Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

16daagse reis West Amerika

Discussie gestart

Rob-010

Hallo mede-forummers,

Mijn vriendin en ik zijn van plan volgend jaar zomer in augustus naar west Amerika te gaan.
Nou zijn wij nog aan het oriënteren en kijken dus ook naar georganiseerde reizen via bv exit-reizen. Is er hier iemand die ervaring heeft met zulk soort reizen op maat?
Of stelt iedereen hun eigen reis samen? Vlucht zelf boeken, auto zelf reserveren, hotels boeken en er zal nog wel iets zijn wat ik over het hoofd zie..

Wat zijn de voor en nadelen van het zelf plannen van een reis?
Wij willen +- 16 dagen op vakantie, de belangrijkste bezienswaardigheden zijn voor ons ; Los Angeles
Las Vegas
San fransisco
Bryce Canyon
Grand Canyon
Antelope Canyon
Monument valley
Death Valley
Zion
En er mag aan gevuld worden want er zal vast nog veel meet zijn...

Alvast bedankt mensen!!
 
#1 - 28-10-2015, 20:24 uur

jhbechthum

Ik heb geen ervaring met kant-en-klare reizen, maar wat ik er van lees (hier en elders) is dat meestal (altijd) een reis tegen de klok: op veel plaatsen geweest, net even tijd om foto's te maken en dan weer verder, anders haal je de volgende overnachtingsplaats niet.
Het advies hier is: zelf boeken. Kun je zelf je tempo bepalen, daar naartoe war je interesse ligt; en niet te vergeten het plezier van de voorpret.

Wat betreft het toevoegen van items aan de lijst met bezienswaardigheden: beter is het om tijd toe te voegen  ^-^

Pas op voor de vaak gemaakte beginners (en soms ook door gevorderden) gemaakte fout: te veel in een te korte tijd stoppen en daardoor wel veel gezien maar weinig beleeft te hebben.

Post je wensen, je eerste idee, en er komen genoeg tips binnen.

Johan.
#2 - 28-10-2015, 21:04 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Rob-010

Ik heb geen ervaring met kant-en-klare reizen, maar wat ik er van lees (hier en elders) is dat meestal (altijd) een reis tegen de klok: op veel plaatsen geweest, net even tijd om foto's te maken en dan weer verder, anders haal je de volgende overnachtingsplaats niet.
Het advies hier is: zelf boeken. Kun je zelf je tempo bepalen, daar naartoe war je interesse ligt; en niet te vergeten het plezier van de voorpret.

Wat betreft het toevoegen van items aan de lijst met bezienswaardigheden: beter is het om tijd toe te voegen  ^-^

Pas op voor de vaak gemaakte beginners (en soms ook door gevorderden) gemaakte fout: te veel in een te korte tijd stoppen en daardoor wel veel gezien maar weinig beleeft te hebben.

Post je wensen, je eerste idee, en er komen genoeg tips binnen.

Johan.

Bedankt voor je reactie,

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben ja dat je te weinig tijd hebt met z'n kant en klaar reis. En blijf je op sommige plaatsen langer dan gewenst, en bv maar 1 nacht in Page. Dit is volgens mij juist een plek waar ik 2 nachten minimaal wil overnachten ivm de nationale parken in de buurt.

Reserveren jullie alle hotels al een half jaar van te voren en geld dat ook voor de auto? Vliegtickets? 2 tickets denk ik, landen op LA en naar huis vannuit SF
#3 - 28-10-2015, 21:13 uur

Yessica

Even voor de duidelijkheid, een reis op maat is een zelf samengestelde reis.
Je kunt bij bijvoorbeeld Exit die je zelf noemt, een door jou samengestelde route opgeven en dan krijg je daar een offerte voor. Iets wat door de touroperator is samengesteld is een pakketreis.

