Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

26 dagen west amerika , is deze route mogelijk?

Discussie gestart

Remmoss

Hallo mensen ,

Ik ben volgend jaar van plan om met 2 vrienden voor de eerste keer te touren door west amerika , waarschijnlijk word het 26 dagen inclusief heen en terrug vlucht.

De route die wij ingedachten hadden is als volgt.

Los angeles
San diego
Phoenix
Grand canyon Np
Monument valley NP
Page
Bryce canyon np
Zion np
Las vegas
Yosemithe Np
South lake tahoe
Oakland of sacremento
San fransisco
Los angeles

Nou vroegen wij ons af of dit  te doen is in 25-26 dagen , of wat we zouden kunnen veranderen.

Mvg,

Remco
#1 - 12-07-2010, 21:42 uur

Marianne

Hallo remco,

Dit zal goed kunnen in 26 dagen, maar het is natuurlijk wel afhankelijk van hoelang je overal wilt blijven. Wat willen jullie in de steden allemaal doen? En hoe wil je de parken bezoeken? Uitgebreid, vluchtig? Wandelen, fotograferen, andere activiteiten?
Wat wil je in Phoenix doen? En in Oakland? Waarom South Lake Tahoe?
Wil je niet naar Death Valley? In welke tijd van het jaar wil je gaan?

Probeer eens een rout per dag uit te schrijven en kijk hoe lang je onderweg bent en hoeveel tijd je dan nog over hebt om iets te bezoeken.
Dus zoiets:
dag 1 LA
dag 2 LA
dag 3 LA-San Diego
dag 4 San Diego
dag 5 San Diego - ...

Marianne
#2 - 12-07-2010, 22:49 uur

Remmoss

Bedankt voor de reactie marianna. In phoenix willen wij vrij weinig doen maar vanaf san diego leek ons dit de makkelijkste route naar de grand canyon. De parken willen wij gewoon wat gaan wandelen en fotograferen , death valley ben ik helemaal erbij te zetten. South lake tahoe  leek een vriend van mij wel mooi om te bekijken en aangezien je vanaf daar naar SF langs sacramento en oakland komt dacht ik om daar even te stoppen en wat te gaan bezichtigen. Omdat wij er nooit geweest zijn kunnen we moeilijk beslissen over hoelang we in de parken willen blijven , san fransisco , los angeles , san diego , las vegas willen wij wat langer blijven en kwa NP lijkt ons monument valley en bryce canyon erg moo , ik zal gaan proberen om het in dagen in te vullen.

Bedankt ,

remco
#3 - 12-07-2010, 23:05 uur

Remmoss

Vergeten er bij te vermelden dat wij begin september zouden willen gaan .
#4 - 12-07-2010, 23:07 uur

Remmoss

Zoiets bijvoorbeeld?

Dag 1 : LA
Dag 2 : LA
Dag 3 : LA – San Diego
Dag 4 : San Diego
Dag 5 : San Diego
Dag 6 : San Diego – Grand Canyon
Dag 7 : Grand Canyon
Dag 8 : Grand Canyon – Monument Valley
Dag 9 : Monument Valley
Dag 10 : Monument Valley - Lake Powell
Dag 11 : Lake Powell – Bryce canyon
Dag 12 : Bryce Canyon
Dag 13 : Bryce Canyon – Zion Np
Dag 14 : Zion Np
Dag 15 : Valley of State park – Las Vegas
Dag 16 : Las Vegas
Dag 17 : Las Vegas
Dag 18 : Las Vegas – Death Valley Np
Dag 19 : Death Valley Np - Yosemithe Np
Dag 20 : Yosemithe Np
Dag 21 : Yosemithe Np
Dag 22 : San Fransisco
Dag 23 : San Fransisco
Dag 24 : San Fransisco
Dag 25 : San Fransisco - LA
Dag 26 : LA
#5 - 13-07-2010, 00:22 uur

Marianne

Dat is al heel mooi. En lekker concreet, dus nu kunnen we er op gaan schieten!  ^-^
Wil je de kustweg tussen SF en LA doen, dan moet je daar minstens 1 overnachting plannen. In jouw route zou je beter in SF kunnen eindigen.
Als je de kustroute wel wilt doen, dan zou je in Phoenix kunnen beginnen en in LA of San Diego eindigen. Dat scheelt je een lange dag rijden.
Qua verdeling moet je kijken wat je allemaal overal wilt doen. Een volle dag Monument valley is niet zo gebruikelijk en ook niet nodig. Je kunt er een tour van 2 uur doen, en dan heb je het wel gehad.
Lake Powell is bij Page, en daar is aardig wat te zien. Voor de highlights (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell) kun je met 1 overnachting volstaan, maar meer kan ook. Bryce is een prachtig, maar niet zo'n groot park, afhankelijk van wat je er voor doet, zou 1 overnachting ook wel voldoende zijn.
Alles wat je wint aan overnachtingen kun je gebruiken tussen Death Valley en Yosemite (een overnachting in de buurt van de oostingang van het park, zoals Lee Vining) en aan de kust. (Het is Yosemite, met de klemtoon op de 2e lettergreep.)

