Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Welk Visa Moet Ik Aanvragen?

Discussie gestart

chaterz

IK ben hele heel heel blij blij blij met dit forum ! ik ook!!!!
#16 - 23-12-2003, 17:01 uur

usadutch

Als je getrouwd bent met een amerikaan(se) (of dat van plan bent) dan kun je na je huwelijk via het Amerikaanse consulaat in Amsterdam je visum aanvragen. Dit is de snelste manier van visum aanvraag die er bestaat, je mag na binnenkomst in de US meteen werken en reizen. Men noemt dit het "marriage based visa".

Als je wilt weten hoe je dat moet doen en wat er allemaal bij komt kijken dan nodig ik je uit om naar onze website te gaan waar je alles kunt nalezen. Er is een hele rij met mensen die dit al gedaan hebben. Hun ervaringen kun je ook op onze website lezen.

Je moet wel aan wat eenvoudige voorwaarden voldoen (zie onderaan het bericht).

http://www.usadutch.com

Klaas en Eileen.

Voorwaarden om dit soort visa te krijgen;
1. Geen crimineel verleden (geen strafblad)
2. Geen besmettelijke ziekten,
3. Altijd binnen de gestelde termijn de US verlaten en nooit de US toegang geweigerd.
#17 - 31-12-2003, 19:54 uur
FORUM http://www.usadutch.com/forum
usa WEBLOG+VIDEO http://www.usadutch.com/blips

Webmaster USADUTCH.com

Denniz

Hallo!

Ik heb dit forum net gevonden. Wow. Heel fijn om te zien dat ik niet de enige ben met dit dilemma.

Ik ben muzikant en wil dolgraag mijn geluk gaan beproeven in de New Yorkse clubscene. Ik heb daar al veel contacten, en ben al 2 keer een paar weken bij kennissen opbezoek geweest.

Hoe pak ik dit aan?

Een appartementje in Brooklyn of Queens heb ik zo gevonden. Vrienden die ik daar heb helpen me daarbij. Maar om de huur te kunnen betalen zal ik moeten werken. En ondanks dat ik een bekwaam muzikant ben, zal ik toch echt een "gewone" baan moeten vinden om verzekerd te zijn van een inkomen.

Hoe pak je zoiets aan?
Een greencard vind ik een wat drastische stap. Ik wil eerst eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik dacht een maand of 6 tot misschien een jaar ofzo te gaan wonen en werken in NY, en in de tussentijd de boel uit te checken. Lukt het niet, dan ga ik terug naar Nederland. Bevalt het me wel in NY, dan wil ik kunnen blijven.
Maar dat gaat dus allemaal blijkbaar niet zomaar.

Is er al iemand hier wat wijzer geworden? Nog meer tips misschien?
Hoe zit het met zwart werken?
Als je een toeristen-visum hebt (dan mag je officieel niet werken) en een zwart baantje dan is het allemaal goed te doen. Een landlord (huisbaas) kan je makkelijk cash (zwart) je huur betalen. Ze vinden dat zelfs prettig, hoorde ik. Dus zwart werk is dan erg ok. Maar makkelijk te vinden?

Cheers,

Dennis
#18 - 17-02-2004, 00:14 uur
« Laatst bewerkt op: 17-02-2004, 01:25 uur door Denniz »

KKop

Ik zou zeker niet illegaal op een toeristenvisum gaan werken.  Mocht je gepakt worden, dan is daarmee waarschijnlijk voorgoed de kans verkeken om ooit legaal een visum te verkrijgen.  En na 11 september is het allemaal wat strenger geworden.

Er is een visum voor artiesten die daarmee tijdelijk in de VS kunnen optreden: P2 en P3.  Misschien is daarmee wat te regelen.  Of als je echt heel goed bent: O1 visa (extraordinary ability)
  :)

KKop
#19 - 18-02-2004, 02:59 uur

Denniz

Thanks!
Zwart werken lijkt me inderdaad ook geen goed plan.

Een P2 of P3 visum krijg je alleen als je contracten kan laten zien van optredens, studiowerk etc. Die heb ik niet :(

Een O1 lijkt me wat hooggegrepen. Dat is alleen een optie voor "superstars".

Enig idee hoe moelijk het is een H-2B werk-visum the krijgen als een bedrijf je in principe wel in dienst wil nemen? Er is waarschijnlijk een bedrijf dat me wel in dienst wil nemen. Maar dit is een heel gewoon kantoorbaantje...

Thanks,

Dennis
#20 - 18-02-2004, 11:50 uur

travelbear

Hallo allemaal.

