Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

26 dagen vanaf Phoenix!

Discussie gestart

Sonjah89

Augustus 2013 staat Amerika op de planning! We zijn een jong stel, waarvan alleen ik er al 1x ben geweest (2008 west kust met ouders).
Nu lees ik hier overal dat voornamelijk de hotels in de parken zeker een jaar van te voren geboekt moeten worden.
Aangezien je de meeste hotels kosteloos kunt annuleren wil ik die zodra mogelijk wel gaan boeken, maar dan moet de route natuurlijk bekend zijn!
I.v.m. werk kunnen we (pas) in december definitief besluiten en de vliegtickets boeken. We willen 26 dagen gaan.

Ik heb onderstaande route in gedachten:
Afhankelijk van de tijd waarop we landen in Phoenix rijden we wel/niet gelijk door naar Sedona.
Daarnaast heb ik bewust een aantal dagen aan het strand opgenomen aan het eind en ook bewust LA achterwege gelaten. 

Dag 1: AMS - PHOENIX - Sedona
Dag 2: Sedona - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 4: Monument Valley - Page
Dag 5: Page
Dag 6: Page - Bryce Canyon
Dag 7: Bryce Canyon - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite - San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco - Big Sur
Dag 20: Big Sur - Santa Barbara??
Dag 21: Santa Barbara?
Dag 22: Santa Barbara?
Dag 23: Santa Barbara?
Dag 24: Santa Barbara?
Dag 25: Santa Barbara?
Dag 26: LAX - AMS

Ten eerste hoor ik heel graag of deze route iets is?! Of het haalbaar is? Overal voldoende/teveel overnachtingen? Slaan we iets over?!! Enz...
Daarnaast heb ik nog wat meer vragen:

1.   Maakt het iets uit qua prijzen/drukte/weer of we: laatste 2 weken augustus, eerste 2 weken september gaan, of laatste week augustus, eerste 3 weken september.
2.   Is 1 overnachting Grand Canyon voldoende? We willen hier natuurlijk wel een stuk lopen / rondkijken, maar de echte hikes willen we denk ik bewaren voor Bryce, Zion & Yosemite.
3.   GC – Monument valley –page = denk ik sowieso over dezelfde weg heen/terug monument valley?
4.   We zijn eigenlijk helemaal geen hikers. Is bijvoorbeeld Zions Angels Landing te doen zonder echte ervaring (wel conditie). Ik zou het erg graag willen proberen!
5.   Big Sur lijkt me erg mooi, maar klopt het dat het vaak niet bereikbaar is door bosbranden?
6.   We willen erg graag eindigen met een aantal dagen aan de kust, waar we ook gewoon lekker aan het strand kunnen liggen om toch een beetje uit te rusten. Nu heb ik eigenlijk geen idee wat daar leuke plaatsen voor zijn? Santa barbara /San Diego / Santa monica?
7.   LAX beste om vanaf terug te vliegen?
8.   Ik ben eigenlijk op zoek naar enkele accommodaties zoals http://kivakoffeehouse.com/kottage.htm  . Helaas ligt het dit keer niet op onze route!! Maar mocht iemand vergelijkbare accommodaties weten die wel op onze route liggen, dan hoor ik dat heel graag!


Alvast heel erg bedankt!
#1 - 28-06-2012, 21:27 uur

Marianne

Dat wordt een prachtige reis! In grote lijnen prima te doen, maar ik zou afraden om na aankomst meteen door te rijden naar Sedona ongeacht het tijdstip van aankomst. Overnacht vlakbij het vliegveld, en vertrek de volgende dag lekker vroeg. Ik vind zelf 1 nacht GC wat weinig, maar het hangt er helemaal van af wat je er wilt gaan doen en of je van Sedona komt of van Phoenix, etc.
Met wat minder dagen strand heb je voldoende tijd om ook langs het Kiva Coffeehouse te gaan, dat is toch leuker dan het strand? :)
De rit van Death Valley naar Yosemite is lang, en je kunt nog veel doen onderweg. Ik vind een tussenstop in Mammoth Lakes of Lee Vining prettig. zou ik ook ten koste van een dag SB doen.
Ik weet niet precies wanneer je een hiker bent, wij wandelen hier nooit, maar we vinden het geweldig om in de parken te wandelen. Angel's Landing heb ik nooit gedaan, maar waarom niet gewoon proberen? Je kunt altijd eerder teruggaan.
Wat de drukte betreft: t/m Labor Day is het drukker, maar of die een week in jullie route veel uitmaakt weet ik niet.
Big sur is wel eens onbereikbaar, maar dat geldt dan vaak voor een groot stuk van de kustroute. zou ik me niet van te voren druk over maken. Ik heb er nog nooit last gehad van bosbranden.
LAX is prima in deze route, ik weet niet wat het alternatief zou zijn tenzij je nog dingen wilt toevoegen aan je route.

