Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

De gebeurtenissen van 11 september 2001 veranderde niet alleen hoe wij de wereld

Discussie gestart

Wop

#1 - 31-03-2006, 18:38 uur

sasja

Tja, Je moet voor alles open staan. De waarheid is meestal wat je zelf wilt geloven.
Persoonlijk denk ik dat RickD? zich wat meer aan de feiten moet houden. embarressed :icon_idea:
#2 - 02-04-2006, 11:03 uur

amerikagek

ik denk dat hij te vaak naar de Fabeltjeskrant heeft gekeken ny-angry ny-angry
#3 - 04-04-2006, 09:56 uur

GCM

Beetje makkelijk om deze site gelijk naar het land der fabelen te verwijzen vind je niet?
Als je de site doorleest of één van de vele vergelijkbare sites dan kan je niet ontkennen dat er vreemde dingen gebeurd zijn. De waarheid zal ongetwijfeld ergens in het midden liggen maar er zijn zeker vreemde zaken gebeurd. Er zijn dan ook twee theorieen die rond gaan.

 Er is sowieso al langere tijd bekend dat Amerika in ieder geval af wist van de aanslagen voordat ze gebeurd waren. Het Midden Oosten wordt gezien als het meest onstabiele punt in de wereld en Amerika wil meer dan iets graag een invloed hebben op dit gebied. Enerzijds om de instabiele boel daar in de gaten te houden en anderzijds voor de grote voorraden olie. Dit zijn feiten. Het is ook een feit dat Bush graag bepaalde landen zou willen binnenvallen om een betere controle over die gebieden te kunnen hebben. Hij zou dit nooit kunnen doen zonder de steun van het Amerikaanse volk omdat hij een tweede termijn wel zou kunnen vergeten. De aanslagen zouden een perfecte reden zijn bepaalde gebieden binnen te vallen zonder dat mensen hierover vragen gingen stellen. Volgens theorie 1 wist de regering dus van de aanslagen en besloten ze niks te doen. Vergeet niet dat deze mensen heel makkelijk een aantal levens zullen opofferen om hun plannen erdoor te krijgen of om volgens hun het gehele land veiliger te maken. Dit gebeurt dit niet alleen in films, deze zijn vaak dichter bij de waarheid dan je denkt. Na de aanslagen wilden alle Amerikanen wraak voor de aanslagen op eigen bodem en Bush kon zonder problemen Afghanistan binnen vallen. Volgens eigen zeggen om Bin Laden te pakken maar we zijn nu jaren verder en de beste man is nog steeds niet gepakt, als hij nog leeft tenminste. Dit mag op zich vreemd genoemd worden. Amerika heeft nu een grote vinger in de pap in dat land en er tevens een bondgenoot bij. De volgende stap was Irak. Bush heeft nog geprobeerd een link te leggen tussen Bin laden en Hussein maar toen mensen hier niet voor vielen werd in de vlugte een verhaal verzonnen over massavernietigingswapens. Deze zijn nooit gevonden maar Bush is binnen en heeft wederom een vinger in de pap in een instabiel land en een er een bondgenoot bij. En wat is de volgende stap? Dit wordt uiteraard Iran.
Theorie 2 is vrijwel hetzelfde als theorie 1 maar hier is de gedachte dat Amerika zelf achter de aanslagen zit ipv dat ze er vanaf wisten.

Dit zijn dingen die nooit te bewijzen zijn, alleen door de regering. Het mag zeker vreemd genoemd worden dat getuigen gedwongen worden te zwijgen, er bewijzen verdwijnen en er gewoon veel zaken niet kloppen.  Er zijn mensen die nog veel verder gaan hierin en die zelfs zeggen dat Bin laden een marionet is van de Amerikaanse regering. Ze hebben hem in ieder geval wel opgeleidt ten tijde van de strijd tegen Iran in de jaren 80 dus helemaal vreemd is deze theorie niet.

