Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2 weken Californië rond de feestdagen

Discussie gestart

s665770

Hallo allemaal,
we gaan van 27-12-08 t/m 09-01-09 naar Californië.
Het is voor ons niet de eerste keer Amerika maar wel de eerste keer Californië.
Ik heb devolgende planning.
zaterdag 27-12-08 aankomst LAXom 13:30
zondag 28-12-08 Los Angeles Universal studios
maandag 29-12-08 Los Angeles stad en strand
dinsdag 30-12-08 reis naar Monterey
woensdag 31-12-08 walvissen kijken in Monterey
donderdag 01-01-09 reis naar San Francisco
vrijdag 02-01-09 San Francisco
zaterdag 03-01-09 San Francisco
zondag 04-01-09 reis naar Las Vegas
maandag 05-01-09 reis naar Las Vegas
dinsdag 06-01-09 Las Vegas
woensdag 07-01-09 reis naar Anaheim
donderdag 08-01-09 Disneyland
vrijdag 09-01-09 's avonds om 20:30terug naar Londen

Waar ik het meest mee zit is de reis van San Francisco naar Las Vegas.
Ik heb er twee dagen voor geplanned maar weet niet zo goed welke route ik zal / kan nemen.
-Je hebt volgens mij de keuze uit :
richting Los Angeles en dan naar Las Vegas
- Over de bergen.
- Achter de bergen langs via Nevada.

Graag hoor ik van jullie.

Gr
Daan
#1 - 17-09-2008, 19:30 uur
« Laatst bewerkt op: 17-09-2008, 19:33 uur door s665770 »

MiamiHeat

Hey......lekker vooruitzicht ...

Als je met "over de bergen" Yosemite en dan vooral de Tioga Road bedoeld dan heb je pech.......die sluit meestal eind oktober/begin november. Tja dan kan je in mijn ogen het best via Bakersfield naar LV rijden. Of bij Bakersfield richting Death Valley en via DV naar LV gaan.
#2 - 17-09-2008, 20:17 uur

Marianne

De Tioga Pass zal vrijwel zeker gesloten zijn, en ook de passen ten noorden van de Tioga Pass. Mocht er nog wel een pas open zijn, dan is de route door de Sierra Nevada wel een mooie. Je komt dan op de 395 die je tot aan Lone Pine kunt rijden. Afhankelijk van het weer zou je Bodie kunnen bezoeken. Wil je een dagje skien, dan kan dat bij Mammoth Lakes. Bij Lone Pine ga je riching Death Valley.  Het is daar hoogseizoen in die periode dus misschien niet geschikt om er te overnachten, maar pak zeker wat uitzichtpunten mee.
Als alle passen gesloten zijn kun je ook de CA 50 of de 88 proberen. - je rijdt dan vlak onder Lake Tahoe langs. Je kunt natuurlijk dan door Nevada rijden, via Tonopah, maar het is via DV niet erg veel langer.

De snelste optie, via Bakersfield en Barstow zou je bijna in 1 dag kunnen doen, maar je kunt beter ergens stoppen, de dagen zijn kort natuurlijk. Onderweg heb je het spookstadje Calico, misschien aardig als onderbreking. Je hebt echter voldoende tijd om bij de onderlangse route ook Death Valley mee te nemen, dan rij je tot Ridgecrest of Lone Pine, en de volgende dag door DV naar Las Vegas.

Marianne
#3 - 17-09-2008, 20:40 uur

Hans B

Zijn de tickets al geboekt?
Anders zou je kunnen overwegen van LA naar SF te rijden.
Van SF naar LV te vliegen en daarna terug naar huis.

Voor het autorijden sluit ik mij bij de vorige adviseurs aan.
#4 - 18-09-2008, 16:39 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

Ben zelf al vier keer in die periode naar Los Angeles geweest, telkens met de intentie naar San Francisco te gaan als het daar niet zou regenen. Vorig jaar bijvoorbeeld. Hoewel ik wel aan de kust geweest ben, heb ik San Francisco weer moeten overslaan. Er moet toch een keer een jaar zijn dat het daar droog is rond de jaarwisseling - hopelijk dit jaar.

Maar goed ik ben dus alle jaren richting Death Valley, San Diego, Las Vegas of Zuid Arizona gegaan.
#5 - 20-09-2008, 23:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15