Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mijn reisverslagen website

Discussie gestart

Chris RTA

Ik heb nu ook mijn eigen reisverslagen website gemaakt.

Het zijn mijn 12 Amerika reizen vanaf 2004. Ik weet van de vorige reizen niet alle details van welk hotel, hoeveel dagen verbleven we ergens en hoeveel km gereden etc. Maar denk dat dat ook niet het meest interessante is wat men wil weten.

Ik heb hem gemaakt naar wat ik graag zie op een reisverslagen website en dat zijn tips en tricks, bezienswaardigheden, routes en impressie foto's.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.
Wellicht staan er nog spelvouten in of zijn er details die niet (meer) kloppen. Mocht je iets tegen komen dat niet klopt dan hoor ik het graag.

Ik probeer dit jaar wellicht wat meer details te gaan verwerken. Ik kan de website op mijn mobiel bewerken. Dus dat maakt het makkelijk om er tijdens de volgende trip dagelijks wat tekst op te zetten.

http://www.pipochris.nl/vakantie
#1 - 17-03-2016, 10:19 uur

Wop

Ik ga even een kijkje nemen!
#2 - 17-03-2016, 13:43 uur

Chris RTA

Ik ben benieuwd. Je bent al ruim een uur even een kijkje nemen!   ;D :D

#3 - 17-03-2016, 14:58 uur

Wop

Nu al bijna een dag ;-)
#4 - 18-03-2016, 11:23 uur

Chris RTA

Je kent hem nu zo onderhand wel uit je hoofd of niet?

Heb je toevallig ook de behoefte om je mening er over te geven?

Of ziet het er zo slecht uit dat je liever niks zegt, dan het hele zooitje af te kraken?  ;D

Er zal wellicht voor jou niet veel nieuws op staan, maar voor de beginnende usa reiziger wellicht wel.
#5 - 18-03-2016, 14:03 uur

Wop

Nou ik heb alles gelezen hoor  ;D  Ziet er netjes uit!

De Standaard info is verder prima. Ik mis wel de website en het forum bij de handigs links  :P
#6 - 18-03-2016, 15:34 uur

Robert

Hoi Chris,

Mooie website heb je gemaakt. Ook al weet ik zelf veel door mijn eigen ervaringen in de states had ik toch regelmatig of een aha erlebnismoment zo van "dat is inderdaad zo, maar was ik even vergeten" of "dat wist ik echt niet, weer wat geleerd" Maar gelukkig wist ik veel al wel ;-)

Hier mijn op en aanmerkingen (ik heb er telkens jouw tekst bij geplakt zodat je weet waarover ik iets te zeggen heb, kijk maar wat en of je er iets mee wil); Ik wil niet zeiken en of je afkraken want je hebt er heel veel werk in gestoken, maar wil je alleen maar helpen je website zo goed mogelijk te maken.

Bij Goed om te weten.

"•Soms vraagt hij om een zipcode (postcode). Je kan de lokale postcode proberen als je die weet. Wellicht heb je het adres van het hotel waar je zit of zat. Wij proberen vaak de welbekende 90210 uit Beverly Hills. Of een goeie gok van 5 cijfers. Lukt dit niet zul je toch naar binnen moeten. "

Ik gebruik eigenlijk altijd mijn eigen postcode met een 0 ervoor of achter. Dus in mijn geval 05667 of 56670. Dit werkt bij mij altijd. Maar ja 90210 werkt ook ;-)

"Word je aangehouden door de politie, stop dan en blijf in je auto zitten tot de agent naar jou toekomt. En volg zijn instructies op. "
Misschien nog specifieker naast niet uitstappen, maak geen rare bewegingen, vooral niet in grote steden en in de avond. Beiden handen op 10 voor 2. Uitermate vriendelijk blijven helpt vaak. Heb me zo wel eens uit de bepaalde boetes geluld als "niet wetende toerist" met verontschuldigingen en yes sir. Maar helaas ook wel boetes gekregen als je net die diender treft die er de pé in heeft.
Boetes kunnen soms ook bij de bijbehorende city hall voldaan worden (staat op de boete). Mocht je toch in de beurt zijn. Heb ik ook wel eens gedaan, gewoon cash of credit card.

