Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tweede huis in Amerika

Discussie gestart

kate

Eén van de mogelijkheden die wij overwegen is een tweede huis in de US kopen. Heen en weer reizen dus.  Het zou een mooie mogelijkheid zijn om de US te leren kennen Of we werkelijk voor permanent willen proberen te gaan. Mijn vraag is of iemand een tweede huis in de US heeft, en weet hoe dat dan zit met een evt. verlenging van Visa, of er een manier is dat je meer dan 90 dagen mag blijven en hoe vaak je dan per jaar heen en weer mag tussen je twee huizen en hoe lang je in je "eigen" land moet zijn voordat je weer naar je tweede huis kan.

bedankt als iemand iets weet en
groet
Kate

#1 - 16-09-2007, 13:20 uur

hollandranch

Huis kopen is geen probleem, als je maar genoeg aanbetaald, dus geen risico voor een bank. Ik heb al heel wat verhalen gehoord over de vakantie visums, vooral over hoevaak. Soms is het van 90 dagen USA, 90 dagen terug en 90 dagen USA etc.  Wij zijn zelf weleens 2x binnen 2 maanden naar Texas gevlogen, geen vraag gehad, maar ze kunnen je blijkbaar weigeren. Je hebt toch ook van de lange vakantievisums waarop je een (half)jaar mag blijven, misschien is dit wat?

succes, Hans
#2 - 16-09-2007, 16:25 uur

Anouk

Sorry dat ik geen antwoord kan geven op je vraag, maar ik heb me dit ook al een tijdje zitten afvragen hoe die (Europese) artiesten dat doen.. Kopen ze daar gewoon een huis en mag je daar dan blijven of krijgen die gasten gewoon een visum omdat ze "belangrijk" en superrijk zijn? Zoals die Robbie Williams die zolang in LA heeft gewoond en nu weer terug is naar z'n eigen land Engeland.. En zoals die Ferry Somogyi (ofzo) van GTST die ook een aantal jaar in LA heeft gewoont, en die Touriya nogwat (model) uit Marokko/Nederland die nu ook in LA woont.. En ik ken nog wel een aantal bandleden van een Russische band die "gewoon" in LA wonen terwijl ze gewoon Australisch, Duits en Sloveens zijn.. En zo zijn er nog wel een stuk of 2000 voorbeelden, als het er niet meer zijn..

Ik vraag me dat gewoon af :P Ik ben van plan de loterij te winnen, dus.. ;D
#3 - 16-09-2007, 16:33 uur

hollandranch

Sorry dat ik geen antwoord kan geven op je vraag, maar ik heb me dit ook al een tijdje zitten afvragen hoe die (Europese) artiesten dat doen.. Kopen ze daar gewoon een huis en mag je daar dan blijven of krijgen die gasten gewoon een visum omdat ze "belangrijk" en superrijk zijn? Zoals die Robbie Williams die zolang in LA heeft gewoond en nu weer terug is naar z'n eigen land Engeland.. En zoals die Ferry Somogyi (ofzo) van GTST die ook een aantal jaar in LA heeft gewoont, en die Touriya nogwat (model) uit Marokko/Nederland die nu ook in LA woont.. En ik ken nog wel een aantal bandleden van een Russische band die "gewoon" in LA wonen terwijl ze gewoon Australisch, Duits en Sloveens zijn.. En zo zijn er nog wel een stuk of 2000 voorbeelden, als het er niet meer zijn..

Ik vraag me dat gewoon af :P Ik ben van plan de loterij te winnen, dus.. ;D


Er is een speciaal visum voor artiesten, dus mensen zoals Robbie Williams met talent en vooral veel geld mogen heel lang blijven. Geloof dat Anouk toch ook ergens in the middle of nowhere in the USA woont? Denk dat zo'n wannabee als Ferry gewoon heen en weer vliegt, aangesloten is bij een Amerikaans bureau en misschien een tijdelijk visum heeft, maar zou me niets verbazen als hij geen visum heeft want dan zou iedereen acteur worden en LA heeft er geen gebrek aan. Trouwens er zitten heel wat illegalen in Amerika en niet alleen hispanics.
#4 - 16-09-2007, 16:47 uur

kate

Jaja, zo'n lang vakantie visum lijkt me wel wat. Daar ga ik naar op jacht  ^-^ punt is alleen dat ik ook de site van de overheid zó ingewikkeld vind. Ik heb nu de ambassade hier maar aangeschreven, oh ja, en Van der Valk, die schijnen iets te doen met mensen die een tweede huis in de US willen, dus die moeten ook wel wat te melden hebben, zou ik zo denken. Half jaar States, drie maanden naar de zon in ons huis hier en dan weer terug voor een half jaar. Alle honden in the plane. Klinkt niet gek  ;D