Marianne
#2 - 28-06-2012, 22:17 uur

Tet14

1. Vliegprijzen zijn vaak goedloper eind augustus. Als het mogelijk is zou ik in september gaan na Labor day. Zoveel mogelijk buiten de schoolvakanties
2. Sedona naar south rim is minder dan 2.5 uur rijden maar je zal wel willen stoppen langs az89A richting Flagstaff bij Oak Creek Canyon.  2 nachten GC vind ik zelf ideaal maar met 1 nacht, wat we ook wel eens gedaan hebben, kan je ook al heel wat zien vooral omdat je de volgende dag op weg naar MV al weer langs de rim rijdt.
3. Gedeeltelijk. Je rijdt van GC naar MV via 89, 160 en 163. Naar Page rijd je 163 160 en az98.
4. Ik ben ook geen hiker en ga van mijn leven niet Angels landing lopen. Wellicht kunnen anderen je helpen.
5. Maak je geen zorgen over bosbranden. Als ze er zijn zijn ze er. Daar kan je geen vakantie op plannen. Wij hebben wel eens bosbranden meegemaakt maar dan zuiden van LA in october. Is idd angstaanjagend.
6. Talloze stranden langs de kust. Pismo Beach, Avila Beach Santa Barbara, LA en San Diego. Keuze te over maar als je zo lang in SB blijft zie je maar weinig van LA en helemaal niets van San Diego
7. In de door jou uitgestippelde route kan je idd het best van LA terugvliegen. Of San Diego.
8. Kiva Koffeehouse heeft maar 2 kamers (en een prachtige lokatie)  Ik denk niet dat je elders snel een dergelijk  onderkomen vindt.
Ik zou een nacht toevoegen tussen Death Valley en Yosemite bv in Mammoth Lakes od. Heel veel te zien op deze route.  Ook kan je best een nacht extra gebruiken langs de kust. Ook daar zijn talloze attracties.
Tet
#3 - 29-06-2012, 00:10 uur

Hans B

1. Kijk zelf even op de sites van de vliegmaatschappijen (bv KLM of United) geef je vlucht in en wijzig dan de data enkele malen. Soms heb je ook de mogelijkheid van flexibele data +of- 3 dagen, dan heb je helemaal een makkelijk overzicht. Je zult zien dat in de laatste week van augustus de prijzen in eens naar beneden gaan. Kan wel 200 euro per ticket schelen. Net voor je gekeken: KLM 27-08 is 1125 en op 30-08 is 900
2. Ik zou 1 nacht Grand Canyon er bij doen. Een dag om deels wandelend deels shuttle naar de west rim (Hermits Rest) te gaan.
3. is beantwoord
4. Angel's Landing is een prachtige wandeling. Wij hebben deze gedaan totdat het klimmen met touwen begon. Begin vroeg, want later op de dag komt de hele wandeling in de zon. 's Middags zijn wij een uur stroomopwaarts gaan wandelen in de rivier. Wij zijn geen wandelaars / hikers maar het was prima te doen.
5. is beantwoord
6. Wij zijn drie dagen in LA geweest, vonden wij meer dan genoeg. 's avonds heerlijk in Santa Monica aan het strand gezeten en met de locals meegedaan met beach volleybal.
7. Ja
8. Geen ervaring mee wij reizen in onze camper.
#4 - 29-06-2012, 09:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Sonjah89

Bedankt!! Erg fijn om tips te krijgen!

De dagen aan het strand zijn flexibel, had ze gewoon over aan het eind van mij planning. Wil het liefst wel 3 dagen behouden.
Ook staat de plaatst helemaal niet vast, heb maar even Santa Barbara neer gezet, maar heb eigenlijk geen idee voor welke kustplaats we moeten gaan.

Marianne: ik denk dat we inderdaad je advies opvolgen en eerst overnachten in de buurt van het vliegveld. Vond het eerst zonde van de dag, maar kunnen beter uitgerust aan de rondreis beginnen! En misschien inderdaad Kiva toch overwegen...

& Tet: ik ga me eens even verdiepen in het stuk tussen DV en Yosemite!

Hans: dat scheelt inderdaad ineens erg veel eind augustus! Zeker de moeite waard. Erg leuk om te lezen dat die wandelingen prima te doen zijn!
We kunnen inderdaad altijd omdraaien!

