Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

3 Weken West Amerika, auto, gezin samen met opa en oma.

Discussie gestart

marjoleinw

Ga ik mij er ook nog even mee bemoeien! Ik ben niet in Disney LA geweest maar in Orlando. Ik vond het erg tegenvallen en had spijt dat we zo'n pas hadden gekocht voor 5 dagen (waar we er 4 van hebben gebruikt omdat we het de kids hadden beloofd). Als je in Parijs bent geweest is het daar niet heel anders. Ik neem maar aan dat LA niet veel anders is dan Orlando, behalve kleiner. Volgens mij heb je het in 1 lange dag of 2 korte wel gezien.
Wij vonden San Diego een leuke stad en zijn daar naar de (een van de) grootste en mooiste dierentuinen ter wereld geweest. Seaworld is ook heel leuk, die hebben wij niet gedaan omdat we net ervoor in Marineland in Zuid Frankrijk waren geweest. Maar als je dat niet kent is dat ook een beleving en zou ik het ruilen voor een dag Disney. ;-)
#31 - 20-10-2012, 16:19 uur
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

Dirc

#32 - 22-10-2012, 11:37 uur

TondeG

Ik vond Antilope Canyon vond ik bijzonder, maar persoonlijk minder leuk omdat het erg toeristisch is.

Ik heb weer een andere ervaring en ben ook in het hoogseizoen geweest. Ik ging met 10 mensen naar binnen en er waren geen mensen voor ons omdat de groepen om de 20- 30 min naar binnen gingen. Ik heb wel begrepen dat er een verschil is in drukte is tussen de Upper en Lower. Ik heb de Lower gedaan en deze hoefde je niet van tevoren te bespreken.
#33 - 22-10-2012, 12:38 uur

Ings

Ik vond Antilope Canyon vond ik bijzonder, maar persoonlijk minder leuk omdat het erg toeristisch is.

Ik heb weer een andere ervaring en ben ook in het hoogseizoen geweest. Ik ging met 10 mensen naar binnen en er waren geen mensen voor ons omdat de groepen om de 20- 30 min naar binnen gingen. Ik heb wel begrepen dat er een verschil is in drukte is tussen de Upper en Lower. Ik heb de Lower gedaan en deze hoefde je niet van tevoren te bespreken.

O dat klinkt al een stuk beter! Ik weet even niet of het de upper of lower was. Het was die waarbij je door het zand loopt en niet hoeft te klimmen (de bekende van de brochures). Wij gingen ook wel om de beurt naar binnen maar er waren binnen opstoppingen van groepen, jammer...
#34 - 23-10-2012, 15:13 uur
2012 Camperrondreis Los Angeles - San Fransisco (4 weken)
2013 Camperrondreis Denver - Las Vegas (4 weken)

Ferryteel

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer.....

Aangezien Opa en Oma en mijn vrouw al een keertje een rondreis door de West hebben gedaan, zal onze reis aangepast gaan worden.
We zullen concessies moeten doen. We willen nu ook een stuk van Rocky Mountains en Yellowstone gaan doen. Mnt Rushmore is voor mij een belangrijke stop. Yosemite en Death Valley zal komen te vervallen.
En nog steeds geldt: er zal ook tijd moeten zijn voor ontspanning gedurende de reis.

Het plan is om een 7 Persoons "Van"  te huren en te overnachten in Best Western (of soortgelijke) hotels.

