Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

In nederland zou het 1000 jaar duren voor dat dit legaal is

Discussie gestart

Dusza

Je betoog vermeldt niet of die "kerel" op de lijst van sex offenders stond. Als dit wel het geval was, dan (vul zelf maar in). Als dit niet het geval was, dan is het een bewijs dat de waarde van zo'n lijst niet buitengewoon groot is.
Toch wel. Want als dit jouw vriendelijke en behulpzame buurman is, die zo goed met de kinderen overweg kan, dan ga jij in geval van nood NIET deze man als babysit vragen! Dan ga jij je kinderen niet alleen bij hem in huis laten! En die maatregel kan je alleen maar nemen als je al WEET dat hij een pedofiel is. Zo lang je dat niet weet is hij een vriendelijke buur die een handje toesteekt bij de opvang van je kinderen (met alle mogelijke gevolgen vandien).
Wat mij betreft mag zo'n man naast mij wonen, heb ik niks op tegen. Maar ik hou er wel m'n zoon van weg.
#16 - 14-03-2007, 09:22 uur

Gian

Echt super zo'n Family Watch Dog .... Ik heb 'm ook effe naar Northborough, Mass. gestuurd,
dan kan John de lijst ook effe bekijken.

Dandy handy.
#17 - 14-03-2007, 09:34 uur

Bakvet

Je betoog vermeldt niet of die "kerel" op de lijst van sex offenders stond. Als dit wel het geval was, dan (vul zelf maar in). Als dit niet het geval was, dan is het een bewijs dat de waarde van zo'n lijst niet buitengewoon groot is.
Toch wel. Want als dit jouw vriendelijke en behulpzame buurman is, die zo goed met de kinderen overweg kan, dan ga jij in geval van nood NIET deze man als babysit vragen! Dan ga jij je kinderen niet alleen bij hem in huis laten! En die maatregel kan je alleen maar nemen als je al WEET dat hij een pedofiel is. Zo lang je dat niet weet is hij een vriendelijke buur die een handje toesteekt bij de opvang van je kinderen (met alle mogelijke gevolgen vandien).
Wat mij betreft mag zo'n man naast mij wonen, heb ik niks op tegen. Maar ik hou er wel m'n zoon van weg.

Dusza, hier ben ik het helemaal mee eens. Het bezwaar van veel mensen is alleen dat die website niet duidelijk aangeeft waarvoor iemand precies veroordeeld is. Daardoor wordt iedereen die op die site staat automatisch tot pedofiel gebombardeerd. Je weet zelf wel hoe bekrompen men in de VS is, je hebt zo een zeden-veroordeling te pakken. Wat dat betreft zijn het net moslims. En dan heb je nog allerlei volk van fascistische aard dat gaan roepen:  "Wonen er zoveel pedofielen bij mij in de buurt???" Laten we die dan maar een groen nummerbord geven!

Lekker trouwens als je toevallig uit Colorado komt en in een andere staat op bezoek moet.
#18 - 14-03-2007, 20:25 uur

yvadow

Heb net een huis gekocht in VA en had  een "Megan's Law disclosure" als bijvoegsel in het koopcontract. Zoals eerder vermeld in deze discussie de het inititief bij de koper om zijn recht uit te oefenen. Met een zoon van 10 toch maar even gegoogled en op de VA state police site keurig netjes de "jongens" gevonden. Keurig met de nodige details. Voor allen die er ook van willen geniten in hun omgeving via http://www.statetroopersdirectory.com/ kan je naar je state police website gaan om te gaan neuzen in de "Sexual Offender Registry"

Als ouder kan ik alleen maar zegen zouden ze ook in NL moeten doen! 
#19 - 14-03-2007, 22:35 uur

PetraVS

Je betoog vermeldt niet of die "kerel" op de lijst van sex offenders stond. Als dit wel het geval was, dan (vul zelf maar in). Als dit niet het geval was, dan is het een bewijs dat de waarde van zo'n lijst niet buitengewoon groot is. Dit laatste blijkt ook uit onderzoek uit de periode voor men dit soort lijsten ging publiceren. Negentig procent van de sexuele misdaden tegen kinderen wordt gepleegd door bekenden van het slachtoffer, niet door vreemden.


Dus, omdat niet iedere sex misdadiger erop staat vind jij die lijst geen waarde hebben?  Mij ontgaat die redenering compleet. 
#20 - 14-03-2007, 22:49 uur

Bakvet

Dus, omdat niet iedere sex misdadiger erop staat vind jij die lijst geen waarde hebben?  Mij ontgaat die redenering compleet. 