Nogmaals bedankt,
Sonja
#5 - 29-06-2012, 18:09 uur

allard

Citaat
Is bijvoorbeeld Zions Angels Landing te doen zonder echte ervaring (wel conditie)
Dat komt goed uit want conditie is op deze plaats stukken belangrijker dan ervaring. Wij waren er voor het laatst in 1996 maar de wandeling, beter gezegd de klim, staat ons nog vrij goed voor de ogen. Het eerste stuk, zeg maar 80% van de route, vonden wij eigenlijk een tikje saai. Via een goed pad en talloze "switchbacks" maak je in korte tijd veel hoogte tegen de wand van de canyon. Op een gegeven moment kom je op een soort "tussenplateau" van waar je een mooi uitzicht hebt op de canyon van de North Fork van de Virgin River. Indien het hier bij zou blijven dan was de hike naar Angels Landing nooit zo spraakmakend geweest dan dat die nu is. De meest enerverende 80% van de hike zit echt in de laatste 20% van de route. Vinden wij. Hier gaat het niet om conditie of ervaring maar om het al dan niet hebben van hoogtevrees. Als je er zo voor staat dan denk je "oh jee......". Maar de route is goed gezekerd en je moet er gewoon maar aan beginnen. Na eventjes een klein stukje gedaan te hebben merk je dat het prima te doen is. Zelfs bij het passeren van afdalende hikers. Helemaal bovenop is weer een soort plateautje waar je prima kan zitten en genieten van de serene rust op een plek waar normaal gesproken alleen Engelen kunnen landen...... Sereen mits het er niet te druk is. Zion is altijd al een populair park geweest maar tegenwoordig kan je er helemaal over de koppen lopen.
#6 - 30-06-2012, 15:41 uur

Marianne

Mooie foto Allard, maar als ik zo'n foto zie weet ik weer zeker dat ik mij nooit aan dat laatste stuk zal wagen! Is Observation Point niet een mooiere wandelingen als je niet het laatste stuk bij AL wilt doen?

Ik heb ook even de andere foto's bekeken; prachtig allemaal! Foto 21 is inderdaad de windows section. Ik heb een vergelijkbare foto op mijn wandelsite staan.

Marianne
#7 - 01-07-2012, 00:14 uur

Sonjah89

Allard wat een mooie foto! Die zegt me alleen maar meer dat we dat moeten doen! Kan me goed voorstellen dat je dat niet zo maar vergeet! En het moet toch ook wel even een gaaf gevoel geven als je de top hebt bereikt! Bedankt voor het delen van je ervaring + foto!! Daar wordt ik nog enthousiaster van.  :)
#8 - 01-07-2012, 15:20 uur

allard

@ Marianne: Dank je voor de aandacht bij mijn oude foto's. De meesten zijn inmiddels vervangen door modernere exemplaren maar analoog heeft, mits van het negatief gescand, een onnavolgbare "warmte". Alsmede een hogere belichtingstolerantie. Daarnaast zijn sommige tijdsbeelden onvervangbaar. Zoals de extreem lage waterstand in Mono Lake en het nog niet overkapte Fremont Street in Las Vegas. Zo heb ik ook nog beelden van New York met de Twin Towers. Dank je voor het identificeren van Window Arch. Je hebt je wandelsite inmiddels flink uitgebreid zie ik. Veel informatie en veel mooie foto's! De foto rechtsboven bij de navajo-queens combo, is dat nu het begin van de navajo of van de queens trail?

@ Sonjah89. Dank je. Doen dus. Ga zo vroeg mogelijk i.v.m. de temperatuur. Het licht (i.v.m. foto's) is dan ook vaak veel mooier dan midden overdag.

@ lezers: Marianne heeft helemaal gelijk. Mensen die zichzelf en hun hoogtevrees goed kennen kunnen hun energie veel beter in wandelingen zoals observation point steken. Mensen die de beperking van hun energievoorraad goed kennen (of bijv. veel last hebben van de hitte) kunnen zich het beste beperken tot de Overlook Trail (deze en de volgende 4 foto's). Deze hike biedt naar mijn idee het meeste van Zion tegen de minste inspanning.

#9 - 01-07-2012, 17:08 uur
« Laatst bewerkt op: 01-07-2012, 17:11 uur door allard »

Tet14

Inderdaad, Canyon Overlook trail is ook heel goed voor een niet hiker te doen.
#10 - 01-07-2012, 17:57 uur

Marianne

De foto rechtsboven bij de navajo-queens combo, is dat nu het begin van de navajo of van de queens trail?

Het is het begin (of eind) van de Navajo Trail, het steile stuk. De Navajo Trail is een loop. Vanaf de Queens garden Trail (die begint bij sunrise point) kun je, als je beneden op de Navajo Trail bent aangekomen, op twee manieren omhoog naar sunset point; via de switchbacks (op de foto op de wandelsite) of via de route langs Thor's Hammer (minder steil maar ook minder schaduw, zie onderstaande foto).



Ik heb mijn analoge foto's indertijd bij het ontwikkelen op CD rom laten zetten, maar het scannen van negatieven levert zo te zien hele mooie foto's op, misschien dat ik dat ook eens moet uitproberen.

Marianne
#11 - 01-07-2012, 18:39 uur
« Laatst bewerkt op: 02-07-2012, 00:00 uur door Marianne »

Hans B

Een andere wandeling die zeer de moeite waard is is de Panorama Trail in Yosemite.
Reserveer de bus die je naar Glacier Point brengt (1 a 1◄1 uur).
Daarna is het 13 km naar beneden wandelen.
Wij deden er 4 uur over en dat is behoorlijk snel.
We hadden de middag shuttle genomen (geen andere optie).
Probeer de ochtend bus te nemen.
Aan het eind wel twee dagen lang last van de benen.
Als ik dat vooraf geweten had, was ik ook aan de wandeling begonnen.
Super mooi.
#12 - 02-07-2012, 11:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15