Ik heb met Exit overigens goede ervaringen, maar kijk ook eens op www.tiogatours.nl Zij hebben veel kennis van zaken en goede prijzen.
#4 - 28-10-2015, 21:41 uur



Marianne

Exit heeft reizen waarbij je in een heel snel tempo rondreist, met overnachtingen die heel ver van de bezienswaardigehden af liggen. Kijk wat je graag wilt zien en maak zelf een route. Hotels kun je dan prima zelf boeken, daarin heeft een reisorgansiatie geen toegevoegde waarde. Zelf boeken betekent dat jij bepaalt waar je wilt overnachten, en dat je ook nog kunt annuleren mocht je ies willen aanpassen. Meestal is dat tot 24 uur van te voren gratis.

De route die je wilt doen is ongeveer de standaardroute; kijk daarvoor eens naar de voorbeeldroute op het forum. Voor de parken en overige bezienswaardigheden kun je je inlezen op www.ontdek-amerika.nl. Ook reisverslagen lezen is een goede vorbereiding.
Ik weet niet wat je bedoelt met de parken bij Page; er is weliswaar veel te zien bij Page, maar er liggen geen parken in de buurt. Als je maar 16 dagen hebt is 1 nacht Page voldoende. Je hebt dan genoeg tijd voor bijvoorbeeld Antelope Canyon en horseshoe bend.

Kijk eens in mijn 2011-verlsag voor een reis van ongeveer 2 weken. Ik heb toen een one way gedaan van LA naar Phoenix, met parken als Death Valley, Zion, Bryce en de Grand Canyon. Als je ook nog naar SF wilt en naar Yosemite dan heb je meer tijd nodig.

Marianne
#5 - 28-10-2015, 21:51 uur

melvin

Zoals natuurlijk al eerder aangegeven zou ik nooit voor een reisorganisatie gaan die je een reis aanbiedt. Zelf kun je deze reis ook samenstellen, zonder dat je een reisbureau of iets dergelijks moet betalen. Daarnaast is de voorpret daarmee een stuk leuker.
Zoals Marianne aangeeft liggen er geen NP bij Page, echter ben ik het niet met haar eens om hier maar 1 nacht te verblijven. Je moet hier zeker Horseshoe Bend, Antelope Canyon en Lake Powell bezoeken.

Is het niet mogelijk meer dagen toe te voegen? 16 dagen, waarvan 2 waardeloos door het vliegen, lijkt mij erg weinig voor een reis met zoveel parken als jij aangeeft. Zoals ook al eerder gezegd krijg je dan de grote beginners fout dat je pas thuis op de foto's ziet wat je nu echt hebt gedaan. Genieten van al het moois wat je doet is het aller belangrijkst naar mijn mening op zo'n reis.

Begin inderdaad eens met een standaardroute zoals Marianne aangeeft. Probeer van hieruit zelf te knutselen met deze planning.
Mijn ervaring is dat zo vroeg mogelijk vliegtickets boeken altijd goedkoper is. Indien wij in de zomer gingen boekten wij meestal nog het jaar ervoor, rond december ergens. De auto en hotels zijn niet perse nodig om vroegtijdig te boeken. De prijzen verschillen niet zoveel, behalve als je al eens een mooie aanbieding tegenkomt. Echter indien je in een National Park zelf wilt overnachten moet je er meestal vroeg bij zijn. Zelf vind ik in een NP zelf overnachten vaak mooier dan in een dorp nabij.
Zoals je zelf aangeeft vliegen naar LA en terug vanaf SF spaart je inderdaad weer reistijd.

Succes verder en laat weten indien je een eventuele route hebt zodat we je verder kunnen helpen :)!
#6 - 28-10-2015, 22:03 uur
« Laatst bewerkt op: 28-10-2015, 22:06 uur door melvin »
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Hans B

16 dagen, met alle plaatsen en parken die je zelf al hebt genoemd, wordt het een hele klus om het rondje te maken. Augustus de heetste en duurste periode (vliegticket).

