Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

JAJAH - Gratis en/of heel goedkoop bellen, maar NIET via Internet!

Discussie gestart

Chiefram

Een tijdje terug kreeg ik van iemand de volgende link opgestuurd: http://www.jajah.com/

Meestal ben ik een beetje wantrouwend wat Internet aanbieders qua gratis of goedkoop aan te bieden hebben en wil eerst de kleine lettertjes goed lezen en zien of er geen addertjes onder het gras zitten.

Deze week week heb ik het gewaagd, omdat het mij te mooi om waar te zijn leek en ik ben er ontzettend tevreden mee!

Via deze Internet site kun je GRATIS bellen met en naar zowel vaste- als mobiele telefoons over de gehele wereld! Dus NIET via Internet, zoals de meeste online telefoonbedrijven aanbieden.

Je moet alleen wel op de Internet site opgeven naar welk nummer je wilt bellen en zodra je op CALL klikt, dan gaat je eigen vaste- of mobiele telefoon over. Die neem je op en op dat moment gaat de vaste- of mobiele telefoon over bij de gene die je wilt bellen en je spreekt gewoon via de normale telefoons via de normale verbinding met elkaar. Er zit verder geen Internet meer tussen.

Je krijgt de eerste 5 minuten GRATIS om het uit te proberen. Ik heb ruim 1 uur GRATIS naar Nederland gebeld, omdat het gesprek maar $0.025 per minuut kost. Deze Internet site is namelijk uitgegaan van 5 minuten GRATIS bellen volgens het duurste tarief. Daarna, toen ik tevreden was heb ik $25 dollar via mijn credit card betaald als zijnde pre-paid.

Bellen binnen Amerika is altijd GRATIS met dit programma. Maar je kunt ook altijd GRATIS bellen met Nederland, op voorwaarde dat het nummer dat je wilt bellen ook geregistreerd is via deze Internet site. Ja, en dat gewoon met je eigen vaste- of mobile telefoon naar een ander vaste- of mobiele telefoon! Dit is volgens mij uniek.

Er is geen reklame en er zijn ook geen onderbrekingen en/of beperkingen. Wel gaat men van 'fair use' uit, dus gemiddeld een uurtje per dag bellen, dus niet 24 uur per dag aan de telefoon hangen.

De nummers die je gebeld hebt, kun je ook weer opslaan in het adressenbestand, zodat je de volgende keer niet weer het zelfde nummer hoeft in te tikken welke je wilt bellen. Per 'naam' kun je drie verschillende telefoonnummers ingeven, namelijk zowel het gewone huis telefoonnummer, het zakenlijke telefoonnummer en het mobiele telefoonnummer.

Ik heb al wat van dit soort programma's uitgeprobeerd, maar dit is echt het beste dat ik ooit ben tegengekomen.

Probeer het zelf maar uit. Het is voor de eerste keer zo wie zo gratis!
#1 - 09-08-2006, 06:44 uur

Dusza

Ik vreesde eerst al even dat je propaganda aan het voeren was voor een Belgisch (sic) enfant terrible: Abou Jahjah.
Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Dyab_Abou_Jahjah
Gelukkig was het iets anders dat je wou promoten! We zullen het eens een keer moeten uitproberen, maar ik vraag mij natuurlijk altijd af waar 'het addertje' zit...

Hier kan je nog een heel klein beetje meer info vinden: http://zdnet.be/news.cfm?id=58144&mxp=103
http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=1603140#reacties
#2 - 09-08-2006, 09:18 uur

Chiefram

Ik heb (nog) geen addertjes onder het gras kunnen vinden. Sterker nog, toen ik $25 dollar overmaakte stond ineens mijn account op iets mer dan $30 dollar! LOL! Volgens mij geven ze je nog wat extra ook.

Mijn vrouw is vanmorgen (ja, zelfs op dit moment) al flink over de wereld aan het bellen! LOL!
#3 - 09-08-2006, 17:21 uur

Loek

Het zal voornamelijk worden gebruikt door mensen die veel internationaal bellen.  Binnen de US bellen de meeste mensen al gratis via hun mobiele account.  Wij bellen zelden nog internationaal, alleen mijn vrouw een maandelijks gesprek naar moeder in NL en dat kost via een 10-10 nummer ook 2-3ct per minuut en dat verschijnt gewoon op de maandelijkse telefoonrekening.  Dan heb je helemaal geen computer nodig, ook niet om het gesprek te starten.  Ik bel alleen binnen de US, de meeste familie woont hier, en dat zit inbegrepen in mijn mobiele account (unlimited long distance).
#4 - 09-08-2006, 17:34 uur

Chiefram

Wij kunnen zelf ook binnen de US en Canada onbeperkt bellen, omdat wij een telefoon abonnement hebben waar dit is inbegrepen.

Mijn vrouw belt regelmatig Internationaal (haar moeder) en de laatste weken zelfs 3 keer per dag.

Gezien mijn werkgever onze telefoonkosten betaalt (is elke maand $86 dollar), kunnen we ze natuurlijk niet opzadelen met de vele Internationale prive telefoongesprekken, dat zouden ze niet echt waarderen denk. Vandaar dat wij tot nu toe altijd belkaarten (pre-paid) hebben gekocht, maar dan moet je speciale 1-800 nummers draaien, pincodes invoeren etc. dus je bent wel eventjes bezig eer je door het gehele menu bent en verbinding hebt.

Maar we hebben geen keus, want deze kosten willen wij NIET op onze normale telefoonrekening hebben, want die gaat naar de zaak. Vandaar dat ik overal eens diep ingedoken ben en heb gekozen voor Jajah.

Voor ons zijn de voordelen:
- Geen Internationale gesprekskosten op onze maandelijke telefoonrekening
- Geen 1-800 nummers meer bellen; geen lange PIN kodes meer invoeren
- Geen nummers meer draaien van de persoon die je wilt bellen (moet je wel eenmalig in het adressenbestand invoeren)
- Geen verbinding via Internet, maar reachtsreeks via vaste of mobiele telefoonlijnen
- Geen extra ritjes naar de supermarkt om een nieuwe kaart te halen

Het enige nadeel is alleen dat je via Internet moet opgeven naar wie je wilt bellen, dus je moet wel Internet access bij de hand hebben.

Die 5 minuten gratis bellen is tussen Amerika en Nederland ruim 1 uur! Dus ook al wil je je niet registreren, dan kun je toch eventjes een uurtje gratis bellen voor de lol.
#5 - 09-08-2006, 17:43 uur

sanne

Kan het zijn dat de website van JAJAH niet meer werkt?

Of ligt ie gewoon al een halve dag plat?

Groetjen Sanne
#6 - 28-11-2006, 14:51 uur

thornberrys

Kan het zijn dat de website van JAJAH niet meer werkt?

Of ligt ie gewoon al een halve dag plat?

Groetjen Sanne

by mij werkt de site hoor,daarnet effe met iemand uit Spanje gebeld


 :)
#7 - 02-12-2006, 19:11 uur

ned in MO

Ik bel voor 6 cent per minuut naar nederland en heb me mobiel voor alles binnen de states Net als Loek
En ik kan gewoon iedereen bellen
Jajah is voor mij dus nee neeh
#8 - 21-12-2006, 19:35 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15