Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Credit Report

Discussie gestart

Loek

Eventjes jezelf hier registreren http://www.donotcall.gov.   Het werkt echt.  Ik heb al jaren geen marketing calls meer gehad.  Als je op deze lijst staat en ze bellen je toch dan zijn ze strafbaar en ze hebben geen zin in de daaraan verbonden (rechtszaak) kosten
#16 - 28-04-2005, 06:00 uur

Chiefram

Loek, BEDANKT !!!

Ik heb me direkt aangemeld. Als dit inderdaad werkt, dan zijn we echt hartstikke blij!

Het probleem nu is dat wij ook niet weten of dit telemarketeers zijn of klanten. Ik ken nog niet alle klanten en kan dus niet grof de haak erop smijten. Het probleem is inderdaad dat ze altijd bellen en mijn voor- en achternaam weten, dus gaan we er in de eerste instantie vanuit dat ze zijn doorverwezen door het bedrijf waarvoor ik werk.

Dat is wel eens verwarrend, met name voor mijn vrouw, want die durft al helemaal de telefoon niet meer aan te nemen, bang dat ze fouten maakt of ergens in toestemt wat niet de bedoeling was.

Ik ben echt blij met deze link. THANKS !!!

 ;) :D ;D
#17 - 28-04-2005, 15:42 uur

PetraVS

Hier is mijn strategie wat betreft telemarketers:
<ring ring> caller ID zegt: unavailable (nu kan dat ook familie uit Nederland of Canada zijn)

Ik: Hello
TM: Hello, may I speak to (verkeerd uitgesproken naam van familielid)
Ik: May I ask who's calling?
TM: lange uitleg
Ik: I'm sorry he/she is not home right now, can I take a message?
TM: I will call back later/ please tell X to call 1-800.....

Werkt prima.

Maar met de No Call list krijgen we op zijn hoogst drie van dat soort telefoontjes per week.
#18 - 29-04-2005, 04:31 uur
« Laatst bewerkt op: 29-04-2005, 04:31 uur door PetraVS »

visuar

Grappig, ik heb dat soort telefoontjes in Nederland echt nog NOOIT gehad (behalve van bedrijven waar ik bij zit, zoals b.v. Vodafone, maar niet bedrijven waar ik niks mee heb). Kan misschien helpen dat mijn nummers geheim zijn? Kennen ze dat ook in de US?

Mijn KPN lijn zit niet eens een telefoon toestel aan (is alleen voor de ADSL internet verbinding). Ik doe alles met de mobiel.
#19 - 07-05-2005, 17:26 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Frank S

Loek, BEDANKT !!!

Ik heb me direkt aangemeld. Als dit inderdaad werkt, dan zijn we echt hartstikke blij!

Het probleem nu is dat wij ook niet weten of dit telemarketeers zijn of klanten. Ik ken nog niet alle klanten en kan dus niet grof de haak erop smijten. Het probleem is inderdaad dat ze altijd bellen en mijn voor- en achternaam weten, dus gaan we er in de eerste instantie vanuit dat ze zijn doorverwezen door het bedrijf waarvoor ik werk.

Dat is wel eens verwarrend, met name voor mijn vrouw, want die durft al helemaal de telefoon niet meer aan te nemen, bang dat ze fouten maakt of ergens in toestemt wat niet de bedoeling was.

Ik ben echt blij met deze link. THANKS !!!

 ;) :D ;D

Én, is het aantal "spam-telefoontjes" nu afgenomen?
#20 - 24-05-2005, 13:18 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Toevallig dat je dat nu ineens vraagt, want vanmiddag viel mij inderdaad op dat er bijna geen spam telefoontjes meer binnen zijn gekomen. Zonder gekheid, het helpt dus wel degelijk!

Alleen SBC belt 3x per dag, 7 dagen per week en die nemen wij gewoon lekker niet aan. Die mensen krijgen het apenzuur van ons konstant bellen, hahaha... Ze spreken ook niet in op het antwoordapparaat, dus zo belangrijk is het niet.