Ik zou er nog eens goed over nadenken.
#7 - 29-10-2015, 07:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Zoals diverse voorgaande forumleden al schreven, als je een kant-en-klare reis van een reisorganisatie boekt heb je in veel gevallen een reis van "we zijn overal geweest maar hadden geen tijd om iets te zien/doen".
Kies je voor een reisorganisatie waarbij je je eigen tijdsindeling en hotels kunt kiezen, een reis op maat, dan kun je eigenlijk net zo goed alles zelf boeken.
Omdat je in zo'n geval al het voorbereidende werk zelf doet is de toegevoegde waarde van een reisbureau minimaal of nihil.
Bijkomend voordeel van alles zelf boeken:
Hotels en huurauto zijn, mits geboekt via de juiste website, gratis te annuleren/wijzigen tot de dag van aankomst of tot 24 uur van tevoren.
Hotels die je boekt via een reisbureau kun je niet meer annuleren. Bij wijzigen van een huurautoboeking moet je wijzigingskosten betalen.

Wat is er mogelijk in 16 dagen:
Om zo veel mogelijk te kunnen zien is in zo'n geval een one-way reis een aanrader.
Je begint je tour in plaats A (in het schema is dat Phoenix) en je eindigt in plaats B. (In dit geval San Francisco)
Ik heb hieronder een voorzetje gemaakt. Een reis met start in Phoenix en eindigt in San Francisco:
1:  AMS          - PHX
2:  Phoenix      - Grand Canyon
3:  Grand Canyon - Page   (je kunt, indien gewenst, een groot deel van deze dag nog bij GC blijven. )
4:  Page (antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell)
5:  Page         - Bryce
6:  Bryce        - Zion
7:  Zion
8:  Zion         - Las Vegas  (eventueel via Valley of Fire)
9:  Las Vegas
10: Las Vegas    - via Death Valley naar Bishop
11: Bishop       - Yosemite
12: Yosemite
13: Yosemite     - San Francisco
14: San Francisco
15: Vlucht SFO   - AMS
16: Aankomst Amsterdam

Wat valt op:
Je hebt in bovenstaand schema geen tijd voor Los Angeles.
Om het stukje Californische kustlijn en LA toe te voegen heb je minimaal 4 dagen extra vakantie nodig.
Dan nog is je tijd in de steden minimaal. Wil je in LA nog wat pretparken bezoeken dan kost je dat nog eens extra dagen.
Ook als je extra dagen in Las Vegas of San Francisco wil blijven moet je dagen toevoegen.
Maar goed. Die keuze is aan jou. Als je LA toe wil voegen komt er vanaf dag 15 dit stukje bij.
15: San Francisco - Monterey
16: Monterey      - Pismo Beach
17: Pismo Beach   - Los Angeles
18: Los Angeles
19: LAX           - AMS
20: Aankomst Amsterdam

Uitgebreide informatie over genoemde plaatsen, parken en bezienswaardigheden vind je bij de beschrijving van de voorbeeldroute.
Je vindt daar ook PDF kaarten van de nationale parken zodat je ziet waar alle bezienswaardige punten in zo'n park liggen.
Die voorbeeldroute loopt ietwat anders dus de volgorde van de bezochte plaatsen en parken wijkt af van jouw reisschema.
Voor de informatie als zodanig maakt dat echter niets uit
Linkje naar die voorbeeldroute: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
 
#8 - 29-10-2015, 08:52 uur

Rob-010

Bedankt voor jullie reacties,

Aangezien wij maar 16/18 dagen gaan moeten wij gaan beslissen waar wel en waar niet.
Wij willen ook langs de west kust rijden, is het dan niet beter om in SF te beginnen.
De westkust afrijden richting LA, van LA - San Diego en van die kant uit richting Las Vegas. Vannuit Las Vegas door death  Valley? Richting Page of juist andersom? En dan maar niet alle nationale parken te bezoek , welke parken we iedergeval wel willen zien is Grand Canyon, Bryce, Yellowstone, Antelope Canyon en Monument Valley.

Ik hoop dat ik hiermee niet in tijd nood kom en alles wat rustiger kan bezoeken. Kan ik dan vanaf Las Vegas weer terugvliegen richting NL?