Denk in ieder geval niet dat alles wat je leest op het internet onzin is, maar geloof ook niet alles. Sommige dingen zijn gewoon waar, andere dingen niet. Denk ook niet dat de Amerikaanse regering niet over lijken gaat om hun doelen te bereiken, desnoods die van hun eigen landgenoten. Dit is al sinds jaar en dag zo. Kijk maar naar de moord op Kennedy. Er nog geen directe bewijzen voor maar veel wijst erop dat de eigen regering achter deze aanslag zit. Als ze dus in staat zijn hun eigen president te vermoorden, dan kijken ze ook niet op het leven van een burger.
#4 - 04-04-2006, 11:08 uur

Kinneret

De ene site zegt dat er geen overblijfselen van het vliegtuig zijn, een andere zegt dat er van die overblijfselen zijn 'neergezet'. Vraag me af hoe je dat ongezien wilt doen. Waarom zou je je eigen Pentagon beschieten met een raket?! Waarom zou je je grootste en oh zo dure wolkekrabbers neerhalen met je landgenoten erin die met al die politiek niks te maken hebben? It doesnt make sence at all! Deze mensen gaan appels met peren vergelijken, ze geloven wat ze willen geloven en verzinnen de feiten. Baseer je mening liever op onafhankelijke neutrale bronnen zoals National Geographic, Discovery Chanel etc. Er zijn altijd wel mensen die ergens een complot achter zoeken, zo zijn er die denken dat irak massavernietingswapens had, anderen denken wel dat Bush en regering hun eiegn land hebben aangevallen. Grootste onzin dus!
#5 - 07-04-2006, 13:41 uur

B-man

De ene site zegt dat er geen overblijfselen van het vliegtuig zijn, een andere zegt dat er van die overblijfselen zijn 'neergezet'. Vraag me af hoe je dat ongezien wilt doen. Waarom zou je je eigen Pentagon beschieten met een raket?! Waarom zou je je grootste en oh zo dure wolkekrabbers neerhalen met je landgenoten erin die met al die politiek niks te maken hebben? It doesnt make sence at all! Deze mensen gaan appels met peren vergelijken, ze geloven wat ze willen geloven en verzinnen de feiten. Baseer je mening liever op onafhankelijke neutrale bronnen zoals National Geographic, Discovery Chanel etc. Er zijn altijd wel mensen die ergens een complot achter zoeken, zo zijn er die denken dat irak massavernietingswapens had, anderen denken wel dat Bush en regering hun eiegn land hebben aangevallen. Grootste onzin dus!

Ben ik het mee eens!

Er zijn ontzettend veel mensen nodig om zoiets op poten te zetten en denk je nou echt dat die allemaal gewillig meewerken aan de moord op hun eigen landgenoten!?

B-man
#6 - 07-04-2006, 13:46 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

GCM

Zoveel mensen zijn daar nou ook weer niet voor nodig. Hoeveel denk je dat er nodig waren voor de moord op JFK of denk je daarvan ook dat Oswald de dader is?
Je moest eens weten wat er allemaal gebeurd onder het mom van nationale veiligheid, ook in Nederland. Ik heb al jaren contact met iemand uit DC die werkt bij één van de overheidsinstellingen en als ik hem mag geloven gebeuren er veel dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. Ik heb het dan over ontelbare Black Ops operaties, geinfiltreerde agenten in allerlei landen, ook waar ze helemaal niet horen te zitten.
#7 - 07-04-2006, 13:58 uur

Kinneret

Dat bedoel ik dus met appels met peren vergelijken! Je wilt een moord op één wellisware belangrijke persoon vergelijken met dat van 3000 mensen door middel van raket/vliegtuig aanvallen ( wat ze ook beweren) op de hoogste wolkenkrabbers ter wereld en je eigen Pentagon!!
#8 - 07-04-2006, 14:13 uur

B-man

Zoveel mensen zijn daar nou ook weer niet voor nodig. Hoeveel denk je dat er nodig waren voor de moord op JFK of denk je daarvan ook dat Oswald de dader is?
Je moest eens weten wat er allemaal gebeurd onder het mom van nationale veiligheid, ook in Nederland. Ik heb al jaren contact met iemand uit DC die werkt bij één van de overheidsinstellingen en als ik hem mag geloven gebeuren er veel dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. Ik heb het dan over ontelbare Black Ops operaties, geinfiltreerde agenten in allerlei landen, ook waar ze helemaal niet horen te zitten.

