Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

26 dagen west amerika , is deze route mogelijk?

Discussie gestart

leendert en maria

Van Phoenix naar de GC kun je zo rijden:
Via de 17North (vlak boven Camp Verde evt. naar Montezuma Castle = uit de bergen gehakte rotswoningen)
naar de 179 richting Sedona (evt. Sedona en omgeving bekijken),
dan via de 89 richting Flagstaff (evt. naar Slide Rock State Park).
In Flagstaff kiezen of je via 180 of via 40 en 64 naar de GC rijdt. Wij kozen de 180 omdat deze aangegeven stond als een 'scenic' weg. Wij vonden er niet veel 'scenic'  aan; meer een parkachtig bos waar je door heen rijdt. Wel aardig maar niet spectaculair. Je kunt net zo goed de snellere route nemen, bij Williams naar het noorden.

Overigens is de 180 de enige als 'scenic' aangegeven route die wij niet de moeite van het (om)rijden waard vonden, alle andere 'scenic' routes die we hebben gereden vonden we zeker de moeite waard!
Maria
#61 - 17-11-2010, 19:24 uur

Tet14

Als je in GC wil gaan wandelen beneden de rim zou ik daar tijd voor uittrekken en Sedona overslaan. Sedona heeft al zo veel attracties dat een nacht nooit genoeg kan zijn dus nheb je eingenlijk overal te kort voor. Choices, choices!
Voor Page heb je ook 2 nachten nodig met wat je van plan bent en vergeet Horseshoe bend overlook niet.
Een nacht MV, prima net als een nacht Bryce zeker als je een overnachting in Torrey plant.
Als je meer tijd wil overhouden zou je vanaf LA kunnen terugvliegen en San Diego voor een andere reis bewaren.
Overigens: Groeten uit San Diego waar ik deze regels schrijf. We vertrekken zaterdag van SD en nemen het er nog even van.
Tet
#62 - 18-11-2010, 00:59 uur

Remmoss

bedankt voor alle reacties ,

Over the Gc trail zal ik nog even moeten nadenken. Wat page betreft dachten we de horseshoebend in moab canyonlands te bekijken en lake powell op dag 4 te doen en op dag 5 vroeg naar de antelope canyon. Tet ik vind al dat we in zo weinig steden komen en san diego lijkt me een hele leuke stad om te eindigen , enjoy your stay tet.

bedankt!
#63 - 18-11-2010, 01:19 uur

Tet14

San Diego is heel leuk hoor. Horseshoebend overlook in Page is vrij uniek. Weinig andere plaatsen met zo'n spectaculair uitzicht en heel anders dan bij Canyonlands en Dead Horse Point.
#64 - 18-11-2010, 01:59 uur

Remmoss

Hallo allemaal , ik heb nog eens zitten schuiven . Zou deze route niet wat leuker zijn ?


amsterdam - san diego
san diego
san diego
san diego - Palm springs
Palm springs ( Joshua tree ) - Laughlin
Laughlin ( Route 66 ) - sedona
Sedona - Grand canyon
Grand canyon
Grand canyon - page
Page
Page - monument valley
Monument valley - moab
Moab ( arches )
Moab ( canyonlands )
moab - torrey
Torrey - bryce
Bryce - zion
Zion
Zion - Las vegas
Las vegas
Las vegas
Las vegas - death valley
Death valley - Mammoth lakes
Mammoth lakes - Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite - san fran
San fran
San fran
San fran - cambria
Cambria - santa barbara
Santa barbara - la
La
La - amsterdam

Of is dit wat te krap tussen palm springs en laughlin ?  Wat ik me ook afvroeg of je in september the half dome kan doen .

bedankt .
#65 - 27-12-2010, 15:45 uur

Yessica

Palm Springs - Laughlin is wel te doen.

Overweeg om via Anza Borrego Desert van San Diego naar Palm Springs te rijden, mooie route! Pak de highway 67 richting Ramona of de 78 door de Cuyamaca mountains, langs het schattige dorpje Julian, echt een schilderachtige weg.
#66 - 27-12-2010, 17:37 uur



Remmoss

Palm Springs - Laughlin is wel te doen.

Overweeg om via Anza Borrego Desert van San Diego naar Palm Springs te rijden, mooie route! Pak de highway 67 richting Ramona of de 78 door de Cuyamaca mountains, langs het schattige dorpje Julian, echt een schilderachtige weg.

