Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

32 dagen NY + rondje zuidwest

Discussie gestart

Maxime92

Hallo allemaal,

Wij (vriend en ik) willen in de zomer van 2013 voor het eerst naar Amerika. Een wens die al een hele tijd leeft.. en nu eindelijk werkelijkheid gaat worden!
Heb me al heel erg ingelezen en ben uiteindelijk tot een route gekomen:


Dag 1 - vrijdag 12 juli
Vliegen van Amsterdam naar New York
Overnachting in Manhattan
Dag 2 - zaterdag 13 juli
Volle dag New York
Overnachting in Manhattan
Dag 3 - zondag 14 juli
Volle dag New York
Overnachting in Manhattan
Dag 4 - maandag 15 juli
Volle dag New York
Overnachting in Manhattan
Dag 5 - dinsdag 16 juli
Vliegen van New York naar San Francisco
Overnachting in San Francisco nabij vliegveld
Dag 6 - woensdag 17 juli
Huurauto ophalen, rijden via Point Reyes N.S. en Vacaville outlet naar Modesto
Overnachting in een simpel motel omgeving Modesto
Dag 7 - donderdag 18 juli
Rijden van Modesto naar Mariposa Grove, daarna naar Yosemite Valley
Overnachting in Yosemite (in het park)
Dag 8 - vrijdag 19 juli
Volle dag Yosemite
Overnachting in Yosemite (in het park)
Dag 9 - zaterdag 20 juli
Rijden van Yosemite, via Tioga Pass naar Bodie ghosttown, daarna via Mono Lake naar Mammoth Lakes
Overnachting in een simpel motel omgeving Mammoth Lakes of Bishop
Dag 10 - zondag 21 juli
Rijden van Mammoth Lakes/Bishop via Alabama Hills naar Death Valley
Overnachting in Furnace Creek of Stovepipe Wells
Dag 11 - maandag 22 juli
Rijden van Death Valley via Zabriskie Point en Badwater naar Las Vegas
Overnachting in Las Vegas (aan de Strip)
Dag 12 - dinsdag 23 juli
Volle dag Las Vegas
Overnachting in Las Vegas (aan de Strip)
Dag 13 - woensdag 24 juli
Volle dag Las Vegas
Overnachting in Las Vegas (aan de Strip)
Dag 14 - donderdag 25 juli
Rijden van Las Vegas via Valley of Fire S.P. naar Zion N.P.
Overnachting in Springdale
Dag 15 - vrijdag 26 juli
Rijden van Zion naar Bryce Canyon
Overnachting in Bryce Canyon (in het park zelf)
Dag 16 - zaterdag 27 juli
Rijden van Bryce Canyon naar Page
Overnachting in Page
Dag 17 - zondag 28 juli
Volle dag Page
Overnachting in Page
Dag 18 - maandag 29 juli
Rijden van Page naar Monument Valley
Overnachting in Monument Valley
Dag 19 - dinsdag 30 juli
Rijden van Monument Valley naar Grand Canyon
Overnachting in Grand Canyon (in het park zelf)
Dag 20 - woensdag 31 juli
Rijden van Grand Canyon naar Kingman (via Route 66)
Overnachting in een simpel motel in omgeving Kingman
Dag 21 - donderdag 1 augustus
Rijden van Kingman naar Joshua Tree N.P., daarna naar Los Angeles
Overnachting in Hollywood
Dag 22 - vrijdag 2 augustus
Volle dag Los Angeles
Overnachting in Hollywood
Dag 23 - zaterdag 3 augustus
Volle dag Los Angeles
Overnachting in Hollywood
Dag 24 - zondag 4 augustus
Volle dag Los Angeles
Overnachting in Hollywood
Dag 25 - maandag 5 augustus
Volle dag Los Angeles
Overnachting in Hollywood
Dag 26 - dinsdag 6 augustus
Rijden van Los Angeles naar Cambria, via Santa Barbara, Solvang, Pismo Beach en San Luis Obispo
Overnachting in Cambria
Dag 27 - woensdag 7 augustus
Rijden van Cambria naar Monterey, via: San Simeon en Carmel
Overnachting in Monterey
Dag 28 - donderdag 8 augustus
Whale Watching in Monterey, daarna rijden naar San Francisco en auto inleveren
Overnachting in San Francisco (hotel nabij metro)
Dag 29 - vrijdag 9 augustus
Volle dag San Francisco
Overnachting in San Francisco (hotel nabij metro)
Dag 30 - zaterdag 10 augustus
Volle dag San Francisco
Overnachting in San Francisco (hotel nabij metro)
Dag 31 - zondag 11 augustus
Vlucht van San Francisco naar Amsterdam
Dag 32 - maandag 12 augustus
Aankomst Amsterdam



