Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

US Visit Exit Procedure

Discussie gestart

Mississippi

Department of Homeland Security to Begin Biometric Exit Pilot as Part of US-VISIT Program


Begin Mei 2005 heb ik in Philadelphia voor het eerst (vrijwillig) meegewerkt aan de "US-VISIT automated biometric exit procedure for foreign visitors". Bij deze procedure moet je, net als bij aankomst, je paspoort scannen, 2 vingerafdrukken afgeven en een foto maken. Het verschil is dat je dit zelf kan doen bij een automaat. Nadat de procedure succesvol is afgerond krijg je een printje als bewijs mee. Daarop staat je naam, datum, luchthaven etc. en daaronder een 2-dimensionale blokjescode die door een computer gelezen kan worden. Deze code bevat informatie van de vingerafdruk en foto:


Wat je met dit printje moet doen weet ik niet. Voorlopig werken ze ook nog met het strookje van het groene I-94 formulier dat in je paspoort zit.

#1 - 28-05-2005, 15:29 uur
« Laatst bewerkt op: 06-05-2006, 20:50 uur door Mississippi »

Mississippi



Vorige week heb ik ook weer meegedaan aan de nieuwe US Visit exit procedure op SFO

US VISIT Exit procedures are being tested at the following airports:

Baltimore/Washington International
Chicago O’Hare International
Dallas/Fort Worth International
Denver International
Detroit Metropolitan Wayne County International
Fort Lauderdale-Hollywood International
Hartsfield-Jackson Atlanta International
Luis Muñoz Marin International in San Juan, Puerto Rico
Newark Liberty International
Philadelphia International
San Francisco International
Seattle-Tacoma International

Wie heeft dit ook al eens gedaan?
Hoe werkte dat?


#2 - 06-05-2006, 20:49 uur

visuar

Mag ik vragen wat dat precies is?
#3 - 07-05-2006, 12:15 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Mississippi

Mag ik vragen wat dat precies is?

Ja hoor, het is wat ik in de eerste post heb geschreven.
Bij de gate waar je vertrekt staan US VISIT machines waar je net als bij binnenkomst je paspoort, vingerafdruk en foto moet laten scannen.
Als bewijs krijg je een kaartje met de 2-d barcode.

#4 - 07-05-2006, 19:17 uur

visuar

Duh, of je bekijkt de post erboven ook even 2006-05 embarressed

Sorry! (en bedankt voor je extra uitleg)
#5 - 07-05-2006, 22:14 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Jez

Ik denk dat wij hier gebruik van hebben gemaakt toen wij inscheepten voor onze cruise. Daar moesten we ook de hele riedel van de controles doorlopen. We werden hier echter bij geholpen door een medewerker. Het was een soort zuil met een tv-schermpje, waarop je kon lezen wat je moest doen. Dat was dus je beide wijsvingers op de bedoelde plek leggen, wachten op het piepje, lief in de camera lachen, wachten op het piepje en klaar. Dat van die piepjes weet ik eigenlijk niet zeker; zoals ik zei werden we bijgestaan door een medewerker en die vertelde steeds wat je moest doen. Oh, nu schiet me te binnen dat ik nog steeds datzelfde printje in mijn paspoort heb zitten. Alleen bij mij staat er heel groot mij naam op  ;)
#6 - 07-05-2006, 22:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

midass

Toen ik in amerika op het studentenvisum zat, wist niks van de exit procedure, heb dus ook niet gescanned:( , ben erg bang dat dat erge gevlogen zal hebben bij toekomstige visits. Of valt het wel mee? weet iemand hier meer van?
#7 - 06-08-2006, 23:26 uur

B-man

Toen ik in amerika op het studentenvisum zat, wist niks van de exit procedure, heb dus ook niet gescanned:( , ben erg bang dat dat erge gevlogen zal hebben bij toekomstige visits. Of valt het wel mee? weet iemand hier meer van?

Veel mensen weten (nog) niet van die exit-procedure, ik geloof dat het officieel nog in een testfase zit en misschien had het vliegveld waar jij destijds bent vertrokken nog geen scans. Ik denk dat je je niet veel zorgen hoeft te maken want als het goed is ben je ook op de "conventionele" manier "uitgecheckt". Kijk anders hier ff, misschien vind je antwoord op je vraag of kun je ze contacteren: http://www.dhs.gov/dhspublic/interapp/press_release/press_release_0710.xml

B-man
#8 - 06-08-2006, 23:41 uur
« Laatst bewerkt op: 06-08-2006, 23:49 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man



Vorige week heb ik ook weer meegedaan aan de nieuwe US Visit exit procedure op SFO

US VISIT Exit procedures are being tested at the following airports:

Baltimore/Washington International
Chicago O’Hare International
Dallas/Fort Worth International
Denver International
Detroit Metropolitan Wayne County International
Fort Lauderdale-Hollywood International
Hartsfield-Jackson Atlanta International
Luis Muñoz Marin International in San Juan, Puerto Rico
Newark Liberty International
Philadelphia International
San Francisco International
Seattle-Tacoma International

Wie heeft dit ook al eens gedaan?
Hoe werkte dat?




