Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

4 weken noord westen vanaf half september 2010

Discussie gestart

Daan1

In september gaan wij voor 4 weken naar het noord westen , dit wordt onze route:
Dag 1 Amsterdam - Calgary
Dag 2 Calgary- Banff- Golden (BC)
Dag 3 Golden - Lake Louise
Dag 4 Golden - Creston (BC)
Dag 5 Creston- Coeur d,Alene (ID)
Dag 6 Coeur d,Alene
Dag 7 Coeur d,Alene -Missoula (MT)
Dag 8 Missoula - Dillon (MT)
Dag 9 Dillon - Jackson (WY)
Dag 10 Jackson - Grand Teton
Dag 11 Grand Teton
Dag 12 Grand Teton - Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone -Gardiner (MT)
Dag 15 Gardiner- Worland (WY)
Dag 16 Worland - Rapid City (SD)
Dag 17 en 18 Rapid City - Cuater State Park  en mt Rushmore.
Dag 19 Rapid City - Dickinson (ND) Rooseveld NP
Dag 20 Dickinson - Miles City (MT)
Dag 21 Miles City - Billings (MT)
Dag 22 Billings - Great Falls (MT)
Dag 23 Great Falls - Kalispell (MT) Glacier NP
Dag 24 Glacier NP
Dag 25 Kalispell - Pincher Creek( AB)
Dag 26 Pincher Creek (AB)
Dag 27 Calgary-
Dag 28 calgary- Amsterdam.

Heeft iemand nog suggesties of iets anders, wij reizen met de auto dus overnachten in hotels/motels.
Zijn wij niets vergeten!!!!!
Bedankt voor andere ideeen.

Daan en Jeannine
#1 - 22-02-2010, 15:47 uur

Marianne

Over het Canada-deel en het stuk door Montana kan ik niets zeggen.
Wat mij opvalt is dat jullie 2 nachten Coeur d'Alene hebben staan, en voor Yellowstone net zo veel/weinig tijd uittrekken. Dat begrijp ik niet helemaal. Reken op minsten 2 volle dagen voor Yellowstone, liefst nog meer. En waarom die tussenstop in Missoula? Ik zou het stuk tussen Cd'A en Jackson veel sneller afleggen zodat je meer tijd voor Yellowstone hebt.

Custer SP en Mt Rushmore zou je dezelfde dag kunnen doen, dan heb je nog tijd om Badlands te bezoeken. Zonder Badlands zou je ook in Hill City of Custer kunnen overnachten.

Marianne
#2 - 22-02-2010, 16:17 uur

Hans B

Hallo Daan,
ik ben wel al enkele malen in deze omgeving geweest.
Misschien is het handig om eerst een dag bij te komen in Calgary en de stad te bekijken, pas daarna aan de rit.
Je vergeet het mooiste stuk al meteen aan het begin van je rit ICEFIELD PARKWAY.
Eén dag naar Jasper en één dag terug.
Verder rij je een aantal erg kleine stukjes, heb je daar een bepaalde bedoeling mee?
Veelal willen mensen veel te veel, maar dit is wel erg weinig.
Ik kijk nog wel even naar een route die makkelijk haalbaar is.
#3 - 22-02-2010, 16:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Daan1

Hans 

Wij zijn niet van die stedenfanaten en we hebben ook nog de mogelijkheid om Calgary op de terugweg te zien maar het kan best zijn dat we alsnog naar Jasper toe gaan, is dat overigens wel betaalbaar?
Maar zoals ik al schreef , elke andere suggestie is welkom
#4 - 22-02-2010, 17:36 uur

Daan1

Tussen Montana en Wyoming is ook de Bear Tooth Highway.
Heb berichten gelezen dat die begin september al gesloten is maar kan dat niet bevestigen.
Moeten wij die nemen of niet en is het de moeite waard.
#5 - 22-02-2010, 21:51 uur

Marianne

Ja, is zeker de moeite waard. Zie ons 2004-verlag voor onze route van Cody naar Yellowstone via de Beartooth Hwy.
Ik kan me niet voorstellen dat die begin september al gesloten is, maar als er vroeg sneeuw valt kun je pech hebben.

(Ik ben nog steeds wel benieuwd naar de stop bij Coeur d'Alene.)

