Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2 weken naar USA

Discussie gestart

karper

Hallo iedereen!

Ik ga in juni 2010 2 weken naar de USA. Wie weet er een mooie plek (met een goed hotel of appartement) om bv 10 dagen lang te blijven, zodat ik niet iedere dag weer hoef te verkassen? Ik ben een liefhebber van de canyons en parken. Ik denk aan vliegen naar bv San Francisco, omdat een rechtstreekse vlucht me veel waard is. een paar dagen om er te komen vindt ik dus niet erg.
Elke tip is welkom!

Karper
#1 - 16-11-2009, 00:46 uur

marcelgeert

Hoi, Karper

 Moab lijkt mij een prima plaats om heen te gaan, niet echt dicht bij, maar heeft wel alles wat jij op noemt als belangrijke zaken.
In 2 dagen is het wel te doen van uit  SF ,als je een beetje creatief bent met de route kun je onderweg ook nog veel bekijken.
Wellicht kun je Yosemite, Monument Valley, Grand Canyon,Las Vegas of Death Valley in jouw route opnemen.

  Gr. Marcel
#2 - 16-11-2009, 03:41 uur
« Laatst bewerkt op: 16-11-2009, 03:44 uur door marcelgeert »

Marianne

De afstanden in amerika - en zeker in het westen - zijn zo groot dat het niet handig is om alles vanuit een plaats te bezoeken. Welke parken wil je bezoeken? Voor Yosemite zou ik midden in het park gaan zitten, zelfs in een van de plaatsen buiten het park (Mariposa, Oakhurst) ben je al een uur of meer onderweg voor je in de vallei bent.
Parken als Grand Canyon (North Rim), Bryce en Zion liggen wel in dezelfde hoek, maar ook dan betekent een centrale locatie elke keer behoorlijke afstanden rijden, en je mist op die manier ook de mooiste (en rustigste) momenten in een park.
Als je veel vanuit 1 plaats wilt doen is Moab inderdaad een optie (Arches, Canyonlands, Dead Horse Point, Monument Valley, Valley of the gods, etc). Ook rondom Page is genoeg te zien en te doen (Lake Powell, Glen Canyon Dam, Antelope Canyon, Wave, Toadstool Hoodoos, ..). Voor Bryce etc is Mt Carmel of Kanab een optie. Vanuit Las Vegas kun je naarZion, Grand Canyon, Death valey, Valley of Fire Red Rock Canyon. Maar nogmaals, je bent dan erg veel aan het heen en weer rijden, en in alle gevallen is SF niet echt dichtbij.
Wil je je tot Californie beperken dan kun je vanuit Fresno naar Yosemite en Sequoia, maar het zou absoluut mijn keus niet zijn om het op die manier te doen. Blijf meerdere dagen in 1 park, dan valt het met het verkassen ook wel mee.
En als je naar Yosemite wilt, en de dagen staan nog niet vast, begin dan met een mooie locatie in het park te zoeken (er is al veel volgeboekt) en plan de rest van je reis er om heen.

Marianne
#3 - 16-11-2009, 08:35 uur

Hans B

Amerika is Nederland niet.
Afstanden zijn 10x zo niet 15x verder.
Eventjes vlot naar verschillende plekjes reizen is niet zo 1-2-3 te doen.
Plan een rondje waarbij je veel mooie dingen tegenkomt.

#4 - 16-11-2009, 16:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

karper

Marcel, Marianne

Dank voor jullie antwoord! Ik zal nog eens goed nadenken wat ik doe en kom erop terug!

#5 - 16-11-2009, 23:42 uur

JoeSee

Voor een Amerika vakantie geldt dat doorreizen onlosmakelijk verbonden is aan dingen zien.

Zoals al eerder opgemerkt zijn de afstanden erg groot. Echter, het reizen gaat door het rijden met een automaat i.p.v. handversnellingen , cruisecontrol en de aanwezigheid van brede, prettige wegen allemaal erg comfortabel. Veel mensen ervaren het reizen juist als een bijzonder aangename bijkomstigheid, omdat je op een fijne manier het landschap aan je voorbij ziet glijden.

De motels zijn verschillend, maar qua opzet kennen ze veelal hetzelfde principe. Hierdoor lijkt het in grote lijnen op elkaar en hoef je heel erg te wennen. Hetzelfde geldt voor de opbouw van de kleinere dorpen/steden. Hoofdstraat met dezelfde reclameborden.
De 1e keer dat wij kennis maakten met Amerika voelde het allemaal erg vertrouwd, omdat je onbewust veel van het land (i.i.g. het westen) hebt opgepikt d.m.v. films.

