Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

vervolg studie in amerika

Discussie gestart

Faraday

Hallo allemaal,

Ik zit nu in het tweede jaar van HBO elektrotechniek in nederland, mijn ouders gaan binnenkort misschien naar amerika verhuizen.
Nu is mijn vraag is het mogelijk om mijn HBO studie in amerika te vervolgen of moet ik opnieuw beginnen?
Als dit mogelijk is, welke scholen zijn aan te raden en kan iemand mij misschien wat informatie geven over het hoe of wat.
Alvast bedankt,

Faraday

#1 - 05-11-2008, 21:28 uur

babarage

als je je aanmeldt bij een school in amerika dan kun je de gegevens van je opleiding hier aan de school geven (alles dus in het engels laten vertalen door de nederlandse school) en dan zullen ze je credit geven voor de in nederland gevolgde vakken, wellicht niet alles maar zeker een deel.  neem zowel de middelbare school vakken en hbo vakken mee!

het is wellicht al handig om nu achter de toefl (test of english as a foreign language) aan te gaan.  zal vaak als eis worden gesteld voor je ergens mag beginnen. 

welke school het beste is... mjah waar gaan je ouders heen en wil je bij hen blijven wonen (krijgen ze een verblijfsvergunning waarop jij mee kan trouwens anders moet je op grond van je studie zelf een visum aan gaan vragen).  als je de regio weet waar je heen gaat kan je daar in de buurt gaan zoeken naar scholen, geef het anders hier maar eens door dan kijk ik ook wel even voor je.
#2 - 05-11-2008, 22:54 uur

Faraday

mijn ouders weten nog niet waar ze heen willen, en ik hoef niet bij mij ouders te blijven wonen.
En ja ze hebben een greencard dus dat betekend toch dat je binnen 6 maanden naar amerika moet gaan?
Is die toefl test moeilijk, kan je al slagen met basis engels of moet je engels echt goed zijn.
#3 - 06-11-2008, 10:47 uur
« Laatst bewerkt op: 06-11-2008, 10:50 uur door Faraday »

UStudy

Meld je als transfer student aan bij een universiteit. TOEFL is over het algemeen niet lastig voor Nederlandse studenten - is vergelijkbaar met VWO 5 niveau. Kijk van tevoren wel goed hoe die test in elkaar zit zodat je ter plekke niet voor verassingen komt te staan. Houd er rekening mee dat het een lange zit is en dat je qua concentratie soms wat last kunt hebben van andere studenten (als jij het leesgedeelte doet en zij dan bezig zijn met het spreekgedeelte....).
#4 - 15-11-2008, 21:50 uur
Studeren in de VS? www.ustudy.nl

Faraday

Hallo,

Ik ben afgelopen 10 dagen in phoenix arizona geweest, dat is dan ook de plek waar mijn ouders gaan wonen. Nu had ik eerder al gevraagd of iemand een goede universiteit weet maar toen was de locatie nog onbekend. Heeft iemand toevallig ook informatie hoe het zit met die universiteiten/ colleges? Is er een verschil tussen college en university? Ook heb ik gehoord dat ze voornamelijk naar je cijfers kijken. Het is voor mij nog allemaal onzeker en dat vind ik niet fijn  :-X. Misschien kunnen jullie mij meer informatie en hiermee ook meer zekerheid bieden over de mogelijkheden in amerika.
Oh en het eten is daar geweldig :P en de mensen ook.

grz

Faraday
#5 - 02-01-2009, 20:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15