Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wandelingen in de nationale parken in het zuidwesten

Discussie gestart

Marianne

Er zijn veel sites waarin wandelroutes in de nationale parken beschreven staan, maar niet in het Nederlands. Daarom heb ik een site gemaakt waarin de mooiste wandelroutes per park in het zuidwesten zijn opgenomen. Met een handige tabel per park waarin je in een oogopslag de belangrijkste kenmerken van de wandeling kunt zien.

http://www.wandelingen-usa.nl/

Marianne
#1 - 08-12-2011, 08:42 uur

Yessica

Wauw, wat super! Thanks!  :afro:
#2 - 08-12-2011, 08:45 uur



maryde

Mooi zeg! Ik durf het bijna niet te vragen maar hoort Estes, ons "volgende"park ook in dit rijtje?
#3 - 08-12-2011, 08:54 uur

Marianne

Hallo Maryde, je bedoelt Rocky Mountain NP? Zou wel mooi zijn om toe te voegen, maar eigenlijk zou Yellowstone eerder aan de beurt moeten zijn, en Grand Teton, etc etc. Maar wie weet gebeurt het nog eens als ik tijd heb.

Het idee was eerst om een handzaam boekje uit te brengen, en daarom heb ik mij beperkt tot de meest bezochte parken. Het was vooral bedoeld voor mensen die vrij snel overal langs gaan maar toch wel even per park een of twee wandelingen willen doen. Het is echter wel lastig om iemand te vinden die zoiets wil uitgeven (hoewel de ANWB er wel potentieel in zag, maar het paste niet in hun aanbod). Het voordeel (of nadeel  :-\) van een site is dat je het onbeperkt uit kunt breiden.

Marianne
#4 - 08-12-2011, 10:15 uur

Stefan&Martine

Super!

Zit al een tijdje te zoeken naar een boekje met routes in de NP's.

Maar dit is veeel beter!!
#5 - 08-12-2011, 10:50 uur

Old Faithful

Mooi project.  :afro:
#6 - 08-12-2011, 12:57 uur
Groet,

Old Faithful

jhbechthum

Het idee was eerst om een handzaam boekje uit te brengen, en daarom heb ik mij beperkt tot de meest bezochte parken. Het was vooral bedoeld voor mensen die vrij snel overal langs gaan maar toch wel even per park een of twee wandelingen willen doen. Het is echter wel lastig om iemand te vinden die zoiets wil uitgeven (hoewel de ANWB er wel potentieel in zag, maar het paste niet in hun aanbod).
Heeft de ANWB al niet (in boekvorm) zoiets met de ANWB Wereldreisgidsen?
Vandaaruit gezien is het te begrijpen dat ze geen vergelijkbaar boek uitbrengen, maar tegelijkertijd torpedeerd het hun stelling 'het past niet in het aanbod'.
Nadat ikzelf de gids Oost cadeau gehad heb, heb ik zelf de rest van de USA aangeschaft. Ze beschrijven het betreffende gebied in vogelvlucht, met extra aandacht voor de gebieden die bij Nederlanders extra in trek zijn.

Maar het is een prachtige site. Ik kan niet wachten tot Yellowstone en Grand Teton er ook op staan (voor onze planning voor 2013).

Johan
#7 - 08-12-2011, 21:09 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

TondeG

Marianne, complimenten geweldige site. Zullen we veel plezier aan beleven   :afro:

Ton
#8 - 09-12-2011, 08:58 uur

Dirc

Er zijn veel sites waarin wandelroutes in de nationale parken beschreven staan, maar niet in het Nederlands. Daarom heb ik een site gemaakt waarin de mooiste wandelroutes per park in het zuidwesten zijn opgenomen. Met een handige tabel per park waarin je in een oogopslag de belangrijkste kenmerken van de wandeling kunt zien.

http://www.wandelingen-usa.nl/

Marianne

Hey Marianne,

Ik heb deze site al een tijd opgenomen in mijn reisplanning (ofwel de tabellen eruit). Ik wist niet dat het jouw website was :)

In ieder geval zeer handig!
#9 - 09-12-2011, 09:28 uur

Marianne

Johan,
Het zijn wel mooie gidsen, die van de ANWB, maar ze bestrijken een groot gebied, en wat er aan wandeltips in staat is heel summier.

Ik geloof dat ik toch maar eens met Yellowstone moet gaan beginnen. Ook een goede reden om weer eens die kant op te gaan.  :)

Marianne
#10 - 09-12-2011, 22:15 uur

Yvonne&Werner

Ben hier heel blij mee, we gaan zeker gebruik maken van je gids.
#11 - 01-02-2012, 19:21 uur
Love to go to the USA

allard

Het is een goede site Marianne. Duidelijk, eenvoudig en overzichtelijk. Precies wat de reiziger nodig heeft.

Maak je hem helemaal zelf met een HTML editor? Veel sites gaan ten onder aan schoonheid en allerlei overbodige drukte en schieten daarmee hun doel voorbij. Ik zou het wel leuk vinden indien er een hoekje was waar lezers hun eigen ervaringen m.b.t. de wandelingen konden opschrijven. Maar ik weet niet of zoiets eenvoudig te realiseren is en of je dat sowieso wel zou willen.
#12 - 04-03-2012, 16:51 uur

Tammy

wat mooi en overzichtelijk en precies het soort wandelingen die wij graag lopen.  :afro: Ga ik zeker gebruik van maken in de parken waar we nog niet zijn geweest.
#13 - 04-03-2012, 18:47 uur

Marianne

@Allard,
Ja, dit is heel eenvoudig met een HTML editor gedaan - dankzij een (niet helemaal afgemaakte) LOI-cursus. Het is en blijft dus heel eenvoudig, maar volgens mij moet het wel mogelijk zijn om iets met reacties te doen - ik zal eens kijken hoe dat er dan uit zou kunnen zien.
Ik was nu bezig om wat meer foto's te plaatsen, in de kop, met een slideshow, maar het werkt niet bij mijn host (en hier wel).  :-\

Marianne
#14 - 05-03-2012, 12:00 uur

Bas_en_Es

Erg leuk en handig!!
Had de site al tijdje terug gezien, maar wist niet zeker of het van DE Marianne was ;)
Groetjes,
Es.
#15 - 05-03-2012, 15:05 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15