Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

11 juni 2008, 14 daagse groepsrondreis, wie gaan er ook??

Discussie gestart

Mandy1982

Hallo allemaal,

mijn vriend en ik hebben onze 14-daagse groepsrondreis naar het Westen van Amerika geboekt via Fox vakanties. Ik ben heel benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze reis ook geboekt hebben.
Lijkt me erg leuk om te weten wie er ook allemaal heen gaan. Had ook al een bericht op het forum van Fox neergezet, helaas daar nog geen reacties van ontvangen...

Laat je met het even weten??

Groetjes,
Mandy
#1 - 28-12-2007, 16:45 uur

perlmutter

Ik vermoed dat je het hebt op deze tour http://www.groepsrondreizen.nl/reis/programma.asp?packageid=3131&affid=9116 Van fox had ik nog nooit gehoord.

Ik heb wel enkele vrienden die ook zo een tour gedaan hebben.Waren er helemaal niet over te spreken,het is reizen op zijn Japans.Alles heel vlug dus  :(
#2 - 29-12-2007, 12:20 uur

Mandy1982

Ik vermoed dat je het hebt op deze tour http://www.groepsrondreizen.nl/reis/programma.asp?packageid=3131&affid=9116 Van fox had ik nog nooit gehoord.

Ik heb wel enkele vrienden die ook zo een tour gedaan hebben.Waren er helemaal niet over te spreken,het is reizen op zijn Japans.Alles heel vlug dus  :(

Mmm, en ik heb weer juist heel veel verhalen van mensen gelezen die er wel weer over te spreken waren....ik denk dat we het maar zelf moeten gaan ondervinden...  ;)
En dat alles heel vlug?? Ik hoop dat het vliegtuig heel vlug is, des te eerder zijn we in Amerika  ;D
#3 - 29-12-2007, 12:22 uur

allard

Hmm...volgens mij reizen Amerikanen zelf nog sneller dan Japanners. Op weg naar Rome kwam ik eens in contact met twee Amerikaanse families die in één week London, Paris, Rome en Madrid deden. Ik dacht eerst dat ze een geintje maakten...

Groepsreizen vind ik niets mis mee. Ik heb er al negen gemaakt en bij geen enkele heb ik spijt voor die vorm gekozen te hebben. Het is vaak wel gezellig in zo'n groep. Er zitten altijd wel een paar nerds tussen maar die moet je zoveel mogelijk links laten liggen.

Indien ik zo naar de route kijk krijg je in 14 dagen redelijk wat te zien. Er zitten wel wat lange saaie reistrajecten tussen maar die tijd kun je benutten door aan te pappen met je reisgenoten. Ik zie ook veel mensen die individueel reizen dit soort schema's maken. Een groepsreis heeft voor- en nadelen. Voor wat betreft de VS vind ik de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.

Verder denk ik dat de kans niet groot is dat je op dit (wat meer algemene) forum specifieke reisgenoten tegenkomt. Maar je weet nooit. De kans is groter op het forum van de desbetreffende organisatie.

Heb je wel eens vaker een groepsreis gedaan?

Allard
#4 - 29-12-2007, 15:23 uur

Mandy1982



Heb je wel eens vaker een groepsreis gedaan?

Allard

nee ik heb nog nooit vaker een groeprondreis gedaan. Ik denk inderdaad ook wel dat ik weinig reisgenoten hier zal tegenkomen. Heb het ook op de foxsite geprobeerd bij het forum, maar ook daar nog geen reacties gehad. Wij hebben natuurlijk al 6 maand voor vertrek geboekt, dus het kan altijd nog.
Het leuke aan zo'n groepsrondreis vind ik ook het contact met andere mensen. Altijd leuk om wat te kletsen te hebben. En inderdaad soms heb je wat lange afstanden, maar dat maakt me niet zo veel uit, ben nog nooit in Amerika geweest, dus ik denk dat ik me prima ga vermaken met het uitzicht. En anders heb ik altijd mijn kladblok nog waar ik wat kan beginnen met het reisverslag... :)
#5 - 29-12-2007, 17:19 uur

trisch39

Je krijgt veel te zien, dat is wel zo. Maar alles heeeel vlug.
Persoonlijk vind ik het jammer.
Wij hebben dezelfde tour gereden, zo ongeveer, maar dan in 4 weken.

