Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

visum of niet

Discussie gestart

BvD

Ik hoorden vanmorgen bij het nieuws dat vanaf 26 juni een visum verplicht is voor de USA als je geen nieuw paspoort hebt.
Het paspoort moet dan voorzien zijn van gezichtsscan.
Deze paspoorten kunnen voor Nerdeland pas in 2006 gemaakt worden.
Ik heb mijn gemeente gebeld maar die wisten nog van niets.
Wie weet hoe het nou zit, wel of geen visum deze zomer voor de USA?

Graag nieuws hierover.
#1 - 13-05-2005, 17:44 uur

Kinneret

Ik heb het ook vanachtond op het journal gezien maar ging het biometrisch paspoort om USA binnen te komen niet pas in 2006 in?
#2 - 13-05-2005, 18:28 uur

Vegas

Voor zover ik begreep is het dus:

1. of een biometrisch paspoort. (najaar 2006 pas in nederland verkrijgbaar)
2. of anders een visum.

Voor ons dutchies geldt dus dat we allemaal een visum moeten aanvragen als we deze of volgende zomer naar amerika willen reizen.
Of de overheid moet meer vaart maken met het nieuwe paspoort, maar dat zal er niet inzitten denk ik.
#3 - 13-05-2005, 19:29 uur

PetraVS

Dat is niet waar.  Onvoorstelbaar, wat een verwarring de media creeren, de hele tijd.  

1. Iedereen, die op het moment een geldig paspoort heeft, heeft al een automatisch leesbaar paspoort en deze deadline in juni heeft dus helemaal geen invloed op die mensen.  

2. Paspoorten uitgegeven na 26 oktober 2005 moeten biometrische kenmerken hebben, geldige paspoorten van voor 26 oktober 2005 moeten machine leesbaar zijn.  Dus als je volgende zomer op je geldige machine leesbare paspoortje reist is er geen vuiltje aan de lucht.
#4 - 13-05-2005, 20:03 uur

wiepster

 :)

In oktober gaan we weer naar Florida ...op mijn werk maakten ze mij al gek vandaag met dat gedoe over biometrisch paspoort..net als heel lang geleden in de file bij het Consulaat.... :-[..moet er niet aan denken, volgend jaar als we voor DCF gaan vind ik al genoeg..LOL>
#5 - 13-05-2005, 20:28 uur

Jez

Maar wanneer is een paspoort dan machine leesbaar?
En waarom die deadline van 26 juni, als je nog steeds op je oude paspoort mag reizen?
#6 - 13-05-2005, 20:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

robbie

Hoe zit dit voor de Belgen onder ons ?

Wij vertrekken 17 oktober en keren terug 2 november (gaan nr LA, San Fr, Las Vegas en enkele parken).

Wat moet ik aanvragen, waar doe ik dit en hoe lang op voorhand moet dit gebeuren ?

groetjes,

r.
#7 - 13-05-2005, 21:39 uur

Mississippi

Maar wanneer is een paspoort dan machine leesbaar?
En waarom die deadline van 26 juni, als je nog steeds op je oude paspoort mag reizen?

Staat allemaal op http://www.usembassy.nl/

Op dit moment zijn alle Nederlandse paspoorten -machine readable-, geen zorgen dus  :D
Als je na 26 Oktober 2005 of in 2006 naar de VS wilt kan je beter nu een nieuw paspoort gaan halen. Dan kan je weer 5 jaar vooruit en heb je voorlopig geen zorgen over die biometrie.