thanks voor de reacties.
#5 - 16-09-2007, 19:16 uur

Anouk

Sorry dat ik geen antwoord kan geven op je vraag, maar ik heb me dit ook al een tijdje zitten afvragen hoe die (Europese) artiesten dat doen.. Kopen ze daar gewoon een huis en mag je daar dan blijven of krijgen die gasten gewoon een visum omdat ze "belangrijk" en superrijk zijn? Zoals die Robbie Williams die zolang in LA heeft gewoond en nu weer terug is naar z'n eigen land Engeland.. En zoals die Ferry Somogyi (ofzo) van GTST die ook een aantal jaar in LA heeft gewoont, en die Touriya nogwat (model) uit Marokko/Nederland die nu ook in LA woont.. En ik ken nog wel een aantal bandleden van een Russische band die "gewoon" in LA wonen terwijl ze gewoon Australisch, Duits en Sloveens zijn.. En zo zijn er nog wel een stuk of 2000 voorbeelden, als het er niet meer zijn..

Ik vraag me dat gewoon af :P Ik ben van plan de loterij te winnen, dus.. ;D


Er is een speciaal visum voor artiesten, dus mensen zoals Robbie Williams met talent en vooral veel geld mogen heel lang blijven. Geloof dat Anouk toch ook ergens in the middle of nowhere in the USA woont? Denk dat zo'n wannabee als Ferry gewoon heen en weer vliegt, aangesloten is bij een Amerikaans bureau en misschien een tijdelijk visum heeft, maar zou me niets verbazen als hij geen visum heeft want dan zou iedereen acteur worden en LA heeft er geen gebrek aan. Trouwens er zitten heel wat illegalen in Amerika en niet alleen hispanics.

Volgens mij is Anouk alweer een tijdje terug in NL.. Maar ja.. Die bandleden die ik dus ken zijn ook niet zo rijk, ze zullen vast een leuk salaris verdienen met hun muziek, maar ook niet dat ze als koningen kunnen leven.. Maar ja, met geld koop je alles, zelfs dat je in de USA kunt blijven zonder zorgen ::)

Kreeg vanochtend belletje van USAFIS, ze laten me maar niet met rust.. Ik was uitgeloot uit duizenden voor een extra of betere kans ofzo.. Ik heb gezegd dat ik geen creditcard meer heb en toen vonden ze me allang niet zo interressant meer >:D
#6 - 16-09-2007, 20:53 uur

kate

Wij hebben bijna helemaal geen last meer van Usafis nadat we betaald hadden en ze mailden dat we ons geld terug wilden omdat we erachter kwamen dat ze een scam zijn. Oh ja, ze mailden nog één keer....dat ze ons niet konden bereiken, en dat terwijl ze elke week belden toen we nog zo dom waren om "upgrades" te kopen. Wel heb ik het betaalde boek "The Immigration Bible" ontvangen, tegen alle verwachtingen in ($ 25,00).
#7 - 16-09-2007, 22:50 uur

Anouk

Die heb ik ook.. Nooit gelezen, ligt ergens in een la :-\

Echt stom dat ik daarin ben getrapt embarressed Maarja, nu ze weten dat ik geen creditcard heb laten ze me misschien met rust.. Ik krijg wel een nieuwe creditcard, maar met een nieuw nummer en chip en die krijgen ze bij USAFIS van ze langzalzeleven niet.. Ook al heb ik zogenaamd de Greencard gewonnen..
#8 - 16-09-2007, 22:55 uur

kate

Ik heb de dichtsbijzijnde US embassy gemaild met mijn vraag hoe het zit wanneer wij zouden besluiten een tweede huis in de US aan te schaffen. Zij mailden mij een standaard mailtje terug met een stel links, die me verwezen naar de website van de overheid. Daarop kon ik, zoals al eerder ontdekt, slechts algemene informatie geven met de mededeling dat wanneer je vragen over je specifieke situatie hebt, je de ambassade in jouw land moet contacteren. Dus ik terugmailen naar de ambassade dat die linken wel leuk zijn, maar....en wat daarop gemeld wordt. Dus ik zeg: wanneer U mij dan terugstuurt naar de website van de overheid, dan weet ik het niet meer, vertelt u me dan maar bij wie ik dán moet zijn. Toen mailden ze me dat je de 90 dagen wel kunt verlengen, maar dan moet je een visum aanvragen met dit en dit formulier, dan een afspraak maken voor een gesprek op de ambassade, alwaar al je vragen beantwoord worden.
Okay, prima. Maar dat betekent nog steeds dat wij niet weten hoelang daar en hoelang in ons eigen land tótdat we het huusie gekoopt hebben en klaar zijn om een visum aan te vragen blijft het onzeker..... Lastig.
Is er hier dan niemand met een tweede huis in de US? Ik heb nu mijn hoop maar op de antwoorden van Van der Valk gevestigd  :D
#9 - 18-09-2007, 02:59 uur

ned in MO

een tweede huis kopen is niet zo een probleem. Geld doet wonderen ::)

