Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Welk Visa Moet Ik Aanvragen?

Discussie gestart

Chiefram

En hoe zit het met onbetaald werk? Mag dat wel als je een toeristenvisum hebt?

Bijv een vriend in z'n winkel helpen in ruil voor kost en inwoning (gedurende de 6 maanden van de visa)?

Volgens mij is dat ook uit den boze, maar ik zou eens informeren bij het Consulaat in Amsterdam. Die kunnen je precies vertellen over hoe en wat.
#31 - 30-09-2004, 09:10 uur

enny

Er zijn hier heel veel mensen die zonder visa werken.
Bijv in een carwash, of je kan in een restaurant in de keuken werken (niet in grote ketens). De vraag is of je het minimum salaris krijgt. Ook bij verhuisbedrijven (kleine) en alle soorten klusjeswerk kan je "illegaal" werk vinden. Tuinmanhelpje, schoonmaker, dakpannen etc.
Kost en inwoning lijkt me wat ingewikkelder, maar is ook mogelijk, als je wat verder uit de stad zit en bijv in een plaatselijk hotelletje kan werken.
Het is wel waar dat als je gepakt wordt, je het land uitgezet wordt. Er is een gezegde: don't fuck with the police. Dat zijn geen makkelijke jongens hier.
#32 - 30-09-2004, 19:03 uur

heivalido

En daar komt ook nog bij, dat als je het land uitgezet wordt dan kom je er of nooit meer of voor een hele lange tijd niet meer in. En inderdaad, blijf altijd vriendelijk tegen de politie, ze mogen nog net wat meer dan hier en zijn indien je iets te brutaal bent heel makkelijk. Soms lijken ze heel nors bij een simpele routine aanhouding, maar dat komt gewoon omdat ze heel voorzichtig zijn (er worden nog steeds veel cops neergeschoten) zodra ze zien dat je ok bent, zijn ze ineens een stuk vriendelijker.
#33 - 01-10-2004, 19:16 uur

Elizabeth

Hallo allemaal,

Fijn eindelijk wat meer informatie over artiestenvisa te hebben gevonden!
Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met het aanvragen van een P2 of P3 visum en of ze mij daar meer details over konden geven? Wat de procedure is, welke documenten er nodig zijn, hoe lang er overheen ging enzovoorts.


Alvast heel erg bedankt!

Elizabeth :D
#34 - 22-02-2005, 15:45 uur

woutje

Ik ban vorig jaar naar texas geweest ik wil er gewoon wonen voor altijd.
alleen hoe ik moet er werken hebben ofzo maar hoe ..... ik ben aan het leren voor prive detective zou k dan meschien daar mijn eigen bedrijfje kunnen beginnen !!!

Mail me  [email protected]
http://www.woodway.tk

#35 - 24-04-2005, 15:02 uur

Dolfijn

Hallo, ik ben vandaag voor het eerst op deze site "beland" en heb me gelijk aangemeld.
Mijn vriend en ik zijn van plan te gaan trouwen. Hij is amerikaans. De bedoeling is dat we gaan wonen in Amerika. Ik vraag me af wat het snelste manier is om aan die visum te komen om daar in Amerika te mogen wonen en werken?
Ik heb gehoord dat als we in Nederland trouwen dat het dan sneller gaat. Klopt dit?
Ik zou hierover heel graag een advies willen krijgen.
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes ;).
#36 - 27-05-2005, 22:16 uur

visuar

Ik zou zeggen ga naar de search knop hier boven en type in "trouwen" (zonder quotes). Ik weet er niet het fijne van, maar heb wel tig onderwerpen over hoe trouwen voorbij zien komen.

Succes!
#37 - 16-06-2005, 17:25 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Dutchieanne

Het doet me goed om dit allemaal te lezen. Ik zit op dit moment nog steeds in de USA en heb hier afgelopen jaar gestudeerd. En ja, ook een super kerel ontmoet. Maar ik moet eind augustus naar huis...  Wij zijn ook op zoek naar manieren om mij hier te houden. Maar wat wij gemerkt hebben, is inderdaad dat trouwen de makkelijkste manier is. De rode loper worst als het ware voor je uitgelegd vergeleken met alle andere manieren. Ik zou hier wel langer met mijn visum (F-1 studenten visum) kunnen blijven, maar dan moet ik wel verder studeren. En dat is verrekte duur voor internationale studenten. Daarbij komt dat ik mijn nederlandse diploma al heb, dit was eigenlijk een foudation year. Een jaartje college en dan naar huis en een baan zoeken. Mijn toekomst is dus best onzeker, maar ikweet zeker: als we voor elkaar bedoeld zijn, komt het vast wel goed. Zelfs als we na 7 maandjes daten moeten trouwen... :-*

#38 - 26-07-2005, 19:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15