Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

3de keer usa: go west in 2013

Discussie gestart

Wittmann

Hallo iedereen,
In 2013 plannen we om voor een 3de keer (1x zuidwest in 2007 en 1 x florida in 2010) naar de usa op reis te gaan.

Het zou een trip worden in het teken van yellowstone tijdens de maand juni.
Heel beknopt:
aankomst in Denver - Rockie Mountain NP - (Mnt Rushmore) - Yellowstone NP -  Grand teton NP - zuidwaarts richting SLC - (Zion NP - Las Vegas)

- Mount Rushmore lijkt toch een omweg te zijn, is het te doen om dit te bezoeken of gaan we best meteen richting Yellowstone?

- Het einde van de trip: stoppen in SLC of zou er nog genoeg tijd zijn om verder te gaan richting Zion (zou ik graag nog eens overdoen) en LV (vond ik niet zo super, maar om aan het eind een dag of 2 uit te rusten is dit wel ok).

- De prijs van de vliegtuigtickets: een retourtje Miami kostte 2 jaar terug 420 euro/pp, in 2007 hebben we +- 550 betaal voor een retourtje Brussel/SF-LV/Brussel.
Wat is momenteel een goede, courante prijs voor een retourticket in deze regio? Momenteel vind ik steeds prijzen rond de 800 euro/pp wat ik toch wel duur vind? Het is natuurlijk nog vroeg om nu te boeken, maar ik had toch graag al een idee naar welke prijs ik best uitkijk.
#1 - 31-07-2012, 16:25 uur

Dirc

In mijn topic is een dergelijke route al veel besproken. Wellicht heb je er iets aan?

http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,12735.0.html
#2 - 31-07-2012, 16:30 uur

AndreaChrist

Wij gaan 18 sept naar SF en vliegen 11 okt vanuit PHX weer terug  naar Amsterdam.
Ik heb de tickets pas 15 juli geboekt (dus 8 weken voor vertrek) en was maar 625 p/p kwijt. Wel met United en met 1 overstap.
Ik was blij met de prijzen want de volgende categorie was idd gelijk 750 / 800
gewoon regelmatig kijken en als je denkt dit is n prima prijs, gelijk boeken maar

succes!
#3 - 31-07-2012, 16:44 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC

petravv

Wij zijn dit jaar heen op Seattle en terug van Denver gevlogen voor nog geen 800,- en wel pas in de maand juli, met Iceandair, die volgens mij in Juni nog een stuk goedkoper is. De prijzen voor volgend jaar kun je meestal 330 dagen voor de terugreis vinden en boeken.

Ik zou zeker proberen Mt Rushmore mee te pakken, wij vonden het een geweldige ervaring (zie onze blog) , je schrijft alleen niet hoe lang je hebt voor je reis 9of ik heb er overheen gelezen) Wij hadden 3 nachten in yellowstone en vonden dat voldoende om de hoogtepunten te zien, uiteraard kun je er met gemak een week doorbrengen.
Schrijf anders je voorlopige route dag voor dag uit, dan maakt dat het een stuk overzichtelijker en is het makkelijker om tips te geven.

petra
#4 - 31-07-2012, 17:32 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Marianne

Voor alleen Mount Rushmore zou ik niet de omweg maken, maar er is zoveel te zien in South Dakota dat ik dat zeker zou proberen mee te nemen.  Maar het is natuurlijk afhankelijk van hoeveel tijd je hebt en hoeveel tijd je voor Yellowstone uit wilt trekken.
Misschien heb je voor het stuk Denver - RMNP - South Dakota - Yellowstone iets aan ons 2004-verslag.

Marianne
#5 - 31-07-2012, 18:07 uur

Hans B

Datum van vertrek is bepalend voor de prijs van je ticket.
Meestal begint ±15 juni het hoogseizoen.
Kun je voor die datum vertrekken, kan het je zeker 200 euro per ticket schelen.
#6 - 31-07-2012, 18:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

Hallo Wittmann
Op dit moment zijn wij ook een trip aan het bedenken met de volgende plaatsen er in.
Mount Rushmore - Grand teton NP - Rockie Mountain NP - Yellowstone - San Fransisco – Vancouver.
Helaas moet ook ik constateren dat de ticketprijs aardig gestegen is.
Deze prijs is naast de kosten voor brandstof beveiliging etc. voor het overgrote deel afhankelijk van waar je vandaan vliegt, in welk seizoen je vliegt en de stad waar je aankomt. Zo kan Duseldorf goedkoper zijn als vertrek dan Amsterdam , en is bv. Phoenix een goedkope aankomstplaats. Op dit moment zie ik dat de ticketprijs varieerd tussen de € 750 en € 850 afhankelijk van de plaats van vertrek en de maatschappij .
#7 - 31-07-2012, 19:15 uur

Old Faithful

Schrijf de route eens uit van dag tot dag. Je ziet dan meteen wat er mogelijk is. Net als Marianne, zou ik niet alleen voor Mt Rushmore naar South Dakota rijden. Er is echter veel meer moois te zien.

Ik zie dat je in België woont. Wij hebben goede ervaringen met de januari promoties van Connections.be. Eind augustus 2010 vlogen wij voor €550 retour van Brussel naar Denver en september a.s. vliegen wij voor ongeveer dezelfde prijs van Brussel naar Seattle en van San Francisco terug. Maar ook voor vliegticketprijzen geldt: Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#8 - 31-07-2012, 22:13 uur
Groet,

Old Faithful

Wittmann

Bedankt iedereen, dit geeft al een goede indruk wat mogelijk is, en rond welke prijs de ticketprijzen momenteel schommelen.
Nu ga ik me door de verschillende reisverslagen worstelen en ene voorlopig reisschema trachten op te stellen.
Is dit dan het officiële begin van de "voorpret"?  ;D
#9 - 01-08-2012, 08:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15