Dit is de tekst op usembassy:

Visa Waiver Program Changes has Small Impact on Dutch Passport Holders
The U.S. Department of Homeland Security has announced that starting June 26, 2005, U.S. Customs and Border Protection (CBP) will begin full enforcement of the machine-readable passport requirements under the Visa Waiver Program (VWP). This has little impact on Dutch visitors to the United States as all Dutch passports are machine readable (although a child included in a parent's passport would require a visa effective June 26). DHS first announced the VWP machine-readable passport requirement on October 26, 2004, however CBP has been granting a one-time exemption for travelers without a machine-readable passport. Any passport issued after October 25, 2005 by the Netherlands or another VWP country must also have a biometric component in order to be accepted for visa-free travel to the U.S. Citizens of countries who are unable to meet the deadline will need visas if their passports are issued after the deadline. However, machine-readable passports issued by VWP countries before the deadline will still be accepted for visa-free travel to the U.S. until they expire. more >
#8 - 13-05-2005, 21:57 uur
« Laatst bewerkt op: 13-05-2005, 22:17 uur door Mr Mississippi »

BvD

Bedankt forum leden.
Ik denk dat velen weer wat geruster naar hun vakantie toe kunnen leven.

En RTL 4 nieuws bedankt voor het brengen van die onzin.
#9 - 14-05-2005, 12:19 uur

kevertje

Bedankt forum leden.
Ik denk dat velen weer wat geruster naar hun vakantie toe kunnen leven.

En RTL 4 nieuws bedankt voor het brengen van die onzin.

RTL had zelf op hun site het bericht in de middag ook aangepast. Wel een aardige blunder inderdaad, ik baalde eerst ook even.
#10 - 17-05-2005, 14:12 uur

FreezeM

En nu wordt, zoals te verwachten was, de datum van invoer van de biometrische eis bij nieuwe paspoorten ook uitgesteld.
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=topNews&storyID=8796550

Citaat
The United States will allow 27 mainly European states taking part in a visa free travel scheme more time to introduce biometric data in passports, U.S. Attorney General Alberto Gonzales said on Wednesday.
#11 - 15-06-2005, 13:36 uur

visuar

Er staat wel iets dat je een digitale foto in je paspoort moet hebben. Volgens mij hebben we dat niet in de NL versie, toch? Naja, we zien het wel ;)
#12 - 16-06-2005, 17:37 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Jez

Volgens mij wel; je ouderwetse pasfotootje is gedigitaliseerd en zo in je paspoort gekomen. Tenminste, als je er zo 1 hebt met zo'n stevige blz, met blauw/witte streepjes.
#13 - 27-06-2005, 22:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mississippi

Helaas, op dit moment hebben Nederlanders nog geen digitale foto in hun paspoort. De foto die er nu in zit is er overigens wel via een digitaal proces ingezet  ;)

De VS wil dat de I-94 gebruikers een paspoort met een chip krijgen. Daarin staat dan een foto, vingerafdruk en/of iris-scan digitaal opgeslagen. Het voordeel is dan dat ze die gegevens makkelijk kunnen uitlezen snel met hun database kunnen vergelijken. Bovendien wordt met digitaal opgeslagen gegevens fraude verminderd. Dat is tenminste de verwachting.

Hopelijk hoeven we met zo'n paspoort minder lang bij de immigratie te wachten.
(Als je niet in de lijst met foute personen staat natuurlijk  ;D )



#14 - 28-06-2005, 09:45 uur

CorFL

Dat is niet waar.  Onvoorstelbaar, wat een verwarring de media creeren, de hele tijd.  

1. Iedereen, die op het moment een geldig paspoort heeft, heeft al een automatisch leesbaar paspoort en deze deadline in juni heeft dus helemaal geen invloed op die mensen.  

2. Paspoorten uitgegeven na 26 oktober 2005 moeten biometrische kenmerken hebben, geldige paspoorten van voor 26 oktober 2005 moeten machine leesbaar zijn.  Dus als je volgende zomer op je geldige machine leesbare paspoortje reist is er geen vuiltje aan de lucht.
Maar de ook US government weet ook dat dit wederom niet haalbaar zal zijn voor europese paspoorten... het is dusver ieder jaar weer uitgesteld en opgeschoven...

Dus hoogst waarschijnlijk word het dan weeeeer een jaar opgeschoven.... niets is eigenlijk zeker, ik heb het gevraagd aan een visumbureau en die zei hetzelfde als ik al verwachtte...

Het is alleen zo jammer dat de nederlandse nieuwsmedia er zo'n bende van maakt... die weten het al helemaal niet!!!
#15 - 01-10-2005, 00:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15