Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

4 weken het westen in september

Discussie gestart

gerretje

Na veel gelezen te hebben, zowel op internet als in diverse boeken, hebben we de voor ons ideale reis samengesteld. Hier zit alles in wat we willen doen en zien.
Graag jullie reactie, tenslotte zijn jullie de experts, wij hebben alleen verstand van Florida ;).
De datum staat nog niet vast, er kan mee geschoven worden. Vliegtickets willen we in Januari boeken, en het liefst vliegen we rechtstreeks met KLM. Maar ook vanuit Brussel of Dusseldorf is mogelijk, aangezien we in Brabant wonen. Dan willen we een overstap ergens in Europa.
De route dus: vermoedelijk vertrek woensdag 5 sept 2012
woe.   5 sept naar San Francisco
do.      6 sept  overnachting  San Francisco
vrij.     7 sept  overnachting  San Francisco
za.      8 sept  Yosemite
zo.      9 sept  Sequoia/Kings Canyon
ma.   10 sept Lone Pine
di.     11 sept Death Valley
woe. 12 sept Las Vegas
do.    13 sept Las Vegas (oa Hooverdam)
vrij.   14 sept Zion
za.    15 sept Bryce Canyon
zo.    16 sept Moab
ma.   17 sept Grand Junction
di.     18 sept Rocky Mountains
woe. 19 sept Rocky Mountains
do.    20 sept Colorado Springs
vrij.   21 sept Black Canyon of the Gunnison
za.    22 sept Durango
zo.    23 sept Mesa Verde/  Monument Valley
ma.   24 sept Grand Canyon
di.     25 sept Grand Canyon
woe. 26 sept Phoenix
do.    27 sept Tombstone
do.    28 sept Yuma
vrij.   29 sept  San Diego
za.    30 sept San Diego
zo.    01 oct Joshua Tree
ma.   02 oct Los Angeles
di.     03 oct Los Angeles
woe. 04 oct San Simeon
do.   05 oct San Fransisco
vrij.  06 oct naar huis

Nu is onze vraag: is het nodig om nu al de hotels al te regelen? Wat ik zo hier en daar lees, zou dat wel wijs zijn voor Yosemite, Death Valley en Grand Canyon, omdat daar maar weinig hotels zitten. Maar gezien de tijd van het jaar, september, zal het voor de rest niet nodig zijn waarschijnlijk?  We boeken liever bv. pas een dag van te voren, ook omdat we dan nog wat kunnen schuiven als we ergens willen blijven hangen of juist door willen rijden. Persoonlijk ben ik geen wandelaar, dus urenlange wandelingen zullen we niet gaan doen.
Ook zal onze zoon vermoedelijk de eerste reisperiode, tot Las Vegas, met ons mee reizen. Daarna wil hij zelf per auto California gaan ontdekken. Hij is van de pretparken, dus Los Angeles etc is een "must" voor hem :P
Ik twijfel nog wel over een evt overnachting in Long Pine. Nodig of niet?
       
           
#1 - 15-11-2011, 15:08 uur

Dirc

Hoi,

Als je mijn 2009 reis bekijkt, dan zie je aardig wat overeenkomsten.
Wij hadden toen inderdaad de parken allemaal geboekt, maar de hotels tussendoor niet (Grand Canyon, Yosemite, Death Valley). Er was voldoende ruimte in hotels onderweg.
#2 - 15-11-2011, 19:25 uur

Hans B

Als je mijn 2009 reis bekijkt, dan zie je aardig wat overeenkomsten.
Wij hadden toen inderdaad de parken allemaal geboekt, maar de hotels tussendoor niet (Grand Canyon, Yosemite, Death Valley). Er was voldoende ruimte in hotels onderweg.

Dirc,
zat jij ook in dezelfde periode (september), na Labor Day verwacht ik weinig geen drukte meer.
#3 - 15-11-2011, 19:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Ik was er  3-19 september (http://www.muijsenberg.eu/reisverslagen).

