Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Google Earth

Discussie gestart

newengland

Eerst was er Google Maps en de Microsoft Terra server.
Toen kwam iemand met Nase Earth Winds

  Maar NU:


Google Earth

Het is echt schandalig tot hoever je hier kan inzoomen vanaf de aardbol.
Nagenoeg elk plekje in amerika (en wat minder in de rest van de wereld) is te zien.

Het draadje om het te downloaden:

http://earth.google.com/
#1 - 02-07-2005, 16:21 uur
You have to recognize when the right place and the right time fuse and take advantage of that opportunity. There are plenty of opportunities out there. You can't sit back and wait.

newengland

Ik zie nu net dat ze de download tijdelijk stop hebben gezet.
Ik zal kijken of ik ergens een FTP servertje kan opzetten.

Kom er op terug
#2 - 02-07-2005, 16:23 uur
You have to recognize when the right place and the right time fuse and take advantage of that opportunity. There are plenty of opportunities out there. You can't sit back and wait.

newengland

#3 - 02-07-2005, 16:29 uur
You have to recognize when the right place and the right time fuse and take advantage of that opportunity. There are plenty of opportunities out there. You can't sit back and wait.

newengland

Hoezo auto's zien rijden!?!?!


#4 - 05-07-2005, 13:29 uur
« Laatst bewerkt op: 05-07-2005, 13:31 uur door newengland »
You have to recognize when the right place and the right time fuse and take advantage of that opportunity. There are plenty of opportunities out there. You can't sit back and wait.

FreezeM

Echt super! Vooral dat je kan zoeken binnen je kaart. Dus je zoekt eerst je hotel op en zoekt dan op "pizza"en voila!  ;D
 
#5 - 05-07-2005, 14:30 uur

Chiefram

Inderdaad super!

Het enige nadeel is dat het oude beelden zijn. Als ik ons adres ingeef, dan krijg ik huizen te zien die er allang niet meer staan en de nieuwe woningen staan er niet op.

Dat is wel weer jammer dat ze met kaarten werken van ouder dan 6 jaar... Er is veel veranderd in de afgelopen jaren.

#6 - 05-07-2005, 16:55 uur

newengland

Ik denk dat het ook te maken heeft met veiligheid en rechten.
Of misschien dat het ze er simpelweg nu nog steeds bezig zijn met het fotograferen van de aarde.
#7 - 05-07-2005, 21:00 uur
You have to recognize when the right place and the right time fuse and take advantage of that opportunity. There are plenty of opportunities out there. You can't sit back and wait.

Chiefram

Ik denk dat het inderdaad met rechte te maken heeft, want om nu minimaal 6 jaar over nieuwe foto's te doen, is wel erg veel, ook al is Amerika groot.

Er zijn namelijk sites die wel nieuwe foto's aanbieden van gebieden, maar daar moet je flink voor betalen.
#8 - 06-07-2005, 05:21 uur

newengland

Van google earth is ook een versie van 400 dollar.
Misschien zit daar het verschil ;D ;D
#9 - 06-07-2005, 13:57 uur
You have to recognize when the right place and the right time fuse and take advantage of that opportunity. There are plenty of opportunities out there. You can't sit back and wait.

Pieter79

Het lijkt erop dat Google de bestanden van Keyhole heeft overgenomen! Keyhole was maar voor 7 dagen bruikbaar. Hopelijk is het 'free' abonnement van google 'free' voor onbepaalde tijd.

Die week dat ik die trial had heb ik uren en dagen naar m'n scherm zitten staren om leuke plaatsen te ontdekken (space centre, pentagon enz.) :o
#10 - 06-07-2005, 21:28 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Chiefram

Voor $400 dollar laat ik wel een prive vliegtuigje boven ons huis vliegen en er een foto van maken.

Zou Bin Laden wel die $400 dollar hebben betaald?  ;D
#11 - 07-07-2005, 01:46 uur

Frank S

Zou Bin Laden wel die $400 dollar hebben betaald?  ;D

Hij heeft de vlieglessen betaald. Al heeft hij wel korting gekregen, want de landing hebben ze niet hoeven leren.
#12 - 07-07-2005, 08:59 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Dusza

Onze zoon is in ieder geval gek van Google Earth. Die heb ik hier nog niet horen klagen over de regen die al dagen met bakken uit de hemel valt.
"En ik leer er nog iets van ook!", riep hij daarstraks enthousiast.
Hij is al op zoek geweest naar vulcanen (Mount St. Helens, Vesuvius,...), de Chinese Muur, de piramides, de Eiffeltoren, New York, Grand Canyon, Ayers rock, Taj Mahal, enz.
Spijtig dat België en Nederland nog niet zo duidelijk zijn.
#13 - 07-07-2005, 22:50 uur

Bakvet

Inderdaad super!

Het enige nadeel is dat het oude beelden zijn. Als ik ons adres ingeef, dan krijg ik huizen te zien die er allang niet meer staan en de nieuwe woningen staan er niet op.

Dat is wel weer jammer dat ze met kaarten werken van ouder dan 6 jaar...

Als je historisch onderzoek doet kan het wel handig zijn dat die beelden zo oud zijn. Ik heb wat vrienden, die geven een blad uit met allerlei wetenswaardigheden over Death Valley en omgeving. Bij Google Maps kom ik in Death Valley National Park wegen tegen, die ik nog nooit eerder op welke kaart dan ook gezien heb. Ik bezit een CD Rom met topografische kaarten maar zelfs daar staan ze niet op. Veel van die wegen zijn allang weggespoeld, maar op Google Maps kan je nog precies zien waar ze gelopen hebben en in veel gevallen staat zelfs de naam van de weg er gewoon bij. Misschien dat ik dan toch het mysterie van die verloren goudmijn ga oplossen.  ;)
#14 - 15-07-2005, 21:56 uur

Chiefram

Bakvet, als je op zoek gaat naar vergeten goudmijnen in de USA (ik weet dat er goud verborgen ligt), dan ga ik graag met je mee!

Ben bereid mijn werk, huis en alles op te zeggen en mee te gaan zoeken!  :)
#15 - 15-07-2005, 22:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15