Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

NY400

Discussie gestart

FreezeM

De website van de Nederlandse overheid over het heuglijke feit dat Nederland en de VS al 400 jaar vrienden zijn. Geen woord Nederlands op te vinden, want als goede vrienden passen wij ons aan :)

http://www.ny400.org/

This website is the official website of the Government of The Kingdom of The Netherlands for the celebrations of NY400.

This year we celebrate 400 years of enduring friendship between the Netherlands and the United States. Four hundred years ago, a Dutch ship called the Half Moon guided to the shores of what is now New York City with Captain Henry Hudson at the helm. This led to the establishment of New Amsterdam and the New Netherland colony. Some 167 years later, in 1776, the Dutch were the first to salute the flag of the United States of America. NY400 celebrates the free spirit, openness, entrepreneurship and tolerance of those Dutch-American pioneers, and their continued relevance today and beyond.

Join us in starting a fifth century of friendship!
#1 - 21-07-2009, 20:41 uur

sweatbox

Deze misschien?

http://www.ny400.nl/
#2 - 21-07-2009, 21:05 uur

FreezeM

#3 - 21-07-2009, 22:22 uur

Hans B

Aan het eind van onze vakantie zijn we enkele dagen in NYC geweest.
Ik had gedacht daar wel enkele opvallende Nederlandse dingen over 400 jaar NYC aan te treffen (bv een VOC schip), maar verder dan een schijterig in elkaar geflanst Nederlands molentje nabij de zuidpunt van Manhattan (Battery Park) heb ik niets extra's gezien.



#4 - 07-09-2009, 22:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Loek

Tja, dat 400 jaar Nederlandse vriendschap is volgens mij net als Wereld Dierendag op 4 okober; buiten Nederland (ok, Europa...) heeft nog nooit iemand ervan gehoord...    ???
#5 - 08-09-2009, 17:10 uur
« Laatst bewerkt op: 08-09-2009, 17:12 uur door Loek »

Ine

Vrienden die in Poughkeepsie (iets ten noorden van NY aan de Hudson) mailden diverse krantenberichten met foto's door over de festiviteiten. o.a. het bezoek aan Westpoint, het kannonnenvuur bij aankomst etc.
Poughkeepsie ligt in dat gebied met nog steeds veel oud nederlandse namen.
#6 - 10-09-2009, 08:49 uur

sweatbox

Tja, dat 400 jaar Nederlandse vriendschap is volgens mij net als Wereld Dierendag op 4 okober; buiten Nederland (ok, Europa...) heeft nog nooit iemand ervan gehoord...    ???

Zoiets als de World Series dus. :D



Ok, Toronto ligt in Canada.
#7 - 10-09-2009, 16:15 uur

Fisherman

Citaat
Aan het eind van onze vakantie zijn we enkele dagen in NYC geweest.
Ik had gedacht daar wel enkele opvallende Nederlandse dingen over 400 jaar NYC aan te treffen (bv een VOC schip), maar verder dan een schijterig in elkaar geflanst Nederlands molentje nabij de zuidpunt van Manhattan (Battery Park) heb ik niets extra's gezien.


Hans,jullie waren er iets te vroeg dus toen was er nog niets te doen en te zien! Waarschijnlijk waren ze net begonnen met het opbouwen van de Village en stond alleen dat molentje er nog maar. De NY400 week was van 8 t/m 13 September.
Ik ben er afgelopen zondag geweest en er was vanalles te doen zoals New Amsterdam Village,zeilwedstrijden,vlootschouw,platbodems uit Nederland en VOC schip,muziek in Battery Park etc etc! Vond het erg leuk om dat allemaal in New York City te zien :).
Ik zag Willem Alexander en Maxima ook nog langs komen in een bootje.

Hier een paar foto's :

New Amsterdam Village:






Nederlandse boten:




WA & Maxima varen langs:


Security voor WA & Maxima:


Muziek in Battery Park (Ellen Ten Damme):


Biertje d'r bij:


Groeten Jeroen
#8 - 16-09-2009, 17:22 uur

DNZ

Nou als ze ons dan als kleinigheidje gewoon een greencard zouden geven zou k meer dan tevreden zijn!!  ;D
#9 - 06-10-2009, 14:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15