Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Google Earth

Discussie gestart

Dusza

Ben bereid mijn werk, huis en alles op te zeggen en mee te gaan zoeken!  :)

Zou je niet beter hem laten zoeken, en als hij het gevonden heeft heel hulpvaardig aanbieden dat je het mee op komt graven?
Dan heb je tenminste nog de zekerheid dat je maandelijks een inkomen hebt, kwestie van je vrouw, zoon en kat niet noodgedwongen te moeten verhuizen naar zo'n trailer-kamp.
 ;)
#16 - 15-07-2005, 22:54 uur

Chiefram

Nou, daar zeg je zoiets: trailerkamp!

Hier heb ik dus echt geen problemen mee hoor. Ook het zitten zonder werk zal me niet en nacht wakker laten liggen. Ik red me wel, zou ook het liefst middenin de woestijn wonen in een oude trailer en niets anders doen dan zand happen!

Volgens mij zou ik een goede redneck zijn. Het is leuk om aan je toekomst te denken, maar dat mag niet ten koste gaan aan stress. Ik leef en wil leven en genieten, elke dag weer... Bevalt iets me niet (meer), dan is het koffers pakken en wegwezen!

That's me!  ;D

Daarom gaat alles me ook zo gemakkelijk af in mijn leven, omdat ik nergens waarde aan hecht.
#17 - 16-07-2005, 00:36 uur
« Laatst bewerkt op: 17-07-2005, 02:17 uur door Chiefram »

Dusza

Wel, als jullie gaan graven, dan kom ik wel een keertje meedoen. Tenminste als je aan een riviertje zit (en niet in zo'n ondergrondse goudmijn). Ik heb namelijk al ervaring met goud zoeken in een rivier.
#18 - 16-07-2005, 21:51 uur

Bakvet

Ik heb wel eens zo'n oude goudzoeker opgezocht, z'n naam was ik al in meerdere boeken en op websites tegengekomen. Men ging er eigenlijk van uit dat hij dood was. Ik was daar in een historisch museumpje in de buurt en er hing een foto van hem aan de muur, tussen allerlei andere karakteristieke figuren die er allang niet meer waren. De beheerder deed eerst een beetje vaag, hij dacht zeker dat ik een Repo-man was.

Ik liet hem wat e-mails te laten zien, dat stelde hem gerust en hij zei: "Als we over een uurtje dicht gaan, rijd ik je er wel even heen." Daar aangekomen was het echt precies zoals je het zou verwachten. Er kwam een oude magere kerel van dik in de tachtig naar buiten gestrompeld met een grote wilde baard en een honkbal petje. Hij woonde inderdaad in zo'n zelfbouw woning van hout en golfplaat. Overal op het terrein lag rotzooi die vast nog wel eens ergens voor van pas ging komen. Er stond een oude vrachtwagen waarvan hij zei dat 'ie 'm bijna gefixt had. Dan kon hij er weer zelf mee naar de stad rijden. De man kon amper lopen en op die truck zat een laag stof alsof dat ding er al dertig jaar stilstond.

Binnen aangekomen bleek hij, naar omstandigheden, best wel redelijk te wonen. Het was krap, maar groot genoeg voor een persoon. Hij had nog een andere woning, hoger gelegen in de bergen. Daar ging hij 's zomers heen omdat het dan hier veel te heet was. Wat ik wilde drinken... "Beer or a cuppa?" Het was net twaalf uur 's middags. Hij had net wat hout op de kachel gegooid, naar omstandigheden leek "Beer" me wel het juiste antwoord. Daarna hebben we twee uur lang zitten kletsen en drinken. Sterke verhalen, later beweerde een andere goudzoeker over hem: "He's a pathetic liar. A dangerous pathetic liar. Especially when he's been drinking. Because he believes all his own stories." Die gast vertelde me ook over hem dat hij ooit in een dronken bui iemand had doodgeslagen en daarvoor tien jaar in de bak had gezeten. En met die gevaarlijke kerel zat ik gezellig bier te drinken en over het verleden te mijmeren. Ik begrijp nu ook wat hij bedoelde, toen hij zei dat hij lange tijd in "Jail Canyon" gewerkt had. Dat is inderdaad een Canyon daar in de buurt, maar hij bedoelde er iets anders mee.