Dat heb ik niet gezegd, lees mijn quote er maar op na. Er klopt i.d.d. niets van die redenering.

Ik heb er onlangs wat over bijeen gegoogled (niet wetenschappelijk verantwoord) om te vergelijken met wat ik in die radiouitzending hoorde. Op basis daarvan denk ik:
50% van de mensen op die lijsten is nooit een gevaar voor kinderen geweest, maar hun leven wordt er wel door kapot gemaakt.
90% van de sexuele misdaden tegen kinderen wordt in de USA gepleegd door first time offenders. (Is o.a. gebaseerd op  deze uitzending waarin gesteld wordt dat 90% van de gevallen niet eens gerapporteerd wordt en deze pagina.)
90% wordt volgens deze CA state website  gepleegd door bekenden: ouders, familieleden, buren, mensen uit de kerk en dergelijke.

In die laatste gevallen zou zo'n lijst nuttig zijn, maar verder is het nut ervan betrekkelijk, dat is wat ik stelde. En ik zie een beangstigende overeenkomst tussen de gedachtengang van een fascist die complete bevolkingsgroepen een ster laat opdoen en wil verbannen en een Amerikaan die elke zedendelinquent een groen nummerbord wil geven.

#21 - 15-03-2007, 00:30 uur
« Laatst bewerkt op: 22-03-2007, 19:52 uur door Bakvet »

Adriaan47

Wel mij ontgaat deze redenering ook totaal....de joden kregen een ster omdat zij totaal niets verkeerd hadden gedaan...hier geven ze een nummerplaat omdat er wat verkeerd is gedaan namelijk een feloney.
Hoe kan je in vredesnaam deze vergelijking maken?? This is een insult to every Jew en er dan maar niet te spreken over Amerikanen te vergelijken met facism?..Wie heeft Holland bevrijd van de facisten en waar je freedom aan hebt te danken ?
Ik heb ook eens een beetje naar die cijfertjes in % gekeken en die zijn ook niet juist maar mischien heb ik een andere Google.
#22 - 15-03-2007, 03:36 uur

Bakvet

Laten we to the point blijven. Ik stel dat volgens mijn infomatie die lijsten niet helemaal deugen. Daarom wordt er ernstig onrecht aangedaan aan mensen die er niet op zouden moeten staan. Wat vind jij daarvan?
#23 - 15-03-2007, 08:32 uur
« Laatst bewerkt op: 15-03-2007, 23:19 uur door Bakvet »

Tink

Dus, omdat niet iedere sex misdadiger erop staat vind jij die lijst geen waarde hebben?  Mij ontgaat die redenering compleet. 

Dat heb ik niet gezegd, lees mijn quote er maar op na. Dat is een redenering van jezelf. OK je HEBT gelijk, er klopt niets van die redenering.

Ik heb er onlangs wat over bijeen gegoogled (niet wetenschappelijk verantwoord) om te vergelijken met wat ik in die radiouitzending hoorde. Op basis daarvan denk ik:
50% van de mensen op die lijsten is nooit een gevaar voor kinderen geweest, maar hun leven wordt er wel door kapot gemaakt.
90% van de sexuele misdaden tegen kinderen wordt in de USA door first time offenders gepleegd.
90% wordt gepleegd door bekenden: ouders, familieleden, buren, mensen uit de kerk en dergelijke.
In die laatste gevallen zou zo'n lijst nuttig zijn, maar verder is het nut ervan betrekkelijk, dat is wat ik stelde. En ik zie een beangstigende overeenkomst tussen een fascist die elke jood zigeuner een ster laat opdoen en een Amerikaan die elke zedendelinquent een groen nummerbord wil geven.



De Sex Offender Registry is er niet alleen voor kinderen.
Zou jij het prettig vinden als je met je vrouw naast een man woont die tot 3 keer toe veroordeeld is voor het verkrachten van vrouwen?

Wij hebben ook de registry geraadpleegd voordat we een huis in deze buurt kochten, ik hoop dat iedereen daar gebruik van zal maken.
#24 - 15-03-2007, 08:40 uur
if the Dream is Big enough - the facts don't matter

Tink

Laten we to the point blijven. Ik stel dat volgens mijn infomatie die lijsten niet helemaal deugen. Daarom wordt er ernstig onrecht aangedaan aan mensen die er niet op zouden moeten staan. Wat vind jij daarvan?

