Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

26 daagse rondreis West USA klaar. Graag reactie en tips!!

Discussie gestart

Ingel 007

Naar aanleiding van het lezen van vele tips, reacties en reizen op verschillende forums hebben wij onze eigen (huwelijks)reis samengesteld die wij in augustus willen gaan maken.
Graag hadden wij reacties, tips, bezienswaardigheden, etc. op onze reis.

31-07
Dag 1: Brussel - San Diego
Late aankomst. Huurauto ophalen.

01-08
Dag 2: San Diego
- Koelbox kopen supermarkt. $ 10,-
- Naar de AAA gaan om gratis kaarten en tourbooks. Anwb pasje meenemen.
Bezoek aan:
- Seaworld
- Old town
- Hotelcircle
- Little Italy
- Balboa park + balboa parktram.

Combinatie ticket bekijken van Universal en Seaworld. 109 $ pp.

Extra dag. Van San Diego naar Tijuana Mexico??

02-08
Dag 3: San Diego - Los Angeles (205 km/120 mls = 3,5 uur)
- Universal Studio’s
- Hollywood sign
- Griffith park (ligt bij sign)
- Walk of Fame
- Beverley Hills
- Beverley Hills hotel bekijken
- Rodeo Drive (winkelstraat north rodeo drive)
- Coca Cola gebouw
- Dodger stadium

03-08
Dag 4: Los Angeles - Cambria (370 km/222 mls = 6 uur)

04-08
Dag 5: Cambria - Monterey (250 km/103 mls = 3 uur)

05-08
Dag 6:


06-08
Dag 7: Monterey - San Francisco (200 km/121 mls = 3 uur)
- Golden Gate Bridge
- Lombard street en Alamo square liggen bij elkaar (fullhouse)
- Golden Gate park met de Japanse Tea Garden
- Fietstocht langs baai
- 49ers
- Alcatrez
- Fisherman’s Warf
- China Town

Cablecar lijn 60 over Hyde street naar beneden tot aan Fisherman’s Warf (pier 39). Combineren met Alcatraz en via Union Square Chinatown inlopen.

07-08
Dag 8: San Francisco

08-08
Dag 9: San Francisco

09-08
Dag 10: San Francisco - Yosemite NP (300 km/191 mls = 4 uur)

10-08
Dag 11: Yosemite NP

11-08
Dag 12: Yosemite NP - Big Pine (154 mls = 4 uur)

12-08
Dag 13: Big Pine - Furnace Creek (Death Valley) (148 mls = 3 uur)

13-08
Dag 14: Furnance Creek (Death Valley) - Zion NP (302 mls = 6,5 uur)

14-08
Dag 15: Zion NP

15-08
Dag 16: Zion NP – Bryce NP (135 mls = 4uur)

16-08
Dag 17: Bryce NP - Page (171 mls = 4,5 uur)

17-08
Dag 18: Page
- Antelope Canyon (8 mls = 30 min)
- Horseshoebend overlook
- Lake Powell
- Glen Canyon Dam

18-08
Dag 19: Page - Grand Ganyon Village (140 mls = 4 uur)

19-08
Dag 20: Grand Canyon Village - Las Vegas (450 km/279 mls = 6 uur)
- helikoptervlucht in de ochtend.

20-08
Dag 21:


21-08
Dag 22: Las Vegas

22-08
Dag 23: Las Vegas

23-08
Dag 24: Las Vegas

24-08
Dag 25: Las Vegas

25-08
Dag 26: Las Vegas

26-08
Dag 27: Las Vegas - Brussel
Terugreis

Wij hebben nog enkele vragen met betrekking tot onze samengestelde reis:
- Hebben we de tijden goed ingeschat? Zowel de reistijden als de dagen per plek?
- We hebben nog twee dagen over die wij eventueel willen inzetten om: Extra dag in San Diego om Mexico te bezoeken, extra dag tussen LA en Cambria (we willen niet te lang per dag reizen), eventueel als extra dag in SF of als rustdag tussen de parken. Wat raden jullie aan?
- We hebben voorlasnog alleen hotels geboekt voor de aankomst in San Diego en in Las Vegas. De overige willen wij ter plekken doen om zo niet al te gebonden te zijn. Is dit verstandig?
- In de parken hebben wij geen hotel geboekt. Kan dit? Is er eventueel de mogelijkheid om vóór de parken de overnachten en de volgende dag door de parken te rijden? Of toch beter reserveren in de parken?
- Hebben we de tijd in de parken niet de ruim ingeschat (ongeveer 1,5 dag per park)?