Daarom een volgend plan gemaakt:
Dag 1: Zaterdag 28 Juni:  AMS - Denver
Dag 2: Denver - Cheyenne (165 km)
Dag 3: Cheyenne - Deadwood (440)
Dag 4: DW - Cody (575)
Dag 5: Cody - Yellowstone (153)
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: YS - Jackson Hole (132)
Dag 8: JH - Salt Lake City (439)
Dag 9: SLC - Bryce Canyon (435)
Dag 10: BC - Springdale (Zion) (137)
Dag 11: SD - Page (181)
Dag 12: Page - Grand Canyon (225)
Dag 13: GC - Kingman (278)
Dag 14: Kingman - Las Vegas (168)
Dag 15: LV
Dag 16: LV - Anaheim (417)
Dag 17: Anaheim (Disney/Universal)
Dag 18: Anaheim - Santa Monica (64)
Dag 19: SM - Santa Maria (250)
Dag 20: SM - San Francisco (425)
Dag 21: SF
Dag 22: SF - AMS
Dag 23: Zondag 21 Juli: AMS

In totaal ongeveer 4500 km. Voor deze route heb ik wat afgekeken van enkele reisgidsen en teruggegrepen op eerdere plannen (zoals in dit topic staan).

Ik weet dat e.e.a. krap is gepland, maar we willen ook weer niet teveel consessies doen.....

Graag jullie opmerkingen over bovenstaand plan.

Gr,

Ferry
#35 - 04-11-2012, 17:27 uur

Ferryteel

Ik doe de verkeerde volgorde..... ik zie nu dat er veel recente topics zijn met reizen met vertrek Denver.
Hier moet ik nog eens goed naar kijken.

Ik heb al wel gezien dat andere topics meer tijd vrijmaken voor het " noordelijke deel" (Yellowstone en omstreken). En dan nog zijn er opmerkingen dat het wel erg snel gaat.
Volgens mij zijn er twee mogelijk opties: veel zien en daar weinig tijd aan besteden, of weinig zien en daar meer aandacht voor hebben.

Wij gaan voor optie 1. Maar doen moeten we natuurlijk wel het mooiste gaan bekijken/bezoeken.

Ben benieuwd naar de reacties.

Ferry
#36 - 04-11-2012, 17:36 uur
« Laatst bewerkt op: 04-11-2012, 17:39 uur door Ferryteel »

Dirc

Optie 1 deed ik de eerste keer ook. Je moet er alleen voor uitkijken dat je van google maps of een ander route programma je minimale reisduur door krijgt. Daar zitten geen stops en eetpauzes bij.
Ik zou dus, om te voorkomen dat je echt 3 weken in een auto zit, zeker een paar dagen inlassen op 1 plek.

Enerzijds om rustig aan te doen, anderszijds om een keer rust te kunnen nemen. Wij merken altijd dat er tijdens 3 weken zeker een keer komt dat je even wilt relaxen.
#37 - 04-11-2012, 18:54 uur

Marianne

Het zou mijn reis niet zijn. Maar goed, als je gaat voor zoveel mogelijk zien (maar wat zie je eigenlijk?) in zo weinig mogelijk tijd, dan kan het natuurlijk wel wat afstanden betreft. het is wel een heel ander verhaal dan je eerste opzet met rustmomenten erin.
Van jouw opzet uitgaande zou ik wel wat aanpassingen doen.  Ik neem even aan dat je Denver niet gaat bezoeken, waarom dan niet meteen naar SD rijden? Het lijkt me ook jammer om alleen voor Mount Rushmore die hele lus te maken, dus als je er toch bent, besteed dan iets meer tijd aan South Dakota.
Tja, Yellowstone in amper 2 dagen; alles kan, maar ruim is het niet. Heb je al een idee waar je wilt overnachten en wat je er wilt zien?
Ik werd al een beetje moe van het eerste stuk, maar vervolgens jaag je er in een sneltreinvaart nog wat parken doorheen om pas in Las Vegas even pas op de plaats te maken.
Als dat is omdat een deel van jullie die parken al heeft gezien zou ik zeggen; sla dan iets over. Maar goed, dat is weer de discussie van wat wil je zien en hoe wil je het zien. En dan bevreemdt mij die overnachting in Kingman op een stuk dat je ook in 1 keer kunt rijden.
Voor de kust lijkt Santa Maria mij gene handige tussenstop want het mooiste deel van de kust ligt noordelijker en daar zou ik dan ook meer tijd voor uittrekken.
Verder is Anaheim geen goede uitvalsbasis voor Universal.
Is SF een must? Je bespaart al veel tijd door in LA te eindigen.