Bedankt Yessica , Dus vanaf palm springs naar joshua tree np en daarna naar laughlin is te doen op 1 dag ? moet eerlijk zeggen dat ik me nog weinig verdiept hebt in joshua tree.
#67 - 27-12-2010, 18:51 uur

Remmoss

Ik ben ook benieuw naar mij planning van page . Zou ik zo genoeg tijd hebben voor antelope canyon , the wave en horseshoe bend of heb ik een dagje extra daar voor nodig.

bedankt
#68 - 28-12-2010, 01:04 uur

Marianne

Voor de Wave heb je een dag nodig, maar de kans dat je een permit krijgt is niet groot. Wil je te plekke nog kans maken op een permit dan zul je veel langer in Page moeten zitten. Lukt het je om voor de volle dag die je nu voor Page hebt een permit te bemachtigen dan heb je zo voldoende tijd. Zonder de Wave zou je zelfs aan 1 nacht voldoende hebben. Zowel Horseshoe Bend als Antelope Canyon kun je op weg naar MV doen hoewel het route-technisch handiger is om Horseshoe bend op weg van de GC naar Page te doen. Maar kijk even wanneer het licht er het beste is, ik dacht dat dat in de ochtend was.
Antelope Canyon moet je in de ochtend (Lower) of rond het middaguur (Upper) plannen.

Marianne
#69 - 28-12-2010, 11:01 uur

Remmoss

Bedankt marianne ,

Dan moet ik nog even nadenke of ik in page 1 of 2 nachten blijf . Weet jij ook toevallig of je een hele dag nodig hebt om the catherdral valley loop te doen in capitol reef np?

Bedankt
#70 - 28-12-2010, 14:42 uur

Remmoss

Zoiets kwam ik dan uit , lijkt jouw dat beter marianne?

Amsterdam - san diego
san diego
san diego
san diego - Palm springs
Palm springs ( Joshua tree ) - Kingman
Kingman ( Route 66 ) - Sedona
Sedona - Grand canyon
Grand canyon
Grand canyon - page ( horseshoe bend )
page ( antelope canyon ) - Monument valley
Monument valley - moab
Moab ( arches )
Moab ( canyonlands )
Moab - Torrey
Torrey ( Capitol reef Cathedral valley loop )
Torrey - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - Las vegas
Las vegas
Las vegas
Las vegas - Death valley
Death valley - Mammoth lakes
Mammoth lakes - Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite - san fran
San fran
San fran
San fran - cambria
Cambria - santa barbara
Santa barbara - la
La
La - amsterdam
#71 - 28-12-2010, 15:09 uur

Marianne

Voor de Cathedral Valley Loop zul je een dag moeten uittrekken, zie hier voor een prachtige, uitgebreide beschrijving.
Denk er aan dat dit allemaal dirt roads zijn en dat je een high clearance vehicle nodig hebt.

Als ik jou was zou ik eerst eens kijken of je ingeloot wordt voor de Wave. Zo niet, dan kun je die dag Page ergens anders gebruiken. Een volle dag Capitol Reef, met of zonder de Cathedral Valley loop, lijkt me sowieso erg mooi, en het geeft je ook voldoende tijd voor het stuk van Bryce naar CR, en voor het stuk CR - Moab (Goblin valley etc).
Wat je ook doet, je hebt een prachtige route!

Marianne
#72 - 28-12-2010, 15:58 uur

Remmoss

Voor de Cathedral Valley Loop zul je een dag moeten uittrekken, zie hier voor een prachtige, uitgebreide beschrijving.
Denk er aan dat dit allemaal dirt roads zijn en dat je een high clearance vehicle nodig hebt.

Als ik jou was zou ik eerst eens kijken of je ingeloot wordt voor de Wave. Zo niet, dan kun je die dag Page ergens anders gebruiken. Een volle dag Capitol Reef, met of zonder de Cathedral Valley loop, lijkt me sowieso erg mooi, en het geeft je ook voldoende tijd voor het stuk van Bryce naar CR, en voor het stuk CR - Moab (Goblin valley etc).
Wat je ook doet, je hebt een prachtige route!

Marianne

Bedankt marianne , we zaten zelf te denken aan een full size auto b.v een dodge charger , zou een jeep beter zijn ( met een goede verzekering natuurlijk )? Ik lees net trouwens ook dat je 3 dagen op moet geven voor een permit voor the wave . Waar me het meest naar uitlijken is the half dome hike maar we vroegen ons af of die in september wel te doen is, weet jij dat toevallig?

bedankt :)
#73 - 28-12-2010, 16:32 uur

Marianne

Alles over Half Dome en de permit daarvoor vind je hier.
In september zullen de kabels er nog wel hangen, normaal is dat tot in oktober. Lijkt me wel bijzonder, die HD, maar realiseer je je wel dat het erg druk is daarboven en onderweg.

Je kunt een gewone auto huren en alleen voor de CV Loop een jeep huren. Bedenk dat je met je huurauto niet verzekerd bent op dirt roads.

Marianne
#74 - 28-12-2010, 17:08 uur

Tet14

Je kan gemakkelijk een hele dag voor Capitol Reef uittrekken of bv Burr Trail en Notom Bullfrog rijden ipv Cathedral Valley. Eerst altijd info bij het visitor center inwinnen ivm roadconditions. Je gaat een prachtige reis maken met, helaas, wat weinig tijd voor Sedona.
Tet
#75 - 04-01-2011, 15:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15