Aantal opmerkingen:
1. Het gaat over 2013, wat betekent dat er nog niks is geboekt/vast staat. De data die er achter staan zijn niet de definitieve dagen, maar op deze manier heb ik geprobeerd zowel vliegen als verblijf in Las Vegas in het weekend te vermijden.
2. We zijn een stel van (tijdens de reis) 25 en 21 jaar oud. We zitten te twijfelen of we wel of niet het Underage pakket te nemen. Enerzijds denk ik dat het prima te doen is als alleen mijn vriend rijdt (scheelt een paar honderd euro), anderzijds zou ik het ook leuk vinden om te rijden. Iets om over na te denken. Wat zouden jullie in onze plaats doen?
3. We hebben in deze route erg veel tijd uitgetrokken voor Los Angeles, dit willen we graag zo houden. De stad trekt ons heel erg.
4. Relatief weinig tijd voor de parken. We willen vooral de hoogtepunten zien, geen lange wandelingen aan ons besteed. Daarnaast vinden we het heerlijk om meer tijd in de steden rond te brengen.
5. Bij elke dag hebben we de wensen qua overnachtingen aangegeven. Als jullie tips hebben, graag! Zoveel keus!
6. We hebben een beetje een budgetinschatting gemaakt. We willen veel sparen voor deze reis, en absoluut niet op de centen letten. We denken tegen de tijd zo'n 12.000 euro bij elkaar te hebben. Het klinkt heel veel, maar ik heb het idee dat het niet veel goedkoper kan.
Dit heb ik berekend:
Vluchten: €2500,- (incl. binnenlandse vlucht)
Overnachtingen: €3000,- (30 nachten)
Autohuur: €1150,- (incl. UA fee, 23 dagen)
Totaal: €6650,-
Dagbudget: 12.000 - 6650 = 5350 : 32 dagen = €167,- p.d. (hiervan moet betaald worden: benzine, eten en drinken, activiteiten, winkelen, alles!)
Prijzen zijn voor 2 personen. 100 euro per nacht klinkt veel, maar het lijkt alsof, wil je een beetje fatsoenlijke hotels hebben, het niet veel goedkoper kan. Bovendien is het een gemiddelde. De dure hotels willen we compenseren met simpele wegmotels.
7. Deze route is samengesteld na veel lezen op het forum. Het zijn ongeveer onze wensen, maar als er rare kronkels oid in staan, horen wij het graag. Ten slotte is het onze keer en hebben we geen flauw idee hoe het 'in het echt' is.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet, Maxime
#1 - 27-02-2012, 16:18 uur

Hans B

Maxime,
je hebt je goed ingelezen.

Wat betreft de 2e bestuurder, als je graag wilt rijden en het geld er voor over hebt, is het jouw keuze.
LA is niet mijn stad (SF daarentegen des te meer), maar het heeft zeker enkele dingen die het bekijken waard zijn.
De parken zouden wat mij betreft wél wat meer aandacht mogen, maar het zijn jullie keuzes.
12000 euro lijkt mij wel erg veel, mijn dochter + vriend zijn 9 maanden low budget in Australië geweest voor 15.

Succes.
2013 is dichterbij dan je denkt.
#2 - 27-02-2012, 16:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lilo

Hallo,

Je kan kiezen voor 1 chauffeur of om allebei te rijden. Zorg wel dat je dat vooraf al beslist hebt en ga als er in jullie contract staat dat er maar 1 chauffeur is niet allebei rijden. ALs je dat toch doet en er gebeurt iets, zit je met de problemen. Je kan het beste vanuit België, Nederland al een auto huren. Er zijn all-in pakketten met alle  nodige verzekeringen, volle benzinetank, 2e bestuurder,...
Simpele, goedkope hotels/motels voor onderweg zijn volgende ketens: Motel 6, Super 8, Days Inn, Ramada inn, Comfort inn, Travelodge, Econolodge, ...
Vaak vind je in restauransts aan de ingangen brochures met coupons voor goedkope logies.
In LA is het leuk om naar Santa Monica beach te rijden en daar een fiets te huren, je kan rijden tot Venice Beach: leuk om te zien met allerlei soorten mensen.