Bedenk ook dat je met de hele familie nu een heel groot deel van de tijd met elkaar opgepropt in de auto zit. Met een rustiger route waarin je tijd hebt om te wandelen of bij het zwembad te zitten kun je ook eens wat afzonderlijke activiteiten ondernemen.

Marianne
#38 - 04-11-2012, 19:21 uur
« Laatst bewerkt op: 04-11-2012, 20:03 uur door Marianne »

Ferryteel

Keuzes, keuzes, keuzes......

Het is een kwestie van geven en nemen, toch? Maar het moet inderdaad niet de vakantie worden van: Auto in, uren rijden, bij highlight uitstappen, foto's maken en weer uren rijden.
Mt Rushmore lijkt me super gaaf om te zien, maar kost wel veel tijd. Is geen must-have....

Marianne, ik ben het met je eens, dat 4500 km in 1 auto ook best wel heftig is.... (en ik weet dat mijn schoonmoeder mee leest.....  :D). Rust momenten moeten er in komen. Inclusief Universal of Disney.

Voor mijn vrouw  zijn de Rocky Mountains een belangrijke toevoeging aan de 2013-trip. Is er geen idee om vanuit Las Vegas of Denver naar (enkele) highlights van de Rocky Mountains te bekijken en dan weer af te zakken naar Bryce, Zion, Page, Grand Canyon, Los Angeles en San Francisco?






#39 - 04-11-2012, 21:51 uur
« Laatst bewerkt op: 04-11-2012, 22:00 uur door Ferryteel »

Dirc

Ik denk eerder dat het probleem bij je planning is dat je highlights en plaatsen probeert te combineren in 1 reis waar anderen 3 reizen over doen.
Dit redt je niet zonder binnenlandse vluchten. Ik ben hier zelf ook al tegenaan gelopen.

Soms, omdat je aan het plannen en uitzoeken bent, vergeet je dat het wel een (niet goedkope) vakantie is voor iedereen en dan wil je mensen wel dat gevoel geven.
Het rijden in de auto is prima, heb ik ook mijn eerste reis gedaan. Daarentegen is er van mijn tweede reis met meer rust veel meer blijven hangen. Plaatsen waar je gewandeld hebt, rustig rondgekeken hebt, gepicknicked (hoe schrijf je dat  :P) hebt, wild gezien hebt of iets ervaren hebt blijven veel meer hangen dan plaatsen waar je uitstapt, een foto maakt, en weer instapt.

Ik weet dat de keuzes erg moeilijk zijn, maar door te schrappen heb je uiteindelijk wel een veel leukere reis samengesteld.
Wellicht kun je de must-see highlights eens oplijnen en op dit forum kijken hoeveel tijd er geadviseerd wordt te blijven. Dan weet je daarna precies hoeveel dagen je over hebt voor andere zaken of de reis ernaartoe.

Succes met plannen!
#40 - 04-11-2012, 22:04 uur

Marianne

gepicknicked (hoe schrijf je dat  :P)
Engelse werkwoorden vervoeg je alsof het Nederlandse werkwoorden zijn, dus gepicknickt. Net als geleast, gepland.

Marianne
#41 - 04-11-2012, 22:55 uur

Marianne

Is er geen idee om vanuit Las Vegas of Denver naar (enkele) highlights van de Rocky Mountains te bekijken en dan weer af te zakken naar Bryce, Zion, Page, Grand Canyon, Los Angeles en San Francisco?
Bedoel je zonder Yellowstone? De Rocky Mountains is een ruim begrip, bedoel je Rocky Mountain NP? Vanuit ALs Vegas klinkt niet erg logisch. Zonder Mount Rushmore en Yellowstone kun je een prachtige route maken. Begin in Denver, en rij via RMNP naar het westen. Je kunt dan in Colorado nog de Black Canyon of the Gunnisson meenemen, of je rijdt wat zuidelijker via Great Sand Dunes en Mesa Verde. En de stoomtrein Durango-Silverton, Colorado NM, etc. Via Monument Valley en de Grand Canyon kun je dan naar Page, Bryce en Zion etc.
Doe wat Dirc aangeeft: bepaal wat de echte must sees zijn en kijk dan wat de beste route is.