Marianne
#6 - 22-02-2010, 22:47 uur

Hans B

Hallo Daan,

Het gaat me er niet om dat je Calgary bezoekt, wat mij betreft rij je meteen weg, maar misschien is het handiger een kort bezoek aan de stad aan het begin van je reis. Kun je even bijkomen van de vlucht en wat voorbereidingen treffen voor jet roadtrip (boodschappen doen) of een ijshockeywedstrijd zien.
Het gaat ook niet om het dorpje Jasper, maar om de route ICEFIELD PARKWAY, deze MOET je echt doen en dan de ATHABASKA GLACIER niet vergeten. Vergeet verder het Dinosaur PP niet en Drumheller met het Royal Tyrrell museum. Field met de Spiral Tunnels, Golden hier kun je geweldig raften (cat 3/4) op de Kickinghorse river. Sparwood met z'n enorme Titan truck.

succes.
#7 - 23-02-2010, 08:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Eerst iets over de tijd van het jaar en sneeuw. Lees dit ook eerst voor Glacier NP http://www.nps.gov/glac/planyourvisit/gttsrfaq.htm  Het is verstandig dit park voor 15 september te bezoeken.  Wij hadden al (lichte) sneeuw op Logan pass begin september. Beartooth hebben we diverse malen gereden. Op een van die bezoeken hadden we begin september 3 inches sneeuw op de top. Dat was geen feest met een 8 cyl met achterwiel aandrijving....We vertrokken uit Red Lodge met +7 en strakblauw. Zegt dus niets...Trouwens ook in Yellowstone hadden we eens lichte sneeuw die tijd van het jaar maar dat duurde niet lang. Artist Point met sneeuw was trouwens onvergetelijk....Laat dat je niet weerhouden.
Ik zal mij beperken tot het USA gedeelte.
Als je eerst naar Glacier gaat is het niet verstandig om via Great Falls, Billings en Miles City te rijden naar ND. Je kan net zo gemakkelijk  de Great Northern hw2 nemen. Sneller. Deze weg maakt grote indruk op ons maar we zijn dan ook gek op de beroemde Montana Big Skies. De weg zelf is breed, snel, langs het spoor, vele graansilos en eindeloze vergezichten. Sommigen noemen dit "boring" maar wij niet.
Na diverse dagen in Glacier reden wij van Whitefish (leuker dan Kalispell imo) via GTTS road naar St. Mary en vervolgens naar Havre. Na een overnachting daar reden we de volgende dag via Glasgow langs Fort Peck lake naar Glendive. Dit is een mooie en verlaten route. Van Glendive naar Makoshika SP en verder naar Medora. Medora ligt veel gunstiger voor Teddy Roosevelt NP dan Dickinson.  Is dit NP een must??  Nou ja, eigenlijk vonden we het een van de minste NP's in de USA. Wat Badlands, heuvels, Prairie dogs etc. Wij vonden Badlands NP in South Dakota veel mooieren ik zie dat NP niet op je lijst staan en het is zo dichtbij Rapid City.
Van Medora naar SD is een mooie rit en alweer eenzaam en verlaten. Ik zou niet in Rapid City gaan zitten maar in Keystone, Hill City of Custer. Keystone is ons veel te toeristisch en Hill City onze favorite. Ligt ook vlakbij Custer SP en Mount Rushmore.
Tussen Black Hills en Yell zou ik de volgende route willen aanraden: Van Hill City via Leadwood, Dead en Spearfisch Canyon naar Devils Tower en dan door naar Sheridan. Van Sheridan neem of  14 of 14A naar Cody en bezoek de Buffalo Bill museums. 14A de meest scenic route maar ook de langzaamste. 14 is een mooie weg en  niet moeilijk te rijden.  Als je Beartooth wil ingelasten, rijdt dan van Cody naar Red Lodge, over Beartooth pass naar Cooke City en via Lamar Valley naar Yellowstone. Mocht Beartooth gesloten zijn dan kan je Chief Joseph hw nemen van Cody naar Yellowstone of gewoon via de east entrance.Zoals je merkt heb ik de route al omgedraaid, maar je kan eea eenvoudig aanpassen.
Tet
#8 - 23-02-2010, 13:24 uur

Hans B

Hallo Daan,
ik heb je route even op een routeplanner gezet.
Om meer tijd voor de echte highlights te hebben zou ik het alsvolgt indelen.
1. vliegen naar Calgary 2. Calgary 2. C-Banff 3. B-Lake Louise-Field-Golden 4. Golden raften 5.G-Radium Hotsprings (heerlijke hotpool)-Cranbrook 6. C-Kalispell-Glacier Going to the sun road overnachten in St.Mary Browning of zoiets 7. St.M-Great Falls-Helena-Bozeman-Gardiner 8. 9. 10. Yellowstone 11. Y-Grand teton-Jackson 12. Jackson-Cody (buffalo bill museum / rodeo?) 13. C-Thermopolis (hotspring)-worland-buffalo 14. B-devils tower-black hills-rapid city 15. 16. Black hills en bijzonderheden 17. Badlands 18. B-rapid city 19. vanaf hier terug
Misschien is er nog iets meer tijd ergens te besteden.
Vergeet vlak voor Calgary niet om Drumheller aan te doen met het dinosaurus park en museum.
Ik heb veel van deze route zelf met een camper gereden en ook de langere stukken zijn makkelijk te doen.

