Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat is mijn huis waard in... ??!!

Discussie gestart

Chiefram

De benzine prijzen zijn inderdaad behoorlijk gestegen ten opzichte van toen wij 20 maanden geleden de US binnen kwamen. Wij betaalden in december 2004 namelijk $2.12 dollar per gallon. Nu is dit al $3.09 dollar per gallon en het gaat alleen nog maar verder omhoog.

Ik heb het geluk dat mijn werkgever mijn bezine betaalt, ook voor prive gebruik. Ook al gaan we met onze auto 2 weken door Amerika krossen, dan kost het ons prive geen ene cent.

:)
#16 - 09-08-2006, 17:49 uur

MiamiHeat

Haha, wij hebben 8 zitplaatsen in onze SUV en op 19 augustus wordt de SUV inderdaad gebruikt als verhuiswagen! LOL!

De zoon van een vriendin van mijn vrouw gaat van Fort Collins verhuizen naar Boulder, omdat hij daar naar de University gaat. Zijn spullen moeten dan overgebracht worden. :)

Soms denk ik wel eens een kleinere auto te kopen, zoals de nieuwe Ford Mustang Convertable (in het rood)!!! Machtige wagen, maar dan kun je lang niet zoveel mensen kwijt als in de SUV en al helemaal niet veel koffers. (Je zou maar bezoek vanuit Nederland kirjgen: kunnen ze er allemaal met hun bagage niet in)! :(

Nee, ik hou mijn SUV dan nog maar even aan...

Euhhhh................hoe zit het met je droom Bentley dan???
#17 - 09-08-2006, 19:26 uur

Chiefram

Als ik mijn Bentley Azur (Convertable) heb is dat anders... Die heeft ruimte genoeg achterin en een heel grote kofferbak, maar... ik rij dan echt maar al te graag wat meerdere keren op en neer naar de luchthaven om de rest van de mensen en koffers op te halen.  ;D

Als ik vandaag mijn SUV kon inruilen voor de Bentley, dan was de deal direkt rond. Hier hoef ik niet over na te denken! LOL!
#18 - 09-08-2006, 19:32 uur

MiamiHeat

De benzine prijzen zijn inderdaad behoorlijk gestegen ten opzichte van toen wij 20 maanden geleden de US binnen kwamen. Wij betaalden in december 2004 namelijk $2.12 dollar per gallon. Nu is dit al $3.09 dollar per gallon en het gaat alleen nog maar verder omhoog.

Ik heb het geluk dat mijn werkgever mijn bezine betaalt, ook voor prive gebruik. Ook al gaan we met onze auto 2 weken door Amerika krossen, dan kost het ons prive geen ene cent.

:)


Nou niet gaan piepen over de hoge benzine prijzen hè..............$3.09 is omgerekend 2.40 Euro

1 US gallon = 3.7854118 liters

Op dit moment prijs aan de pomp in NL....1.49 euro

dus 3.79 liters X 1.49 = 5.64 euro omgerekend $7.24 voor 1 US gallon  stupid


Weet je....al staat de benzineprijs op 2 euro de liter ......ik blijf toch wel karren ;D

Maar het rijst de pan uit.......

Moet trouwens nu wel lachen om het SUV volk in NL. Die hebben allemaal de afgelopen jaren dikke 4 wheel drives, hummers, Jeeps, enz. aangeschaft en nu lopen ze allemaal te piepen............mijn vrouw lacht ze allemaal uit met haart SMART (1 op 22.6)

#19 - 09-08-2006, 19:35 uur

MiamiHeat

Als ik mijn Bentley Azur (Convertable) heb is dat anders... Die heeft ruimte genoeg achterin en een heel grote kofferbak, maar... ik rij dan echt maar al te graag wat meerdere keren op en neer naar de luchthaven om de rest van de mensen en koffers op te halen.  ;D

Als ik vandaag mijn SUV kon inruilen voor de Bentley, dan was de deal direkt rond. Hier hoef ik niet over na te denken! LOL!

Inruilen zal het probleem toch niet zijn................het bij te betalen bedrag meer denk ik hahahaha
#20 - 09-08-2006, 19:36 uur

MiamiHeat

We zijn trouwens wel vet  :offtopic: bezig....................terug naar de huizenprijzen!!!
#21 - 09-08-2006, 19:37 uur

Loek

We zijn trouwens wel vet  :offtopic: bezig....................terug naar de huizenprijzen!!!

OK, het huis van mijn overbuurman staat te koop: http://www.realtor.com/Prop/1062187754   Wat voor een van jullie?
(De buurman kan wel wat gratis reclame gebruiken)
#22 - 09-08-2006, 22:38 uur
« Laatst bewerkt op: 09-08-2006, 22:39 uur door Loek »

Dusza

het huis van mijn overbuurman staat te koop:

Wat is een 'vaulted ceiling'? Ik dacht dat dat een soort van gewelfde plafonds waren, zoals in de middeleeuwen of zo. Maar als ik de foto's van het huis zie, dan denk ik dat ik er compleet naast zit.
Tevens vraag ik mij af wat 'pella windows' zijn...
(beide termen haal ik uit de beschrijving van het huis op realtor.
#23 - 09-08-2006, 23:24 uur

Chiefram

Vaulted ceilings zijn 'hogere' plafonds dan de verdiepingshoogte (vide).

Wij hebben ook een vaulted ceiling in onze woonkamer. Het is alleen een beetje moeilijk te fotograferen, maar op deze 2 foto's zie je duidelijk dat het plafond in het zitgedeelte hoger is dan de rest.