Ik heb net dit forum ondekt, en ik vind het nu al te gek dat ik herkenbare verhalen zie. Ik ga binnenkort weer naar de US omdat mijn vriend daar sinds april 2003 daar woont. Hij is nederlander maar heeft The Lottery gewonnen. Ik wilde graag van jullie weten wat mijn opties zijn om daar te kunnen werken en wonen, en hoe ik dat het beste aan kan pakken en of ik al wat voorbereidend wek kan doen als ik in amerika ben.
Mijn dank is groot.
#21 - 01-03-2004, 00:01 uur

usadutch

Iedereen praat hier zo gemakkelijk over zwart werken in Amerika. Ik moet daar gewoon even iets over zeggen. Hier (in Amerika) is GEEN gedoogbeleid. Als je gepakt wordt ben je de pineut. Denk er echt niet te licht over want als je in de fout gaat hebben ze totaal geen tolerantie met je. Het is hier geen Nederland met slappe regeltjes en lakse ambtenaren. Fout is fout en je lult je er echt niet zomaar uit. Amerikanen zijn echte "strebers".
U bent gewaarschuiwd.  :-X
#22 - 06-03-2004, 03:29 uur
FORUM http://www.usadutch.com/forum
usa WEBLOG+VIDEO http://www.usadutch.com/blips

Webmaster USADUTCH.com

Kasj

alleen is de pakkans niet groot...
maar ik ga het niet doen
#23 - 07-03-2004, 11:30 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Chiefram

En terecht vind ik...  :-*


Iedereen praat hier zo gemakkelijk over zwart werken in Amerika. Ik moet daar gewoon even iets over zeggen. Hier (in Amerika) is GEEN gedoogbeleid. Als je gepakt wordt ben je de pineut. Denk er echt niet te licht over want als je in de fout gaat hebben ze totaal geen tolerantie met je. Het is hier geen Nederland met slappe regeltjes en lakse ambtenaren. Fout is fout en je lult je er echt niet zomaar uit. Amerikanen zijn echte "strebers".
U bent gewaarschuiwd.  :-X
#24 - 07-03-2004, 14:51 uur

oceanbreeze

Hoi!

Ik heb een vraagje? Ik wil zo snel mogelijk naar Amerika verhuizen om met mijn vriend een nieuw leven te beginnen. Ik heb alleen geen idee waar te beginnen. Welke papieren moet ik aanvragen en hoeveel tijd gaat daar in zitten. We vinden het zeker geen probleem om te trouwen. Het is onze bedoeling om dat over een jaartje te doen ofzo met alles er op en er aan, maar als het beter is om meteen te trouwen doen we dat en kunnen we het later nog een keer over doen zoals we dat eigenlijk zouden willen.

Jij heb dit allemaal al eens doorgemaakt. Wat voor advies kun je mij geven. Wat moet ik doen om daar te kunnen blijven wonen en werken zonder problemen?

Alvast bedankt!
Groetjes Leonie
#25 - 04-04-2004, 15:44 uur

Chiefram

Trouwen? Is een van jullie Amerikaan, dan zou ik dat zeker doen.

Zo niet, kijk dan eens op: http://www.usemb.nl/consul.htm
#26 - 07-04-2004, 08:10 uur

Tamara

hoi,

Ik ben tamara en wil graag een jaartje naar amerika om te wonen en werken.
Kan dit met visa of moet ik greencard?
En kan je met een greencard ook terug naar Nederland?

Alvast bedankt groetjes Tamara
#27 - 20-05-2004, 12:24 uur

Chiefram

Dat kan volgens mij gewoon met visa hoor, daar heb je geen green-card volgens mij voor nodig.

Kijk eens op de website: http://www.usemb.nl/consul.htm

Het zal niet meevallen om te kunnen/mogen werken, maar je weet maar nooit...

Succes!
#28 - 20-05-2004, 13:32 uur

Denniz

En hoe zit het met onbetaald werk? Mag dat wel als je een toeristenvisum hebt?

Bijv een vriend in z'n winkel helpen in ruil voor kost en inwoning (gedurende de 6 maanden van de visa)?
#29 - 03-06-2004, 14:30 uur

eliezem

Hai!

ik las net je berichtje en ik vroeg me af of je inmiddels al iets wijzer bent geworden wat betreft New York. Ik wil daar eind Januari een half jaar naar toe gaan om een afstudeerstage te doen. Heb jij misschien wat tips voor mij? Ik hoop echt dat je me kunt helpen. Hele fijne dag verder!

groetjes,
Eliane
[email protected]
#30 - 30-09-2004, 04:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15