Het zou fijn zijn als je aangaf waarom jij vindt dat deze lijsten niet deugen?
Heb je ooit wel eens zo'n lijst van de State bekeken? Daar staat toch uitgebreid op te lezen waar deze mensen voor veroordeeld zijn en waar ze zich op mogen houden. wat is daar mis mee?

Wat zijn dat voor mensen die volgens jou niet op die lijst zouden moeten staan?

Als je rapporten aanhaalt die je geraadpleegd hebt en met cijfers en procenten komt dan zou ik graag de url, website daarvan zien. Zodat we allemaal die 'feiten' kunnen lezen.  Ik persoonlijk ben erg benieuwd naar waar en welk rapport  je je uitspraken op baseert.
#25 - 15-03-2007, 08:45 uur
« Laatst bewerkt op: 15-03-2007, 08:51 uur door Tink »
if the Dream is Big enough - the facts don't matter

Bakvet

Ik heb nog niet de tijd gehad om die lijst van de State te raadplegen. Als daar wel duidelijk wordt weergegeven wat iemand gedaan heeft, dan lijkt me dat nuttig. Ik zal aan je verzoeken proberen te voldoen. Dat lukt me dat pas over een uur of tien.

Edit: Die website van de staat Oregon biedt wel duidelijke informatie. Dit in tegenstelling tot de Family Watchdog, waarmee deze discussie was geopend. Die site lijkt alleen te zijn opgezet om mensen angst aan te jagen en op diverse manieren cash mee te incasseren.
#26 - 15-03-2007, 09:03 uur
« Laatst bewerkt op: 22-03-2007, 19:59 uur door Bakvet »

Loek

Citaat
...Toevallig was er vandaag sprake van op het nieuws om zeden misdadigers te verplichten een groen auto nummer bord te moeten voeren, zodat ook kinderen weten ver van deze personen te blijven en het is makkelijker voor de politie om zicht te houden op waar ze zich bevinden...

Eh, liever niet.  Heb je mijn nummerplaat gezien?  (Zie avatar)
#27 - 15-03-2007, 19:53 uur

PetraVS

Laten we to the point blijven. Ik stel dat volgens mijn infomatie die lijsten niet helemaal deugen. Daarom wordt er ernstig onrecht aangedaan aan mensen die er niet op zouden moeten staan. Wat vind jij daarvan?

Op de lijst van de Virginia State Police staat precies de reden, waarom die personen op de lijst staan.  Deze meneer woont twee straten verderop en ik hoop hem toch echt niet in de school van een van mijn kinderen te zien:
Case Number Sentencing Court Code Section     Statute                                                             Date of Conviction State Convicted Victim
101450         FAIRFAX CIRCUIT 18.2-370         TAKING INDECENT LIBERTIES WITH CHILDREN OCTOBER 08, 2002 VA 
101508 FAIRFAX CIRCUIT 18.2-370 TAKING INDECENT LIBERTIES WITH CHILDREN OCTOBER 08, 2002 VA 
101450 FAIRFAX CIRCUIT 18.2-370.1 INDECENT LIBERTIES WITH CHILD BY CUSTODIAN OCTOBER 08, 2002 VA
#28 - 15-03-2007, 22:02 uur
« Laatst bewerkt op: 15-03-2007, 22:08 uur door PetraVS »

Bakvet


Als je rapporten aanhaalt die je geraadpleegd hebt en met cijfers en procenten komt dan zou ik graag de url, website daarvan zien. Zodat we allemaal die 'feiten' kunnen lezen.  Ik persoonlijk ben erg benieuwd naar waar en welk rapport  je je uitspraken op baseert.


Diverse eerdere postings heb ik zoveel mogelijk van de bronnen voorzien. De groen gekleurde tekst bevat dan de link. Dit heeft me best wel een paar uurtjes tijd gekost. Heeft dit je benieuwdheid naar deze - quote - feiten - unquote - een beetje kunnen helpen?

(Daar waar het mijn eigen gefundeerde mening betrof had ik dit al meteen duidelijk vermeld. Daar waar AOW-ers mijn mening verkrachten ga ik niet in discussie.)
#29 - 19-03-2007, 22:44 uur

Robert

Volgens mij heeft zelfs Oprah Winfrey deze site aangeprezen als een topsite dus............
#30 - 01-09-2007, 22:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15