Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

trouwen?

Discussie gestart

o0jacky0o

Zoals ik op het voorsteltoppic al zei heeft mijn vriend
werk aan geboden gekregen in amerika, voor 3 jaar.
Ik mag uiteraard mee, van zijn bedrijf.
Alleen hoorde we dat als ik mee wil emigreren dat ik dan getrouwd moet zijn?!
Niet zo zeer van het bedrijf waar mijn vriend werkt maar wel voor de regeltjes uit amerika!
weet iemand of dit klopt?!

ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft :)
#1 - 02-02-2011, 08:00 uur

hdeweert

Hallo Jacky
De tijd dat je vriend daar gaat verblijven is 3 jaar. In theorie komt hij na die tijd gewoon weer naar Nederland.
In de praktijk is het mogelijk om daar dan langer te blijven mits het bedrijf werk bied.
Als jij ook mee wil is trouwen een oplossing. Kijk eens op de site van dit forum
http://www.verenigdestaten.info/alginfo/visa.html
En de site van de Amerikaanse ambasade
http://amsterdam.usconsulate.gov/

Harm
#2 - 02-02-2011, 08:56 uur

ned in MO

Even een boterbriefje halen dus
#3 - 02-02-2011, 21:00 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Ebelix

Als je niet getrouwd bent kan je niet met je vriend mee naar Amerika als hij daar gaat werken. Amerika kent geen status als samenlevingscontract of dat je al jaren tafel en bed samen deelt.

Er zijn al veel mensen om deze reden getrouwd om toch bijelkaar te kunnen zijn.
#4 - 03-02-2011, 11:16 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

ned in MO

Wat is het probleem om niet te trouwen. In nederland doet men daar zo moeilijk over
#5 - 03-02-2011, 19:01 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

sharon-vb

Wat is het probleem om niet te trouwen. In nederland doet men daar zo moeilijk over

Ik vind het nogal wat om te gaan trouwen om ergens te mogen wonen. Trouwen gebeurd meestal toch om andere redenen en misschien is er een reden om te wachten, bijv. sparen voor een geweldige bruiloft o.i.d.
Ik kan me ''het probleem'' dus wel voorstellen.
#6 - 04-02-2011, 22:55 uur

Pieter79

Ik vind het nogal wat om te gaan trouwen om ergens te mogen wonen. Trouwen gebeurd meestal toch om andere redenen en misschien is er een reden om te wachten, bijv. sparen voor een geweldige bruiloft o.i.d.
Ik kan me ''het probleem'' dus wel voorstellen.

Dan lijkt het me dat je eens met je vriend om de tafel moet gaan zitten om e.e.a. te bespreken. Als hij de ware is dan lijkt me 3 jaar uit elkaar niet echt een goed plan.

Persoonlijk zou ik de mogelijkheid aangrijpen, en als je daarvoor moet trouwen dan moet dat maar. Misschien bevalt het jullie daar zo goed dat je jullie in de tussentijd met de GreenCard Lottery mee kunnen doen zodat je de mogelijkheid hebt om daar te blijven. In Nederland blijven/gaan wonen kan altijd nog. De kans krijgen ervaring in de States op te doen krijg je niet veel, dus als je 'm krijgt met beide handen aanpakken!!

Disclaimer; ik weet niet hoe oud of avontuurlijk jullie zijn, en hoe erg je aan Nederland gehecht bent. In mijn visie geldt voor de VS dat het uitermate moeilijk is om binnen te komen en dat duizenden mensen er graag zouden willen wonen. Vandaar de enigszins enthousiaste uitlating om deze kans aan te grijpen ;)
#7 - 04-02-2011, 23:42 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

ned in MO

Wat is het probleem om niet te trouwen. In nederland doet men daar zo moeilijk over

Ik vind het nogal wat om te gaan trouwen om ergens te mogen wonen. Trouwen gebeurd meestal toch om andere redenen en misschien is er een reden om te wachten, bijv. sparen voor een geweldige bruiloft o.i.d.
Ik kan me ''het probleem'' dus wel voorstellen.

Waarom dan wel die moeite om samenlevingscontracten etc op te stellen? Kost meer moeite dan een boterbriefhe halen of zijn nederlanders zo onzeker in een relatie dat ze dat niet durven omdat ze dan later  het woordje "gescheiden" opgeplakt krijgen?
#8 - 06-02-2011, 17:45 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15