Marianne
#6 - 13-07-2010, 09:23 uur

Ine

Ik vind die dag San Diego-Gr. Canyon wel heel zwaar, het is een flink eind rijden.
Kan je niet de dag ervoor - bijv. in de middag al  richting Palm Springs rijden, dan is de 2e dag beter te doen. Zelfs dan is het nog een eind.
In Valley of Fire bij LV zijn geen hotels. Wel kan je dan in Mesquite overnachten, dat vanaf Zion richting LV ligt.
Dan de volgende dag via valley of Fire naar LV rijden.
Inderdaad zoals Marianne zegt of stoppen in SF, of de indeling zo maken dat je de kustweg naar LA kunt rijden. Neem hiervoor minstens 2 dagen.
het is zonde om in 1 dag over de lange saaie (maar soms erg drukke) Interstate van SF naar LA te rijden.
#7 - 13-07-2010, 09:30 uur

Hans B

Remco,
deze eerste optie ziet er goed uit.
Ga lekker sleutelen met de adviezen die al gegeven zijn.
Gezien het feit dat je met 2 kameraden gaat zou je kunnen overwegen in LA of SF een honkbalwedstrijd mee te pikken.
Lekker relaxt om tegen 6 of 7 's avonds op de tribune te gaan zitten en het eens mee te maken.
Verder is Las Vegas voor enkele forumleden een crime, maar voor mij een fantastisch spektakel er is heel veel te zien.
#8 - 13-07-2010, 11:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

De route die je gaat rijden ziet er goeduit. Je geeft aan dat je wat wilt gaan wandelen en fotograferen.
Dat is erg vaag. Een wandeling naar Angels landing in Zion duurt ongeveer 4 uur maar er zijn ook wandelingen die je in een uurtje kan doen. kijk eens op
http://www.nps.gov/findapark/index.htm
en kijk in welk park je wat wilt gaan zien en doen.
Harm
#9 - 13-07-2010, 11:55 uur

Remmoss

bedankt voor alle reacties. Wij vonden de rit van san diego naar the grand canyon ook best pittig maar we dachten aangezien we alle 3 ons rijbewijs hebben dat we een beetje zouden kunnen afwisselen onderweg. Twee van ons zijn ook fanatiek american football fans en willen dan ook graag een wedstrijd van de san fransisco 49's of de san diego chargers bijwonen. De reden waarom we van LA naar LA gaan is dat het het kwa geld heel wat scheelt met andere websites . In las vegas willen wij zeker 2 volle dagen blijven en lekker feesten en het mooiste zou zijn dat we in da avond vegas in zouden kunnen rijden. Vroeg me ook af hoelang de rit van death valley naar yosemite duurt ik vond het op google maps een beetje raar hoe die het aangeeft. Ik ben toch maar nog een beetje wezen sleutelen en ben op dit uitgekomen.

Dag 1 : LA
Dag 2 : LA
Dag 3 : LA – San Diego
Dag 4 : San Diego
Dag 5 : San Diego – Palm springs
Dag 6 : Palm springs – Grand Canyon
Dag 7 : Grand Canyon
Dag 8 : Grand Canyon – Monument Valley
Dag 9 : Monument Valley - Page
Dag 10 : Page
Dag 11 : Page - Bryce Canyon
Dag 12 : Bryce Canyon
Dag 13 : Bryce canyon - Zion Np
Dag 14 : Zion Np - Las Vegas
Dag 15 : Las Vegas
Dag 16 : Las Vegas
Dag 17 : Las Vegas - Death Valley Np
Dag 18 : Death Valley Np
Dag 19 : Death Valley Np - Yosemithe Np
Dag 20 : Yosemithe Np
Dag 21 : Yosemithe Np - San Fransisco
Dag 22 : San Fransisco
Dag 23 : San Fransisco
Dag 24 : San Fransisco - Monterey
Dag 25 : Monterey - LA
Dag 26 : LA - Home
#10 - 13-07-2010, 13:37 uur