Paar voorbeeltjes:
* Yosemite ben je maar een heel korte tijd, geen tijd om te wandelen.Jammer, het is zo mooi daar.
* Bryce en Zion in 1 dag?

Deze tour, trouwens heel Amerika is zo gemakkelijk te bereizen, gewoon een fly& drive ,en op pad.
Je ziet zoveel meer, vijheid, ergens mooi? Blijf je langer, valt iets tegen? Weer op pad.
Met name de Nationale Parken, hiervoor moet je meer tijd uittrekken, je ziet pas de mooie dingen als je lekker gaat hiken. Wat denk je van camperen in Yosemite? Geweldig!

Je leest het al, je hebt hier te maken met een grote Amerika fan ;D
Maar het is persoonlijk natuurlijk, de een reist in een groep en vind het veilig om alles van tevoren te regelen, de ander gaat voor het avontuur.

Een ding weet ik zeker, je wilt terug na deze reis om alles eens opnieuw en rustig te bekijken.
Veel plezier alvast :afro:
#6 - 30-12-2007, 13:39 uur

Mandy1982


Een ding weet ik zeker, je wilt terug na deze reis om alles eens opnieuw en rustig te bekijken.
Veel plezier alvast :afro:

Hoi Trisch,

ik denk inderdaad ook wel dat we na deze reis terug willen om alles rustig te bekijken. Wij zijn hier natuurlijk nog nooit geweest, en daarom gingen wij juist voor een groepsrondreis zodat we alle plekjes zouden zien die je (naar onze mening) eerst niet zou zien als je alles zelf zou gaan rijden. Het fijne hiervan is ook dat je in de bus de tijd hebt om te genieten van het uitzicht en niet alleen maar te druk bent met het autorijden. Natuurlijk heb je gelijk dat als je alles zelf uitstippelt je kunt gaan en staan waar je wilt en je ergens langer kunt blijven. Dit zal dan ook zeker een optie worden voor een volgende vakantie.

Nu vind ik het wel fijn dat alles geregeld is en je opgehaald word en weer teruggebracht wordt (ja sommige Nederlanders blijven lui he haha).  ;D

Het duurt alleen nog zo lang, nog ruim 5 maanden, ik weet zeker dat ik ook fan van Amerika ga worden, heb heel internet al gelezen met alles wat maar over Amerika te maken heeft.

Groetjes,
Mandy

#7 - 30-12-2007, 13:59 uur

trisch39

Hoi Mandy

Snap je motivatie. En je ziet wel veel zo te lezen.Niks verkeerd mee.
Ik moet bekennen dat wij onze eerste reis in de USA ook een beetje zo gereden hebben maar dan met camper: in sneltreinvaart langs alle bezienswaardigheden.
we zijn  het jaar erop terug gegaan om het op ons gemak over te doen, gelukkig maar, want het was het waard.

Je hoeft trouwens niet bang te zijn, dat als je zelf rijd, je niets ziet. Autorijden in de USA is stukken relaxter dan in Nederland.

groetjes Patricia
#8 - 31-12-2007, 16:07 uur

Mandy1982

Hoi Mandy

Snap je motivatie. En je ziet wel veel zo te lezen.Niks verkeerd mee.
Ik moet bekennen dat wij onze eerste reis in de USA ook een beetje zo gereden hebben maar dan met camper: in sneltreinvaart langs alle bezienswaardigheden.
we zijn  het jaar erop terug gegaan om het op ons gemak over te doen, gelukkig maar, want het was het waard.

