Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat is mijn huis waard in... ??!!

Discussie gestart

Chiefram

Dit vind ik zelf wel een erg leuke website: http://hpci.coldwellbanker.com/?customerType=Learn

Je geeft de huidige waarde van je woning in en de Amerikaanse staat waar het is gebouwd. Daarna kun je kijken wat hetzelfde huis (de waarde dan) moet gaan doen in 3 andere staten.

Misschien een leuke tip voor mensen die op huizenjacht gaan en veel huis willen hebben voor minder geld. Je moet dan niet gebonden zijn aan een bepaalde streek natuurlijk.

De waarde van je huis wel opgeven als (bijvoorbeeld) $320000
Dus geen punten en/of komma's
#1 - 28-05-2006, 01:30 uur
« Laatst bewerkt op: 28-05-2006, 01:32 uur door Chiefram »

Dusza

Wat leuk! Ik gaf de waarde van een huis van onze vrienden in, in Michigan City ($ 400,000). De waarde varieerde van een $382,000 in Fort Wayne (IN) tot meer dan $ 1,000,000 in Princeton (NJ)!
Hm, dat doet je inderdaad wel eens nadenken... Zo maar even $600,000 extra hebben ... daar kan je heel wat jaren privé onderwijs van betalen, en dan hou je nog over voor een zwembad in je tuin, en heel wat extra luxe...
Bedankt voor dezet tip, Chief!
#2 - 28-05-2006, 09:57 uur

Chiefram

Ons huis is nu ca $320,000 waard in Ft Collins, CO

Hadden we in Highland Park, IL blijven wonen (Deerfield, IL als vergelijking), dan hadden we er $650,000 voor neer moeten tellen. Maar niet alleen dat, de property tax per jaar is hier in CO slechts $2,200 terwijl dit in IL bijna $12,000 per jaar zou zijn.

Precies een van de reden dat ik daar geen huis wilde kopen. Het was trouwens ook niet op te brengen met mijn salaris in IL. Hier kan ik twee huizen kopen voor dezelfde prijs.
#3 - 28-05-2006, 17:38 uur

Loek

Ik geloof dat ik mijn huis maar in San Mateo, CA neer moet zetten en dan verkopen.  Volgens die site moet het dan 1.5 miljoen opbrengen...
#4 - 28-05-2006, 21:49 uur

Chiefram

Ik geloof dat ik mijn huis maar in San Mateo, CA neer moet zetten en dan verkopen.  Volgens die site moet het dan 1.5 miljoen opbrengen...


Ik denk dat de kosten van transport dan wel in het niets zullen vallen. Roep maar als je hulp nodig hebt! LOL!  ;D
#5 - 28-05-2006, 23:04 uur

dutch_in_seattle

www.zillow.com is in dit opzicht ook de moeit waard.

Ron (in Seattle, WA)
www.dutchavenue.com
#6 - 29-05-2006, 01:56 uur

Chiefram

www.zillow.com is in dit opzicht ook de moeit waard.

Ron (in Seattle, WA)
www.dutchavenue.com


Zeker weten!

Ik gaf ons adres in, en het systeem herkende ons huis en gaf er wat feiten over die wel klopten (als je tot ca. 5 maanden terug wilt gaan). Op de foto is ons huis nog een grote zandvlakte, want het was nog niet gebouwd. Jammer, maar hopelijk vullen ze de 'gaten' snel aan.

Wel vreemd dat alle gegevens hier weer op Internet terug te vinden zijn. Amerika is een super grote database met allemaal publikelijk opgeslagen prive-gegevens. Hoe bedoel je dat Big Brother is Watching you?
#7 - 01-06-2006, 20:37 uur

PetraVS

Ons huis is zelfs goedkoper in Long Island NY :(
#8 - 03-06-2006, 02:52 uur

Patrick_NH

Leuke site, Chiefram

Net pas jouw posting van begin mei gevonden maar:
Ik ga een mobile home kopen in New Hampshire voor 30.000 dollar en vervoer het over de weg naar Long Beach, CA. Verkoop de mobile home voor ongeveer 70.000 dollar (ja ik geef dan zelfs 7.000 dollar korting) en maak mooi 40.000 dollar winst  :D
#9 - 08-08-2006, 19:37 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

Dusza

Ik ga een mobile home kopen in New Hampshire voor 30.000 dollar en vervoer het over de weg naar Long Beach, CA. Verkoop de mobile home voor ongeveer 70.000 dollar (ja ik geef dan zelfs 7.000 dollar korting) en maak mooi 40.000 dollar winst  :D

Dat had je gedacht! Informeer maar eens naar de kostprijs van een dergelijk transport, je valt haast dood van je stoel als je die prijzen ziet.