"Amerika is erg gericht op de credit cards en je kan zelfS je pakje kauwgom er mee af rekenen." Mist een S in deze zin.


Ik heb je reisverslagen niet allemaal gelezen maar sommige wel, mooi geschreven zo met tips idd.

Bij reisverslag 2005 Phoenix-LA staat deze zin;
Eenmaal in L.A. willen we nar Universal Studios. Zoals je ziet mis je een A in naar.

Bij reisverslag 2006 Denver-LA staat deze zin:
Dit allemaal heef veel tijd gekost en zijn niet meer naar San Diego gegaan, maar wezen shoppen in Carlsbad. Je mist een T bij heeft.

leuk dat je Jay Leno hebt ontmoet. Ik heb die eer ook gehad, maar dan vlakbij zijn studio, Bij Bobs Big Boy Diner in Burbank. daar hebben ze elke vrijdag avond een oldtimer auto meeting, net als vroeger, met het meisje een milkshake halen ;-) Hij komt daar zo nu dan ook wel eens met 1 van zijn wagens.

Handige Links:

Staat deze zin: Je "souvenirs" mogen belasting vrij ingevoerd worden indien de waarde per persoon niet meer dan €430 euro is. Check hier de huidige waarde: (Belastingdienst 2016) " Goed van je dat je dit vermeldt, maar het lukt me nooit om onder de 430 euro te blijven ha ha ha ;-)

Nu weer even serieus, Ik vind als tip budgetair.nl een hele fijne site.
Ook is mijn ervaring bij de verhuurbedrijven verschillend en gaat mijn voorkeur uit naar Alamo. Dit omdat je bij Alamo LA zelf je wagen uit mag kiezen in de klasse die je hebt betaald. Bij bijv Avis LA kreeg ik gewoon een wagen toegewezen en daar moest ik het maar mee doen (wel in mijn betaalde klasse). Ik ben dan misschien wel iets teveel een kind in de snoepwinkel, maar het is gewoon leuk om een auto naar je smaak te kunnen kiezen.

Nogmaals leuke website en een mooi iets waarmee je je eigen reizen hebt verzameld. Ik denk dat vele Amerika fans er iets mee kunnen.
Grt Robert

#7 - 03-04-2016, 20:31 uur
« Laatst bewerkt op: 03-04-2016, 20:37 uur door Robert »

Timelord

De website is weg ?

Oeps... 404
#8 - 11-05-2016, 11:28 uur

Chris RTA

Hmmm, er zit weer iemand mee te klooien.


Hier is de directe link:

http://www.op-vakantie.jimdo.com

#9 - 12-05-2016, 19:43 uur

NMP

Ik zie je route Boston - Nova Scotia voor dit jaar 2016. Ik weet uit ervaring dat je keuzes moet maken en niet overal heen kan. Maar verdiep je eens in het rondje Cape Breton Island. Dit is één van de mooiste route die je ooit zal rijden ! Je bent er zo dicht bij.
Gr.
Marco
Mooie website - zit veel werk in, en dat kan je zien. 
#10 - 12-05-2016, 20:57 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Chris RTA

Cape Breton nemen we ook mee in ons rondje. Het staat alleen niet op het plaatje.

We gaan de cabot trail rijden.

#11 - 13-05-2016, 17:24 uur

NMP

Citaat
Cape Breton nemen we ook mee in ons rondje.

Goed idee Pipo. Ik hoop dat je ook bij Meat Cove komt. Wij gaan er in ieder geval een dag/nacht staan met de camper :).
Zie:

Een mooie trip toe gewenst: wij tellen af :)

Gr.
Marcop
#12 - 13-05-2016, 19:46 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Chris RTA

Wij zullen geen campings zien, aangezien we van hotel naar hotel gaan en in een midsize suv rijden ipv een camper.


#13 - 14-05-2016, 11:04 uur

NMP

Moet je snel veranderen, er gaat niets boven RVing ! :)
#14 - 14-05-2016, 11:06 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Chris RTA

Komen jullie deze vakantie ook nog in Nova-Scotia of alleen Newfoundland?

#15 - 14-05-2016, 11:12 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15