Maar het was een toffe kerel om mee te praten en hij was nog zeer bij de tijd. Had een hoge technische opleiding gedaan en een goede baan gehad. Werd in de tweede wereldoorlog piloot. Liet me foto's zien van "Dutch New Guinea" en een kaart waar hij de missies gevolgen had. Een aantal jaar na de oorlog zei hij het stadse leven en z'n rijke Oostenrijkse vrouw vaarwel en ging in het Westen z'n geluk beproeven. Volgens hem kon dat destijds in de jaren '50 gemakkelijk. Het verschil met het leven in de stad was lang zo groot niet als tegenwoordig. De mensen hadden destijds niets. Het eten was veel goedkoper dan tegenwoordig. Je ging in die tijd een paar weken lang wat goud-erst uit de rotsen hakken, dat liet  je verwerken en daar kon je dan weer maanden lang relaxt van leven. Met het huidige prijspijl zou zoiets niet meer kunnen. De man leefde tegenwoordig van z'n militaire pensioen en hij had een buurmeisje van een jaar of 35, dat daar zo'n beetje van meeleefde vermoed ik. Die verzorgde hem en nam hem tweemaal per week mee naar het stadje om boodschappen te doen en de post op te halen. Er stonden nog een paar van zulke huisjes daar, ze woonden een beetje afgelegen, een paar kilometer van de rest van het dorp. Het was net over de county line, waarschijnlijk hoefden ze dan geen onroerend goed belasting te betalen of in ieder geval minder.

Hij liet me z'n zonnepaneel zien - want alleen al aan stroom was je tegenwoordig hele vermogens kwijt. "It's made by Shell Solar Energy. Hey, you must be able to read this..." Even later kwam onder een geweldige stapel papieren, brieven en tijdschriften opeens een nederlandstalige handleiding tevoorschijn. Hij had er zelf, zonder handleiding, z'n Direct TV satellietontvanger op aangesloten. Hij vroeg zich alleen nog af of hij op zijn leeftijd nog een computer moest aanschaffen. Anderen hadden het hem ontraden en ook ik zei: "Daarvoor heb je toch helemaal geen plaats meer?" "Maar ik kan toch een laptop nemen?"

#19 - 17-07-2005, 10:46 uur

Jez

Wat een geweldig verhaal, Bakvet! Leuk!!
#20 - 17-07-2005, 10:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Zeker weten!

Ik zou ook wel zo willen leven. Weg van alle gezeik en het opgefokte materialistische en egoistische denken. Lekker doen wat je wilt doen en nog eens de mooiste natuur om je heen, inplaats van beton en asfalt.
#21 - 17-07-2005, 18:21 uur

Bakvet

Thanks folks! Vrienden van mij zijn mede-editors van een kwartaal-tijdschriftje dat over dit soort onderwerpen gaat. Ze vragen telkens of ik niet iets voor dat blad kan schrijven. Ik zal eens proberen dit in het Engels te vertalen.

Ik vergat nog te vertellen dat de man een heuptransplantatie had gehad en dringend behoefte had aan een operatie aan z'n andere heup. Vanwege z'n pensioen had hij recht op gratis medische zorg in veteranen-ziekenhuizen. Maar z'n probleem was dat er al jarenlang geen bus meer reed. Hij moest er een paar honderd kilometer voor reizen van California naar het ziekenhuis in Arizona. Een lift voor de heenweg zou misschien nog niet zo'n probleem zijn, maar hoe kon hij als ruim tachtigjarige ooit terugkomen? Dat zijn zo van die dingen - daar sta je als inwoner van Nederland niet bij stil. Ik vond het echt jammer dat ik daar niet woonde, ik had hem graag nog eens meegenomen naar al die goudaders die hij zei te hebben ontdekt. (Ook al beweerde iemand anders dat hij wat dat betreft last had van een veel te creatieve geest.)

Dusza... vertel eens waar je dat "goldpanhandling" hebt geleerd. Dat wil ik nl. ook nog steeds een keertje gaan doen.
#22 - 17-07-2005, 23:13 uur
« Laatst bewerkt op: 18-07-2005, 00:30 uur door Bakvet »

Dusza

Dusza... vertel eens waar je dat "goldpanhandling" hebt geleerd. Dat wil ik nl. ook nog steeds een keertje gaan doen.

Sorry voor het late antwoord, ik was dit draadje uit het zicht verloren.