succes.
#9 - 23-02-2010, 17:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Daan1

Hi, hier de wederhelft van Daan. Ik ben dus aan het puzzelen met de route!
 
De nachten in Teton en Yellowstone staan al geboekt, omdat de cabins onder mijn handen weg werden geboekt.
Dus die data staan vast en daar kan niets meer aan veranderd worden. Wij vinden dit aantal nachten ook genoeg.

Om even wat antwoorden te geven:
2 nachten Coeur d'alene, gewoon ff rust en we lazen ergens in een verslag dat het mooi was.
Maar dat kan zo veranderd worden.

Inderdaad soms wat korte stukjes, maar wij weten dat we 1 uur over 25 km. kunnen doen vandaar;D

Ik zal jullie tips gaan bekijken en wat afstanden opnieuw berekenen.

In SD staan de Badlands op het programma, maar stonden ff niet op ons overzichtje

Keystone, ken ik, nooit meer! Hadden keuze uit Custer of Rapid gekozen voor Rapid omdat daar meer te doen is in de omgeving.
Hotel gevonden, wat betaalbaar is en een wasserette heeft.

Medora ligt perfect (heb ik ooit overnacht) maar ik ben niet zo'n Bobbejaanlandfan, want dat was het indertijd. Het park is inderdaad niet super, maar toch wel leuk tegen de avond of in de ochtend. Dus dat doen we dan op weg naar Dickinson en als we Dickinson verlaten.

Verder zijn wij geen musea bezoekers en de rodeo trekt ons beslist niet. Trails lopen en andere sportieve bezigheden zijn ook niet voor ons weggelegd. :-\

Nu mijn belangrijkste vraag:

ICEFIELD PARKWAY & ATHABASCA GLACIER= 230 km enkele reis.Lake Louise - Jasper . We zouden dan in Jasper moeten overnachten en dan de dag daarna weer over dezelfde weg weer terug?  Of ga je deze weg niet helemaal uitrijden en weer dezelfde dag terugkeren naar lake Louise?

Bedankt voor al jullie tips en meedenken, super  :afro:

Daan en Jeannine

#10 - 23-02-2010, 23:03 uur

Tet14

Om Medora Musical te vergelijken met Bobbejaansland vind ik redelijk absurd. Mid september is Medora een dichtgeplakt gat.
#11 - 23-02-2010, 23:25 uur
« Laatst bewerkt op: 23-02-2010, 23:31 uur door Tet14 »

yvonn

daan,

ga zeker tot Jasper, prachtige route, ben zelf doorgereden tot Prince George en verder, maar terug rijden over dezelfde weg is in dit geval geen straf. Je moet het in je schema in kunnen passen.
 maar probeer het, had daar trouwens sneeuw op 14 september, maar de volgende dag alles weer weg.
heb net jullie verslag van de reis naar n.o. usa gelezen, daan en jeaninne, zijn jullie toch?. Ga daar dit najaar naar toe.
veel plezier in het noorden.

yvonne
#12 - 23-02-2010, 23:35 uur

Daan1

Inderdaad . Wij zijn  Daan en Jeannine en staan ook op Alles Amerika.com.
Daar hebben wij afgelopen jaar een reisverslag geschreven over Noord oosten.
#13 - 23-02-2010, 23:46 uur

Daan1

Nogmaals Yvonne
Ook het Noordoosten was geweldig en het najaar is het juiste tijdstip, prachtige kleuren
Veel plezier daar  Daan en Jeannine
#14 - 23-02-2010, 23:49 uur

Daan1

Sorry Tet,
Maar 10 jaar geleden was het daar een en al cowboydecor. Wij hadden daar een klein hotel naast de sheriffsoffice.
Deze ervaring heeft mij toen niet echt gecharmeerd van Medora.

Daar wel de lekkerste honey mustard saus ooit geproefd ::)

Yvonne, Marianne en Hans en anderen thx voor deze tips ik ga puzzelen!

Jeannine
#15 - 23-02-2010, 23:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15