Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat voor visum?

Discussie gestart

Jnec

Dag allemaal,

Ik ben van plan om minimaal 3 maanden als vrijwilliger  (tegen kost en inwoning) naar een interreligieus centrum te gaan. In de staat New York. Als het bevalt zou ik echter langer willen blijven, maar niet permanent. Wat zou ik dan moeten regelen wat betreft een visum?

Ik heb iets gelezen over een 'religieus visum'. Daar zijn voorwaarden aan verbonden: dat ik lid ben van dezelfde kerk (centrum in eigendom van een Amerikaanse protestants christelijke kerk, ik ben belijdend lid van de Protestantse Kerk Nederland), ik moet een religieuze rol hebben (ik ben voor Amerikaanse begrippen een dominee), en ik moet als ik het goed heb begrepen 'in dienst zijn' van de organisatie (vraag ik of ik dat dan zou zijn als het om een vrijwilligersconstructie gaat). Dus mijn vraag ik of ik hier voor in aanmerking zou komen. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand meer over hoe dit zit?

Ik verneem graag jullie reacties.

Met groet,

Joan
#1 - 24-09-2015, 15:46 uur

Pieter79

Citaat
R-1 Temporary Nonimmigrant Religious Workers


An R-1 is a foreign national who is coming to the United States temporarily to be employed as a minister or in another religious vocation or occupation at least part time (average of at least 20 hours per week) by:
•A non-profit religious organization in the United States;
•A religious organization that is authorized by a group tax exemption holder to use its group tax exemption; or
•A non-profit religious organization which is affiliated with a religious denomination in the United States.

This visa program is intended for religious workers whose lives are dedicated to religious practices and functions, as distinguished from secular members of the religion.

To qualify, the foreign national must have been a member of a religious denomination having a bona fide non-profit religious organization in the United States for at least two years immediately before the filing of the petition.

Ik zou naar www.uscis.gov gaan en daar alle papieren en instructies doorlezen. Dat zou doorgaans voldoende moeten zijn om te kunnen zien of je aan de voorwaarden voldoet. In het algemeen denk ik dat je niet teveel moet 'doordenken'; alles gewoon eerlijk invullen en je applicatie indienen.

Succes,
Pieter
#2 - 24-09-2015, 19:26 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.

Ik kan helaas niets zinnigs zeggen over het visum. Uiteraard ben ik het met Pieter eens dat je alles eerlijk in moet vullen. Ik wil je echter wel adviseren goed na te denken of je aan alle eisen voldoet, alvorens een visum aan te vragen. Afwijzing van het visum betekent namelijk dat je niet meer onder het Visa Waiver Program naar Amerika mag reizen. Ik zou zeker geen visum aanvragen onder het mom van "ik probeer het maar en zie wel waar het schip strandt." Een afwijzing kan beteken dat het moeilijk of zelfs onmogelijk wordt in de toekomst voor bijvoorbeeld een vakantie naar Amerika te gaan.

Ik wens je veel succes.

#3 - 26-09-2015, 01:46 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15