Pella Windows is een merk van een kozijnen fabrikant, maar wel een vooraanstand merk. Het geeft dus niet een 'type' raam weer, maar een bedrijfsnaam van het produkt.





#24 - 10-08-2006, 01:51 uur

Dusza

Dat weten we dan ook weer!
En ondertussen hebben we weer kunnen genieten van het schitterende interieur van Chiefram's huis...  :)

Weet je, telkens ik op www.realtor.com naar foto's van die huizen kijk, bekruipt me het gevoel dat het plafond haast op je kop valt.
Komt dat nu door de manier waarop die foto's op realtor gemaakt/gepubliceerd zijn? Want dat de plafonds gemiddeld lager zijn dan bij ons (2.65 m), dat had ik ook wel door toen we ginder waren, maar dat ze zo laag zijn als het lijkt op die foto's...? Neem maar eens een kijkje op die link van Loek's buurman!
#25 - 10-08-2006, 07:50 uur

Chiefram

Ik heb de plafonds hier eigenlijk nooit vergeleken met die in Nederland. Wat opmeten betreft dan.

Omdat ik zelf in de bouwwereld werkzaam ben (en ook ben geweest in Nederland) weet ik dat de nieuwe woningen in Nederland de standaard plafondhoogte is verlaagd naar 2430 mm. Dit is gedaan om energie te besparen, anders zou je een ruimte boven je hoofd vullen met warme stijgende lucht waar toch niemand gebruik van maakt.

Omdat wij zelf in zo'n nieuwe woning in Nederland hebben gewoond, is er hier in Amerika eigenlijk geen hoogteverschil bij mij opgevallen. Ik denk dat de hoogte hier ook zoiets als 2430 mm is.

Nu nemen de real estate mensen hier in Amerika in 95% van de gevallen de slechtste foto's. Niet alleen wat de kwaliteit betreft, maar ook nog eens uit de slechtste hoek genomen en van de meest vreemde nietszeggende onderdelen van het huis. Dit is bij de makelaars in Nederland toch wel even iets beter geregeld dan hier. Ik zie hier soms wel eens foto's...
#26 - 10-08-2006, 08:52 uur

kibri(natalie)

Ik heb de plafonds hier eigenlijk nooit vergeleken met die in Nederland. Wat opmeten betreft dan.

Omdat ik zelf in de bouwwereld werkzaam ben (en ook ben geweest in Nederland) weet ik dat de nieuwe woningen in Nederland de standaard plafondhoogte is verlaagd naar 2430 mm. Dit is gedaan om energie te besparen, anders zou je een ruimte boven je hoofd vullen met warme stijgende lucht waar toch niemand gebruik van maakt.

Omdat wij zelf in zo'n nieuwe woning in Nederland hebben gewoond, is er hier in Amerika eigenlijk geen hoogteverschil bij mij opgevallen. Ik denk dat de hoogte hier ook zoiets als 2430 mm is.

Nu nemen de real estate mensen hier in Amerika in 95% van de gevallen de slechtste foto's. Niet alleen wat de kwaliteit betreft, maar ook nog eens uit de slechtste hoek genomen en van de meest vreemde nietszeggende onderdelen van het huis. Dit is bij de makelaars in Nederland toch wel even iets beter geregeld dan hier. Ik zie hier soms wel eens foto's...


Wat is een goeie real estate ginder,nen goeie site waar we al eens kunnen op rondsnuffelen??
#27 - 10-08-2006, 10:30 uur
Groetjes natalie

Dusza

Wat is een goeie real estate ginder,nen goeie site waar we al eens kunnen op rondsnuffelen??
Een goede makelaar? Net zoals die in België niet bestaan, bestaan ze zeker niet in Amerika!  ;D
Iets wat vergelijkbaar is met onze www.immoweb.be is www.realtor.com
Heel wat makelaars publiceren daar hun huizen op. Zo krijg je een idee van de afmetingen van kamers, de indeling, foto's, welke buurten duurder zijn en welke goedkoper... Je kan opgeven of je een rijtjeshuis zoekt, of een appartement, of een vrijstaande woning, nieuwbouw, hoeveel slaapkamers en badkamers je wenst, ...
#28 - 10-08-2006, 12:41 uur

kibri(natalie)

Wat is een goeie real estate ginder,nen goeie site waar we al eens kunnen op rondsnuffelen??
Een goede makelaar? Net zoals die in België niet bestaan, bestaan ze zeker niet in Amerika! ;D


 ;D ;D Die is goed!!Maar je verstaat me ;) , gewoon om eens te snuffelen :) en dat gaan we dus nu eens doen sè ;) !! dank je
#29 - 10-08-2006, 12:59 uur
Groetjes natalie

Loek

Je kunt ook eens kijken op www.zillow.com.  Daar kun je gewoon een adres opgeven, en middels een satteliet foto het huis zien, aangevuld met information over de waarden van dat huis over de jaren.  Ik vind het wel een beetje vergelijkbaar ment funda.nl

Over die lage plafonds, in oudere huizen zijn ze inderdaad wat lager dan je in NL gewend bent.  Maar in de meeste nieuwe huizen zijn ze vrij hoog, minimaal 8 foot (243 cm).  Grappig, blijkbaar zijn de eisen in NL afgeleid van US maten; 8 foot is namelijk 243 cm, wat jij als NL eis definieerde Chief.
#30 - 10-08-2006, 17:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15