Een verblijfsvergunning is een ander verhaal.consulaat of ambassade kan je daar meer over vertellen. Mak anders een afspraak met ze of bel.
#10 - 18-09-2007, 04:26 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

PBBI

Ben benieuwd wat ze bij vd Valk zeggen, hou ons op de hoogte.
Citaat
Okay, prima. Maar dat betekent nog steeds dat wij niet weten hoelang daar en hoelang in ons eigen land tótdat we het huusie gekoopt hebben en klaar zijn om een visum aan te vragen blijft het onzeker.....
Wat voor visum ga je dan aanvragen om daar te wonen? Ik begrijp hieruit dat je tijdelijk wilt gaan totdat je je huusie gekoopt heb en dan een visum aan gaat vragen om te wonen?? Een huis kopen duurt maar een dag of wat, je kunt alles regelen vanuit Nederland, met een visa waiver gaat dat prima.
#11 - 18-09-2007, 10:01 uur
« Laatst bewerkt op: 18-09-2007, 10:08 uur door PBBI »

kate

Pbbi, de ambassade stuurt in het laatste mailtje een link mee naar formulier DS-156. Verder heb ik dus nog geen idee over hoe lang verlenging ze dan evt. praten.
Wanneer we kiezen voor de optie om gewoon (eerst?) twee huizen te hebben is de bedoeling is vanuit hier een tweede huis te kopen (wel gaan kijken vóór koop), dan een verlenging van die 90 dagen aan te vragen, in de US te zijn zolang als mag, en dan weer naar ons eerste huis zolang als moet en/of we willen, en dan weer naar de US. Dus echt in twee huizen leven. Intussen blijven we kijken naar mogelijkheden om een Green Card te bemachtigen en wanneer we dan de US echt prettig wonen vinden, dié optie te gaan proberen.
Het E-2 visum waarop we eerst wilden gaan, wordt om verschillende redenen steeds minder interessant voor ons, en het lijkt ons op zich een prima idee om eerst eens een tijdje te kijken of de US bevalt om er echt te wonen, omdat wij wel weten dat dat héél wat anders is dan vakantie.

#12 - 18-09-2007, 14:20 uur

PBBI

Je kunt een B2 aanvragen, kun je 180 dagen in de VS verblijven en dan er weer uit. Er zijn mensen die na een aantal weken, of maanden weer terug gaan en dit een aantal keren doen en gewoon binnen gelaten worden. Maar er zijn er ook die naar een keer of 2 teruggestuurd worden. Het beste is 180 dagen in en 180 dagen uit, maar zelfs dat geeft geen garantie.
Een greencard, de enige mogelijkheid is de lotterij als je niet zeker weet of je naar de VS wilt emigreren. Win je, dan kun je vrijblijvend een tijdje daar gaan wonen. Pas nog een uitgebreid gesprek gehad over het feit dat zoveel mensen met plannen om te emigreren helemaal niet zeker zijn van hun plannen / ideeën. Ik denk ook niet dat tijdelijk wonen ( heen en weer dus) in de VS je een juist beeld zal geven, maar misschien hebben hier forumleden die er wonen wel een gedachte over. Naar mijn gevoel blijf je dan toch, ook al is het voor langere periode, het vakantie gevoel houden. Je hoeft niet te werken, hoeft alleen maar je dagen vol te maken, gezellige dingen doen, ik weet niet, ik denk niet dat dit werkt.

Waarom is het E2 minder interessant?
#13 - 18-09-2007, 15:19 uur

hollandranch

Dus echt in twee huizen leven. Intussen blijven we kijken naar mogelijkheden om een Green Card te bemachtigen en wanneer we dan de US echt prettig wonen vinden, dié optie te gaan proberen.


Amerika leer je pas kennen als je hier woont en werkt, een tweede huis lijkt meer op vakantie dan echt wonenin het grote, rare Amerika met zijn vele afwijkende regels etc.



#14 - 18-09-2007, 15:39 uur

kate

Het idee van een eeuwige vakantie is niet helemaal correct in ons geval. We werken namelijk beiden via Internet en mijn man moet regelmatig naar NL. Maar ik snap wel dat je dan dus helemaal niet te maken krijgt met hoe de zaken in de US gaan voor inwoners, dat is waar.

Een E-2 was in eerste instantie ons plan. Echter, we zijn de jongste niet meer en wat voor ons belangrijk is dat dit E-2 visum altijd tijdelijk blijkt te blijven, dus je mag niet uiteindelijk verkopen en met pensioen gaan (tenminste, dan moet je weer weg) en we hebben weinig zin om weer een bedrijf op te bouwen en de zorgen van personeel te dragen voor een tijdelijk iets.

Ik moet zeggen; ik ben blij dat jullie meedenken. Thanks.
#15 - 18-09-2007, 15:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15