Veel vragen maar ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Groeten

Ingel
#1 - 19-05-2010, 14:31 uur

Nici

Jullie planning ziet er goed  :afro:.

Over de extra dagen:
Je zou een extra dag LA kunnen doen. Wij zijn in Universal een hele dag zoet geweest, we zijn niet echt pretparkfans, maar hebben ons geen moment verveeld (we hadden front of line passes, dus hebben bijna alle attracties in 1 dag kunnen doen). Omdat je een hele dag zoet bent, denk ik niet dat je daarnaast nog tijd zal hebben voor de andere bezienswaardigheden van LA die je hebt opgeschreven.

Datzelfde geldt voor San Diego (Seaworld + stad). Ik ben zelf niet in San Diego geweest, maar lees er wel leuke verhalen over, dus hier zou je ook een dag kunnen toevoegen (wij zijn in Seaworld in Orlando geweest en daar hebben we ons ook de hele dag en een deel van de avond vermaakt).

Een ander idee is om een dag toe te voegen tussen Yosemite en Death Valley. Je hebt dan voldoende tijd de Tioga Pass en 's avonds zonsondergang bij Mono Lake. De volgende dag zou je dan bijvoorbeeld Bodie (ghosttown) en de Alabama Hills bezoeken. Wij gaan zelf in juni deze route rijden en zullen ook Manzanar national historic site bezoeken omdat mijn vriend geinteresseerd is in alles wat met oorlog te maken heeft. Je zou er dan voor kunnen kiezen om te overnachten in Lee Vining ipv Big Pine.

groetjes, Nici
#2 - 19-05-2010, 15:43 uur

Makki

Hallo Ingel,

de reisroute ziet er goed uit.
Enkel wat de derde dag betreft (San Diego - LA) nemen jullie wel heel veel hooi op de vork.
De afstanden in LA zijn groot en de autowegen worden zeer druk bezocht. Reken dan zeker op vertragingen wegens intens verkeer.
Een bezoek aan de Universal stidio's kan een ganse dag vergen. Zelfs al blijf je maar een voormiddag en je wil dan nog de andere plaatsen bezoeken, vrees ik dat het een dagje autorijden zal worden zonder echt veel ervan gezien te hebben.
De Hollywood sign van dichtbij (er helemaal bij geraken zal niet gaan) bekijken wordt een lastige trip. Het wordt een stevige klim en de straatjes worden enorm smal naarmate je dichter bij het teken nadert !
Ik vrees dat je enkele geplande bezoekjes zult moeten laten voor wat ze zijn wil je niet een ganse dag rondrijden met de wagen.
Veel plezier in de US
Makki
#3 - 19-05-2010, 17:08 uur

Marianne

Hallo Ingel, mooie route! Je kunt zo hier en daar wat schuiven; voor San Diego en LA heb je echt een dag extra nodig, eventueel 2, maar ik denk dat 1 dag erbij ook al voldoende is. Tijuana kun je beter vergeten, het is niet het echte Mexico, en het schijnt er echt onaangenaam te zijn (hoge misdaadcijfers).
De tijd voor de kustweg is prima zo, ik weet niet waar jij je reistijden op gebaseerd hebt, maar van LA naar Cambria is echt geen 6 uur. Voor SF lijken mij 2 volle dagen mooi, maar je kunt er natuurlijk wel veel meer tijd doorbrengen. Meer dan 3 lijkt me wat veel, maar als jullie meer van steden dan van parken houden kan dat natuurlijk wel.
In Yosemite kun je wat meer tijd besteden, daar zit je nu verhoudingsgewijs erg kort, maar het hangt van jullie interesses af. Het is een enorm groot park, met veel verschillende delen, dus een extra dag is niet verkeerd. Overnachten in Lee Vining is een goede tip, dan heb je meer tijd voor het oostelijk deel van het park of voor Bodie.
Jullie trekken ook veel tijd uit voor Las Vegas. Is natuurlijk prima, maar je zou ook nog naar Monument Valley kunnen rijden, of een bezoek aan Sedona kunnen brengen. Mogelijkheden genoeg!

Reserveren in de parken lijkt me raadzaam. Voor Yosemite is het een eind rijden als je buiten het park zit. Het zal echter wel lastig zijn om nog iets in het park te vinden. Kijk hiervoor op www.yosemitepark.com en dan bij Yosemite Lodge of Cury Village. Een goed alternatief buiten het park is El Portal (Cedar Lodge of Yosemite View Lodge).