Ik heb het laatst nog op Chicago O'hare gedaan. Er staat gewoon een machine waar je je beide vingerafdrukken moet laten registreren en in een camera kijken. En dan krijg je het bovenstaande kaartje dus, werkte prima en snel!
#9 - 06-08-2006, 23:52 uur
« Laatst bewerkt op: 06-08-2006, 23:54 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

midass

Toen ik in amerika op het studentenvisum zat, wist niks van de exit procedure, heb dus ook niet gescanned:( , ben erg bang dat dat erge gevlogen zal hebben bij toekomstige visits. Of valt het wel mee? weet iemand hier meer van?

Veel mensen weten (nog) niet van die exit-procedure, ik geloof dat het officieel nog in een testfase zit en misschien had het vliegveld waar jij destijds bent vertrokken nog geen scans. Ik denk dat je je niet veel zorgen hoeft te maken want als het goed is ben je ook op de "conventionele" manier "uitgecheckt". Kijk anders hier ff, misschien vind je antwoord op je vraag of kun je ze contacteren: http://www.dhs.gov/dhspublic/interapp/press_release/press_release_0710.xml

B-man

Bedankt B-man,

Ik was uitgevlogen van San Fransisco International geloof ik, maar wat jij zegt maakt heel erg sense, dus ja als ze in de test fase zitten, is het niet zon groot probleem.
bedankt. Voel me wat beter ;)
#10 - 07-08-2006, 03:54 uur

midass

even fout markeren, Ik vloog naar nederland vanaf Philadelphia International.
#11 - 07-08-2006, 03:58 uur

Mississippi

Wij hebben een paar weken geleden de Exit Procedure in Atlanta niet kunnen doen omdat we te weinig overstaptijd hadden*.

Onze 'groene kaartjes' hebben we wel bij de gate achtergelaten.

Nu maar afwachten of ik de volgende keer er weer in mag  ???


(* Onze vlucht van Delta Airlines Denver-Atlanta moest een tussenlanding maken in Huntsville Alabama omdat we te weinig brandstof hadden. Vertraging 1 uur  ny-angry)
#12 - 21-08-2006, 21:58 uur

MeneerDijk

Ik ben eergisteren vertrokken vanuit Dallas/ Forth Worth Airport. Hier hebben ze ook een dergelijke exit-machine en het was de eerste keer dat ik er een ben tegengekomen. Ze staan wel een beetje verdekt opgesteld en lijken erg op een Pin-automaat. Als ik de omroep op het vleigveld niet had gehoord had ik het ook niet gedaan. Helaas zijn ze bij de gate wel vergeten mijn i-94 uit het paspoort te halen, en ik begrijp dat ik deze toch terug zal moeten sturen als ik volgende keer Amerika weer in wil. Gelukkig heb ik wel het bonnetje bewaard van de exit machine (zoals door de originele poster afgebeeld) Zodat ik bewijs heb dat ik het land verlaten heb. Nu hoef ik hopelijk geen rekeningafschriften of andere bewijzen mee te sturen dat ik weer in Nederland ben teruggekeerd? Zou nogal balen zijn als ik na een 10 uur lange vlucht wordt teruggestuurd door de douane  :'(
#13 - 05-01-2007, 13:23 uur



B-man

Ik ben eergisteren vertrokken vanuit Dallas/ Forth Worth Airport. Hier hebben ze ook een dergelijke exit-machine en het was de eerste keer dat ik er een ben tegengekomen. Ze staan wel een beetje verdekt opgesteld en lijken erg op een Pin-automaat. Als ik de omroep op het vleigveld niet had gehoord had ik het ook niet gedaan. Helaas zijn ze bij de gate wel vergeten mijn i-94 uit het paspoort te halen, en ik begrijp dat ik deze toch terug zal moeten sturen als ik volgende keer Amerika weer in wil. Gelukkig heb ik wel het bonnetje bewaard van de exit machine (zoals door de originele poster afgebeeld) Zodat ik bewijs heb dat ik het land verlaten heb. Nu hoef ik hopelijk geen rekeningafschriften of andere bewijzen mee te sturen dat ik weer in Nederland ben teruggekeerd? Zou nogal balen zijn als ik na een 10 uur lange vlucht wordt teruggestuurd door de douane  :'(

Groot voordeel is inderdaad het bewijsje van de US Visit procedure maar voor de zekerheid zou ik idd toch maar het I-94W kaartje opsturen (aangetekend).
#14 - 05-01-2007, 13:36 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Mississippi



Per 6 Mei 2007 is het experiment gestopt en zijn de automaten zijn buiten gebruik gesteld.
Kennelijk werkte het niet goed genoeg.


Er zit nu een vel papier met een mededeling op het beeldscherm geplakt.
(foto genomen op 16 Mei 2007 op SFO)
#15 - 17-05-2007, 19:15 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15