Realiseer je dat twee weken niet al te lang is voor een reis in het westen, tenzij je een niet al te groot rondje maakt.
Rechtstreeks vliegen kan overigens ook op Los Angeles. Overstappen is overigens een stuk goedkoper en hoeft geen drama te zijn.
#6 - 17-11-2009, 10:26 uur

karper

Hoi Mensen

Na wat gepuzzel is dit concept reisschema eruit gekomen. Ik denk zelf dat het een redelijke balans is tussen reizen en rust. Wie kijkt er even mee en geeft me tips?
Alle comentaar is welkom!

Vr 4 jun 2010 Amserdam - Salt Lake City (KLM, via Minneapolis)
Za 5 jun
#7 - 20-11-2009, 12:44 uur

karper

Hoi Mensen

Na wat gepuzzel is dit concept reisschema eruit gekomen. Ik denk zelf dat het een redelijke balans is tussen reizen en rust. Wie kijkt er even mee en geeft me tips?
Alle comentaar is welkom!

Vr 4 juni 2010: Amserdam - Salt Lake City (KLM, via Minneapolis)
Za 5 juni:     Salt Lake City                                                                             Homewood Suites
Zo 6 juni:     Zion National Park            500 km                                               Best Western Zion Park Inn
Ma 7 juni:    Zion National Park
Di 8 juni:      Bryce Canyon                   187 km                                              Ruby's Inn
Wo 9 juni:    Bryce Canyon
Do 10 juni:   Page (Lake Powell)           246 km                                              Holiday Inn Express
Vr 11 juni:    Page (Lake Powell)
Za 12 juni:   Tusayan (Grand Canyon) 229 km                                              Holiday Inn Express
Zo 13 juni:   Tusayan (Grand Canyon)
Ma14 juni:    Moab                                524 km (via Monument Valley)          Holiday Inn Express
Di 15 juni:    Moab
Wo 16 juni:  Moab
Do 17 juni:   Vernal (via Colorado weer op weg naar Salt Lake City) 355 km Holiday Inn Express
Vr 18 juni:    Salt Lake City                     278 km                                             Homewood Suites
Za 19 juni:   Salt Lake City terug naar Amsterdam

Karper
#8 - 20-11-2009, 12:56 uur

Marianne

Ziet er goed uit! Ik zou qua overnachtingen zo hier en daar wat anders kiezen, dit is wel een beetje saai lijkt me, en niet altijd even goed gelegen.
Ligt er al iets vast? Kijk anders ook eens hoe  het er uit ziet als je naar Las Vegas vliegt en verder ongeveer hetzelfde rondje doet. Je hebt dan niet het lange (en heel saaie) stuk langs de I15 naar Zion, en je kunt de Grand Canyon wat logischer in de route inpassen. En Las Vegas is leuker dan SLC toch? Dan zou het zoiets als hieronder kunenn worden.
Maar ik vind dit al heel erg mooi!

4-jun   Las Vegas   
5-jun   Las Vegas -   Zion
6-jun   Zion   
7-jun   Zion- Bryce
8-jun   Bryce
9-jun   Bryce -Capitol Reef
10-jun   Capitol Reef -   Moab
11-jun   Moab   
12-jun   Moab   
13-jun   Moab - Monument Valley
14-jun   Monument Valley - Page
15-jun   Page - Grand Canyon
16-jun   Grand Canyon   
17-jun   Grand Canyon - Las Vegas
18-jun   Las Vegas   
19-jun   Las Vegas   Amsterdam


Marianne

#9 - 20-11-2009, 13:15 uur

karper

Hoi Marianne.

Dank je voor je antwoord. En wat lekker snel!

Ik heb bewust gekozen voor Salt Lake City omdat we juist Las Vegas wilden vermijden. Sommigen vinden het leuk, wij rijden daar met een grote boog omheen..
Salt Lake City leek me leuk vanwege de Mormomen-tempel en het leek ons een rustige stad. Ik ben het met je eens dat het wel eventjes rijden is naar Zion, maar ach, voor het 1e stuk rijden...kan ik vast wennen aan de huurauto.
Ik vond het een aantal jaren geleden mooi om in Zion te starten. Ook de rit van Bryce/Page naar Grand Canyon (89 en ALT 89) is een van de moosite wegen die ik ooit heb gereden en wilde ik graag nog een keer doen.
Over Vernal weet ik weinig (anders dan dat er dinosaurussen-monumenten zijn). maar volgens de kaart is het een mooie weg. En het ligt op de route naar SLC.
Ik heb nog niks geboekt en vastgelegd. het vliegticket valt me wel wat tegen; € 936 voor een retour SLC vind ik knap aan de prijs. Misschien nog even wachten tot er wellicht aanbiedingen komen?