We moeten er tenslotte toch 1 hebben om lekker terug te pesten! LOL!
#21 - 25-05-2005, 00:48 uur

Loek

Wie zijn SBC?  Als ze weer bellen en je zegt dat je op de no-call list staat en ze bellen daarna weer kun je ze een boete laten geven.  Tenzij het een non-profit organisatie is, die hoeven zich (nog) niet aan de national no-call list te houden.
#22 - 25-05-2005, 19:40 uur

Chiefram

Ik heb op Internet gekeken en dit bedrijf schijnt namelijk alle nummers te bellen om zodoende te zien of er opgenomen wordt, waarna ze je nummer als in gebruikzijnde weer kunnen verkopen.

Juist daarom (Ze hebben vandaag alweer twee keer gebeld en het is nog maar net half twee 's middags) laten wij expres de telefoon over gaan en nemen we niet op als we SBC op het ID schermpje zien verschijnen. Dit hebben we nu al bijna 2 maanden volgehouden, maar ze geven gewoon niet op. Ze bellen echt miniaal 2x per dag op, 7 dagen per week. (Eerder minimal 3 keer per dag).

Ik zag (met toeval) ook dat op de plaatselijke telefoongids dat SBC ook de uitgever is...

Lekker laten bellen! LOL!
#23 - 25-05-2005, 20:39 uur

visuar

Kan je dat nummer niet laten blokkeren bij de telefoon maatschappij? Lekker rustig.  ;)
#24 - 26-05-2005, 00:54 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram

Volgens mij moet dat kunnen. Ik weet dat wij zelfs de optie hebben om bellers die geen ID hebben (geheime nummers enzo) te kunnen blokkeren kontakt met ons op te nemen. Iedereen die dus geen ID heeft krijgt dan een boodschap te horen dat hun telefoontje niet door ons wordt geaccepteerd en dat ze terug moeten bellen met een ID en nummerherkenning.

Vandaag werden we namelijk gebeld door zo'n anonieme beller. Mijn vrouw nam op en de stem aan de andere kant zei: "Zijn jullie die en die"... Toen mijn vrouw dit bevestigde, gooiden ze de hoorn er gewoon op.

Dit zou best wel eens die SBC kunnen zijn die ons al twee maanden lang lastig valt en wij niet opnemen. Mochten die ineens niet meer bellen, dan weten wij genoeg.

#25 - 26-05-2005, 01:27 uur

Bakvet

Caller ID is ook al niet meer heilig. Er zijn bedrijven die je via internet kan bellen. Die sturen jouw telefoontje door met het Caller ID dat jij maar wilt. Het Caller ID kan zelfs uit tekst bestaan in plaats van een nummer.

Ik kan me zo voorstellen dat de telefoon gaat en er op je display opeens FERRARI staat. Jij denkt: Ferrari??? Wat moeten die van mij???

Je neemt op en de andere kant begint een verhaal: "Hello, I'm Michael Ferrari. Ik vroeg me zo af, heeft u uw huis en gezin wel voldoende beschermd tegen binnenkort naderend onheil? Als u met ons in zee gaat, dan kunt u veel geld besparen!"
#26 - 26-05-2005, 08:38 uur

Chiefram

Nieuw!
Op ons display wordt inderdaad niet alleen het nummer, maar ook de naam van de beller gepresenteerd, dus als wij een beller niet (her)kennen, dan zouden we hem gewoon over moeten laten gaan en kijken of ze het antwoordapparaat inspreken. (Pas dan kan het een belangrijk telefoontje zijn, toch?)

Maar het probleem is dat het ook zakelijke relaties kunnen zijn die niet een twee drie herkenbaar zijn. Dus moeten we wel opnemen in de meeste gevallen. Anders was ons probleem opgelost!

 ;)

Maar goed, nadat wij ons hebben aangemeld bij de DO NOT CALL lijst, worden we inderdaad al bijna niet meer gebeld... Op Pioneer Press en SBC na dan...
#27 - 26-05-2005, 15:17 uur
« Laatst bewerkt op: 26-05-2005, 15:18 uur door Chiefram »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15