Veel voorbereidingsplezier,

Lilo
#3 - 27-02-2012, 17:07 uur

Old Faithful

Mooie reis gaan jullie maken.  :afro:
Velen, waaronder ik, kiezen liever voor twee overnachtingen bij Zion en eentje bij Bryce.

Of je wel of niet allebei rijdt, is je eigen keuze. Ga in ieder geval niet rijden als dat niet bij het huurcontract is inbegrepen. Als je als nog geen 25 jarige wilt rijden, is het underage pakket van Alamo via http://www.usareisen.de/ meestal de gunstigste optie.

Wij reserveren hotels vaak op de site van de (keten)hotels zelf. Wij kiezen meestal voor het tarief met seniorenkorting dat eventueel kostenloos te annuleren is. Soms ook voor het tarief met AAA-korting. Voor dat laatste heb je een ANWB kaart nodig, waar overigens zelden naar gevraagd wordt. Er is vaak een goedkoper prepaid tarief dat echter niet zonder kosten geannuleerd kan worden.

Voor accommodatie in Yosemite N.P.: http://www.yosemitepark.com/Accommodations.aspx
Voor enkele andere Nationale Parken: http://www.xanterra.com/

Enkele redelijk geprijsde hotelketens:
http://www.choicehotels.com/
http://www.motel6.com/
https://www.wyndhamrewards.com/
http://www.bestwestern.com/

Voor de hotels in de steden zou je ook aan Priceline en /of Hotwire kunnen denken. Met name Priceline vergt echter nog wel wat "behendigheid."

Je hebt naar mijn bescheiden mening met € 12000 ruim voldoende budget voor 32 dagen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 27-02-2012, 17:37 uur
« Laatst bewerkt op: 27-02-2012, 17:38 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Maxime92

Bedankt voor jullie snelle reacties! Hier kunnen we zeker wat mee..
We zullen van te voren bedenken of we wel of niet het -25 pakket doen of niet. Hadden zelf via drive-usa.de al gezien dat er redelijke tarieven zijn hiervoor.

In LA willen we naar Universal studio's (hier een dag voor uit trekken) en verder alle bezienswaardigheden.. De tip van die fietsen zullen we meenemen, klinkt erg leuk! Maar eventueel is hier nog wel een dagje vanaf te snoepen.

Als je geen wandelaar bent, is Zion dan de moeite waard? Vinden het leuk om dingen te zien, maar kan me bij Zion niet zo'n voorstelling maken.

Ook de links voor de hotels heb ik bij favorieten gezet. Het is toch zo dat je 11 maanden van te voren ongeveer kunt boeken? Want las dat dat voor sommige accomodaties wel nodig was (Yosemite bijvoorbeeld)

Groet, Maxime
#5 - 27-02-2012, 17:53 uur

Maxime92

Nog even wat betreft het budget: 12.000 is idd erg veel. Het is meer een streven wat we maximaal willen uitgeven deze reis.
Kijkende naar het dagbudget klinkt het weer weinig.. Omdat alles daarvan betaald moet worden en we ook wat willen winkelen etc.
#6 - 27-02-2012, 18:03 uur

Marianne

Voor Yosemite moet je precies  een jaar van te voren boeken als je een gewilde accommodatie (zoals een cabin bij Curry village of een tent in Housekeeping Camp) wilt. Kijk eens op de site die OF gaf, en in onze reisverslagen (2002, 2004, 2006 en 2008) om te zien wat de mogelijkheden zijn. Niet goedkoop, je betaalt voor de locatie. Tentkamperen is een heel leuk en goedkoop alternatief voor de parken.

Voor Zion vind ik ook een volle dag een aanrader, ook als je niet veel wandelt is het een heerlijk park om even te relaxen en Springdale is een leuke plaats om te overnachten. Zie mijn 2011-verslag voor Zion, Bryce en Page om een idee te krijgen van de mogelijkheden. Wat hebben jullie bij Page gepland?
Voor fietsen zie mijn 2008-verslag, en dit verslag (ook voor NY).
Ik zou de stop bij Modesto overslaan, maar verder is het een mooie route zo.

Jullie hebben een ruime begroting, het moet wel goedkoper kunnen. Een aparte binnenlande vlucht is niet nodig, kijk eens naar de multicity opties, meestal komt dat goedkoper uit.
Overnachtingen etc  hangen ook sterk af van de dollarkoers. In ons 2008-verslag hebben we onze uitgaven per dag vermeld, misschien heb je daar iets aan.

