Hallo,
ik zit al een tijdje te lezen op het forum en besloten om maar eens wat te posten.

Vorig jaar meegedaan aan de DV maar niets gewonnen. Dit jaar weer meegedaan, nu maar afwachten...
Om e.e.a. te versnellen wil ik nu kijken wat de mogelijkheden zijn om via een Werkvisum te verhuizen. Ik werk op dit moment voor een groot ICT bedrijf (Capgemini) met vestigingen in de USA maar wil voordat ik mijn werkgever informeer over mijn plannen eerst wat meer informatie inwinnnen. Even een korte introductie over mijzelf:
Op dit moment werk ik een jaar als teamleider. Mijn team bestaat uit 14 professionals, waarschijnlijk worden dit er binnen een paar maand meer dan 20. Onderdeel van deze rol is ook het coachen en begeleiden van personeel. Ik heb 10 jaar ervaring als Microsoft Consultant (o.a. MCSE gecertificeerd) maar helaas geen afgeronde HBO. Wel bezig op dit moment (2de jaars deeltijd) maar daar heb ik nu niets aan.
Vragen die nu bij mij spelen zijn:
1) Is er een tekort aan personeel met vergelijkbaar profiel?
2) Indien mijn werkgever akkoord gaat met een transfer, hoelang laat dit dan ongeveer op zich wachten?
3) In welke categorie van de "employment based immigration" zou ik vallen? Er wordt namelijk heel duidelijk over gesproken dat de hogere EB's bachelor degree als minimum hebben. Met mijn werkervaring maak ik dit echter meer dan goed.
Alvast bedankt voor de antwoorden!