Gr rob
#9 - 01-11-2015, 11:11 uur

Marianne

Zowel de kustroute en Yellowstone in 16-18 dagen?
Schrijf eens wat mogelijkheden uit. Je hebt al een goede voorzet gekregen, waaruit al bleek dat het krap gaat worden. Als je het anders wilt, probeer dan eens een alternatief uit te schrijven, dan zie je vanzelf of het lukt. Yellowstone ligt heel erg uit de route, dus dat gaat echt niet lukken.
In de route van Cees kun je ook eindigen in LA, dan neem je de kustroute mee. Met 2 dagen extra is dat nét mogelijk.
Terugvliegen vanuit Las Vegas kan natuurlijk. In jouw geval is een one way sowieso handig. Bekijk daarvoor de multicity optie bij de sites van de luchtvaartmaatschappijen of sites als www.kayak.com.

Marianne
#10 - 01-11-2015, 12:21 uur

Rob-010

Zowel de kustroute en Yellowstone in 16-18 dagen?
Schrijf eens wat mogelijkheden uit. Je hebt al een goede voorzet gekregen, waaruit al bleek dat het krap gaat worden. Als je het anders wilt, probeer dan eens een alternatief uit te schrijven, dan zie je vanzelf of het lukt. Yellowstone ligt heel erg uit de route, dus dat gaat echt niet lukken.
In de route van Cees kun je ook eindigen in LA, dan neem je de kustroute mee. Met 2 dagen extra is dat nét mogelijk.
Terugvliegen vanuit Las Vegas kan natuurlijk. In jouw geval is een one way sowieso handig. Bekijk daarvoor de multicity optie bij de sites van de luchtvaartmaatschappijen of sites als www.kayak.com.

Marianne


Hoi Marianne,

Heb jij toevallig een linkje met een map of kaart waar alle bezienswaardigheden opstaan, beetje een overzichtelijke kaart.
#11 - 01-11-2015, 12:34 uur

Marianne

Je zou Googlemaps kunnen gebruiken. Voer bijvoorbeeld voor Yellowstone dan Old Faithful in. En voor de grand Canyon gebruik je Grand Canyon Village. Zo krijg je een idee van de ligging en vooral van de reistijden. Klik bijvoorbeeld eens op ons 2015-kaartje; wij zijn toen vanuit Las Vegas naar Yellowstone gereden.
Kijk ook eens in onze reisverslagen. Van elke reis staat een overzichtskaart, dan zie je ook al ongeveer waar alles ligt. Je kunt hier alvast een kaart kopen, zoals de Hallwag nr. die geeft een mooi overzicht van het zuidwesten en is gedetailleerd genoeg om je route op uit te stippelen en ook om ter plekke te gebruiken.

Zonder Yellowstone maar met je andere wensen is zoiets mogelijk:

1   naar      SF
2   SF      
3   SF    -   Monterey
4   Monterey    -   Pismo beach
5   Pismo beach    -   LA
6   LA      
7   LA      
8   LA    -   San Diego
9   San Diego      
10   San Diego    -   Kingman
11   Kingman    -   Grand Canyon
12   Grand Canyon    -   Monument Valley
13   Monument Valley    -   Page
14   Page    -   Bryce
15   Bryce    -   Zion
16   Zion    -   Las Vegas
17   Las Vegas      
18   Las Vegas      

Marianne
#12 - 01-11-2015, 12:40 uur

Old Faithful

Met een uitgebreid wensenpakket en slechts weinig tijd ter beschikking zul je dus keuzes moeten maken. Marianne heeft http://www.ontdek-amerika.nl/ reeds genoemd. Die site is zeer geschikt om te kijken welke parken en/of steden voor jullie prioriteit hebben. Daarbij zou je een rol kunnen laten spelen of deze reis naar Amerika voor jullie waarschijnlijk eenmalig is of dat jullie van plan zijn vaker naar Amerika te gaan. In het eerste geval zou je de belangrijkste zaken zoveel mogelijk in deze reis moeten bezoeken. In het andere geval zou je bijvoorbeeld Yellowstone N.P. voor een andere keer kunnen bewaren en je nu beperken tot een aantal zaken in het zuidwesten. Ik heb hieronder als voorbeeld een route met o.a. Yellowstone N.P. gezet, maar naar mijn mening is het belangrijk dat jullie eerst vaststellen wat voor jullie prioriteit heeft en aan de hand daarvan kun je dan een route maken.