Marianne
#7 - 27-02-2012, 18:10 uur

Yessica


Als je geen wandelaar bent, is Zion dan de moeite waard? Vinden het leuk om dingen te zien, maar kan me bij Zion niet zo'n voorstelling maken.


Zion is een verborgen wondertje waar veel mensen aan voorbij gaan omdat het minder tot de verbeelding spreekt dan bijvoorbeeld Bryce.
Als je niet gaat wandelen, gaat de schoonheid van dit park een beetje aan je verloren. Maar misschien heb je wel een verkeerd beeld van 'wandelen' en klinkt het je wat duf in de oren. Google in dat geval nog eens op 'Angels Landing'. Niet voor watjes  :)
#8 - 27-02-2012, 18:14 uur



Maxime92

@Marianne
Bedankt voor de links. De cabin bij Curry Village ziet er goed uit! Zodra het geboekt kan worden, zullen we dit doen.
In Page willen we een volle dag Antelope Canyon. Is dit nodig? Ook willen we de Glen Canyon dam bekijken. Anders kunnen we deze dag eventueel ruilen voor een dag Zion.
Het is idd zo dat de begroting sterk afhankelijk is van de dollarkoers. Maar hier kun je nog niet zoveel over zeggen op dit moment.
Waar kan ik een multi-city ticket boeken? Ben dit nog niet tegengekomen..
Dan je opmerking wat betreft Modesto. We willen graag op het begin wat inkopen doen, en hebben gelezen dat in Vacaville een grote outlet mall zit (correct me if I'm wrong). Het lijkt me te veel op een dag om dan meteen door te rijden naar Yosemite. Bovendien kunnen we de volgende dag 's ochtends de trees bij Mariposa Grove bekijken en dan doorrijden naar de Valley. Scheelt ook een dure overnachting. Zeg het gerust als ik iets raars zeg hoor..

@Yessica
Je hebt gelijk, wandelen klinkt duf in de oren. Maar de Angel's Landing ziet er goed uit! Wel iets wat je gedaan moet hebben als ik het zo lees.. Hier hebben we wel een volle dag voor nodig denk ik? Inclusief het bijkomen ervan  ;)


We zullen een extra dag Zion toevoegen. Nu nog de vraag waar we deze vandaan halen? Ik denk zelf Page, al vraag ik me af of 3 nachten Las Vegas niet te veel van het goed is..

Maxime
#9 - 27-02-2012, 19:20 uur

Marianne

Je hebt Upper en Lower Antelope Canyon. Voor de Upper moet je een tour boeken, je rijdt dan met ene jeep vanuit Page naar de Canyon. De lower ligt er vlakbij; hier kun je op eigen gelegenheid en zonder reserveren naar toe. Ik heb alleen ervaring met de Lower, Voor beide heb je niet veel tijd nodig, reken op een uur of 2.
Ik heb de Lower in 2008 bezocht op weg van Monument Valley naar Page, en in 2011 op weg van Page naar de GC. Met nog andere bezienswaardigheden dezelfde dag.
Dus een dag minder zou kunnen. Ik zou zelf met plezier een dag Las Vegas opofferen, maar dat zal niet iedereen vinden.

Ja, zoals Yessica zegt is wandelen in de parken iets heel anders dan wat je hier onder wandelen verstaat. Ik ben zelf absoluut geen wandelaar, maar in Amerika vind ik het geweldig om wat trails te lopen. Kijk eens op mijn wandelsite om wat ideeën op te doen. Angel's Landing heb ik niet gedaan. Die hoeft geen volle dag te kosten. Je moet bij voorkeur vroeg vertrekken (1e shuttlebus), anders is het te warm. Daarna kun je nog wel eits anders doen, zoals een stukje van de Narrows om weer af te koelen.

Multicity (soms heet het anders) kun je vaak zien op de sites van de maatschappijen zelf, maar ook op sites als Kayak.com. Op welke sites kijken jullie voor de tickets?

