Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

28 dagen The West.

Discussie gestart

Old Faithful

Welke zou dan de meest logische stop zijn tussen Grand Canyon en LA? Kingman? En een stuk Route66 meepakken?

Even om misverstanden te voorkomen. Ik zou de dag die je wint door Phoenix over te slaan  ergens anders plannen bijvoorbeeld in Yosemite of Zion, Moab kan ook.
Tussen Grand Canyon en Los Angeles lijkt me één stop voldoende. Dat kan Palm Springs zijn, maar je hebt ook enkele andere suggesties gekregen.
#16 - 01-05-2012, 20:37 uur
Groet,

Old Faithful

Valckske

Van dag 12 maak ik een extra dag Zion.

En daarna:
DAG 22   zaterdag   20/jul   Grand Canyon - Needles
DAG 23   zondag   21/jul   Needles - Los Angeles

Van Grand Canyon naar Needles neem ik het stuk Route66 mee, en vanuit Needles door Yoshua naar LA. Te doen?
#17 - 01-05-2012, 21:15 uur

Jez

De Ebetts Pass staat nog op mijn verlanglijstje. Is het echt aan te raden boven de Tioga Road? Heb je daar, behalve bij de sequoia's, ook nog veel wandelmogelijkheden en uitzichtpunten?
En is het de extra uren ook waard? Want het betekent wel veel minder tijd voor Yosemite zelf, en daar is al weinig tijd gepland vind ik.

Marianne

Ik vind van wel; we hebben nu 2x de hele Tioga Pass gereden en afgelopen jaar voor het eerst ook de Ebbetts Pass. Wij reden vanaf Lee Vining over de Tioga Pass en zijn via de Ebbetts Pass weer de Sierra terug overgestoken, op weg naar Lake Tahoe.

Als ik moest kiezen, zou ik zelfs liever de Ebbetts rijden ipv Tioga en de rest van de tijd aan de westkant van Yosemite doorbrengen. Het is echter geen route voor de beginnende chauffeur; er zitten best spannende stukken in. In het Calaveras kun je heerlijk wandelen, er zijn diverse trails. En het is er heerlijk, tussen die gigantische bomen. Aan de Pass kom je ook diverse schattige meren tegen. En aangezien je op ca. 3 kilometer hoogte zit, is het uitzicht fenomenaal. Ik zeg: zeker doen, als je de kans krijgt!
#18 - 01-05-2012, 21:26 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dirc

Is het niet zo dat je met de Tioga pass in Yosemite Village komt en met Ebbets pass toch echt een heel stuk noordelijker ligt (en dus niet in Yosemite Village komt).
Dan betekent het dat je de Ebbets kunt nemen
-als je niet van plan bent om zaken als Glacier, Panorama trail etc. mee te nemen
-als je je route vervolgens afbuigt naar het zuiden om alsnog Yosemite terug in te rijden

Of zie ik iets over het hoofd?

LV - start Ebbets is 398 mijl
LV - start Tioga is 331 mijl

Of je trekt gewoon 1,5 week uit voor Yosemite dan kan het natuurlijk makkelijk  >:D
#19 - 02-05-2012, 09:34 uur

Valckske

Is het mogelijk om in Yosemite de shuttle bus naar Glacier Point online te reserveren?
#20 - 02-05-2012, 10:26 uur

Dirc

Neen, daar moet je voor bellen.

http://www.yosemitepark.com/glacier-point-tour.aspx

(209) 372-4FUN (4386)
#21 - 02-05-2012, 11:11 uur

Valckske

Neen, daar moet je voor bellen.

http://www.yosemitepark.com/glacier-point-tour.aspx

(209) 372-4FUN (4386)

Heb geen enkele ervaring met bellen naar de US. Wat zijn die nummers tussen () en waarvoor staat die 4FUN?
#22 - 02-05-2012, 11:28 uur

Yessica



Heb geen enkele ervaring met bellen naar de US. Wat zijn die nummers tussen () en waarvoor staat die 4FUN?

Dat is een soort 'woordgrapje' die vaak wordt gebruikt in telefoonnummers. Op je telefoontoetsen staan toch vaak letters? Bij de 1 bijvoorbeeld ABC, bij de 2 DEF etc. Als je dus het woord 'fun' intoets, draai je dus eigenlijk 386. Dat is dus het nummer. In dit geval staat er dus eigenlijk 'for fun' (= 4386) waarbij 'for' dus four is. Snappie?
#23 - 02-05-2012, 11:56 uur



Valckske



Heb geen enkele ervaring met bellen naar de US. Wat zijn die nummers tussen () en waarvoor staat die 4FUN?

Dat is een soort 'woordgrapje' die vaak wordt gebruikt in telefoonnummers. Op je telefoontoetsen staan toch vaak letters? Bij de 1 bijvoorbeeld ABC, bij de 2 DEF etc. Als je dus het woord 'fun' intoets, draai je dus eigenlijk 386. Dat is dus het nummer. In dit geval staat er dus eigenlijk 'for fun' (= 4386) waarbij 'for' dus four is. Snappie?

Toch simpel!  ;)
#24 - 02-05-2012, 12:12 uur

Dirc

Dus:

+1 209 372 4386
#25 - 02-05-2012, 14:01 uur

jhbechthum

+1 209 372 4386
en + staat voor het internationale toegangsnummer, vanuit Nederland (en ook België) is het dus:
00 1 209 372 4386

Johan
#26 - 02-05-2012, 19:39 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Jez

Is het niet zo dat je met de Tioga pass in Yosemite Village komt en met Ebbets pass toch echt een heel stuk noordelijker ligt (en dus niet in Yosemite Village komt).
Klopt! Wij reden vanaf Lee Vining over de Tioga Pass en eindigden in Yosemite Village. Stuk verder bij Angels Camp de 4 op, oftewel de Ebbetts Pass. Zo kwamen we weer aan de andere kant van de Sierra Nevada, bij Lake Tahoe
#27 - 02-05-2012, 20:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Valckske

De dag Mesa Verde gaat er tussenuit en er komt een extra dag Yosemite in de plaats. Veeeeeel te veel te doen in Yosemite!

Nog steeds op zoek naar een deftig (prijs/kwaliteit) hotel in LA.
#28 - 03-05-2012, 11:41 uur
« Laatst bewerkt op: 03-05-2012, 11:42 uur door Valckske »

Tet14

Probeer eens Magic Castle hotel in LA. Goedkoper zijn Orchid Suites of Celebrity.
#29 - 03-05-2012, 13:00 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15