Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

3 Doden bij de Vernal Fall in Yosemite.

Discussie gestart

koosv

Het eerste slachtoffer werd meegesleurd door de Merced nadat hij over een hek was geklommen bij de waterval, vervolgens probeerde een andere persoon de eerste te redden en daarna trachtte een derde de andere twee te redden, aldus de Los Angeles Times. Alle drie zijn omgekomen.
Dit jaar zijn in Yosemite reeds 6 personen omgekomen door toedoen van het water: Op 29/6 zijn twee wandelaars verdronken bij het Hetch Hetchy reservoir, en op 13/5 is nabij de Mist Trail een wandelaar uitgegleden en in de Merced River verdronken.

Bij de Vernal Fall zijn in totaal 12 mensen in de waterval terechtgekomen. Niemand overleefde dat.
#1 - 21-07-2011, 12:37 uur

Yessica

H
Dit jaar zijn in Yosemite reeds 6 personen omgekomen door toedoen van het water:

Ik zou liever zeggen, door toedoen van stommiteiten. Over hekken klimmen en waarschuwingen negeren is nou eenmaal niet zo slim...
(en dan heb ik het niet over die persoon die is uitgegleden, dat is natuurlijk triest, maar je wilt ze de kost niet geven die zo nodig stoer moeten doen...)
#2 - 21-07-2011, 12:46 uur



Marianne

Deze mensen waren blijkbaar gewaarschuwd door andere bezoekers maar klommen toch over het hek.
Vreselijk voor deze mensen en de anderen in hun groep maar ook verschrikkelijk voor al die toeristen die dit aan hebben moeten zien. Op een ander forum was net iemand met haar kinderen een uur daarvoor op de Mist Trail geweest.
Hier het NPS-verslag en hier een wat meer gekleurd verslag.

Wij zijn al meerdere keren boven bij de Vernal Fall geweest, en ik vind het al eng om tot aan het hek te lopen...

Marianne
#3 - 21-07-2011, 13:00 uur

koosv

Op dit moment is er nog niemand van de drie gevonden, voorzover bekend.

Door de enorme hoeveelheid sneeuw die deze winter is gevallen, heeft de rivier thans een gigantische afvoer van 1000 ft 3 /sec, omgerekend 28000 liter / sec, en omdat de rivier daar smal is, is de resulterende kracht enorm en nauwelijks voor te stellen.

Pas als het debiet met de helft afneemt, en dat kan zeker een of twee weken duren, gaat men weer intensiever zoeken.
#4 - 26-07-2011, 12:32 uur

Elfje

Wij waren er, een paar dagen nadat dit gebeurd was. Raar idee dat er nog mensen in de rivier ergens liggen. Als je de watervallen ziet dan weet je dat je dit nooit overleeft als je naar beneden valt. Wat een kracht....
#5 - 04-08-2011, 18:08 uur

Steson

Wij zaten in september 2010 in Yosemite View Lodge, dit ligt naast de Merced River.
Toen ik over de rotsen aan het klimmen was voor een prachtig uitzicht op de zonsondergang, zag ik naast een enorm rotsblok dit liggen:


Iemand een idee ?? Dacht zelf aan een dier, maar Vind het nu wel luguber worden.........
#6 - 04-08-2011, 18:36 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15