Marianne
#42 - 04-11-2012, 23:04 uur

Ferryteel

ferry ik heb alles gelezen de route wordt een beetje afgeraden te veel rijden

<<< Schoonmoeder op hetzelfde account bezig.......>>> ::)
#43 - 04-11-2012, 23:14 uur
« Laatst bewerkt op: 05-11-2012, 18:36 uur door Ferryteel »

Old Faithful

Ik heb niet gereageerd, omdat je duidelijk leek te kiezen voor:
veel zien en daar weinig tijd aan besteden

Ik denk ook dat het verstandig is om vast te stellen waar de prioriteiten liggen en dan de route te maken.  Uitgaande van beginnen in Denver (als RMNP een must is), zie ik ruwweg twee opties:

!. De noordelijke variant: RMNP - South Dakota - Yellowstone - Grand Teton. Daar zou je zo'n 12 dagen voor nodig hebben. Van Jackson kun je via verschillende parken naar Las Vegas of terug naar Denver. Je mist dan L.A., de kustweg en San Francisco.

2. De zuidelijke variant: Je kunt dan van Denver eerst naar RMNP en daarna heb je een grote keus aan bezienswaardigheden in Utah, Arizona en Californië. Terugvlucht van L.A. of San Francisco. In deze route mis je South Dakota, Yellowstone en Grand Teton.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#44 - 05-11-2012, 00:41 uur
Groet,

Old Faithful

Ferryteel

Old Faithfull,

Plezier in de voorbereiding heb ik zeker. Het lijkt wel of ik alleen uit het plannen al veel vakantie plezier haal.

Hoewel ikzelf niet veel moeite heb met veel zien in korte tijd, wil ik inderdaad niet hebben dat deze vakantie de boeken ingaat als "die vakantie waarin we hele dagen in de auto hebben gezeten".

En dan is " Fewer, bigger, better"  de beste optie.... Lijkt wel op de strategie van mijn werkgever.....

En ik moet eerlijk zeggen dat de kosten mij ook wel een beetje zwaar op de maag liggen. Ik verwacht zo'n 12-14.000 uit te gaan geven in deze vakantie (2 volw + 2 kids) en dat is toch wel een behoorlijk aanslag.

Een optie die ook nog door mijn hoofd spookt, is om in de mei vakantie 2 weken te gaan (27 april - 11 mei)
Geplande route: Las Vegas - Hooverdam - Zion - Bryce - Monument Valley - Page - Grand Canyon - Las Vegas. Waarbij meer tijd wordt genomen in de parken

Dag 1: AMS - LV
Dag 2: LV - Hooverdam - Zion
Dag 3: Zion
Dag 4: Zion - Bryce
Dag 5: Bryce
Dag 6: Bryce - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley
Dag 8: MV - Page
Dag 9: Page - Grand Canyon
Dag 10: GC
Dag 11: GC - LV
Dag 12: LV
Dag 13: LV
Dag 14: LV - AMS
Dag 15: AMS


Hier zien we enkele highlights "rondom" LV en past prima in "fewer, bigger, better". Natuurlijk wel concessies gedaan aan het oorspronkelijke plan, maar dan gaan we er maar vanuit dat we nog een keertje terugkomen voor het restant.

Ik kan me voorstellen dat jullie (Marianne, Dirc en Old Faithfull) beetje tureluurs worden van mijn gepingpong. Als jullie niet meer willen reageren, begrijp ik dat ook. Maar gezien jullie passie voor de US en dit forum, denk ik dat het wel mee zal vallen.

Ben benieuwd naar jullie reactie......

Gr,

Ferry
#45 - 05-11-2012, 18:58 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15