Ik heb trouwens de parken eerder geboekt met rede dat er weinig uitwijkmogelijkheden in de buurt zijn, welke je in de stedelijke gebieden natuurlijk veel meer hebt.
Daarnaast wil je in de parken vaak liever je tijd zoveel mogelijk besteden aan wat er te zien is en niet aan het zoeken naar een overnachtingsplaats.
#4 - 15-11-2011, 20:07 uur

Marianne

Ik vind het erg veel voor 1 maand, zelfs al je niet veel zou wandelen. Schrijf de route eens anders op, zodat je kunt zien wat de reisdagen zijn. En kijk dan eens naar de reistijden.
Het eerste stuk zou je dan zo opschrijven:
7 sept  overnachting  San Francisco
za.      8 sept  SF - Yosemite
zo.      9 sept  Yosemite - Sequoia/Kings Canyon
ma.   10 sept Sequoia - Lone Pine
di.     11 sept Lone Pine - Death Valley

Je ziet dan dat je voor Sequoia en Yosemite heel erg weinig tijd hebt. Yosemite is ontzettend groot, en bestaat uit verschillende delen waar je zelfs zonder te wandelen al meerdere dagen kunt doorbrengen. Sequoia is ook heel groot, en daar zul je echt de auto uit moeten om iets te zien.
Ik zou Sequoia overslaan en het zo doen:
7 sept  overnachting  San Francisco
za.      8 sept  SF - Yosemite
zo.      9 sept  Yosemite -
ma.   10 sept Yosemite - Lee Vining
di.     11 sept Lee Vining - Death Valley

Kijk ook eens naar Bryce-Moab-Grand Junction. Tussen Bryce en Moab zou een extra overnachting niet verkeerd zijn, en bij Moab heb je toch zeker 2 overnachtingen nodig om beide parken daar te bekijken.
Ik verbaas me altijd weer over mensen die overal doorheenvliegen en dan opeens voor de grand Canyon wel 2 nachten/een volle dag uittrekken. Is dat de bekendheid? Wat zijn jullie plannen daar?
In de parken is het echt nodig om te reserveren, ook in september. Verder zal het niet nodig zijn.
Ik denk dat ik Rocky Mountain NP zou laten vallen en misschien alleen Durango/Mesa verde zou doen. Dan heb je meer tijd voor de rest.
Je zou ook ergens anders kunenn eindigen in plaats van weer naar SF terug te rijden, scheelt ook weer wat tijd.

Marianne
#5 - 15-11-2011, 20:23 uur
« Laatst bewerkt op: 15-11-2011, 20:43 uur door Marianne »

gerretje

Mooie foto's Dirc, ik krijg er gelijk helemaal zin in, maar het duurt nog zo lang :'(
#6 - 15-11-2011, 20:33 uur

Old Faithful

Ik zou eens kijken of je niet beter in Denver kunt beginnen en dan in San Francisco eindigen. Voor het zoeken naar vluchten zou je deze site kunnen gebruiken. De gevonden prijzen kun je met enkele tientjes verhoogd vinden bij de bekende boekingssites. Met British Airways heb je vaak een overstap in Londen en met Lufthansa soms in Frankfurt. Wat is er overigens mis met een overstap in Amerika?

Met reserveren voor accommodatie in de parken speel je wel op zeker. Je kunt waarschijnlijk ook tot kort tevoren kosteloos annuleren.

 Ik zou 9 en 10 september in ieder geval veranderen. Je hebt nu (te) weinig tijd voor Yosemite en Seki en de route via Bakersfield naarLone Pine is ook niet bijster interessant. Je dacht toch niet dat je via de oostkant van Sequoia N.P. naar Lone kon rijden?. Dat kan n.l. niet, want daar is geen uitgang. Je kunt m.i. veel beter een extra overnachting in Yosemite plannen. Het park is groot genoeg en interessant genoeg om (meer dan) die tijd goed te besteden. Bovendien kun je ook in Yosemite Giant Sequoias zien. Op 10 september kun je dan via de prachtige Tioga Pass en Mono Lake naar Lone Pine (of Lee Vinig of Mammoth Lakes) rijden.