1   Vlucht naar   -   Salt Lake City
2   Salt Lake City   -   Yellowstone N.P.
3   Yellowstone N.P.   -   Yellowstone N.P.
4   Yellowstone N.P.   -   Yellowstone N.P.
5   Yellowstone N.P.   -   Grand Teton N.P.
6   Grand Teton N.P.   -   Vernal
7   Vernal   -   Capitol Reef N.P.
8   Capitol Reef N.P.   -   Zion N.P.
9   Zion N.P.   -   Zion N.P.
10   Zion N.P.   -   Bryce Canyon N.P.
11   Bryce Canyon N.P.   -   Page
12   Page   -   Monument Valley
13   Monument Valley   -   Grand Canyon N.P.
14   Grand Canyon N.P.   -   Las Vegas
15   Las Vegas   -   Las Vegas
16   Las Vegas   -   Los Angeles
17   Los Angeles   -   Los Angeles
18   Los Angeles   -   


Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#13 - 01-11-2015, 13:09 uur
Groet,

Old Faithful

Terpies

@Rob 010: waarom zou je je beperken tot één reis in Amerika waarin je alles wilt zien? Je zult waarschijnlijk, net als de meesten op dit forum, bevangen worden door het land (continent!!), de mensen en de wonderschone natuur

Ongetwijfeld zul je terug willen voor een ander (of hetzelfde) deel van Amerika tijdens een volgende reis....

Zoals je nu klinkt (sorry dat ik het zeg....) klink je net als een Amerikaan die in twee weken Europa wil zien en in zijn reis Amsterdam, Oslo, Parijs, Madrid, Rome, Barcelona, Athene en Istanbul wil zien, nog 3 dagen in Ierland wil rondtrekken en nog twee dagen wil skiën in Zwitserland.

Kortom, neem aub de tips van o.a. @Cees en @Marianne ter harte, zij geven goedbedoelde adviezen gebaseerd op ervaring. Probeer echt niet meer te persen in de weinige dagen die je hebt, want dan geniet je niet maximaal en zul je erachter komen dat je een hoop hebt gezien en  gereisd maar weinig echt hebt ervaren.....
#14 - 01-11-2015, 13:47 uur

jetusa

Bedankt voor jullie reacties,

Aangezien wij maar 16/18 dagen gaan moeten wij gaan beslissen waar wel en waar niet.
Wij willen ook langs de west kust rijden, is het dan niet beter om in SF te beginnen.
De westkust afrijden richting LA, van LA - San Diego en van die kant uit richting Las Vegas. Vannuit Las Vegas door death  Valley? Richting Page of juist andersom? En dan maar niet alle nationale parken te bezoek , welke parken we iedergeval wel willen zien is Grand Canyon, Bryce, Yellowstone, Antelope Canyon en Monument Valley.

Ik hoop dat ik hiermee niet in tijd nood kom en alles wat rustiger kan bezoeken. Kan ik dan vanaf Las Vegas weer terugvliegen richting NL?

Gr rob

Kan het misschien zo zijn dat Rob Yosemite bedoeld ipv Yellowstone?

Blijft onverlet dat het wensenpakket voor het aantal dagen (te) veel is en dat zelf organiseren ten opzichte van een standaard/kant-en-klaar/zogenaamd-op-maat-pakket niet veel uitmaakt, er is simpelweg te weinig tijd om het rondje anders in te richten dan een race tegen de klok.

#15 - 01-11-2015, 16:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15