Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Benaming universtiteit

Discussie gestart

Maarten_D

Hallo;

Ik ben voor mezelf bezig met het uitzoeken of studeren in de USA iets is voor mij. Op dit moment doe ik 5VWO, sta er goed voor en als het allemaal zo doorgaat heb ik volgend schooljaar mijn VWO diploma. Het onderwijs is in de USA dus heel anders heb ik al begrepen. Maar zijn de universiteiten daar nu wel op "universitair" niveau? Uit mijn eigen research blijkt dat er undergraduate en graduate opleidingen zijn. Ik neem aan dat je eerst een undergraduate moet volgen alvorens je een graduate kunt doen. In hoeverre kun je zo'n Amerikaanse universiteit nu vergelijken met een Nederlandse?

Alvast bedankt;
Maarten 2006-10 ???
#1 - 14-04-2007, 23:46 uur

DeWilde

Hoi Maarten,

Undergraduate staat gelijk aan een HBO opleiding en graduate is hetzelfde als een WO opleiding. Daarnaast heb je nog community college wat een stuk goedkoper is en vaak makkelijkere toelatingseisen heeft als een universiteit.
Een community college opleiding duurt vaak 2 jaar en staat gelijk aan de eerste 2 jaar van een undergraduate opleiding. Veel Amerikanen gaan eerst naar een community college en schakelen na 2 jaar over op een universiteit. Hierdoor zijn ze net zo snel klaar tegen veel minder kosten.

Gr,
Joost
#2 - 15-04-2007, 08:12 uur
Supply Chain Professional looking for a job in the San Francisco Bay Area. Please have a look at my personal website for further details.

Maarten_D

Bedankt voor de feedback!
Als ik het goed begrijp kan ik direct graduate onderwijs volgen, omdat ik al op dat niveau ben.
Wanneer ik meer vragen heb zal ik deze zeker stellen!

Groet;
Maarten
#3 - 15-04-2007, 14:31 uur

Martina

Hoi Maarten, ik denk niet dat je zomaar de undergraduate kunt overslaan.  Je zult, ben ik bang, niet worden toegelaten tot een Masters of een Ph.D. opleiding zonder een Bachelor's (undergraduate) degree. Het beste is om meer informatie te verkrijgen van de universiteit waar je heen wilt. De meeste hebben secties op hun websites die speciaal zijn voor internationale studenten. 




#4 - 15-04-2007, 16:40 uur

B-man

Pas idd op met te snel conclusies te trekken. Een undergraduate  moet je wel eerst doen voordat je aan een graduate kan beginnen. Een graduate is eigenlijk gewoon een opleiding die volgt na je undergraduate zoals hier bijv. een Master na je HBO. Zie de undergraduate maar een beetje als de eerste 3 jaar van een WO en een graduate als jaar 4, ze hebben daar niet zoveel verschil tussen een College en een Universiteit namelijk.

Kijk ook goed naar Private en Public universities. Een private wil niet meteen zeggen dat het ook beter is (al gaat die vlieger toch wel vaak op) dan een public school. University of Michigan is bijv. public en een topschool. Harvard is (uiteraard) private.
#5 - 16-04-2007, 11:16 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Maarten_D

Dank voor de correctie! Ik snap 'm nu. In principe ga je van niveau naar niveau, maar begin je zowieso onderaan. Net als wat jij zegt B-man:  eerste jaren undergraduate, vervolg is graduate. Wat ik wil is een media management opleiding volgen; ik heb al wat gevonden in L.A., maar ik blijf doorzoeken totdat ik er een aantal heb. Ik heb totaal geen benul van wat nou eigenlijk studenten steden zijn in de USA, wat ik al wel weet is dat het niet in elk gebied even save is. Klopt dit?

Wat ik uit andere topics opmaak is dat het in de USA heel gewoon is om jezelf bij meerdere scholen aan te melden. Maar, hoe handle je het als je bij meerdere scholen wordt aangenomen? Gewoon cancellen? En ik weet dat eerst de Bachelor degree komt en daarna de Masters. Maar waar moet ik Ph. D. plaatsen?

Dan even een zijsprongetje; voordat je een opleiding mag volgen in de USA moet je eerst een soort taaltest doen. Ik heb al gehoord hier en daar dat het niet de makkelijkste test is. Ik kijk veel Engelstalige programma's zonder ondertiteling en heb al aardig wat ervaring met brieven schrijven plus natuurlijk mijn reguliere stof van het VWO. Is er een pijl op te trekken in hoeverre dit voldoende is voor deze test?

Alvast bedankt!

Maarten
#6 - 16-04-2007, 22:36 uur

B-man

Wees gerust, die Engelstalige test waar jij het over hebt, TOEFL genaamd, is voor de meeste Nederlanders echt GEEN probleem.

Ph.D komt ook na je undergraduate die eigenlijk een beetje op dezelfde hoogte staat als een Master alleen haal je hem vaak op andere gebieden dan een Master en is meestal wat "wetenschappelijker" vaan aard.
#7 - 17-04-2007, 10:48 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

UStudy

Wat ik uit andere topics opmaak is dat het in de USA heel gewoon is om jezelf bij meerdere scholen aan te melden. Maar, hoe handle je het als je bij meerdere scholen wordt aangenomen? Gewoon cancellen?

Ja, is heel gewoon. Zo'n 4 a 5 scholen maar er zijn de laatste jaren steeds meer mensen die voor 10 of zelfs meer gaan. Belangrijk is om niet alleen scholen van het allerhoogste niveau (reach scholen) te nemen maar ook scholen waar je waarschijnlijk wel terecht zou kunnen en een school waar je absoluut wel zult worden aangenomen. Risico spreiden dus.
Als je bij meerdere scholen bent aangenomen, zou ik nog eens goed het studieaanbod, (sport)faciliteiten, ranking etc. bekijken. Uiteraard ook een eventueel aanbod van financial aid of een scholarship meenemen in je beslissing en evt. proberen nog te onderhandelen over de hoogte ervan. Zodra je de beslissing voor een school hebt genomen, de andere aanbiedingen inderdaad cancellen.

Dan even een zijsprongetje; voordat je een opleiding mag volgen in de USA moet je eerst een soort taaltest doen. Ik heb al gehoord hier en daar dat het niet de makkelijkste test is. Ik kijk veel Engelstalige programma's zonder ondertiteling en heb al aardig wat ervaring met brieven schrijven plus natuurlijk mijn reguliere stof van het VWO. Is er een pijl op te trekken in hoeverre dit voldoende is voor deze test?

Mogelijk bedoel je hier niet de TOEFL die inderdaad heel goed te doen is voor Nederlanders (vergelijk met HAVO 5 niveau Engels). De Scholastic Aptitude Test (SAT General en SAT Subject tests) wordt bij de meeste vierjarige colleges als vereiste gesteld en is pittig. De test bestaat uit drie onderdelen: Verbal, Writing en Math. Het Verbal deel is uiteraard afgestemd op het taalniveau van de Amerikanen dus voor Nederlandse studenten wel pittig. Gelukkig kun je voor zowel de SAT als TOEFL veel oefenmateriaal krijgen. Ook kun je deze testen voor proef afleggen om te kijken wat ongeveer je scores zouden kunnen zijn. Dit kan bij Adviesbureau Weg-Wijs in Den Haag. Zie voor meer informatie op www.weg-wijs.net.
#8 - 22-05-2007, 21:35 uur
Studeren in de VS? www.ustudy.nl

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15