Als je van Las Vegas naar Zion rijdt, kom je niet langs Hoover Dam. Zion verdient m.i. een extra overnachting, maar dat geldt zeer zeker voor Moab. Van Bryce naar Moab is 428 km en dan rijd je over de prachtige Ut 12 met zijn vele uitzichtspunten, die de nodige tijd vergen. Je komt door Capitol Reef N.P. en  langs Goblin Valley S.P. en Little Wild Horse Canyon. In Moab is veel te zien en doen, waaronder Canyonlands N.P., Arches N.P. en Dead Horse Point S.P. Ik zou voor dit stuk zeker meer tijd reserveren.

Voor de Grand Canyon zou één dag genoeg kunnen zijn, zeker als je op tijd uit Monument Valley vertrekt. Je kunt die dag dan de uitzichtpunten aan de east rim bezoeken. Je komt daar dan toch langs. Als je veel wilt wandelen,wordt het een ander verhaal.

Wat is jullie reden voor stuk Phoenix-Tomstone-Yuma? Dat is een stuk route die ik niet zo vaak tegenkom. Nu gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik dat gebied niet ken.

Ik zou zeker de optie van Denver - San Francisco eens serieus bekijken. Ik denk dat je daardoor een betere route kunt samenstellen. Misschien heb je nog iets aan de officiële website van de National Park Service of http://www.ontdek-amerika.nl/

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.


#7 - 15-11-2011, 20:34 uur
Groet,

Old Faithful

gerretje

Marianne,
ik heb eerder  inderdaad ook de tip gelezen om Sequoiapark over te slaan. De sequoiabomen zijn ook in Yosemite te zien las ik.
Het stuk Bryce Moab en Grand Junction zullen we nog eens onder de loep nemen. Mijn man wil heel graag naar de Rocky Mountains, vandaar die uitschieter omhoog. Ook wil hij graag naar Tombstone (en Tucson), vandaar dat die er in opgenomen is.
De reden dat we weer in San Franscisco willen eindigen, is dat we langs de kust willen rijden vanwege Carmel en Hurst Castle.
We gaan zeker eea nog even heroverwegen, bedankt in ieder geval voor de tips.
#8 - 15-11-2011, 20:44 uur

Marianne

Als je Carmel en Hearst Castle wilt bezoeken dan is misschien 1 overnachting langs de kust niet voldoende.
Je kunt natuurlijk ook overwegen om LA-Denver of andersom te doen, dan pak je ook de kustweg nog mee.

Marianne
#9 - 15-11-2011, 20:47 uur

gerretje

 :( mijn  antwoord op Old Fathful is niet aangekomen.
nog een keer dan maar, terwijl ik met 1 oog naar t voetballen kijk :o

In Denver beginnen was ook een idee van ons, maar onze zoon wil graag het begin of het eind met ons meereizen (financieel aantrekkelijker, het scheelt hem zes dagen autohuur, haha) , en die wil alleen California en Las Vegas doen.....maar het kan zomaar zijn dat het idd Denver wordt. Het wordt ONZE reis, hij zoekt het maar lekker uit :-X
Overstappen in Amerika is niks mis mee hoor, het is alleen een persoonlijke keuze van ons. De keren dat we in Europa overstapten, ervoeren we als relaxter, vooral de immigrations en security etc. Zijn de tickets betaalbaarder en de vliegtijden beter met een overstap in Amerika, dan laten we heel gemakkelijk onze voorkeuren vallen ;D

We weten dat we niet via Lone Pine kunnen rijden. We twijfelen zowieso nog over dat stuk, en of we Sequoia erbij doen ja of nee.
En de Hooverdam willen we op onze tweede dag in Las Vegas bekijken, dus niet onderweg naar het volgende punt.
Mjn man wil graag, als fervente western-liefhebber, naar plaatsjes als Tucson en Tombstone :D. En omdat de rit van daaruit naar San Diego best ver is, hebben we Yuma voor de overnachting uitgezocht.
Maar er staat nog helemaal niks vast, zelfs het aantal dagen niet, en ik ben heel blij met alle reacties hier. we gaan er lekker mee aan de gang.
Thanks :afro:
#10 - 15-11-2011, 21:59 uur