Marianne
#10 - 27-02-2012, 20:12 uur

Bas_en_Es

Hoi,

wow wat een mooie reis en ook zo lekker lang!!
heel verstandig om toch wat langer in ZION te zijn :) Wij zijn niet van die megawandelaars, maar in ZION heb je enkele easy walks waardoor je toch veel ziet. Vanuit de bus zie je vrij weinig anders. Zou het ook van Page afhalen, daar zijn wij enkel gestopt om boodschappen te doen. Achteraf zeer goede keuze, want het was noodweer!
Verder zag ik dat je van Grand Canyon naar Kingman rijdt. Dat is vrij kort stuk en in Kingman is naar ons idee niet zoveel te beleven. Toen wij er drie jaar geleden waren, was het bloedheet en wilden we er weer zo snel mogelijk weg  ;D (wij reden wel andersom, dus naar GC). Wel was dit ons goedkoopste motel, achteraf bleek het ons nog geen 30 euro te hebben gekost! De acomodaties in de parken zijn vrij duur, maar dat compenseert dan weer met motelletjes on the road.
Maarr wat ik erover wilde zeggen, misschien dat hier nog tijdswinst te halen is als je ergens langer zou willen zijn :)
Succes en veel plezier met de voorbereidingen!
GRoetjes,
ES.
#11 - 27-02-2012, 20:15 uur

leendert en maria

Wanneer je met de eerste expressbus van ongeveer 5.35  uit Springdale vertrekt ben je rond 6.15 bij halte Grotto. Hier begint Angels Landing. Een uur later waren we bij Scouts Lookout. Vanaf hier ga je langs een ketting de laatste 800 m een steil stuk omhoog. Wij hebben dit niet gedaan, wel lekker gezeten en genoten (en gekeken naar de mensen die na een aantal stappen weer terug kwamen). De terugweg is grandioos mooi, nog steeds heerlijk koel en de zon die tussen de bergen door komt wat prachtige beelden geeft. Mijn kinderen (tieners) houden absoluut niet van wandelen maar liepen steeds vooruit en vonden dit een 'coole' wandeling. Overigens, bij heel veel andere trails ook.
Maria
#12 - 27-02-2012, 20:58 uur

Maxime92

Maria, bedankt voor het delen van jouw ervaring. Ben er nu van overtuigd dat we een extra dagje Zion doen.

Es, ook jij bedankt. Kingman hebben we gekozen puur als tussenstop. We willen ook het een en ander bekijken van Route 66 (las iets over een museum?), maar misschien duurt dat niet zo lang en is het haalbaar om al door te rijden naar Joshua Tree, en daar te overnachten?

@Marianne: ik heb gekeken op bijv. cheaptickets.nl. Het is echter moeilijk een prijsindicatie te geven, omdat ik de datum van volgend jaar nog niet kan invoeren. Is een multicity hetzelfde als 'meerdere bestemmingen' op bijv. cheaptickets?
Dat jij nu zegt dat je absoluut geen wandelaar bent, doet me overtuigen dat het in Amerika toch wel anders is, gezien de website die je hebt gemaakt. Ziet er goed uit, hier zullen we zeker tips uit halen voor de NP's die we gaan bezoeken.
Denk trouwens dat we geen tour gaan boeken voor de Upper Canyon, de Lower lijkt me voldoende om een indruk te krijgen. Stomme vraag maar http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b5/USA_Antelope-Canyon.jpg/220px-USA_Antelope-Canyon.jpg deze foto is toch gewoon gemaakt bij de Lower Canyon?

Maxime
#13 - 27-02-2012, 21:17 uur

Yessica

Je zult geen spijt krijgen van Zion, zeker niet tussen al dat stedelijk 'geweld'   :)
Ik ben ook een stadsmens hoor, maar dit park mag toch best gezien worden. Wij zaten in het park en daarom konden we al vroeg de Angels Landing gaan doen, hoe vroeger, hoe beter, zeker in juli. Wij gingen uiteindelijk om 5.30 de trail op en zijn wel voorbij Scouts Lookout gegaan. Wat een ervaring! Elke keer als je er bijna bent, moet je toch nog een stuk (leuke uitdaging) en het pad wordt steeds gekker en smaller. Maar het is absoluut de moeite waard. Zoals Marianne al zegt kun je in de middag bijvoorbeeld nog een stukje The Narrows doen, ook niet een doorsnee wandelpaadje, maar ga je een stuk door een rivier heen. Zoooo gaaf!
#14 - 27-02-2012, 21:27 uur



Marianne

Stomme vraag maar http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b5/USA_Antelope-Canyon.jpg/220px-USA_Antelope-Canyon.jpg deze foto is toch gewoon gemaakt bij de Lower Canyon?
Nee, dat is de Upper. Daar heb je de beroemde "light beams". Je moet er rond het middaguur zijn om het zo te zien. Voor de Lower is een bezoek in de ochtend het mooiste, omdat na ongeveer 11.30 uur de zon in de canyon schijnt en de contrasten te groot worden.

Marianne
#15 - 27-02-2012, 22:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15