Chiefram, jouw verhuis van Chicago naar Fort Collins was haast even duur als je verhuis van Nederland naar Chicago, niet?
Transport over de weg is duur.
#10 - 08-08-2006, 20:59 uur

Patrick_NH

Ik ga een mobile home kopen in New Hampshire voor 30.000 dollar en vervoer het over de weg naar Long Beach, CA. Verkoop de mobile home voor ongeveer 70.000 dollar (ja ik geef dan zelfs 7.000 dollar korting) en maak mooi 40.000 dollar winst  :D

Dat had je gedacht! Informeer maar eens naar de kostprijs van een dergelijk transport, je valt haast dood van je stoel als je die prijzen ziet.

Chiefram, jouw verhuis van Chicago naar Fort Collins was haast even duur als je verhuis van Nederland naar Chicago, niet?
Transport over de weg is duur.

Reactie was eigenlijk als een grapje bedoelt maar Chiefram woont toch niet in een mobile home? Het is toch ook geen modular home? Wel heeft ie trouwens een schitterend huis! Ben jaloers.
#11 - 08-08-2006, 21:40 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

Chiefram

Ik ga een mobile home kopen in New Hampshire voor 30.000 dollar en vervoer het over de weg naar Long Beach, CA. Verkoop de mobile home voor ongeveer 70.000 dollar (ja ik geef dan zelfs 7.000 dollar korting) en maak mooi 40.000 dollar winst  :D

Dat had je gedacht! Informeer maar eens naar de kostprijs van een dergelijk transport, je valt haast dood van je stoel als je die prijzen ziet.

Chiefram, jouw verhuis van Chicago naar Fort Collins was haast even duur als je verhuis van Nederland naar Chicago, niet?
Transport over de weg is duur.

Klopt precies!

Er zat geen of nauwelijks verschil in de verhuiskosten tussen Nederland en Amerika (Illinois) en de verhuiskosten tussen de staat Illinois en Colorado. Stond daar zelf ook van te kijken, omdat in Nederland wij 2 dagen lang 3 tot 5 man verhuizers over de vloer hadden die letterlijk ALLES inpakten, terwijl wij in Illinois alles zelf hebben ingepakt, op de grote dingen na.

Transport in Amerika is duur. Heel erg duur... :(
#12 - 08-08-2006, 22:15 uur

MiamiHeat

Ik ga een mobile home kopen in New Hampshire voor 30.000 dollar en vervoer het over de weg naar Long Beach, CA. Verkoop de mobile home voor ongeveer 70.000 dollar (ja ik geef dan zelfs 7.000 dollar korting) en maak mooi 40.000 dollar winst  :D

Dat had je gedacht! Informeer maar eens naar de kostprijs van een dergelijk transport, je valt haast dood van je stoel als je die prijzen ziet.

Chiefram, jouw verhuis van Chicago naar Fort Collins was haast even duur als je verhuis van Nederland naar Chicago, niet?
Transport over de weg is duur.

Klopt precies!

Er zat geen of nauwelijks verschil in de verhuiskosten tussen Nederland en Amerika (Illinois) en de verhuiskosten tussen de staat Illinois en Colorado. Stond daar zelf ook van te kijken, omdat in Nederland wij 2 dagen lang 3 tot 5 man verhuizers over de vloer hadden die letterlijk ALLES inpakten, terwijl wij in Illinois alles zelf hebben ingepakt, op de grote dingen na.

Transport in Amerika is duur. Heel erg duur... :(


Daar hebben we jou toch voor................kan je je SUV eens goed gebruiken  ;)
#13 - 09-08-2006, 17:09 uur

Chiefram

Haha, wij hebben 8 zitplaatsen in onze SUV en op 19 augustus wordt de SUV inderdaad gebruikt als verhuiswagen! LOL!

De zoon van een vriendin van mijn vrouw gaat van Fort Collins verhuizen naar Boulder, omdat hij daar naar de University gaat. Zijn spullen moeten dan overgebracht worden. :)

Soms denk ik wel eens een kleinere auto te kopen, zoals de nieuwe Ford Mustang Convertable (in het rood)!!! Machtige wagen, maar dan kun je lang niet zoveel mensen kwijt als in de SUV en al helemaal niet veel koffers. (Je zou maar bezoek vanuit Nederland kirjgen: kunnen ze er allemaal met hun bagage niet in)! :(

Nee, ik hou mijn SUV dan nog maar even aan...
#14 - 09-08-2006, 17:14 uur

Loek

Ik heb onze SUV ingeruild voor een zuinigere auto.  De benzine prijzen hier mogen dan nog niet zo hoog zijn als in NL, maar ik hoef het geld nu ook niet over de balk te gooien.  En het bezoek uit NL huurt meestal toch zelf een auto, dus waarom zou je een auto voor het bezoek kopen.  Ik heb wel een keer toen de hele familie overkwam een 15 persoons bestelbus gehuurd voor een paar dagen. We waren met z'n tienen en we hadden best veel lol met z'n allen in het busje.  De familie had het ook steeds maar over "...het busje komt zo...", en hadden daar erg veel lol in.  Blijkbaar mistte ik de clue daar, zeker iets Hollands.
#15 - 09-08-2006, 17:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15