Hans B

Gerretje,
hoewel je de reis zelf hebt samengesteld, lijkt het alsof ik eentje uit een reisbrochure voorbij zie komen: erg veel rijden, weinig op de plaatsen waar het echt te doen is. Voor een nagenoeg dezelfde reis heb ik enkele jaren terug 7 weken genomen en dan was het hier en daar nog een haastklus. Als dit de reis is zoals jullie het willen doen prima. Adviezen van mij om je route naar 'normale' portie terug te brengen is niet te doen, tenzij je er behoorlijke stukken uit laat.
#11 - 16-11-2011, 08:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Als ik terugkijk naar mijn reis in 2009 vond ik het ook achteraf erg veel haasten.
Je kunt veel beter wat zaken schrappen en de tijd nemen voor dingen voordat je ze alleen nog herinnert van de foto.

Vergeet trouwens niet dat de Hooverdam minstens 45 minuten heen en 45 minuten terug rijden is en als het druk is (welke kans zeker aanwezig is) je zo een uur vertraging hebt.
#12 - 16-11-2011, 11:54 uur
« Laatst bewerkt op: 16-11-2011, 11:56 uur door Dirc »

hmroep

Hallo,

Mooie reis heb je gepland. Maar wel erg veel in daarvoor korte tijd. Maar jullie zijn nog jong... (Wij 64+)
Moab zou ik wat meer tijd nemen en een dag off road de Canionlands in met een Wrangler...
't is maar een tip. Zie onze reis van 2008 op http://www.nlsites.nl/USA2008/
Maar wij hadden eerder de parken al eens gedaan. En deze reis hoefden de parken, SF, LA en Las Vegas niet persé meer.

2012 gaan we voor 45 dagen in september/oktober naar Walnut Creec (SF) en hebben met Amerikanen van Huis en Auto geruild!

In die 45 dagen gaan we 2 weken met de auto naar Yellowstone op avontuur. Verder zien we nog wel wat we allemaal (nog eens) gaan doen. Zat te beleven daar.

In 2005 ook als eens voor een maand geruild met Santa Rosa. TOP! Misschien een idee voor je volgende reis? ;-))

Op mijn nieuwe website www.worldwidetravelers.nl is er meer over te vinden.

Veel voorpret gewenst!

Groet,
Hans





#13 - 17-11-2011, 16:03 uur

gerretje

Hoi Hans,
ja, inmiddels zijn we er ook achter dat we wel heel veel willen. Ook al is een maand best lang voor vakantie, het is toch
te kort om alles goed te bekijken. We zullen moeten schrappen, en dat valt niet mee.

Ik zal jullie reis eens bekijken op mn gemak.
Enne........dank voor het compliment dat wij als 50+ nog jong zijn ;D

Huizenruil.....ook daar hebben we al eens aan gedacht, maar dan in Florida. Tijdens een van onze reizen daar vroeg een douane beambte daar of hij niet met ons van huis kon ruilen. Hij wilde zo graag eens naar Amsterdam. Hij meende het nog serieus ook...
Maar voor ons gaat het niet echt op, omdat dochterlief thuis blijft, die mag al op huis en have passen, haha. Maar het lijkt me wel gaaf op zich.
Groetjes, Gerretje
#14 - 18-11-2011, 12:59 uur

Hans B

Wil je niet te gestresst en toch de meeste hoogtepunten zien, zou ik kiezen voor.
Phoenix
Grand Canyon (1 a 2)
Page (1 a 2 horseshoe bend, antilope canyon, de dam)
Moab (minimaal 3 volle dagen voor de parken in de omgeving)
Highway 12
Bryce (Navajo-Queens Garden wandeling 1 dag)
Zion (2 dagen ook al zijn jullie niet van die wandelaars hier moet je toch even te benen strekken)
Las Vegas (2 a 3 dagen, sommigen vinden het niks, ik vind het prachtig, slenteren over de Blvd van attractie naar attractie. Vergeet ook de Fremont Street niet)
Death Valley
Bodie en Mono Lake
Tioga Pass
Yosemite (2 dagen)
San Francisco (2 a 3 dagen)
kustweg (2 dagen, Carmel, 17 mile drive, Monterey, San Simeon)
Los Angeles (?).
Volgens mij heb je hieraan al je handen vol.
#15 - 18-11-2011, 13:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15