Oei oei, dat is al héél lang geleden hoor! Ik leerde op de Mineralenbeurs in Antwerpen een aantal gasten kennen, en zij verkochten stukjes goud uit België. Aangezien ik dat eigenlijk niet kon geloven, en zij een weekendje Ardennen planden, ben ik mee mogen gaan, op voorwaarde dat ik: a) geen bezwaar had tegen wild kamperen in een tentje b) mee zou 'werken'. Nou, dat heb ik me geen twee keer laten zeggen, en ik ben mee gegaan. Zij hadden kaarten waar ze bepaalde zones op aangeduid hadden. Het was best wel spannend, want we moesten dwars door een wei met stieren om dan tussen twee weien in, in een klein smal kabbelend rivierke te duiken. De werkomstandigheden waren alles behalve comfortabel, af en toe moesten we plat op de buik tegen de kant omdat er een boer aan kwam (en die wilden niet dat je dergelijke dingen deed, want ze zeiden dat op termijn de loop van de rivier daar mee zou kunnen wijzigen met dat gegraaf, en dan zouden ze natuurlijk eens een stukje minder weide moeten hebben!).
De pannen waren loeizwaar! Zeker als je de godganse dag niets anders deed dan een ladingske zand/steentje er in, en dan half in het water zo'n draaiende beweging maken (= 'wassen'. En dan maar goed turen of je iets zag blinken... 's Avonds stonden de blaren in mijn handen, maar ik heb dat weekend meer dan 10 kleine stukjes goud gevonden!
Was heel leuk.
Oh ja, het was ergens aan een klein dorpje, genaamd Faymonville (Belgische Ardennen).
#23 - 22-07-2005, 17:04 uur

Jez

Als ik ons adres ingeef,

Hèhè, mijn man heeft ook eindelijk Google Earth ontdekt (had het pas weken geleden tegen hem gezegd).
Nu schreef Cheif "Als ik ons adres ingeef..........."
Betekent dit dat je met een zoekfunctie ofzo een adres in kunt geven en dat 'ie het dan vind? Mijn man weet niet hoe.............. (en dat is IT-er)
#24 - 28-07-2005, 23:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Als ik ons adres ingeef,

Hèhè, mijn man heeft ook eindelijk Google Earth ontdekt (had het pas weken geleden tegen hem gezegd).
Nu schreef Cheif "Als ik ons adres ingeef..........."
Betekent dit dat je met een zoekfunctie ofzo een adres in kunt geven en dat 'ie het dan vind? Mijn man weet niet hoe.............. (en dat is IT-er)

Ja, maar het werkt niet altijd. Vermoedelijk zijn het nog wat opstartproblemen of nog functies die ze aan het testen zijn. Vandaag werkte het wel weer trouwens.
#25 - 29-07-2005, 21:15 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Chiefram

Ik zal eens kijken hoe ik dat deed. Toen ik merkte dat de kaarten die ze gebruiken al jaren oud zijn, heb ik het niet meergebruikt.
#26 - 30-07-2005, 03:10 uur

Jez

Zou dit bericht een reclamestunt zijn van Google? Ze hebben waarschijnlijk nog nooit zoveel bezoekers gehad............ :

http://www.nu.nl/news/572441/50/Commotie_over_internetbeelden_terreurdoelen.html

Wanneer zouden ze dan vertellen dat die beelden minstens 5 jaar oud zijn?

En als de Amerikaanse regering zich er niet druk om maakt (Amerika kun je wèl op straatnivo bekijken), waarom doet de Nederlandse regering dat wel? Denken ze dat de terroristen vóór Google Earth niet wisten waar de Erasmusbrug en Balkie's torentje staan?
#27 - 11-08-2005, 21:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PDP

Ik denk dat het inderdaad met rechte te maken heeft, want om nu minimaal 6 jaar over nieuwe foto's te doen, is wel erg veel, ook al is Amerika groot.

Er zijn namelijk sites die wel nieuwe foto's aanbieden van gebieden, maar daar moet je flink voor betalen.

Hey Chief,

Valt wel mee hoor. Ik heb net even het huis opgezocht van mijn familie en ze hebben pas sinds 2 jaar een deck bij het zwembad en die staat gewoon op de foto...

Dit is echt super!!
#28 - 14-08-2005, 08:14 uur

Chiefram

Misschien dat ze konstant de foto's bijwerken, want de huizen die ze op de foto laten zien waar wij wonen, die zijn 6 jaar geleden al tegen de vlakte gegaan en daar zijn super villa's voor in de plaats gekomen. Vnadaar dat ik weet dat dit 6 jaar oude (of nog veel oudere) foto's moeten zijn.

#29 - 15-08-2005, 05:06 uur

Kinneret

En de twintowers zie ik er volgens mij ook niet tussen staan, dus NYC  is  max. 3 jaar geleden gekaart,
#30 - 15-08-2005, 17:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15