Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zelf stage regelen in Amerika.

Discussie gestart

Justus

Hallo,

Ik ben een studente van de SPH opleiding aan de HvA te Amsterdam. In het derde jaar mag je stage lopen in het buitenland. Ik wil heel graag naar Amerika, al staat dat land niet op de lijst, dus moet ik alles zelf regelen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik aan een verblijfplaats kan komen voor ongeveer 8 maanden en hoe ik zelf een stageplaats kan vinden?

Groetjes, Cindy.
#1 - 29-05-2004, 17:32 uur

ironmaiden

Hoi Cindy,

Ik studeer ook op de HvA richting CMV en ik loop ook met het idee om stage te lopen in Amerika. Het liefste New York, heb wel gemerkt dat het erg moeilijk is. Maar helemaal in mijn eentje zie ik niet zo zitten, het liefste met een andere student. Misschien kun je mij mailen zodat we het over de mogelijkheden kunnen hebben. Groetjes Sarah
#2 - 30-05-2004, 13:01 uur

sanne

Haay Cindy en Sarah,

ik studeer CMV eveneens aan de HvA, aankomend jaar ben ik 4e jaars en heb ik in de planning om ook met schooldoeleinden naar New York te gaan. Misschien kunnen we een keertje met z'n allen hier wat verder over praten.
Ik hoor in ieder geval graag jullie bevindingen/tips

Groetjes Sanne

[email protected]
#3 - 05-07-2005, 16:25 uur

B-man

Iedereen wil wel naar NY maar hou er wel rekening mee dat dat EXTREEM duur is, met name huisvesting. Ga dus zeker niet zoeken naar een studio/appartement in Manhattan maar kijk bijv. in Brooklyn, dat scheelt een hoop geld en het is maar een minuutje of 15 met de subway (afhankelijk waar je opstapt natuurlijk). Gewoon veel op internet kijken en veel mailen/bellen dat is bij mij ook gelukt al zat ik wel in een andere stad dan NY.

B-man
#4 - 14-07-2005, 14:54 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

chantal

heyhey

ik volg momenteel de opleiding social work, uitstroomprofiel social work en ben ook op zoek naar een stageplek hebben jullie immers al wat gevonden?
tips coor mij maybe?
#5 - 30-09-2007, 23:44 uur

sanne

heyhey

ik volg momenteel de opleiding social work, uitstroomprofiel social work en ben ook op zoek naar een stageplek hebben jullie immers al wat gevonden?
tips coor mij maybe?

Naar Amerika gaan i.v.m. studiedoeleinden is uiteindelijk niet gelukt. Of beter gezegd het is er gewoon weg niet meer van gekomen. Ik ben wel een aantal keer naar de states op vakantie gegaan en hier in nederlnad ben ik ene leuke nieuwe studie begonnen.
Houd er rekening mee als je naar Amerika wilt voor ene stage of je dat doet als student of neit. Ben je verbonden aan een university of niet? Waar je meer informatie kan krijgen is bij het Fullbright Center.
http://www.fulbright.nl/?menutree=4%7C10%7C13%7C16
Zij kunnen je misschien verder helpen of een illusie armer maken.

Succes en ik ben benieuwd naar het vervolg. Als je nog vragen hebt laat maar weten
#6 - 10-10-2007, 13:11 uur

bvdh

als je een stage zoekt en zelf wilt regelen, als je mailt, zorg dat het een persoonlijke mail is waarom je bij dat bedrijf wil werken, dus geen dezelfde mail naar 10 bedrijven sturen. De meeste bedrijven reageren meestal niet of zien het niet eens, want (zoals bij mij het geval was) kwam ik in een mailbox waar per dag 200emails kwamen. Dus bel erachterna en hou je contacten warm, want iedereen wil naar New York.

Via Interexchange kan je ook een stage regelen, zij zoeken dan een plek voor jou en regelen dan ook een visum (dit kost tr wel veel geld)

en NY kost zowiezo veel geld, ben nu een appt  voor mij en een andere stagaire te zoeken en we hopen dat we er met $1500 per maand kunnen komen... dus zorgt dat het of goed betaald word of dat je wat geld meeneemt :P
#7 - 27-10-2007, 14:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15