Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Woensdag naar het consulaat, is het eng?

Discussie gestart

Jackiebean

Hai hai,

nou, het is eindelijk zover, woensdag moet ik naar het consulaat voor een f-1 visum. Ik heb alle formulieren ingevuld (DS-156 en DS-158) ik heb mijn I-20 formulieren, een uitdraai van de bank met het saldo van mijn rekening (3600 debet en ik kan 1000 euro in t rood staan, moet toch genoeg zijn voor 5 maanden??) Verder alle andere kleine dingen zoals de envelop en pasfoto's en dergelijke. Ik heb de Sevis fee betaald en ik neem mijn inschrijvingsbewijs mee om te laten zien dat ik terug moet komen.. Dan zit ik toch goed?

Is er iets wat ik vooral niet moet zeggen (behalve the obvious 'bomb' offuh.. 'bush sucks'). Ik kan er niks aan doen, maar ik ben toch een beetje bang  :-\
#1 - 05-12-2005, 15:55 uur

B-man

Er is niets om je zorgen over te maken hoor. Het ziet er allemaal een beetje intimiderend uit met dat grote hek en zo maar het valt allemaal erg mee. Je moet bij binnenkomst je ID hebben en ff door een metaaldetector en daarna gewoon je papieren, betaalbewijs, etc afgeven. Gaat eigenlijk allemaal best snel. Ga jezelf niet nerveus maken door de hele tijd op je woorden te letten die je niet zou mogen zeggen en ga ook niet dingen bedenken waarvan jij denkt dat "zij dat willen horen". Gewoon erin en er weer uit, meer is het niet en je bent ook niet de enige daar. No worries!!!

B-man
#2 - 05-12-2005, 16:43 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Chiefram

Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken hoor. Sterker nog, als ze niets vragen hoef je gewoon niets te zeggen. Mijn ervaring met het Consulaat is dat men daar juist erg vriendelijk zijn en humor hebben. Je staat niet terecht hoor, daar! LOL! Ze willen alleen zien dat je de juiste papieren bij je hebt, verder interesseert het die mensen helemaal niets.

Ga er maar met een gerust hart heen. Dat intimiderende hek is alleen maar om aanslagen te voorkomen en heeft niets met jou te doen om je bang te maken, hihi...

Tenzij...  :D ;D
#3 - 05-12-2005, 17:06 uur

tinus

Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken hoor. Sterker nog, als ze niets vragen hoef je gewoon niets te zeggen. Mijn ervaring met het Consulaat is dat men daar juist erg vriendelijk zijn en humor hebben. Je staat niet terecht hoor, daar! LOL! Ze willen alleen zien dat je de juiste papieren bij je hebt, verder interesseert het die mensen helemaal niets.

Ga er maar met een gerust hart heen. Dat intimiderende hek is alleen maar om aanslagen te voorkomen en heeft niets met jou te doen om je bang te maken, hihi...

Tenzij...  :D ;D

niet discriminerend bedoeld hoor ofzo.
maar denk je dat je kansen net zo groot zijn als je

el jahad afad ali   heet ?

of kijken ze niet naar namen?
#4 - 07-12-2005, 17:44 uur
« Laatst bewerkt op: 08-12-2005, 07:22 uur door tinus »

Jez

En, hoe is het gegaan bij het consulaat?
#5 - 08-12-2005, 10:28 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jackiebean

NOU..

Mijn achternaam is Iraans en toen ik opgeroepen werd vroeg ze er gelijk naar, maar ze stelde me gelijk gerust door te zeggen dat het niets uitmaakt. Dat hoop ik dan maar..
Maarja, wel een half uur in de kou gewacht bij het hek, toen naar binnen gefouilleerd enzo.. Jullie kennen het hele verhaal wel  :-\.

Mijn klasgenoot moet terug komen omdat op het I-20 formulier haar roepnaam stond, en die is niet hetzelfde als die in het paspoort. Dus dat is wel jammer. Ze kan gelukkig terug met een vriendin van mij die dit probleem al voorzien had en voor haar afspraak al om een nieuw I-20 formulier had gevraagd.

Wel veel vragen, en ik werd een beetje zenuwachtig, ze vroeg of ik een bewijs van mijn school in Nederland had, die had ik wel, maar ik was vergeten dat ik dat bij me had.. Dus dat was niet zo slim. Ze vroeg ook hoe lang de opleiding die ik doe nog duurt en wat ik daarna ga doen enzo..

Toen zei ze visa 'issued' en zette ze een stempel, wat volgens mij behandel betekend maar volgens mijn moeder goedgekeurd.. Wat denken jullie?

Oh ja, mochten jullie nog geinteresseerd zijn in mijn belevenissen (als mijn visa wordt goedgekeurd), ik heb een weblog:
www.jackiebean.waarbenjij.nu

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
#6 - 08-12-2005, 12:28 uur

MiamiHeat

Eind goed al goed
#7 - 08-12-2005, 16:04 uur

Chiefram

Ik denk dat je moeder gelijk heeft. Visa Issued wil namelijk zeggen dat de visa is/wordt uitgegeven.
#8 - 08-12-2005, 16:47 uur

Jez

In dat geval (van Cheif dus): Van harte gefeliciteerd en alvast veel plezier op college!
#9 - 08-12-2005, 17:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jackiebean

Ik heb hem!!! Ik kan het niet geloven, mijn moeder belde me met de mededeling dat 'de envelop' binnen was, dus ik dacht gelijk dat het niet goed was, maar ik heb hem!!  Ik ben blij   :D

Bedankt voor jullie reacties!!
#10 - 08-12-2005, 18:00 uur

Jackiebean

Nog een ding wat ik niet snap.. We willen tot eind mei blijven maar er staat dat het visum geldig is tot 15 mei.. Maar dan mag ik toch wel langer blijven? ???
#11 - 08-12-2005, 18:02 uur

B-man

Nog een ding wat ik niet snap.. We willen tot eind mei blijven maar er staat dat het visum geldig is tot 15 mei.. Maar dan mag ik toch wel langer blijven? ???

Ja hoor, maak je geen zorgen. Bij de meeste visa mag je na het aflopen van dat visum nog een tijd legaal in de VS verblijven. Bij bijv. een J-1 visum mag je na het aflopen van je visum nog 30 dagen in de VS blijven en ik geloof dat dat voor een F-1 visum zelfs een periode van 60 dagen is.

B-man
#12 - 08-12-2005, 18:11 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

usaxtreme

netjes! gefeliciteerd  ;D
#13 - 08-12-2005, 18:12 uur

Jackiebean

Ik heb een F-1 visa.. Hij staat wel erg cool in m'n paspoort. Alleen jammer dat het zo'n 'mugshot' foto is.. Ik mis alleen nog zo'n bordje  :-\ ;D
#14 - 09-12-2005, 13:11 uur

Jez

Alleen jammer dat het zo'n 'mugshot' foto is.. Ik mis alleen nog zo'n bordje  :-\ ;D

Misschien kun je dat even Photoshoppen?  ;D ;D ;D
#15 - 09-12-2005, 13:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15