Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

4 stranddagen vóór rondreis

Discussie gestart

MirandaR

Hallo allemaal,

ik ben druk bezig met onze huwelijksreis van 4 weken per camper door California. Na onze huwelijksdag willen we samen met onze 2 kleintjes van dan 4,5 en 2 jaar oud een dag of 4 romantisch relaxen in een luxe resort om alle indrukken te verwerken voordat we ons storten op onze camperreis. De reis gaat van LA naar San Francisco en retour via de bekende nationale parken en alle andere bekende plekken. Nu heb ik wat twijfel over de start van onze reis. De keuze die we moeten maken is de volgende:

1. Vlucht naar LA, dan per taxi (hoeveel uur duurt dat?) naar San Diego. Overnachting in Rancho Bernardo Inn. Daar relaxen en na een dag of 4 de camper ophalen en starten. Dan pas alle bezienswaardigheden van San Diego bekijken en door naar LA en het rondje maken. San Diego is gekozen vanwege het resort.

2. Vlucht naar LA. Door naar Santa Barbara, The Bacara Resort, 4 dagen blijven. Camper ophalen en het rondje starten. Bacara resort is een stuk duurder dan Rancho Bernardo inn maar de laatste heeft ook een zwembad voor kleintjes. Dat ben ik nog niet tegengekomen in hotels en als wij een beetje rust willen hebben, dan moeten de kinderen in een poedelbadje kunnen poedelen.

Is San Diego als eerste wel een goede keuze vanwege afstand etc. Heeft iemand nog andere ervaringen of tips voor een luxe resort waar je met kids ook een beetje rust hebt?
Ben benieuwd naar jullie reacties....
#1 - 07-11-2010, 20:51 uur

Marianne

hallo Miranda, welkom op het forum!

Ligt er al iets vast? Waarom zou je naar LA vliegen om vervolgelns met een taxi naar SD te gaan? Het zal een uur of twee rijden zijn, of meer als je in de file staat. Een auto huren lijkt me prettiger, maar op San Diego vliegen is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Ik heb geen ervaring met luxe resorts. Aan de ene kant kan ik me wel voorstellen dat je daar zin in hebt, maar het is ook wel lekker om onderweg meer tijd te hebben en leuke campings uit te zoeken. Als je door Las Vegas komt is dat ook een ideaal moment om een paar dagen lekker luxe in een hotel te relaxen.
Misschien is het aardig om ook jullie route eens te plaatsen, of is die nog niet bekend?
Denk er aan dat ook een peuterbad geen garantie is voor rust; ook dan moet je natuurlijk continu je kinderen in de gaten houden.

Mariane
#2 - 07-11-2010, 22:00 uur

Hans B

Hallo Miranda,
na alle spannende dagen voor je huwelijk begrijp ik je keus om te starten door enkele dagen te relaxen.
Maar naar Amerika gaan is reizen en zien.
Trouw je in NL en vlieg je dan naar de VS of trouw je in de VS.
Persoonlijk zou ik meteen beginnen met de reis en halverwege een relaxmoment kiezen.
Dat zou zoals Marianne ook al aangeeft heel best in Las Vegas kunnen.
Succes met alle voorbereidingen.
#3 - 08-11-2010, 08:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MirandaR

Het is voor ons absoluut noodzakelijk om na ons huwelijk in Nederland en de lange vlucht (lastige tijden voor de kids) met twee kleine kinderen een paar dagen te relaxen. Er ligt nog niets vast maar binnenkort gaan we dat wel doen.
Idee: 4 of 5 dagen relaxhotel, 3 weken rondreizen, alleen de camper vastleggen, niet de campings, en aan het eind in  Santa Monica een dag of 3 in een strandhotel (oceana). Dat ligt dan wel vast + onze vlucht.
Zodra we de start en eindhotels hebben vastgelegd en de camper, dan buigen we ons over de details van de reis. Die zal ik hier dan nog publiceren voor reacties!

Dus onze vraag blijft staan, graag reactie!
Alvast hartelijk dank,

Miranda
#4 - 14-11-2010, 15:15 uur

Mrjn

Ik zou niet doorreizen naar San Diego. Ik vraag me af of het geld dat je bespaart op je hotel, niet in je taxirit gaat zitten. Bovendien kan ik me voorstellen dat jullie kinderen er ook niet zo heel veel zin meer in hebben om nog zo lang in een auto te zitten. Ik weet niet of je rechtstreeks vliegt, maar voor je de immigration en douane door bent, ben je ook maar zo een vervelend uur wachten verder.
#5 - 14-11-2010, 18:15 uur

marjoleinw

Hallo, misschien hebben jullie iets aan ons reisverhaal! Wij zijn begonnen en geeindigd in San Diego! En hebben er ook relaxed op het strand en in de San Diego Zoo (aanrader!)
En hebben daar in een mooi hotel gezeten wat ik voor minder dan 50% via Expedia had geboekt! (diee site in de gaten blijven houden!!)

http://www.aqaes.com/usa/

Veel plezier!

groetjes,
Marjolein
#6 - 20-11-2010, 15:21 uur
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

MirandaR

Hallo allemaal,

alvast dank voor jullie tips, ook die van Marjolein.
Met alle informatie hebben we nu de volgende route bedacht:

Dag 1. Amsterdam - LA
Dag 2. LA per huurauto naar San Diego
Dag 3, 4 en 5: hotel in San Diego
dag 6 van SD naar LA, inleveren huurauto, ophalen camper.

