Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trouwen met een Amerikaanse man

Discussie gestart

Lynn

Hallo ik ben verloofd met een Amerikaanse man, wij willen in de loop van dit jaar trouwen, leuk al die sites maar ik word daar niet wijzer van. Mijn verloofde snapt het al helemaal niet, Op zich willen wij in Amerika blijven. Maar nogmaals weet niet wat ik moet doen, ook willen wij dat het huwelijk in Nederland rechtsgeldig zal zijn. Zelf ben ik Nederlandse en mijn verloofde is Amerikaan wij willen ook graag daar trouwen. Groetjjes Marylinn Mattu (Lynn)

--
#1 - 02-03-2016, 04:35 uur

Yessica

Welkom op het forum.

Als eerste valt me op dat je nog nooit in Amerika bent geweest. Zou je daar eerst eens niet naar toe gaan om te kijken of je daar uberhaupt wel wil wonen?

Ik neem aan dat je verloofde dan nu in Nederland woont?

Als je daar wil trouwen zijn er meerdere mogelijkheden. De officiële route en de niet zo officiële route waarvan de Amerikanen liever niet hebben dat je die volgt, maar het kán wel.
Officieel moet je de verloofdenprocedure volgen (K-1 visum). Als je dit visum wordt verleend, kun je naar de VS en moet je binnen 90 trouwen, waarna de procedure volgt om resident te worden. Maar....jouw verloofde moet wel kunnen aantonen dat hij jou kan onderhouden en moet aan een inkomenseis voldoen. Als hij nu in Nederland woont is dat misschien lastig. Wellicht is het handig als je wat meer informatie geeft over hoe lang jullie elkaar kennen en zo, want je zult ook aan moeten tonen dat er sprake is van een duurzame relatie.

Als je in Amerika trouwt, moet je alleen zorgen dat de documenten gelegaliseerd zijn (huwelijksakte en geboorteregister van je verloofde) en dan kan net zo worden ingeschreven. Dat is het punt niet. Maar mochten jullie nu beiden in Nederland wonen, dan is trouwen in Nederland misschien wel makkelijker en goedkoper.
#2 - 02-03-2016, 06:03 uur



Lynn

:-) Ben daar dus wel geweest mijn aanstaande man woont in Detroit city maar wij genoten alleen maar van elkaar.
Wat logisch is ons leven kent een hele zwarte periode en als er geen liefde zou zijn had onze relatie dit niet kunnen overleven.
Dat mijn partner daar mij zou moeten onderhouden en aan bepaalde eisen moet voldoen, dat weten wij beiden.
op dit moment woont mijn verloofde in Kamazaloo, reden dat de ziekenhuizen daar beter zijn. Mijn Liam had een auto ongeluk,
op het oog niets aan de hand op wat kneuzingen na, maar hij bleef pijn houden, dus ik adviseerde hem terug naar het ziekenhuis te gaan.
Dat deed hij en toen bleek hij bloedproppen in de longen te hebben, dit werd uiteindelijk opgelost.
Maar door alle bloed verdunners kreeg hij een geklapte ader in zijn hoofd. Toen raakte hij in coma, twee keer over moesten ze knokken voor zijn leven.
De eerste herinnering die hij had bij ontwaking was ik. Zijn oom benaderde mij. Van de 75% die nog werkte, zit hij nu op 90% herstel.
Wij kennen elkaar nu 2,5 jaar. Zijn dus verloofd en we zijn verliefder dan ooit. In onze optiek is dat wonderbaarlijk, en ook de aanleiding om te gaan trouwen.
Deze liefde gaat te diep voor ons beiden. Tja, dus wilde de  informatie die ik nodig heb. Omdat ik wel op sites geweest ben, maar kwam er niet goed uit. Totdat ik dit forum ontdekte.
Mijn verloofde is ook bereid om zich hier te vestigen maar wij willen beiden een nieuwe start. Zelf heb ik al een tijd buiten Nederland gewoond en kan dat heel erg goed handelen. So wat is dan de niet zo officiele route. Dank je wel. Groetjes Lynn
#3 - 04-03-2016, 22:04 uur

Old Faithful

Wat een heftig verhaal. Gelukkig gaat het de goede kant op en hopelijk gaan de laatstte procenten van het herstel ook nog lukken.

Je zette Yessica (en mij ook) op het verkeerde been doordat in je forumgegevens staat dat je nog niet in Amerika bent geweest.

Ik wens jullie veel succes met de emigratieprocedure.

#4 - 05-03-2016, 11:16 uur
Groet,

Old Faithful

Pieter79

Welke procedure willen jullie volgen? Heb je al op uscis.gov gekeken?

Gr. Pieter
#5 - 05-03-2016, 15:23 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Lynn

Hallo Pieter, nee ben nog niet op die site geweest heb wel inmiddels een site gekregen van een bevriende Amerikaan waar ik ben wezen kijken.
Wij willen natuurlijk een zo gemakkelijk mogelijke procedure. Ja het was niet de bedoeling om iemand op het verkeerde been te zetten.
Maar wilde zo graag de benodigde info. Ben op diverse sites wezen rondlezen. Maar soms zijn sites niet allemaal even helder. Wij zijn beiden van middelbare leeftijd.
Ik heb een wao uitkering oude regeling die ik mag meenemen naar de USA. Dat voordeel is er dan wel weer.  De bedoeling is dat wij in de herfst willen gaan trouwen.
Maar zoals ik zei, wij willen het ons zo gemakkelijk mogelijk maken. Hartelijke groet, Lynn
#6 - 25-03-2016, 05:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15