Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Visa Waiver Program 90 dagen

Discussie gestart

rens

Eerder postte ik een topic over stagelopen in de VS. Inmiddels ben ik begonnen met voorbereidingen, ik zal een J1-visum aanvragen.

Mijn vriend heeft met zijn werk kunnen regelen dat hij in de periode waarin ik 20 weken stage ga lopen ook vrij heeft. Dit betekent dat we huizenruil kunnen doen (= lage verblijfskosten, yeah!). Ik heb begrepen dat het aanvragen van een B2-toeristenvisum erg lastig is. Daarom wil mijn vriend via het Visa Waver Program meegaan naar Amerika. Dit kan maar voor 90 dagen, zoals iedereen waarschijnlijk wel weet.

Wat wij ons nu afvragen is of hij dan naar Nederland (of een ander land) kan terugvliegen en dan misschien na een week of 2 weken weer naar Amerika kan met het Visa Waiver program. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?
Alvast bedankt!
#1 - 31-08-2010, 20:05 uur

B-man

er is niet echt een vastgestelde tijd tussen 2 aanvragen van het vwp maar hangt het af van de discretie van de de douanebeambte. Maar waarschijnlijk ga je uiteindelijk problemen krijgen als ze erachter komen en breng je je toekomstige reizen naar de VS in gevaar.
#2 - 31-08-2010, 23:10 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

koosv

Ja dat klopt:

De ambassade shrijft hier zelf over->
Er is geen beperking op het aantal keren dat u naar de Verenigde Staten reist volgens het Visa Waiver Programma, en er is geen minimumperiode die u buiten de VS moet doorbrengen voor u terugkeert. Als u echter geregeld voor langere tijd naar de Verenigde Staten reist krachtens het VWP, moet u het doel van uw bezoek kunnen aantonen, bewijzen dat u de VS binnen 90 dagen zult verlaten en dat u voldoende financiële middelen hebt om uw verblijf te bekostigen zonder te werken.  Als u daar niet toe in staat bent, zal het Bureau of Customs and Border Protection misschien niet aanvaarden dat het echte doel van uw verblijf toerisme of een zakenreis is en u de toegang weigeren.
<--
Een customs beambte kan dus wel wat lastige vraagjes gaan stellen. Dat is heel wiselend, de ene keer vragen ze bij binnenkomst niets, en de andere keer krijg je nare vragen, zoals waar werk je, wat voor sort baan heb je, hoeveel geld staat er op je creditcard, waar ga je heen, wat ga je daarna doen etc.

Wat niet werkt, is kort naar een buurland gaan: ->
VWP travelers who have been admitted under the Visa Waiver Program and who make a short trip to Canada, Mexico or an adjacent island generally can be readmitted to the United States under the VWP for the balance of their original admission period.

Maar is het toch niet handiger om een visum aan te vragen?? Het is wel zo dat er in nederland voor het jaar 2009 18% is geweigerd, voor de buurlanden ligt dat getal lager, voor belgië is het bv 9.4% !
#3 - 31-08-2010, 23:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15