Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

3-weekse rondreis vanuit Denver

Discussie gestart

Swissdutchie

Dag allemaal!
Geboekt is weliswaar nog niets, maar de knoop is doorgehakt: We gaan volgend jaar september naar Amerika. De bedoeling is om op Denver te vliegen en daar een auto te huren. Vanuit Denver willen we Rocky Mountain NP, Grand Teton en Yellowstone gaan bezoeken en dan via de Badlands in South Dakota weer afzakken terug naar Denver. We kiezen bewust voor een relatief korte ronde, om vooral in Yellowstone, de hoofdbestemming van onze reis, veel tijd te kunnen besteden. Ook houden we van een beetje wandelen en blijven daarom naar mogelijkheid altijd minstens één volle dag in een nationaal park. Toch wou ik aan de kenners op dit forum vragen, of er nog bestemmingen langs of niet zo ver uit onze route zijn, die we volgens jullie absoluut niet mogen missen? Ook tips voor iets minder bekende bezienswaardigheden langs deze route zijn altijd welkom. Dus kom maar op met die tips!
Groetjes,
Franziska
#1 - 28-10-2010, 23:18 uur



Marianne

Wil je vanuit Denver rechtstreeks naar Grand Teton/Yellowstone rijden of heb je nog tijd voor bijvoorbeeld Colorado NM en Moab en omgeving?
Wij zijn in 2004 in South Dakota geweest en hadden geen tijd meer voor de Badlands. Neem voldoende tijd voor south dakota, ik vond het erg leuk daar en er is voldoende te zien. Mount Rushmore is natuurlijk een must maar wij vonden Crazy Horse ook bijzonder indrukwekkend. Zie ook ons 2004-verlsag voor tips.
Tusen SD en Yellowstone heb je natuurlijk Devils Tower, en Bighorn Canyon. Je zou ook de Beartooth Hwy kunnen rijden, dat is een prachtige route.

Marianne
#2 - 28-10-2010, 23:44 uur

Jez

Ik sluit me bij Marianne aan voor South Dakota. Wij vonden deze staat erg verrassend! Wall Drug is leuk om te bezoeken. Rondrijden door de Black Hills, met de leuke kleine plaatsjes als Deasdwood, Lead en Sturgis.
In rapid City zit Bear Country USA, waar je allerlei beren ziet rondhangen en het leukste: baby-beertjes ziet ravotten. Ook wij vonden Crazy Horse indrukwekkend. We hebben eerst een helicoptervlucht hierboven gemaakt en toen de site bekeken. Mount Rushmore hadden we geen zin in, dat zijn we 's avonds vanaf de weg gaan bekijken en de volgende dag nog bij daglicht.
#3 - 29-10-2010, 00:06 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Om meer tijd te kunnen besteden zou je er ook aan kunnen denken in Denver te vertrekken en in Salt Lake te eindigen.
Hoewel de I-70 (deels) een erg mooie weg is, hoef je dan niet helemaal meer terug.
In grote stappen: Denver - RMNP - South Dakota met de tips van Marianne en Jez - Cody - Yellowstone - Grand Teton - SLC
#4 - 29-10-2010, 14:49 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Swissdutchie

Bedankt voor de tips allemaal! Er zitten heel veel leuke dingen bij, die we zeker in onze route gaan opnemen.

Ik heb ook de mogelijkheid om Moab in de route op te nemen bekeken. We zijn daar een aantal jaren geleden al een keer geweest en vonden het prachtig. Maar ik vrees, dat het deze keer iets te ver uit de route ligt. Er moet ook nog iets te wensen over blijven voor een volgende keer.

Ook de mogelijkheid om in een one-way Denver - Salt Lake City te doen lijkt me op zich interessant. Ik moet echter nog bekijken hoe dat prijstechnisch zit, want voor one-ways betaal je vaak een toeslag.

Zodra de plannen concreter worden, laat ik het jullie weten en zal ik hier te zijner tijd ook onze route publiceren. Tot het zover is, zijn alle tips welkom.

Groetjes,
Franziska
#5 - 29-10-2010, 17:21 uur



Chris RTA

Wij zijn vorig jaar in Yellowstone gestart met de route.

Wij hebben toen een vlucht gezocht die kon landen in Bozeman.
Het nadeel van Bozeman is dat ze geen grote huurauto's hebben zoals minivans.
Wij waren met 4 personen en hadden dus een grote auto nodig om zo ook onze koffers kwijt te kunnen.
Ondanks dat zijn we toch op Bozeman geland. Het auto verhuurbedrijf had toegezegd dat er wel een minivan klaar zou staan. Dit is dus niet gelukt, maar werd pas duidelijk toen we daar aankwamen.
Dus als je een niet al te grote auto nodig hebt kun je prima landen op Bozeman. Dan ben je binnen no-time in yellowstone bij de north entrance.

#6 - 29-10-2010, 20:02 uur

Swissdutchie

Wij zijn maar met zijn tweetjes, dus een van zijn we niet nodig. Hebben jullie de vlucht naar Bozeman en de huurauto zelf geboekt of via een reisbureau / reisorganisatie?
#7 - 29-10-2010, 23:43 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15