Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Overzicht brandstofprijzen

Discussie gestart

FreezeM

Voor iedereen die net als ik toch wat moeite heeft om steeds te rekenen van dollar per gallon naar Euro per liter.....

Ga naar google en geef als zoekopdracht wat je wilt omrekenen. Bijvoorbeeld:

2,2 dollar per gallon in euro per liter

Zie hier het resultaat: http://www.google.com/search?hl=en&lr=&c2coff=1&q=2%2C2+dollar+per+gallon+in+euro+per+liter&btnG=Search

Werkt ook met Miles per hours naar KM per uur e.d.
I Love Google :)
#16 - 15-07-2005, 14:48 uur

Chiefram

Is alleen de Nederlandse euro in waarde gedaald dan? Hebben bijv de Duitsers, die vóór hebben gestemd, geen last van een lagere euro en hogere brandstofprijzen?

Jez, je vraagt er om! LOL!  ;D ;D ;D

Is er een verschil dan tussen de Nederlandse en de Duitse euro's? Toen ik Nederland verliet was het allemaal hetzelfde, om de opdruk aan de achterzijde na dan...

 ;D ;)
#17 - 15-07-2005, 15:22 uur

Pieter79

Ik betaal zelfs €1.42 euro per liter en dat is op dit moment omgerekend $6.48/gallon. In m'n auto moet wel super loodvrij 98.....
#18 - 15-07-2005, 20:04 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Is alleen de Nederlandse euro in waarde gedaald dan? Hebben bijv de Duitsers, die vóór hebben gestemd, geen last van een lagere euro en hogere brandstofprijzen?

Jez, je vraagt er om! LOL!  ;D ;D ;D

Is er een verschil dan tussen de Nederlandse en de Duitse euro's? Toen ik Nederland verliet was het allemaal hetzelfde, om de opdruk aan de achterzijde na dan...

 ;D ;)

En ik vond het nog wel 1 van mijn betere sarcastische opmerkingen............  ;)

Ik was het niet met Bakvets stelling eens, dat de positie van de euro ter discussie is gekomen doordat Nederland tegen de grondwet heeft gestemd. En dat het onze eigen schuld is dat de benzine hier duur is.

Wij zijn nl niet het enige land met de euro; die heeft in landen die wel vóór hebben gestemd, dezelfde waarde.

Wat welk land gestemd heeft, maakt geen bal uit voor de benzineprijs (Duitsland: voor: 1,20/liter, Frankrijk: tegen: 1,12/liter)

Dus inderdaad, de euro is nog steeds in alle "aangesloten" landen hetzelfde!
#19 - 15-07-2005, 21:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Mocht iemand trouwens nieuwsgierig zijn geworden naar de brandstofprijzen in Europa:

http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/pagina/auto/tanken/europese-brandstofprijzen.nl.html#Frankrijk
#20 - 15-07-2005, 21:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Jez, ik vond het gewoon leuk (en ja, het is gemeen (ik weet het), maar ik bedoel het grappig) om je te 'pakken' op je woorden.

Je hebt helemaal gelijk in je opmerking.

Heel Europa had gelijkgestemd moeten zijn en voor de Europese grondwet hebben moeten stemmen. Nu zijn we weer af bij het begin. Schijnbaar hebben de meeste het moeilijk om hun vertrouwde regeltjes te moeten afstaan voor iets groters. Wij denken te klein en zo kom je er nooit.

Ik heb trouwens wel net op tijd mijn huis in Nederland verkocht en er dollars voor gekregen, hahaha...
#21 - 15-07-2005, 22:46 uur

Frank S

Ik ben het wel met Bakvet eens. Doordat wij Nederlanders (en ook onze Franse "vrienden") tegen hebben gestemd is de positie van de Euro als "wereldhandelsmunt" t.o.v. de dollar onder druk komen staan. Niet alleen voor Nederland dus, maar inderdaad voor alle Eurolanden. Daardoor zal voor ons de olie (en dus benzine & aardgas ook) duurder worden. Ik heb zelfs gelezen dat wij Nederlanders door de gestegen olieprijs (in Euro's) sinds het referendum op jaarbasis meer extra kwijt zijn aan bezninekosten dan dat we aan jaarlijkse afdracht aan de EU betalen.

Dit kabinet heeft voor zichzelf bepaald dat het Nederlandse "Nee" een gevolg is van de hoge afdracht aan de EU (waar ik sterke twijfels bij heb), maar we zijn nu toch wel oorzaak en gevolg aan het omdraaien.
#22 - 16-07-2005, 09:49 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Bugs

We hadden nu tenminste de mogelijkheid om te stemmen. Als we die mogelijheid ook had gehad over de invoering van de euro, dan hadden we nu nog de gulden gehad.  En zou een kroketje bijvoorbeeld) geen 3 gulden 30 of meer kosten. 8)
Toen enkele jaren geleden de benzineprijs tegen de 3 gulden liep was Nederland te klein. Nu kost een liter omstreeks 3.30 in guldens. Alleen valt het nu niet zo op.
#23 - 16-07-2005, 10:42 uur

Chiefram

Dat er flink misbruik van de euro is gemaakt, dat hoef je mij niet meer te vertellen. Het is te schandalig voor woorden!!!  >:( En de regering maar blijven volhouden dat het doen van boodschappen onder de 6% stijging is gebleven. Nou... laat maar, ik word weer boos als ik er aan terug denk!!!

Maar dat de Euro er is gekomen, daar ben ik wel blij mee. Het werd tijd dat Europa zich eens als een continent ging gedragen. Als we hadden moeten stemmen voor de Euro, had men direkt ook mijn stem gekregen. Nu nog alle verschillende talen van de kaart vegen en Engels als hoofdtaal te gaan voeren. Dan begint Europa eindelijk eens volwassen te worden.
#24 - 16-07-2005, 17:14 uur

Jez

Nu nog alle verschillende talen van de kaart vegen en Engels als hoofdtaal te gaan voeren. Dan begint Europa eindelijk eens volwassen te worden.

Ga jij dat aan de Fransen vertellen............?  ;D ;D ;D
#25 - 16-07-2005, 17:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Als ik ooit naar de states mag verhuizen dan kan ik altijd denken dat ik het goed met nederland en europa voor heb gehad. Ik heb namelijk vóór de europese grondwet gestemd LOL
#26 - 16-07-2005, 18:08 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Bakvet

De middenstand heeft echt a-so-ciaal van de invoering van de euro geprofiteerd. Bedenk maar eens hoe makkelijk het voor ze is geworden om al dat zwarte geld in het buitenland uit te geven.
#27 - 16-07-2005, 20:52 uur

Chiefram

Nu nog alle verschillende talen van de kaart vegen en Engels als hoofdtaal te gaan voeren. Dan begint Europa eindelijk eens volwassen te worden.

Ga jij dat aan de Fransen vertellen............?  ;D ;D ;D

Ik spreek geen woord Frans, dus ze luisteren toch niet naar mij, hahaha... Frankrijk is wel het meest eigenwijze volk binnen Europa. Ik sta er nog van te kijken dat ze zich binnen de EU hebben weten te nestelen...
#28 - 17-07-2005, 02:20 uur

visuar

Ook ik heb mijn steentje bij gedragen en voor gestemt ;) Maar ja...
#29 - 18-07-2005, 12:30 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15