Zoek niet te lang naar een koelbox van 10 dollar, ze zullen wel iets duurder zijn denk ik.

Marianne
#4 - 19-05-2010, 18:08 uur
« Laatst bewerkt op: 19-05-2010, 21:53 uur door Marianne »

Yessica

Als je al die dingen wil doen in San Diego heb je die extra dag hard nodig, anders lukt het echt niet. Maar dat geeft ook helemaal niks, want Tijuana, daar moet je vooral ver van weg blijven. Echt! Die dag kun je vele malen beter gebruiken in San Diego.

Alle genoemde bezienswaardigheden in LA lukt echter ook niet op één dag. Zoals al eerder gezegd, voor Universal heb je een hele dag nodig. Als Universal een must is, zou ik zeker een extra dag pakken in LA.

Nog een leuke tip voor San Fransisco: loop (beter gezegd klim) de Greenwich Street Stairs en/of Filbert steps naar Coit Tower. Erg mooi, leuk en onverwacht en eenmaal boven heb je een prachtig uitzicht over de hele stad en zo'n beetje alle highlights!
#5 - 19-05-2010, 20:06 uur



Nici

Hi Yessica,

Leuke tip van Coit Tower, die had ik nog niet gehoord. Ons plan is om een stuke van de 49 miledrive te doen, waaronder Coit Tower. Weet jij of het mogelijk is daar je auto te parkeren?

groetjes, Nici
#6 - 19-05-2010, 21:04 uur

Maite

In San Diego kun je ook kiezen voor de troley bus (34 dollar p.p.). Het is wel een beetje toeristisch maar je hoort onderweg een en ander en je kunt onderweg uit en weer opstappen. Ze komen bij de highlights van de stad. Zie voor meer info: http://www.trolleytours.com
Je kunt dan in 1 dag best veel van de stad zien, maar ik zou er wel een extra dag plannen.

Mooie route verder. Als ik het lees wil ik zo weer terug..
#7 - 19-05-2010, 22:37 uur

Ingel 007

Alllemaal bedankt voor de reacties en tips tot nu toe!!! We gaan het allemaal eens rustig bekijken.
Mochten meer tips en reacties komen, alvast bedankt.

Ingel
#8 - 20-05-2010, 13:12 uur

Tet14

Samen met WW kom je een heel eind ;)
Tet
#9 - 21-05-2010, 10:48 uur

Hans B

Zoek niet te lang naar een koelbox van 10 dollar, ze zullen wel iets duurder zijn denk ik.
Marianne

Onderstaande link: een tempex cooler $ 3 bij K-Mart

http://www.kmart.com/shc/s/p_10151_10104_9990000080522011P?keyword=foam+cooler&prdNo=1&blockNo=1&blockType=G1
#10 - 21-05-2010, 15:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik zou niet voor een van piepschuim gaan, die willen wel eens gaan lekken.
Maar wel goedkoop ook al is het nu al 3,99 ipv 3 dollar.  ^-^

Marianne
#11 - 21-05-2010, 18:09 uur

Tet14

Ons "bent zunig"  ;)
#12 - 21-05-2010, 18:11 uur

MetroMind

tip voor Bryce Canyon: http://www.brycecanyonmotel.com/
als je op huwelijksreis bent, laat het motel dan zeker dit weten  ^-^ wij kregen meteen een upgrade naar een cottage met open haard en kitchenette
superlekker eten met prijswinnende pies en zelfgevangen regenboogforel (dagje op voorhand vragen of het kan en hangt natuurlijk van het vissergeluk af)


Neem in Zion de eerste shuttle bus, Amerikanen zijn langslapers op vakantie,waardoor je de hiking trails gotendeels voor jezelf hebt tot de middag.

je LA-tijd is inderdaad wat beperkt, anderzijds vonden wij LA niet wat we ervan verwachten - het leukste voor ons was Universal en Mulholland Drive (van waaraf je ook een heel goed zicht hebt op het Hollywood Sign), als je moet kiezen tussen LA en SF, ga dan absoluut voor SF

misschien wel het overwegen waard om enkele hotels/motels reeds op voorhand online te boeken als je zeker wil zijn van plaats, anders kan het in augustus een opdracht zijn om ergens plaats te vinden in de buurt van de grotere parken.

VEEL PLEZIER!
#13 - 22-05-2010, 10:33 uur
ooit de zon zien opgaan boven Monument Valley?

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15