Karper
 


#10 - 20-11-2009, 14:12 uur
« Laatst bewerkt op: 21-11-2009, 13:55 uur door karper »

karper

Marianne,

Ik heb nogmaals goed naar jouw route-suggestie gekeken en ik moet zeggen dat het me steeds meer bevalt!
Ik hoef nl helemaal niet te verblijven in Las Vegas, na aankomst ga ik de volgende dag meteen al naar Zion!

Als ik het laatste verblijf in Las Vegas dan schrap, hou ik nog 1 dag over. Die ene dag zou ik dan zo inschattend liever doorbrengen in Monument Valley, danwel Page bij Lake Powell. Ik heb dat meer nooit goed kunnen bekijken.
Wat zou jij doen?

Alvast bedankt!
Karper





#11 - 20-11-2009, 18:03 uur
« Laatst bewerkt op: 21-11-2009, 13:56 uur door karper »

Marianne

Een extra dag Page is niet gek, je kunt naar Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend, naar Lake Powell (boottocht?), of naar de Toadstool Hoodoos, of raften op de Colorado, of naar de Wave (hiervoor moet je loten), mogelijkheden genoeg. Voor Monument Valley lijkt één overnachting mij echt voldoende, je kunt dan een middag of een ochtend daar rondrijden, een volle dag is niet nodig.

Een extra dag Moab zou ook kunnen, zeker als je bijvoorbeeld een jeep wilt huren, of een tocht op de Colorado river wilt maken. Je kunt ook nog even kijken hoe je de tijd tussen Bryce en Moab het beste kunt verdelen. Langs de UT 12 is ook genoeg te doen, en na CR kun je nog naar Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon.

Kijk eens op deze site voor meer tips.

Wat de vluchten naar SLC betreft: ik heb het idee dat het goedkoper moet kunnen in juni, maar dat betekent misschien wel meer stops. Ik zie bij cheaptickets.com hetzelfde bedrag maar dan in dollars.
Misschien is Las Vegas goedkoper? Of kijk eens naar Phoenix.

Marianne
#12 - 20-11-2009, 20:26 uur

Hans B

Mocht je Salt Lake City als startpunt kiezen, heb je dan Yellowstone en Grand Teton al overwogen?
#13 - 20-11-2009, 21:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JoeSee

In de route vanuit Las Vegas zit erg veel rots in verschillende varianten. Prima als je daar bewust voor kiest, maar het kan daardoor ook wat "saai" worden.
Persoonlijk zou ik sowieso een dag langer in Capitol Reef blijven. Het is daar prachtig.

Page is natuurlijk zeer de moeite waard, maar dat zou ik eruit laten omdat het niet helemaal logisch in je route ligt. Vanuit Monument kun je prima in een halve dag naar Grand Canyon en daarna een volle dag in Grand blijven.
Je wint daarmee een dag.

Als je Vegas wilt mijden, ligt het niet voor de hand om je laatste dag daar door te brengen. Dit levert je ook weer een dag op die je elders in kunt zetten.
#14 - 21-11-2009, 07:43 uur
« Laatst bewerkt op: 21-11-2009, 14:56 uur door JoeEsE »

karper

Hoi Amerikagangers!
Mijn dank aan jullie allen! Dankzij jullie tips heb ik denk ik een mooi schema gemaakt. Het ziet er nu als volgt uit:

4 juni: Amsterdam  - Las Vegas ( KLM)
5 juni: Las-Vegas- Zion
6 juni: Zion
7 juni: Zion - Bryce Canyon
8 juni: Bryce Canyon
9 juni: Bryce-Canyon - Torrey (Capitol Reef)
10 juni: Torrey (Capitol Reef)
11 juni: Capitol Reef - Moab
12 juni: Moab
13 juni: Moab
14 juni: Moab - Monument Valley
15 juni: Monument Valley - Page (Lake Powell)
16 juni: Page- Tusayan (Grand Canyon)
17 juni: Grand Canyon
18 juni  Grand- Canyon - Henderson (Las Vegas)
19 juni: Las Vegas - Amsterdam

Volgens mij een uitstekende balans tussen rijden en genieten van de natuur.

Nu komt het volgende puzzelstuk, de hotels. Ik ben een fan van de Homewood Suites en Holiday Inn Express. Keurige hotels, altijd goede bedden en een redelijke prijs (niet de goedkoopste).
Voor Torrey (Capitol Reef)  en Monument Valley kan ik nog wel wat tips gebruiken. Iemand ervaring met goede hotels daar?

Nogmaals mijn dank,
Karper

 
#15 - 21-11-2009, 14:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15