Start Camperreis
Dag 7 Van LA naar Santa Barbara
Dag 8 Santa Barbara
Dag 9 Van Santa Barbara naar Monterrey
Dag 10 Van Monterey naar San Francisco
Dag 11 San Francisco
dag 12 Van San Francisco naar Yosemite
dag 13 Yosemite
Dag 14 Van Yosemite naar Mammoth Lakes
Dag 15 van Mamoth Lakes naar Death Valley
dag 16 Van Death Valley naar Las Vegas
dag 17 Las Vegas
Dag 18 Van Las Vegas naar Zion
Dag 19 Van Zion naar Bryce
Dag 20 Bryce
Dag 21 Van Bryce naar Capitol Reef National Park
dag 22 Van Capitol Reef naar Moab
dag 23 Moab
Dag 24 Van Moab naar Monument Vallley
Dag 25 Van Monument Valley naar Grand Canyon/South Rim
Dag 26 Grand Canyon/South Rim
Dag 27 Van Grand Canyon naar Blythe
Dag 28 Van Blyth naar LA - Camper inleveren - door naar Santa Monica
Dag 29 La-Santa Monica, hotel
Dag 30 LA-Santa Monica, hotel
dag 31 Terugvlucht van LA naar Amsterdam
Dag 32 Aankomst in Amsterdam

We hebben nog wat vragen
1. Moeten we niet meerdere dagen op 1 plek en dan iets tussendoor laten vallen ivm de rust. We reizen namelijk met kindje van 2 en een van 4,5 jaar. Waar dan een dag extra en ten koste van wat?
2. Van Grand Canyon via Blyth naar LA: is dat handig?
3. We zouden de huurauto ook kunnen inleveren in San Diego en dan daar de Camper ontvangen en de route andersom maken. Is dat handiger?

Graag suggesties, ook in het algemeen.

Hartelijk dank,
Miranda
#7 - 21-11-2010, 16:53 uur

leendert en maria

1) Van routes heb ik niet zo veel kaas gegeten maar bij dag 18/19/20  zou ik 2 nachten in Zion verblijven en 1 nacht in Bryce. In BC kun je verschillende wandelingen doen en uitzichtpunten bekijken. Het is een geweldig mooi park maar met 1 dag heb je het gezien. In Zion is veel meer te doen, juist ook met kinderen: naast verschillende wandelingen heb je er ook de Virgin River waar je kunt spelen - waterschoenen niet vergeten!
Voor het park is 1 dag in de Grand Canyon ook voldoende, je zou deze dag bij Yosemite kunnen doen. In Yosemite is zo veel meer te zien en te doen, juist ook weer voor kinderen (bijv. zwemmen in Tenaya Lake - als je tenminste tegen koud water kunt..., een grote keus uit wandelingen, lopen naar Mirror Lake, fietsen huren etc.) Nadeel is dan wel dat je van dag 23 - dag 29 niet 1 keer langer dan 1 nacht op een zelfde plek staat...
Maria
#8 - 21-11-2010, 18:53 uur

MirandaR

Hartelijk dank Maria voor de goede tips. Bryce en Zion wisselen we tav aantal dagen alsmede grand Canyon en Yosemite.
Gr.
Miranda
#9 - 21-11-2010, 22:26 uur

Marianne

Hallo Miranda,
Wanneer gaan jullie eigenlijk? Goed om te weten in verband met de Tioga Pass en het rijden door Death Valley.
Met jonge kinderen zou ik een volle dag Grand canyon niet nodig vinden, 1 overnachting is ook wel voldoende. Yosemite is zoals Maria al zegt eigenlijk veel prettiger om wat langer te blijven. Onze kinderen hadden in juli geen problemen met het water van Tenaya Lake. Ook de Merced River heeft strandjes, er zijn fietsen met kinderzitjes, de sequoia's zijn leuk om te bekijken, etc.

Zion is met kleine kinderen geschikter dan Bryce, dus inderdaad 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce.

Die volle dag Santa Barbara lijkt mij niet nodig, je hebt dan net een aantal dagen aan de kust gezeten, dus het zou mij dan meer aanspreken om ook wat andere dingen te doen.