Marianne

Een "open jaw" hoeft niet duurder te zijn dan een retour LA, maar je hebt wellicht minder keuze aan maatschappijen. En sowieso geen non stop vlucht. Maar je wint er een dag mee, ik zou er toch eens naar gaan kijken.
Voro Death valley zou ik zelf geen volle dag uittrekken, maar misschien valt het qua temperatuur in september mee? Ik zou er de voorkeur aan geven om tussen DV en Yosemite (zonder h) nog een overnachting te plannen. Ik weet niet hoe de route is die jij vindt via googlemaps, hij gaat via de 395 en dan via de Tioga Pass (ter hoogte van Mono Lake) naar het westen. Neem Furnace Creek of Stvepipe Wells als beginpunt, en Yosemite Village als eindpunt. De afstand zal kloppen, de tijden zijn een benadering.
Je kunt in 1 dag wel naar Yosemite rijden, maar dan moet je je aardig haasten. bednek dat Yosemite al begint bij de oostingang, en dat je ook in dat deel van het park al veel moois hebt. Ook buiten het park heb je genoeg te zien, zoals Mono Lake en Bodie.
Kijk ook eens naar ons 2004- en 2006-verslag voor de route van Las vegas naar Yosemite. Wij hebben toen Bodie niet bezocht, maar dat is zeker een aanrader.
SF - Monterey - LA vind ik niet zo handig verdeeld, maar het is afhankelijk van wat je wilt bezoeken onderweg.
Maar goed, dat is een kwestie van verder invullen, net als de keuze voor 1 nacht Bryce en 2 Zion of andersom.

Marianne
#11 - 13-07-2010, 13:54 uur

Hans B

Zojuist geantwoord in een andere topic.
Voor jullie trip zou je de reis tegengesteld kunnen rijden.

Zoals ik al heb aangegeven zou je kunnen starten en A en vertrekken vanaf B.
In de door jou geplaatste route hoef je dan niet weer terug naar LA.

AMS-San Diego-Los Angeles-kustweg-San Francisco-Yosemite-Death Valley-Las Vegas-Zion-Bryce-Page-Mon.Val-Grand Canyon-en verrvolgens terug te vliegen van Phoenix.

Drie weken is minimaal voor deze trip.
Je houdt op deze manier meer effectieve reisdagen over.
#12 - 13-07-2010, 15:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Remmoss

Bedankt , zijn er ook nederlandse websites die open jaw tickets verkopen? Op expedia kwamen wij voor een vlucht + auto ( Chrysler 300 ) geloof ik op 800 euro pp uit.
#13 - 13-07-2010, 15:51 uur

Remmoss

Ik had nog een vraagje . Als je nou een 1 kamer reserveert voor 3 personen en er komt een bedrag te staan van b.v 150 $ is dat dan per persoon ?

bedankt.
#14 - 13-07-2010, 18:58 uur

Ine

Als je vanuit LV in de ochtend naar Death valley rijdt en daar 1 overnachting maakt heb je meestal genoeg tijd. Je kunt dat de dag erna eventueel rijden tot de oost-ingang van Yosemite met de omweg via Bodie. Het zal ook afhangen waar jullie in Yosemite of buiten Yosemite gaan slapen.
Verder kan je tijdens de rit van SF naar LA,beter  niet in Monterey overnachten, wat redelijk dichtbij SF ligt,maar zuidelijker in Cambria. Dat is ongeveer halverwege de kustweg.
Open-jaw kan in principe bij elke airline, sommige noemen het multiple city. Auto's binnen California kennen geen drop-off kosten als je ze in de ene stad huurt en in de andere achterlaat. Moet wel bij reservering meteen gedaan worden.
Verder opletten of de genoemde prijs voor de auto inkl. voldoende (allin) verzekering is (inkl. de eventuele extra bestuurders - let ook op een mogelijke leeftijdstoeslag onder de 25) zodat je niet ter plekke moet bij verzekeren.
Op site als d-reizen, aireka, wrc e.d. kan je meestal ook alle tarieven terugvinden om het e.e.a. te vergelijken.

Wat betreft de kamer, die is per kamer niet per persoon als je dat rechtstreeks bij de hotels doet. De meeste kamers hebben 2 2-persoonsbedden, zelden 3 1-persoonsbedden.
#15 - 13-07-2010, 19:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15