr. Ozzy
#3 - 14-03-2009, 20:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15