Je hoeft trouwens niet bang te zijn, dat als je zelf rijd, je niets ziet. Autorijden in de USA is stukken relaxter dan in Nederland.

groetjes Patricia

Ik denk ook wel dat wij het nog een keer rustig willen gaan bekijken als we het dit jaar gezien hebben.
Dus het autorijden in de USA is wel fijn dus? Een camper huren lijkt me ook wel een keer wat...zo'n groot kolossaal ding om mee te rijden lijkt me wel super!
Het aftellen kan beginnen, kan nu zeggen dat we dit jaar weggaan  ;)
#9 - 03-01-2008, 13:02 uur

Hanneke2

Hey Mandy, ik had ook al gereageerd op het Foxforum maar heb het idee dat dit forum wat meer reacties oplevert  :)
Wij gaan dus op 11 juni a.s. met Delta Airlines, ben trouwens benieuwd waar de tussenstop zal zijn want daar kan ik (nog) nergens iets over vinden.
In mijn voorsteltopic heb ik e.e.a. uitgelegd hoe onze reis tot stand gekomen is, nooit gedacht, toch verwacht haha.
En al is alles in sneltreinvaart wat niet anders kan in zo'n korte tijd: we gaan ervan genieten en filmen alles.
Uitrusten doen we thuis wel weer  ^-^ want oh.... wat zullen we moe zijn tijdens en na de reis maar vol van indrukken van wat ons lijkt een onvergetelijke ervaring!

Groetjes,
Hanneke
#10 - 14-01-2008, 21:11 uur

hdeweert

Hallo
Ik zie dat jullie elkaar al hebben gevonden.
Ik heb tevens jullie route even bekeken. Mooie route de gegevens van Las Vegas zijn wat veroudert. De rollercoaster op de toren van de Stratosphere is er al een paar jaar niet meer de Crand Canyon etc zijn gelukkig blijvertjes.
Harm
#11 - 14-01-2008, 22:12 uur
« Laatst bewerkt op: 14-01-2008, 22:20 uur door hdeweert »

Hanneke2

Voor mij is alles nieuw Harm ^-^ >:D
#12 - 14-01-2008, 22:50 uur

Mandy1982

Hanneke,

wat leuk dat je ook hier op het forum zit. Heb ik er toch goed aan gedaan om ook hier een bericht over onze reis te plaatsen.
Leuk dat we nu ook weten dat de reis gegarandeerd is en we daadwerkelijk gaan...
Het is voor ons ook de eerste keer, dus ook voor ons is alles nieuw  ;)
#13 - 15-01-2008, 15:40 uur

Hanneke2

Hoi Mandy, jij ook hier?  ;D ;D
Dit forum werkt wél makkelijker dan het Foxforum tenzij je natuurlijk via de mail post.
Wij zijn al eerder met Fox op vakantie geweest, naar Costa Rica, en het was heel goed verzorgd. Dus we hebben alle vertrouwen in deze reis.  8)
#14 - 16-01-2008, 17:57 uur

Mandy1982

Hoi Mandy, jij ook hier?  ;D ;D
Dit forum werkt wél makkelijker dan het Foxforum tenzij je natuurlijk via de mail post.
Wij zijn al eerder met Fox op vakantie geweest, naar Costa Rica, en het was heel goed verzorgd. Dus we hebben alle vertrouwen in deze reis.  8)

Hey Hanneke,

long time no speak  ;). Dit werkt inderdaad makkelijker, hier ben je verzekerd van een mail als er een reactie geplaatst is. Bij Fox niet altijd.
Super dat jullie ook al met Fox eerder op reis zijn geweest, dan weet je in ieder geval een beetje wat je kunt verwachten. Ben ook erg benieuwd hoe het zou zijn als we elkaar op schiphol gaan ontmoeten  :) Hier al steeds contact en straks zitten we 14 dagen met elkaar opgescheept haha....
Nog 4 maanden, 3 weken en een paar dagen....het begint dichterbij te komen nu...  :D
#15 - 16-01-2008, 18:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15