Is ook waar maar ik denk dat je de moord op JFK absoluut niet kunt vergelijken met 9/11. Daar heb je eigenlijk maar een paar mensen voor nodig. Oswald zal echt wel geschoten hebben maar of hij dat alleen deed? Er zijn zeker meer mensen bij betrokken geweest maar een aantal vliegtuigen kapen, een raket (en geen kleintje) op het Pentagon afvuren, en daarna alles zo reconstrueren dat het lijkt alsof er een vliegtuig invloog?! Daar is toch wel wat meer voor nodig. Daarbij vind ik het uitmoorden van 3000 landgenoten in de naam van staatsveiligheid wel erg ver gaan, als ze toch zo goed zijn dan hadden ze wel iets anders verzonnen om hun doel te bereiken!

B-man

#9 - 07-04-2006, 14:15 uur
« Laatst bewerkt op: 07-04-2006, 14:18 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Dat bedoel ik dus met appels met peren vergelijken! Je wilt een moord op één wellisware belangrijke persoon vergelijken met dat van 3000 mensen door middel van raket/vliegtuig aanvallen ( wat ze ook beweren) op de hoogste wolkenkrabbers ter wereld en je eigen Pentagon!!

Voor mensen die dat soort theorieen wel leuk vinden raad ik aan om de film "Dark Side of The Moon" te kijken. Gaat over de maanlanding die helemaal nep zou zijn en dat de mensen die ervan wisten naar Vietnam vluchten en dat de hele Vietnam oorlog is ontstaan omdat de regering die mannen wilde terughalen om te zorgen dat ze niets zouden zeggen.

B-man
#10 - 07-04-2006, 14:21 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

GCM

En wat vinden jullie dan van de theorie dat de regering afwist van de plannen voor de aanslagen maar niet heeft ingegrepen?
#11 - 07-04-2006, 14:26 uur

B-man

En wat vinden jullie dan van de theorie dat de regering afwist van de plannen voor de aanslagen maar niet heeft ingegrepen?

Ja dat wordt natuurlijk ook meteen geroepen omdat er zoveel "missers" waren van de veiligheidsdiensten maar ik denk dat het ook gewoon missers waren. Als het waar was dan zou het de domste (jaja inkoppertje) regering ooit geweest zijn want de fouten zouden zeker aan het licht gekomen zijn en hun rol dus ook en over het algemeen reageert de bevolking daar niet al te best op bij verkiezingen.

B-man
#12 - 07-04-2006, 14:34 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Kinneret

Het lijkt me toch juist eerder logisch dat als het geweten zou zijn dat de regering daar juist iets aan zou doen. Lijtk me beter voor de stemmen. Fouten zijn er blijkbaar gemaakt, maar dat betekent toch niet dat er een complot achter zit!
#13 - 08-04-2006, 13:10 uur

GCM

Bush had een reden nodig om Afghanistan en Irak binnen te vallen en na de aanslagen had hij die. Al sinds Reagan bestond de noodzaak om meer controle over het Midden Oosten te krijgen. Volgens adviseurs was dit essentieel voor de veiligheid van Amerika en Amerikanen in het buitenland. Dit is dus een plan wat van president op president overgegeven werd.
Ik zeg niet dat dit alles waar maar er zijn sterke aanwijzingen van wel. Ik heb hier wat boeken over het onderwerp en zal wel eens wat neerzetten hier. Ik denk niet dat je zomaar moet uitsluiten dat er geen complot of wetenschap van de aanslagen was. Dat zou erg naief zijn, hoewel dit soms geen kwaad kan want ontwetendheid is soms wel lekker, zeker als je gaat bedenken tot wat ze allemaal in staat zijn.
#14 - 08-04-2006, 16:20 uur

Kinneret

Ik zeg ook niet dat het fout is een complot niet uit te sluiten en het te gaan onderzoeken. Maar veel mensen en internetsites presenteren 9/11 als een complot, leugens worden gemaakt en zogenaamde bewijzen worden gegeven die helemaal niks zeggen en waar iedereen iets van kan maken. Dat bedoel ik dus ook met betrouwbare en neutrale bronnen.
#15 - 12-04-2006, 18:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15