Marianne
#10 - 21-11-2010, 23:38 uur
« Laatst bewerkt op: 22-11-2010, 23:16 uur door Marianne »

Tet14

Beste Miranda.
Af en toe komt er een thread voorbij waarbij ik denk: YIKES.
Je  verliest 2 volle dagen (autohuur plus rit naar SD. SD weer terug naar LA en auto weer inleveren) om drie dagen te relaxen. Als je drie dagen niets wil doen, waarom dan niet dichterbij LA? LA heeft prachtige stranden en talloze mogelijkheden om je te ontspannen. Kijk voor de mogelijkheden eens op Tripadvisor.
San Diego is een prachtige stad met een compacte down town en als je echt het neusje van de zalm wil hebben probeer dan "Hotel Del" of te wel Hotel Del Coronado op korte afstand van San Diego (brug over). Helaas is dit strandhotel wel duur.
Net als Marianne vroeg, welke tijd van het jaar ga je? In de zomer mag je met een huur RV niet door DV rijden. En tussen november en juni is Tioga Pass gesloten.
Als je een meer ontspannen reis wil maken met kleine kinderen vergeet dan Moab en verblijf langer in San Francisco, Yosemite etc. Zelfs in Monterey is heel veel te zien en te doen en Santa Barbara naar Monterey is een volle reisdag.
Page in Az is een prima locatie om langer te blijven maar Page vind ik al helemaal niet terug in je route.
GC naar LA via Blythe is een omweg. Snelst is I40 naar Barstow en I15/I10 naar SM.  Er is een KOA camping in Needles als je tussen GC en LA ergens wil overnachten maar zowel Needles als Blythe zijn niet bizonder imo.
Tet
#11 - 22-11-2010, 22:10 uur

MirandaR

Hallo allemaal,

dank voor jullie reacties, ik zal eea in de route verwerken en een nieuwe route opstellen.
Ben er echter nog steeds niet uit tav San Diego. We kiezen niet vor een strandhotel bij LA omdat we dat aan het eind van de reis al doen en we zijn een beetje verliefd geworden op een hotel in San Diego. Alleen, is er ook een alternatief ipv heen en weer per huurauto.
Ik dacht er zelf inmiddels aan om alleen heen per huurauto, dan 3 dagen hotel daar, dan camper in San Diego ophalen en de reis starten. Dan kunnen we de trip gelijk laten en als eerste naar LA gaan en vervolgens de kustroute en de rest tijden. We kunnen het rondje ook andersom maken nl eert naar Grand Canyon etc. en weer eindigen in LA. Suggesties???

We starten op 5 juni en hebben dan ongeveer 4 weken. Heeft dat nog invloeg op de keuzes?

Thanks,
Miranda
#12 - 23-11-2010, 22:43 uur

Tet14

Tja, dan zou ik zeker op San Diego vliegen en de reis vandaar starten. Zo erg is dat toch niet met een stop onderweg? Wij zijn net van San Diego via Atlanta naar Amsterdam gevlogen zonder problemen. Als je een tussenstop hebt ga je daar al door immigration etc en dat hoeft dan niet meer in San Diego. Daar komt nog bij dat het vliegveld van SD veel prettiger is dan LAX. De luchthaven is klein en overzichtelijk. Verder zit je bijna meteen in de stad. Taxi nemen en klaar.  Mocht je toch een auto willen huren in SD, dan is dat ook heel prettig geregeld.  Je kan dan de reis vanaf San Diego starten en eerst richting GC gaan. Ik beveel trouwens altijd aan, als de mogelijkheid er is, om GC aan het begin van de vakantie te doen. Dan is hij het imposantst. Doe je GC aan het eind van de reis dan wil hij nog wel eens een ietsiepietsie tegenvallen na alle voorafgaande schoonheden.
Wat betreft een huurauto van LA naar SD. Ik weet niet of een dergelijke korte huurperiode ook incl vrije drop off is en de prijs zal ook wel hoger zijn. Meestal moet je een huurauto voor minstens 5 dagen huren om voor de speciale voorwaarden in aanmerking te komen. Zeker weet ik dit niet want we hebben alleen huurauto's voor een lange periode gehad.
Tet
#13 - 24-11-2010, 09:37 uur

Yessica

Hi Miranda en gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!

Tja, ik zie totaal niet in waarom je naar Los Angeles gaat vliegen als je rondreis in San Diego begint! Het is onpraktisch en onlogisch en kost je veel tijd! Je moet dan in LA je huurauto nog ophalen na zo'n lange vlucht en dan nog een stuk rijden, terwijl een resort als waar jullie heen willen misschien wel een shuttleservice hebben, hoe relaxt wil je het hebben?

Er zijn legio mogelijkheden voor je rondreis. Wij zijn ooit begonnen in San Diego en via Anza Borrego Desert en Palm Springs via Grand Canyon gereden en van daaruit was de reis ongeveer omgekeerd van wat jij nu hebt. Dus via Bryce, Zion, Las Vegas richting San Francisco en dan langs de kustroute terug (Santa Barbara is ook erg geschikt om na die lange reis bij te te komen, charmant plaatsje met grote brede stranden) naar LA. Dan verlies je in ieder geval niet zo veel tijd met -onnodig-  op en neer kachelen van LA naar San Diego en weer terug. Zonde van de tijd die je daar hebt!
#14 - 24-11-2010, 10:21 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15